Pēc pirmajiem četriem posmiem Liepājas rallija līderis ir Sūlbergs; junioru ieskaitē minimāls pārsvars Seskam

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 16.augusts 2020 8:25

Pēc pirmajiem četriem ātrumposmiem Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) Eiropas rallija čempionāta otrajā posmā - Liepājas rallijā - kopvērtējuma vadībā ir pērnā gada čempions Ulivers Sūlbergs, taču junioru ieskaitē Mārtiņa Seska pārsvars pār tuvāko sekotāju nesasniedz pat sekundes tiesu, vēsta organizatori.

Ar četriem ātrumposmiem Talsu novadā sestdien sākās cīņa par FIA Eiropas rallija čempionāta otrā posma "Rally Liepāja" uzvaru. Sestdienas noslēgumā pēc veiktiem 88,17 kilometriem līderpozīcijā izvirzījies pagājušā gada uzvarētājs Sūlbergs, kuram seko Mads Ostbergs no Norvēģijas un krievs Aleksejs Lukjaņuks.

Tikmēr Sesks, kuram sestdien ātrākās latviešu ekipāžas gods, ierindojās ERC 3 jeb junioru ieskaites klases galvgalī.

Diena sākās ar Sūlberga ("Volkswagen Polo GTI R5") ātrāko laiku un uzvaru pirmajā ātrumposmā. Šoreiz Talsu etapam bija īpaša nozīme, jo ātrākajai ekipāžai tika piešķirta speciālbalva.

Jau otrajā ātrumposmā ātrāko laiku uzrādīja Grjazins ("Hyundai i20 R5"). Trešajā ātrumposmā jau vēlreiz ātrāko rezultātu uzrādīja Sūlbergs, bet dienas noslēdzošajā pārbaudījumā ātrākais bija Aleksejs Lukjaņuks ("Citroën C3 R5"), kas autosportista ekipāžai ļāvis nostiprinājies "Rally Liepāja" kopvērtējuma trešajā pozīcijā, 16 sekundes aiz līdera.

Diemžēl, arī dienas noslēdzošajā ātrumposmā neiztika bez avārijām - tā vienā no līkumiem dārgu kļūdu pieļāva Grjazina ekipāža, pēc kuras ātrumposmu turpināt nebija iespējams. Ar ekipāžas veselības stāvokli viss ir kārtībā, tomēr vienam no galvenajiem favorītiem cīņa par uzvaru "Rally Liepāja" līdz ar to ir noslēgusies.

Stabilu sniegumu dienas gaitā demonstrēja Ostbergs, kurš, lai gan neuzvarēja nevienu no atsevišķiem ātrumposmiem, nepieļāva arī nozīmīgas kļūdas, un šobrīd ierindojas rallija kopvērtējuma otrajā pozīcijā, 10 sekundes aiz līdera.

Kopējā ieskaitē Sūlbergs par desmit sekundēm apsteidz Ostbergu, bet Lukjaņuks līderim zaudē 16,2 sekundes. Seska/Renāra Franča ekipāža kopvērtējumā ierindojas 20.pozīcijā, 24.vietā atrodas Reinis Nitišs/Andris Mālnieks, 28. pozīcijā Dmitrijs Feofanovs/Normunds Kokins, bet ekipāža Ainārs Igaveņš/Ralfs Igaveņš ieņem 29.vietu.

"Pirmajā ātrumposmā aizkavējos startā un pazaudēju piecas sekundes. Ceļš bija ļoti slidens, tomēr turpinājumā bijām pārāk piesardzīgi. Pēcpusdienā saķere bija laba, taču uz ceļa bija daudz akmeņu. Vienam no tiem arī uztriecos, izbraucot pagriezienu. Pēdējais ātrumposms gan bija dulls. Tik daudz putekļu, turklāt vēl sagriezos un pazaudēju aptuveni 20 sekundes. Nezinu kā, beigās no līdera gan atpaliku tikai sešas sekundes un dienu esam noslēguši kā līderi," savu sniegumu sarunā ar organizatoriem aprakstīja Sūlbergs.

Tāpat iespaidos dalījās arī Ostbergs un Lukjaņuks.

"Sākums bija ļoti viltīgs, jo nebija viegli atrast ritmu. Bija grūti pierast pie mašīnas. Sapratām, ka kaut kas ir jāmaina," teica norvēģis. "Tā kā esam šeit, lai izmēģinātu mašīnu, tad šo to pamainījām. Protams, vēlos uzvarēt, bet gribu arī labāk apgūt mašīnu."

"Mums ir izstrādāts plāns, kuram ir jāseko. Arī beigās nebiju līdz galam apmierināts, jo dažādu ķibeļu dēļ zaudējām laiku."

"Centāmies jau no paša sākuma paveikt darbu pēc iespējas labāk, taču nācās daudz tīrīt ceļu," piebilda Lukjaņuks. "Mašīna uzvedās labi un es izbaudīju braukšanu."

"Otrajā ātrumposmā diezgan daudz slidinājāmies, es gandrīz noskrēju no ceļa. Saskārāmies ar nelielām izplūdes vārsta problēmām un pazaudējām dažas sekundes, jo tā rezultātā sāka zust jauda," turpināja Krievijas sportists. "Pēdējais ātrumposms bija satriecošs, lai gan dažbrīd neko nevarēja redzēt. Braukt ar šo mašīnu ir patiess prieks."

Tikmēr ERC 3 sacensībās Seska/Franča ekipāža pirmajos trīs etapos izcīnīja otro vietu, bet noslēdzošajā, ceturtajā, svinēja uzvaru. Reiņa Nitiša/Andra Mālnieka ekipāža pirmajos trīs etapos ierindojās piektajā pozīcijā, bet ceturtajā pakāpās par vietu.

ERC 3 ieskaitē Seska ekipāža par 0,3 sekundēm apsteidz igauņus Kenu Tornu/Kauri Pannasu, bet vēl nepilnas 12 sekundes lēnāki ir zviedri Deniss Radstrēms/Johans Johansons. Nitiša ekipāža līderim zaudē 52,9 sekundes un ierindojas ceturtajā pozīcijā.

"Nav viegli braukt aiz lielajām mašīnām. Rīta pusē izjutu spiedienu un pieļāvu vairākas kļūdas. Trešais ātrumposms izdevās labs, lai gan pēdējā pagriezienā zaudēju mazliet laika pēc kļūdas. Arī pēdējais ātrumposms neizdevās kā iecerēts, cīnoties ar sānslīdēm," sacensību pirmo dienu atminas Sesks.

Sestdien pirmais ātrumposms 24,82 kilometru garumā stiepās no Talsiem līdz Garlenei. Otrais ātrumposms 17,45 kilometru garumā tika aizvadīts ar finišu Andumos, trešais 20,36 kilometru garumā ar finišu Mundigciemā un ceturtais, kas ar 25,54 kilometriem pirmajā sacensību dienā bija visgarākais, beidzās Strazdē.

Sacensības noslēgsies svētdien, kad Liepājas pusē paredzēti vēl seši ātrumposmi.

Skatītājiem pie ieejas ātrumposmos iegādāties ieejas biļetes nebūs iespējams. Tās iegādājamas kādā no "Biļešu Serviss" tirdzniecības vietām Latvijā vai internetā.

Tāpat pirms došanās uz ātrumposmiem skatītājiem jāapmeklē kāds no biļešu maiņas punktiem, kur visas "Biļešu Serviss" sistēmā iegādātās ieejas biļetes ir jāapmaina pret aprocēm. Bez "Rally Liepāja" aprocēm ieeja ātrumposmos nebūs iespējama.

Pēc posma Liepājā Eiropas čempionāta posmi paredzēti arī Portugālē (17.-19.septembris), Kiprā (16.-18.oktobris), Ungārijā (6.-8.novembris) un Spānijā (26.-28.novembris). Pirmais posms norisinājās no 24. līdz 26.jūlijam Itālijā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Komercauto, kas brauc ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Plusi un mīnusi (+VIDEO) 1

Braukšana ar dabasgāzi skaitās mazāk kaitīga videi, jo samazinās ne vien CO2 un slāpekļa savienojumu izmeši, bet arī sīkās daļiņas, kas atbildīgas par gaisa piesārņojumu pilsētās. Lasīt vairāk

 

F-1 nākamajā sezonā plāno aizvadīt 23 posmus 1

Pirmās formulas (F-1) rīkotāji nākamajā sezonā plāno aizvadīt 23 "Grand Prix" posmus, otrdien ziņo Vācijas žurnāls "Auto, Motor und Sport". Lasīt vairāk

 

Kia nomainīs logotipu un pāries uz hibrīdu un elektroauto ražošanu 18

Dienvidkorejas autoražotājs Kia 2021.gadā nomainīs logotipu un pārkārtosies hibrīdu un elektriskās piedziņas automobiļu ražošanai. Lasīt vairāk

 

Blogeris Krievijā sadedzina savu "Mercedes AMG GT" vismaz 180 000 eur vērtībā, jo viņu pieviļ Maskavas oficiālais serviss (+ VIDEO) 37

Krievu blogeris Ļitvins sadedzina savu Mercedes-AMG GT 63 S četrdurvju kupeju, tādēļ, ka nespēj izturēt Maskavas dīlera attieksmi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti