Rallija Sarma 2023 kopvērtējuma uzvara arī šoreiz latviešiem izslīd caur pirkstiem

 

Foto: Publicitātes attēls

Ģirts Avotiņš | 12.februāris 2023 8:24

Sestdien, 11. februārī tika aizvadīts Latvijas rallija čempionāta pirmais posms – rallijs Sarma 2023. Visu rallija līdzjutēju uzmanība tika pievērsta šī rallija lielākajai intrigai - vai latviešu sportistiem pēc trīspadsmit gadu pārtraukuma izdosies izcīnīt kopvērtējuma uzvaru šajā tradicionālajā ziemas rallijā.

Visu ralliju ļoti sīva cīņa par uzvaru kopvērtējumā noritēja starp igauni Timmu Korgi un Emīlu Blūmu. Lai arī visu ralliju vadībā bija Timmu, pēdējā ātrumposmā neticamu uzvaru, apsteidzot igauni par nieka 11 sekundes simtdaļām, "izrāva" Emīls Blūms. Brīdī, kad visi priecājās par latviešu uzvaru, tika atklāta Blūma automašīnas neatbilstība tehniskajiem noteikumiem, kam sekoja sāpīga diskvalifikācija un uzvarētāju lauru nonākšana igauņu Timmu Korges un Arro Vahtra rokās.

Par šādu uzvaru nepriecājās pat Timmu Korge: "Rallijā Sarma vienmēr ir bijis ļoti labs rallijs un tajā ir ļoti jauka atmosfēra. Mums vienmēr gribas te atgriezties. Šogad bija ļoti sarežģīti laikapstākļi – ļoti strauji kusa un brīžiem mums likās, ka mēs vadam laivu, bet viss beidzās labi. Par savu uzvaru uzzināju tikai apbalvošanas laikā, diemžēl tāds ir rallijs. Būt par uzvarētāju, protams, ir forši, bet šis nav skaistākais veids kā par tādu kļūt."

Salīdzinoši sīva cīņa notika arī par trešo vietu (pirms Blūma diskvalifikācijas) rallija kopvērtējumā – tajā iesaistījās Mārtiņš Sesks, kurš faktiski bija teju tikpat ātrs cik Korge un Blūms, kā arī Jānis Vorobjovs un Karls Peders Nordstrands. Finišā Sesks bija ātrākais no šīs trijotnes, izcīnot otro vietu kopvērtējumā, savukārt Vorobjovs nespēja noturēt tādu tempu kā ziemas rallijā debitējušais Nordstrands.

Interesantas cīņas bija vērojamas ne tikai starp rallija kopvērtējuma līderiem – klasē LRC6, kurā sacenšas dalībnieki ar jaudīgām klasiskās piedziņas automašīnām – visu ralliju aizraujošu dueli demonstrēja Ronalds Baldiņš un Zigurds Kalniņš, kas noslēdzās ar Baldiņa uzvaru. Savukārt nedaudz mazjaudīgāku viena tilta piedziņas automašīnu klasē visi gaidīja Ivo Ķilpja un Kaspara Kaņepa-Kalniņa divcīņu, taču tā izpalika, jo Ķilpis kārtējo reizi rallijā Sarma piedzīvoja kūleni, bet Kaņeps-Kalniņš cīnījās ar tehniskajām ķibelēm. Abi šie sportisti attiecīgi piekāpās pārējiem savas klases dalībniekiem.

Rallija pirmajā aplī aizraujošu cīņu demonstrēja arī vēsturiskā rallija kausa ātrākās ekipāžas – Mārtiņš Svilis un Kristaps Dzīvītis. Diemžēl Sviļa automašīnu otrā apļa sākumā pievīla bremžu sistēma un Dzīvītis finišu sasniedza ar ļoti lielu pārsvaru pār saviem tuvākajiem sekotājiem.

Savukārt rallijsprinta ieskaitē Miks Ķenavs bija pārliecinoši ātrākais visos ātrumposmos, jo, jau pieminētais, Mareks Švarcs-Švampāns nebija tik ātrs, lai cīnītos par uzvaru, jo par godu sava stūrmaņa Armanda Lūkina dzimšanas dienai trasē iemēģināja Latvijā radīto Ford Fiesta NRC rallija automobili. Savukārt trešo vietu izcīnīja Vigo Rubenis, kurš bija viens no retajiem rallijsprinta dalībniekiem, kurš, nesacenšoties arī rallija ieskaitē, startēja aiz visiem rallija ieskaites dalībniekiem daudz savādākos ceļa apstākļos.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti