Lāzera gaismas palīdz Audi sacīkšu braucējiem Lemānā 1

 
Audi Latvia | 21.janvāris 2014 9:28

LED dienas gaitas gaismas, LED priekšējie lukturi, Matrix-Beam gaismas un nu jau lāzera gaismas – Audi šogad tās atkal izmanto Lemānas 24 stundu sacīkstes, lai vēl vairāk palielinātu savu pārākumu apgaismošanas un redzamības jomā. Jaunajā R18 e-tron quattro sacīkšu automobilī Audi ir nolēmis apvienot LED un lāzera gaismas.

  • Audi sacīkšu trasē testē inovatīvo apgaismošanas tehnoloģijuJaunajā R18 e-tron quattro apvienota
  • Matrix LED un lāzera gaismas tehnoloģija
  • Prof. Dr. Ulrihs Hakenbergs: "Lāzera gaismas ir nākotne"

Foto: Publicitātes attēls

„Audi ir jauno tendenču noteicējs apgaismošanas tehnoloģijās,“ uzsver AUDI AG Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Prof. Dr. Ulrihs Hakenbergs. „Nesen kļuva pieejams A8 ar Matrix LED priekšējiem lukturiem – visprogresīvākā tehnoloģija, kas piedāvāta sērijveida automobiļos. Mēs plānojam to piedāvāt arī turpmākajos modeļos. Mūsu jaunākais sasniegums ir lāzera gaismas – vēl spilgtākās, jaudīgākas un efektīvākas. Mēs ar tām aprīkojam jauno Lemānas sacīkšu automobili un būsim pirmie automobiļu ražotāji, kas ievieš lāzera gaismas tehnoloģiju sērijveida automobiļos.“

Lemānas 24 stundu sacīkstēs un citās garo distanču sacensībās, kas daļēji notiek tumsā, ir ļoti svarīgs labs trases apgaismojums. „Mēs vienmēr esam pievērsuši lielu uzmanību tam, lai mūsu autovadītāji Audi sacīkšu automobiļa salonā justos droši un ērti,“ apgalvo Audi Sport Lemānas prototipa nodaļas vadītājs Kriss Reinke. „Laba redzamība naktī ir ļoti svarīga. Matrix LED priekšējie lukturi jau ir devuši mūsu braucējiem Lemānā lielas priekšrocības – apvienojumā ar lāzera gaismām tās palielināsies vēl vairāk. Šai jaunajai tehnoloģijai ir liels potenciāls nākotnē.“

Pagājušogad Lemānā ar Matrix LED priekšējiem lukturiem, kurus veidoja astoņas LED diodes katrā pusē, Audi R18 e-tron quattro uzstādīja jaunus standartus apgaismošanas attāluma un gaismas intensitātes ziņā. Jaunā R18 inovatīvajos priekšējos lukturos ir apvienotas Matrix LED priekšējo lukturu un lāzera gaismu priekšrocības. „Lāzera gaisma nodrošina daudz vienmērīgāku un precīzāku gaismas staru izkliedēšanu automobiļa priekšā,” apgalvo Kriss Reinke.

„Mums šī tehnoloģija ir jauns pagrieziena punkts – tā apliecina Audi Sport pirmatklājēja garu, mēs jau atkal uzņemamies pioniera lomu un kopā ar mūsu kolēģiem produktu izstrādes nodaļā tik ātri ieviešam šo jauno tehnoloģiju autosacīkstēs. Šī sadarbība ir vienreizēja.“

2014. gada Starptautiskajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē, kas janvārī norisinājās Lasvegasā, Audi prezentēja Audi Sport quattro lāzera gaismas lukturu konceptautomobili un Audi R18 e-tron quattro frontālo daļu, tai skaitā priekšējos lukturus. Iepriekšējā R18 modelī Audi ieviesa Matrix LED tehnoloģiju tikai vēlāk, savukārt jaunās paaudzes modeļa izstrādātāji Matrix un lāzera gaismas diodes iekļāva modelī jau pašā sākumā. Tas ļāva vēl vairāk uzlabot arī inteliģentās līkumu gaismas. Atkarībā no automobiļa atrašanās vietas sacīkšu trasē tās apgaismo līkumu, pirms autovadītājs ir tajā iebraucis.

Divkārtējam Lemānas sacīkšu uzvarētājam un bijušajam pasaules čempionam īpaši garajās distancēs Marselam Fesleram jau bija iespēja izmēģināt jauno priekšējo lukturu lieliskās priekšrocības testa braucienos, kas notika tumsā. „Es nekad nevienā sacīkšu automobilī neesmu redzējis tik labas gaismas kā jaunajā R18,” sajūsminās šveicietis. „Tās pilnīgi noteikti ir pat labākas nekā pagājušogad. Es teiktu, ka tas ir nevis viens solis uz priekšu, bet gan trīs. Lāzera gaismas ir spilgtākas, koncentrētākas un precīzākas. Ar tām var daudz labāk saskatīt, piemēram, līkuma iekšējo malu. Naktī mums tā varētu būt ievērojama priekšrocība.“

Audi Lemānā ir uzstādījis jaunus standartus apgaismošanas tehnoloģijās jau vairākas reizes. 2006. gadā Audi R10 TDI bija pirmais sacīkšu automobilis, kas bija aprīkots ar LED dienas braukšanas gaismām. Modelī R15 TDI LED diodes papildus darbojās arī kā tālās gaismas. 2011. gadā modelī R18 TDI Audi pirmo reizi izmantoja tikai LED priekšējos lukturus, bet 2013. gadā tika ieviesta Matrix LED tehnoloģija.

„Lāzera gaismu izmantošana Lemānā ir vēl viens piemērs, kas izceļ Audi vadošo lomu jauno tehnoloģiju izstrādes jomā un motosporta nozīmi uzņēmumā,“ uzsver Audi Motorsporta nodaļas vadītājs Dr. Volfgangs Ulrihs. „Lemāna atkal ir kā smags pārbaudījums jaunai tehnoloģijai, kuras ražošanu drīzumā uzsāks Audi. Ar to četru gredzenu zīmols atkal izvirzās lielu soli priekšā konkurentiem. Ciešā Audi Sport un sērijveida produktu izstrādes nodaļas sadarbība ir tuva ideālam un vienreizēja.“

 
Visi komentāri
 
anonimikis 21.janvāris 2014 10:27
0 2 Atbildēt

irš tie audaki. bmw pirmajiem būs sērijveidā lāsergaismas (i8).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti