Biķernieku trases radītie trokšņu rādītāji nepārsniedz atļauto līmeni 10

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 8.maijs 2018 14:50

Pagājušās nedēļas nogalē 5. un 6. maijā Biķernieku trasē tika aizvadītas vienas no gada skaļākajām sacensībām - Baltijas drifta sezonas atklāšana - un trokšņu robežlielumi šajās dienās netika pārsniegti - dienas laikā vidējais trokšņa rādījums bija 55 decibeli un vakarā 53 decibeli.

Normas nosaka, ka Biķernieku trasē pieļaujamie trokšņu robežlielumi dienas laikā (no plkst. 7:00 līdz 19:00) vidēji nedrīkst pārsniegt 60 decibelus un vakara stundās (no plkst. 19:00 līdz 23:00) – 55 decibelus.

Biķernieku trasē uzstādītās un sertificētās skaņas mērīšanas iekārtas ir uzstādītas tuvu trašu kompleksam, nevis pie dzīvojamām ēkām, kā tam būtu jābūt atbilstoši trokšņu mērīšanas metodikai, līdz ar to radīto trokšņu rādījumi pie dzīvojamām ēkām varētu būt pat zemāki.

“Biķernieku trasē reizēm tiek veikti arī kontrolmērījumi, kad ir radušās aizdomas par konkrēto sacensību norises trokšņu normu pārsniegšanu, kas ir rezultējies ar dažu sporta sacensību dalībnieku diskvalifikāciju”, skaidro BKSB vadītājs Normunds Lagzdiņš. “Veicot trokšņu lieluma mērījumus ikdienas režīmā, secinām, ka ielu satiksmes radītie trokšņu lielumi pat pārsniedz pieļaujamās normas, salīdzinājumā ar Biķernieku trasē notiekošajām sacensībām, kuras atrodas tālāk no dzīvojamā masīva,” viņš papildināja.

Pēc pagājušā gadā “Latvijas fakti” veiktā pētījuma rezultātiem gandrīz visi (91%) tuvākā mikrorajona, Mežciema, iedzīvotāji ir apmierināti ar dzīvi savā apkaimē. Savukārt, vairums Biķernieku trases apkārtnē dzīvojošo iedzīvotāju trases esamību savā apkaimē novērtē pozitīvi – divas trešdaļas respondentu (65%) pauduši pozitīvu viedokli un tikai 8% pauduši noraidošu attieksmi pret tās atrašanos viņu dzīvesvietas apkaimē.

Biķernieku trase kopš 2015.gada veic skaņas monitoringu, lai mērītu trasē notiekošo sporta pasākumu un sacensību radītos trokšņus un trases administrācija kontrolē to atbilstību 07.01.2014. Ministru Kabineta noteikumos Nr. 16 “Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība” noteiktajiem līmeņiem. Skaņas monitorings ir publiski pieejams un tam iespējams sekot Biķernieku trases mājas lapā.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 8.maijs 2018 15:01
9 0 Atbildēt

Nopērk lētu dzīvokli dibenā, un tad raud, ka skaļi.

Vecrīgā nav neviena sacīkšu trase.

Neapmierinātais 8.maijs 2018 15:05
15 0 Atbildēt

1 Es nopirku mājokli blakus kapiem. Tagad rakstu sūdzību, ka lai kapos izrok visus mirušos, un tos pārved uz citu vietu.

2) Tikko nopirku dzīvokli blakus lidostai. Paveras skats uz termināli. Esmu neapmierināts, ka lidosta rada lielu troksni. Tagad rakstīšu sūdzību.

..

Kanibaals 8.maijs 2018 20:09
2 0 Atbildēt

Tas ir reāls gadījums. Ikšķilē ar korupcijas palīdzību panākuši ka var būvēt/legalizēt mājas pie paša lidlauka un tagad bļauj ka lidlauku jālikvidē.

vietējais 8.maijs 2018 15:17
0 12 Atbildēt

Cik valstu galvaspilsētu dzīvojamajos rajonos ir sacīkšu trases? Pat 2-3 daudzstāvu mājas trases tuvumā un to iedzīvotāji ienes pašvaldībai nodokļos vairāk kā pati trase. Es jau sen teicu, ka vienreiz vajag to trasi pasākumu laikā nobloķēt un miers! Ja tā būtu Ušakova pārziņā, sen jau viss būtu sakārtots.

Palaidniex 9.maijs 2018 10:35
6 0 Atbildēt

Monako, Savulaik Eštorilas (portugāle) un daudzas citas trases ir reāli pilsētās! Pat F1, kas ir (vismaz bija) nesalīdzināmi skaļāki vāģi braukāja tur un braukās...

Bils 9.maijs 2018 11:14
7 0 Atbildēt

Pirmā bija Biķernieku trase, pēc tam tai blakus uzrāva tās spičkastes priekš imigrantiem!

Kanibaals 8.maijs 2018 20:09
0 1 Atbildēt

CSDD paši mērīja un viss sanāca.

as 9.maijs 2018 9:52
5 0 Atbildēt

Šo info vajag katru gadu atkārtot vēlreiz un vēlreiz, lai bļāvējiem vienreiz ir ciet mutes. Tā trase tur tika uzbūvēta, lai tajā notiktu sacensības, nevis klusuma oāze. Pi etam sacensōibas notiek tikai brīvdienās, lielākā daļa gada stundu tur ir klusums, putnu un suņu čalas.

Un raksta beigās pieminēt, ka troksnis trases tuvumā ir mazāks kā Brīvības ielā: www.delfi.lv/auto/zinas/ze....d?id=48321775

kasinsh79 9.maijs 2018 10:50
5 0 Atbildēt

Trase ir kolosāla, tai būs būt vēl ilgi! Punkts.

anonimikis 9.maijs 2018 14:03
1 0 Atbildēt

5-7 gadi un trokšņa jau gandrīz nebūs. Elektromotori ir daudz klusāki.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 7

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti