Drifta tiesnesis Davids Kalas no Čehijas - Uzvara Rīgā ir prestižākā visā sezonā. 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Elīne Berķe | 31.jūlijs 2018 12:27

Šajā nedēļas nogalē Rīgā pulcēsies vairāk kā 65 Pro klases drifteri no 21 valsts, lai aizvadītu Eiropas lielākā drifta seriāla „Drift Masters European Championship” posmu „DMEC Betsafe King of Riga” Biķernieku trasē.

Drifts no citiem autosporta veidiem atšķiras ar to, ka ātrums ir tikai viens no kritērijiem, pēc kuriem tiek vērtēts dalībnieku sniegums. Drifta vērtēšana ir subjektīva, jo to dara 3 tiesneši – vērtētāji, tomēr tas tiek veikts, saskaņā ar stingriem priekšrakstiem un noteikumiem. Šāda līmeņa sacensībās drifta tiesnešu darbs ir ārkārtīgi nozīmīgs, tiesnešu – vērtētāju kvalifikācija un profesionalitāte ir visaugstākā. Viens no tiesnešiem, kas darbu „Drift Masters European Championship” veic ne pirmo gadu un būs arī Rīgā, ir Davids Kalas no Čehijas.

Davids Kalas ir drifta tiesnesis kopš 2007.gada, pirms tam pats ir iejuties braucēja ādā, izcīnot vairākas vietas uz pjedestāla. Izveidojis un vadījis tiesnešu – vērtētāju akadēmiju Čehijā, organizējis sacensības, tiesājis 19 dažādos drifta seriālos (tajā skaitā „Drift Masters European Championship”, „D1GP”, „”Czech Drift Series”, „Drift Open”, „Hungarian drift championship”, „Apexmasters” Turcijā un daudzos citos). Šogad vien Davida kalendārā ir 27 sacensības 15 dažādās pasaules valstīs. Kopš 2016.gada ir Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) drifta darba grupas konsultants (drifta tiesāšana un noteikumu izstrāde) un bija viens no 3 tiesnešiem, kas tiesāja pirmo FIA pasaules kausu driftā Japānā 2017.gadā.

„Mana pieredze rāda, ka pats svarīgākais ir sapratne starp braucējiem un tiesnešiem. Dalībniekiem nedrīkst būt šaubu par to, kas tieši no viņiem tiek prasīts, uzdevumam trasē ir jābūt skaidri formulētam, lai sportisti zinātu, kā saņemt maksimālo punktu skaitu,” saka Davids, turpinot, ”es esmu daudz redzējis un sevi raksturotu kā prasīgu tiesnesi, īpaši „Drift Masters European Championship” ietvaros, jo no labākajiem mēs prasām labāko.”

Par šīm sacensībām Davids izsakās šādi: „Esmu daudz runājis ar sportistiem un visi kā viens saka, ka Rīga un Biķernieku trase viņiem ļoti patīk. Organizācija ir augstā līmenī, trase pilsētas vidū, lieliska atmosfēra – arī es jau šeit esmu bijis un es teiktu, ka šī ir viena no labākajām, ja ne pati labākā trase Eiropā. Drifta fanu lielā skaita, sarežģītības, ātruma, skatāmības dēļ uzvara Rīgas posmā būs prestižākā šajā sezonā.”

Šoreiz cīņa par to, kurš uzvarēs būs īpaši spraiga jo šāds sastāvs nav bijis vēl nekad Biķerniekos, pirms sacensībām pat ir neiespējami prognozēt, kurš būs labākais.

Viss sāksies jau piektdien - 3.augustā ar neoficiālajiem treniņiem, kas notiks no plkst. 11.30-18.00 (skatītājiem, uzrādot iegādāto biļeti uz sestdienas sacensībām, treniņos ieeja bez papildu maksas), tāpat piektdien plkst. 19.00 notiks tradicionālā automašīnu parāde maršrutā Biķernieku trase – Rātslaukums – Biķernieku trase. Rātslaukumā sportisti ar saviem spēkratiem atradīsies 45 minūtes un līdzjutējiem būs iespēja gan nofotografēties, gan arī satikt sportistus klātienē pirms sacensību dienas.

Sestdien 4.augustā ieejas vārti Biķerniekos skatītājiem būs atvērti no plkst. 09.00, 09:10 sāksies kvalifikācijas braucieni, bet tandēmu braucienu starts – plkst. 16.00. Vakarā, pēc sacensībām, turpat uz vietas trasē uzstāsies pašmāju mākslinieks Gacho – tā ir dāvana visiem sacensību dalībniekiem un apmeklētājiem Latvijas drifta 10 gadu jubilejā. Tāpat, kā vienmēr – drifta sacensības laipni aicinātas apmeklēt ģimenes ar bērniem, jo, tradicionāli, ieeja pasākumā bērniem un jauniešiem līdz 16 gadu vecumam ir par brīvu. Bērniem dienas laikā būs pieejamas bezmaksas atrakcijas no LGK un 1188, kā arī darbosies bezmaksas bērnu stūrītis ar dažādām aktivitātēm mazākajiem pasākuma apmeklētājiem.

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Davids Kalas Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
viencexperc 31.jūlijs 2018 13:49
2 1 Atbildēt

Jebkurš profesionāls sporta veids ir grūts, kurā ieguldīts daudz darba un līdzekļu. Bet šitos, daiļslidošanas stila, sportus, kur žūrija ( tiesneši) vērtē subjektīvi, es neuzskatu par pilnvērtīgiem sportiem. Parastās sacīkstes ir īstas sacīkstes - kurš pirmais, tas uzvarējis. Vienalga - patīk viņš kādam, vai nē. Skaisti viņš nbrauca, vai neskaisti. Kurš padirsa, tas padirsa. Bet te - kurš patīk, to var pavilkt nedaudz uz augšu....

Latvijasdrifts 1.augusts 2018 23:52
0 0 Atbildēt

Kāpēc Jums šķiet ka šeit nav ieguldīts darbs un līdzekļi? Varbūt vēl vairāk kā citos. Arī parastās sacīkstēs žūrija var iedot diskābeli, soda minūtes, vai viņiem , kas nepatikt un tu neuzvari, kas mūsdienās ir izplatīti. Un driftā nevērtē pēc skaistuma. Nevienu nevelk uz augšu, ja braucējs pats "nolohojas" viņu jau nevar uz augšu pavilkt

ro 31.jūlijs 2018 23:28
2 0 Atbildēt

Gaumes lieta...man patīk,noteikti aiziešu..tandēmiem vajadzētu būt skatāmiem..

felix65 1.augusts 2018 6:15
0 1 Atbildēt

,,Cīņā par ekoloģiju" vāģus žņaudz līdz bezjēgam, bet te var dūmot uz nebēdu, karojot spridzināt un bombardēt naftas kolonnas un krātuves. Nu nav šai pasaulē kaut kas riktīgi.

Conqueror 1.augusts 2018 21:15
0 0 Atbildēt

Nu tā smirdīgā riepu gymija...klātienē nekad neskatos, pa tv gan var, vairāk parāda, ir atkārtojumi utt

LatviaDrift 1.augusts 2018 23:49
0 0 Atbildēt

Kā variet zināt ka smirdīga, ja klātienē neskatāties nekad?Un, starp citu arī trasē ir atkārtojumi uz ekrāniem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Elektriskie kravinieki jau 2030. gadā “noliks pie vietas” dīzeļus 1

Elektrisko kravas auto drīzu uzvaras gājienu paredz jaunākais pētījums. Lasīt vairāk

 

Vēl mazāk darba vadītājam - Ford uzlabojis BlueCruise autopilotu 5

ASV autobūves uzņēmums Ford uzlabojis savu BlueCruise tehnoloģiju, kas nodrošina daļēju autonomo braukšanu uz noteiktiem ceļiem. Tas iespējams, pateicoties jaunākajam atjauninājumam ar indeksu 1.4. Lasīt vairāk

 

Kad zīmes neredzam (+ FOTO) 13

Neredzam, nesaprotam vai ignorējam - iauto.lv lasītājs iesūtījis attēlus, kas uzņemti pie bērnu slimnīcas Rīgā. Lasīt vairāk

 

iAuto piedalās 24 stundu izturības sacensībās. Kā mums gāja? (+ foto) 5

20. un 21. septembrī Lietuvā, Panevežā tika aizvadītas “Enefit” 24 stundu auto sacīkstes elektriskajiem automobiļiem. Tajās piedalījās arī Latvijas auto žurnālistu komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti