Ženēvas auto izstādē Goodyear parāda pasaulē pirmās elektrību ģenerējošās riepas konceptu 1

Foto: Publicitātes foto

Goodyear Latvija | 6.marts 2015 7:31

Starptautiskajā Ženēvas auto izstādē Goodyear demonstrē šīgada jaunāko koncepta riepu — futūristisku riepu, kas spēj ģenerēt elektrību. Goodyear Inovāciju centra inženieru iecerēta un nosaukta vienkārši pēc tās izstrādes koda par "BH03" — riepa spēj deformāciju radīto enerģiju pārveidot elektriskajā enerģijā.

Tā kā interese par elektriskajiem automobiļiem globālajā tirgū pieaug, ir sagaidāms, ka šāda veida inovācijas spēlēs savu lomu pašreizējās diskusijās par mobilitātes nākotni. Riepa ir pilnībā konceptuāla izstrāde, un tā ir daļa no uzņēmuma inovāciju radīšanas procesa. Šo riepu nav plānots izlaist tirgū.

"Bažas par enerģētiku un vidi mudināja mūs attīstīt šo enerģiju ražojošās riepas koncepciju. Ikviena futūristiska ideja sākas ar sociālu izaicinājumu, kuru vēlamies risināt, lai veidotu labāku nākotni. Mēs esam pārliecināti, ka šī riepa sniedz iedvesmu, un gūtajām atziņām būs vieta nākotnes izstrādēs," sacīja Goodyear Luksemburgas Inovāciju centra ģenerāldirektors Žans-Pjērs Žezets (Jean-Pierre Jeusette), kurš nodarbojās ar koncepcijas izstrādi.

Foto: Publicitātes foto

Koncepta riepa rada elektrisko enerģiju, kas tiek pievadīta automobiļa hibrīdās spēka piedziņas sistēmai un arī citām borta iekārtām. Riepa ģenerē elektrību, izmantojot divu veidu materiālu mijiedarību:

  • termoelektriskie materiāli pārveido siltumu elektriskajā enerģijā (riepas iekšpusē to ģenerē ultramelna tekstūra, absorbējot gaismu/siltumu statiskā stāvoklī, vai ritot — dinamiskā stāvoklī);
  • pjezoelektriskie materiāli struktūras deformācijas iespaidā pārveido spiedienu par elektrisko enerģiju.

Šie jaunie materiāli izveido 3D tīklu, kas veido riepas iekšējo struktūru. Šī struktūra potenciāli var balstīt automobiļa svaru riepas pārduršanas gadījumā un tādējādi tā ir alternatīva RunonFlat tehnoloģijai. Papildus tā ir aprīkota ar lielu aploces kanālu, lai uzlabotu noturību pret akvaplanēšanu, un unikālu protektoru trokšņa absorbēšanai.

Foto: Publicitātes foto

"Šī elektrību ģenerējošā koncepta riepa ir vēl viens pierādījums iespaidīgajām inovācijām, ko izstrādājuši Goodyear Luksemburgas inovāciju centra konstruktori un zinātnieki, un mēs ar saviļņojumu to izrādām Ženēvas izstādē," teica Goodyear Inovāciju centra ģenerāldirektors Luksemburgā Žans-Pjērs Žezets (Jean-Pierre Jeusette). "Īpaši iespaidīgs saistībā šo riepu ir fakts, ka šī ievērojamā tehnoloģija ir radīta veidā, kas turpina Goodyear pastāvīgos ilgtspējas, kvalitātes un drošības meklējumus.”

Riepa ir tīri konceptuāla izstrāde, un Goodyear to neražos. Koncepta riepas tiek izstrādātas kā daļa no uzņēmuma inovācijas procesa, un tās tiek radītas, lai rosinātu diskusijas, apspriestu iespējamos risinājumus un dotu inženieriem iespēju domāt netradicionālāk un radīt atjautīgus stratēģiskus risinājumus viedai nākotnei.

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
Slowmo 8.marts 2015 18:58
0 0 Atbildēt

Fiziku neapmānīsi. Ja reiz kaut ko ražo, tad attiecīgi arī rada papildus rites pretestību.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Toyota RAV4 hibrīds pieslēdzas "štepselim" (+VIDEO) 2

Toyota ražo hibrīdus jau 25 gadus, un RAV4 nav jauns, bet šis ir plug in jeb spraudņa tipa hibrīds. Un kas ir pats labākais, ja RAV4 parasto jāgaida līdz nākamajam gadam, tad šo automašīnu var dabūt krietni ātrāk. Lasīt vairāk

 

Smaga avārija tunelī (+ VIDEO) 5

Tunelī, uz Adleras-Soču autoceļa saskrienas divi kravas un trīs vieglie automobiļi. Tiek ziņots, ka avārijas rezultātā cietuši seši cilvēki. Lasīt vairāk

 

Valmieras novadā autovadītājs 2,54 promiļu reibumā bēg no policijas un avarē (+ VIDEO) 5

Vakar Valmieras novadā kāds automašīnas “Škoda” vadītājs nepakļāvās policistu likumīgajām prasībām apstāties un uzsāka bēgšanu. Zaudējot kontroli pār savu spēkratu, autovadītājs, kurš pie stūres bija sēdies 2, 54 promiļu reibumā, avarēja – nobrauca no ceļa braucamās daļas un iebrauca krūmos. Lasīt vairāk

 

“Aculiecinieks” : Ķeguma HES tilta traģēdijai 35 (+ VIDEO) 2

1986.gada 20.septembrī, pārbaudes laikā, sagāzās Ķeguma hidroelektrostacijas tilts. Bojā gāja 11, ievainoti tika 13 cilvēki. Tilta pārbaudi veica Rīgas Politehniskā institūta speciālisti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti