Ženēvas starptautiskajā auto izstādē „Goodyear” prezentēja savu redzējumu par riepām, kas atbalsta autonomos transportlīdzekļus.
Autonomie auto paļaujas uz datiem, kas saņemti no citiem transportlīdzekļiem, auto vadītājiem, gājējiem, ceļu infrastruktūras, kā arī riepām.
„Pakāpeniski samazinot vadītāja lomu transportlīdzekļu kontrolē, arvien nozīmīgākas kļūs riepas kā svarīgākā saikne ar ceļu,” norāda „Goodyear” vecākais viceprezidents un galvenais tehniskais vadītājs Džozefs Zekoskis.
Pateicoties pilnveidotajai sensoru tehnoloģijai un īpaši izstrādātajam protektoram, „Goodyear IntelliGrip” riepa spēj atšķirt dažādus ceļa seguma virsmas un laika apstākļus. „IntelliGrip” izmanto arī nodiluma kontroles tehnoloģiju, kuras pamatā ir aktīvā nodiluma un riepu spiediena pārraudzības sistēmas sensors. „Goodyear” izstrādājis īpašus algoritmus tādiem mainīgajiem parametriem kā spiedienam un temperatūrai, kas ļauj labāk novērtēt kopējo stāvokli un rezultātā optimizēt transportlīdzekļa vadību. Turklāt riepa tiešsaistes režīmā nodod informāciju auto centrālajam vadības blokam.
„IntelliGrip” mikroshēma izstrādāta kopā ar „Huf” — mehānisko un elektrisko bloķēšanas sistēmu, riepu spiediena pārraudzības un telemātikas sistēmu vadošo ražotāju automobiļu nozarei visā pasaulē.
Idejas autori sola, ka „Goodyear” jaunās tehnoloģijas nodrošinās īsāku bremzēšanas ceļu, precīzāku reakciju līkumos, uzlabos stabilitāti un pat atbalstīs sadursmes novēršanas sistēmas.