Pētījums: "Facebook" Latvijā apsteidz "Draugiem.lv"; apmeklētākās tīmekļa vietnes ir "Google", "Inbox", "Youtube" 6

 

Facebook Foto: Ekrānšāviņš

TNS | 2.jūnijs 2016 16:36

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2016.gada pavasara periodu. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Jaunākie TNS Latvia Digital pētījuma rezultāti liecina, ka internetu 2016.gada pavasarī vismaz reizi mēnesī ir lietojuši vidēji 78% jeb 1 279 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā 2015.gadā.

Vidēji 71% jeb 1 169 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem internetu lieto regulāri – katru dienu. Salīdzinājumā ar 2015.gadu, regulāro interneta lietotāju īpatsvars aptaujātajā vecuma grupā ir pieaudzis par 3 procentpunktiem.

TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka regulāro interneta lietotāju īpatsvars 2016.gadā salīdzinājumā ar 2015.gadu visvairāk ir pieaudzis 40 līdz 59 gadus vecu iedzīvotāju vidū. Internetu katru dienu 2016.gada pavasarī lietojuši 80% iedzīvotāju vecuma grupā 40-49 gadi ( + 9 procentpunkti pret 2015.gadu), un 63% iedzīvotāju vecuma grupā 50–59 gadi (+ 8 procentpunkti pret 2015.gadu).

Foto: Ekrānšāviņš

Saskaņā ar jaunākajiem TNS pētījuma rezultātiem Latvijas iedzīvotāju vidū turpina pieaugt viedtālruņu un planšetdatoru lietošana. Vairāk nekā puse jeb 55% Latvijas iedzīvotāju lieto viedtālruni, kas ir par 8 procentpunktiem vairāk nekā 2015.gada pavasarī. Savukārt 22% Latvijas iedzīvotāju izmanto planšetdatoru, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk salīdzinājumā ar 2015.gadu. Viedtālruņu lietotāju īpatsvars salīdzinājumā ar 2015.gadu visstraujāk pieaudzis vecuma grupā 30-59 gadi, bet planšetdatoru lietotāju īpatsvars – vecumā grupā 30–39 gadi. Jāatzīmē, ka ne visi viedtālruņu lietotāji izmanto šo ierīci interneta lietošanai. Pēdējā mēneša laikā internetu viedtālrunī lietojuši 48%, bet regulārāk – katru dienu 37% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Foto: Ekrānšāviņš

Pētījuma ietvaros tiek mērīti arī dažādu interneta lapu – gan Latvijas, gan ārzemju – lietošanas paradumi. Joprojām visapmeklētākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 56,6% jeb 926 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 39,6% jeb 648 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas pašmāju portāls Inbox, bet trešo vietu ar 36,4% jeb 596 tūkstošiem ieņem video koplietošanas interneta vietne Youtube.

Foto: Ekrānšāviņš

Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2016 veica laika periodā no 2016. gada 8. februāra līdz 2016. gada 1. maijam. Visā Latvijā tika aptaujāti 2080 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas veiktas izmantojot kombinēto aptaujas metodi - tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI).

Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts - gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Šogad auto portālam iAuto.lv palika 15 gadi, aicinām sekot sev ērtākajos sociālajos tīklos:

 

Google interneta mājas lapa Latvijā Foto: Ekrānšāviņš

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Liene 2.jūnijs 2016 12:07
2 0 Atbildēt

No sociālajiem es izmantoju draugiem.lv

gggg 3.jūnijs 2016 11:01
1 0 Atbildēt

vienozimigi FB . Bet nav izdz'esies no dr.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti