Vai esam gatavi pieņemt auto bez stūres? 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Evita Bille | 19.jūnijs 2017 16:17

Tehnoloģijas attīstās un pienāks brīdis, kad būs iespējams iesēsties savā automobilī, ievadīt galamērķa adresi, atlaisties sēdeklī un atslābināties, līdz nokļūšanai vajadzīgajā vietā.

Tāda varētu būt mobilitāte ar bezpilota transporta līdzekļiem. Goodyear palīdz autovadītājiem iedomāties, kāda varētu būt nākotnes ceļu satiksme.

Goodyear kā viens no pasaulē lielākajiem riepu ražotājiem vēlējās noskaidrot, ko autovadītāji domā par autonomās vadības transporta līdzekļiem. Lai to noskaidrotu, Goodyear sadarbībā ar Londonas Ekonomikas un politisko zinātņu skolu (LSE) realizēja aptauju 11 Eiropas valstīs un fokusa grupu intervijas četrās Eiropas valstīs.

Tikai mazliet vairāk nekā ceturtā daļa aptaujas respondentu sacīja, ka viņi labprāt izmantotu autonomās vadības transporta līdzekli, savukārt mazāk nekā trešdaļa, - ka justos omulīgi, piedaloties satiksmē kopā ar šādu transporta līdzekli. 43% aptaujāto piekrita, ka bezpilota automobiļi varētu būt drošāki, jo patlaban vairums negadījumu notiek cilvēku pieļauto kļūdu dēļ. Tajā pašā laikā joprojām pastāv bažas par šo tehnoloģiju, un 73% respondentu baidās, ka “auto varētu rasties kādi neparedzēti darbības traucējumi”.

Fokusa grupu interviju dalībnieki izteica cerību, autonomās vadības transporta līdzekļi “darbosies labi” un spēs pārvietoties atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem. Aptaujātie saskata iespēju ar bezpilota automobiļiem iznīdēt citu autovadītāju “nekorekto rīcību” uz ceļa. 37% respondentu uzskata, ka tehnoloģijas varētu labāk kā cilvēki vadīt auto, jo tām nav emociju. Tajā pašā laikā 60% ir bažīgi par to, ka mašīnām nav veselā saprāta, kas vajadzīgs mijiedarbībai ar autovadītājiem - cilvēkiem. Divām trešdaļām respondentu bija pozitīva attieksme pret “viedajām riepām” ar sensoriem, kas spēj novērtēt ceļa segumu un laika apstākļus, lai palīdzētu autonomās vadības transporta līdzekļiem pārvietoties.

Intervijās cilvēki entuziastiski apsprieda iespēju uz ceļa kļūt par laiskiem pasažieriem, kuriem, pārvietojoties no viena punkta līdz otram, ir laiks atpūsties vai strādāt. Taču izteikts respondentu vairākums (82%) norādīja, ka viņi tomēr vēlētos saglabāt kontroli un dotu priekšroku iespējai pašiem sekot norisēm uz ceļa.

“Ļoti svarīgi ir saprast, kā autovadītāji patlaban uztver ceļu satiksmi un kā tajā iederētos autonomās vadības transporta līdzekļi. Tieši tāpēc Goodyear pēta dažas galvenās jomas, kas veido mobilitātes nākotni. Mēs ceram, ka šī pētījuma atziņas palīdzēs visām iesaistītajām pusēm kopīgi strādāt līdz veiksmīgai bezpilota automobiļu ieviešanai,” saka Goodyear Inovāciju centra Luksemburgā ģenerāldirektors Karloss Čipoliti [Carlos Cipollitti].

Par pētījumu
Pētījums ir daļa no Goodyear platformas ThinkGoodMobility. Tas tika realizēts, iesaistot 48 cilvēkus fokusa grupu intervijās četrās Eiropas valstīs, un tiešsaistē aptaujājot 12 000 respondentu no 11 Eiropas valstīm. Tas attīsta 2015. gadā veiktu pētījumu sadarbībā ar LSE, kura ietvaros tika pētīta autovadītāju uzvedība uz ceļa.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kasinsh79 19.jūnijs 2017 17:06
9 0 Atbildēt

Neesmu gatavs to pieņemt nekādā gadījumā. Patiesībā, ir tehnoloģijas, kas pat riebjas. Cilvēks tiek zombēts kā nekam nevarīgs, kam visu noliek priekšā gatavu. Tas ir pilnīgs zvizģeC.

Nupat kā nozares profesionālim bija man iespēja piedalīties viena no tirgus līdera rīkotajām konferencēm par "Future shopping". Tad ziniet - nākotne būs vieddtālrunis un tikai :(

Besī ārā tas viss, vienīgā cerība - esam visai atpalikuši un pie mums tas viss atnāks stipri vēlāk.

Kanibaals 19.jūnijs 2017 21:46
1 1 Atbildēt

Šeit katrs pats var pārliecināties vai ir gatavs autopilotam. Kuru nobraukt un kuru nē, tāds ir jautājums - moralmachine.mit.edu/

P.S. Pēc testa mana morāle ļāva sabraukt mājdzīvniekus un vecus cilvēkus(bet tas sagadīšanās, jo šie pārsvarā pie sarkanā mauca)

Erix 20.jūnijs 2017 1:07
1 2 Atbildēt

Kas tas par sviestu? Tests pildāms tikai morāliem kropļiem, kas visu laiku nogalina bariem cilvēku. Jo alternatīvā izvēle ir mirt pašam. Un kā izrādās - tomēr izdzīvot, lai turpinātu izvēlēties,ko nogalināt. Ja šādu gudrību mācām AI, tad Kamerons drīz būs jāsauc par dokumentālā kino autoru. Un dzīve robotu pasaulē nebūt nebūs jauka paradīze.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti