Microsoft, Alphabet, Spotify: IT uzņēmumi visā pasaulē likvidē desmitiem tūkstošu darbavietu 7

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 24.janvāris 2023 8:18

Zviedrijas mūzikas straumēšanas gigants "Spotify" pirmdien paziņoja, ka likvidēs aptuveni 600 darbavietas jeb 6% no kopējā darbavietu skaita, tam kļūstot par kārtējo tehnoloģiju uzņēmumu, kas īstenos restrukturizāciju.

"Atskatoties pagātnē, es biju pārāk ambiciozs veikt investīcijas pirms mūsu ienākumu izaugsmes. Tādējād mēs samazinām mūsu strādājošo skaitu par aptuveni 6%," norāda "Spotify" vadītājs Daniels Eks. "Uzņemos pilnu atbildību par rīcību, kas mūs novedusi līdz šim brīdim."

"Spotify" vēl nekad nav strādājis ar gada peļņu.

Tehnoloģiju nozarē šobrīd vērojama nopietna lejupslīde, un vairāki lielie uzņēmumi paziņojuši par vērienīgu darbavietu likvidēšanu, tai skaitā interneta tehnoloģiju kompānijas "Google" mātesuzņēmums "Alphabet", sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmums "Meta", sociālais tīkls "Twitter" un interneta tirdzniecības uzņēmums "Amazon".

"Google" mātesuzņēmums "Alphabet" likvidēs 12 000 darbavietu

Interneta tehnoloģiju kompānijas "Google" mātesuzņēmums "Alphabet" piektdien paziņoja, ka pasaulē likvidēs aptuveni 12 000 darbavietu, tai kļūstot par kārtējo ASV tehnoloģiju kompāniju, kas īstenos vērienīgu restrukturizāciju.

"Esam nolēmuši mūsu darbinieku skaitu samazināt par aptuveni 12 000," norāda "Alphabet" vadītājs Sundars Pičajs.

"Mēs rūpīgi pārskatām mūsu produktus un funkcijas, lai nodrošinātu, ka darbinieki un amati atbilst mūsu uzņēmuma galvenajām prioritātēm," skaidro Pičajs.

Jau vēstīts, ka ASV datortehnoloģiju gigants "Microsoft Corp." trešdien paziņoja, ka tuvākajos mēnešos likvidēs 10 000 darbavietu, ņemot vērā gauso ekonomikas izaugsmi, kas smagi ietekmē tehnoloģiju uzņēmumus.

Tehnoloģiju nozarē šobrīd vērojama nopietna lejupslīde, un vairāki lielie uzņēmumi paziņojuši par vērienīgu darbavietu likvidēšanu, tai skaitā sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmums "Meta", sociālais tīkls "Twitter" un interneta tirdzniecības uzņēmums "Amazon".

"Microsoft" likvidēs 10 000 darbavietu

ASV datortehnoloģiju gigants "Microsoft Corp." trešdien paziņoja, ka tuvākajos mēnešos likvidēs 10 000 darbavietu, ņemot vērā gauso ekonomikas izaugsmi, kas smagi ietekmē tehnoloģiju uzņēmumus.

Uzņēmums skaidro, ka šis lēmums, kas pieņemts saistībā ar makroekonomikas apstākļiem un klientu prioritāšu izmaiņām, skars mazliet mazāk nekā 5% darbinieku.

"Microsoft" pērn jau samazināja uzņēmumā strādājošo skaitu, jūlijā likvidējot mazliet mazāk nekā 1% no kopējā darbavietu skaita un oktobrī atlaižot mazāk nekā 1000 darbinieku, vēstī ziņu portāls "Axios".

Uzņēmums pasaulē šobrīd nodarbina 221 000 cilvēku.

Tehnoloģiju nozarē šobrīd vērojama nopietna lejupslīde, un vairāki lielie uzņēmumi paziņojuši par vērienīgu darbavietu likvidēšanu, tai skaitā sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmums "Meta", sociālais tīkls "Twitter" un interneta tirdzniecības uzņēmums "Amazon".


 
 


 

 
Visi komentāri
 
WALA 24.janvāris 2023 9:37
2 1 Atbildēt

Cirks aizbraucis, bet klauni palikuši ...

Ja nedaudz nopietnāk, tad pārmaiņas pēc visādi C-suite kadri varēja beidzot pārstāt "bakstīt mākoņus" un savus budžetus plānot, likt un pildīt kaut kādos reālos vai vismaz reālistiskos rāmjos, tad nebūs 10K darbinieku ar "vienu spļāvienu" jāatlaiž ...

Mans globālais uzņēmums ar CxO līmenī šogad tādu sviestu nodzina - nebija sajūtas ka zina ko dara un kurp dodas ... bet nu finanses stabilas, tā kā laikam jau pofig ...

Bet nu "modernā" dzīšanās pēc algas bonusiem utml. acīmredzami rada pilnīgu apstulbumu līdz pat dažāda veida akcionāru krāpšanas metodēm ...

Darbinieks 26.janvāris 2023 10:10
0 0 Atbildēt

"Bet nu "modernā" dzīšanās pēc algas bonusiem" - interesanti, kāpēc darbinieks nevarētu gribēt kaut ko no kopējā pīrāga, ņemot vērā, ka tech industrijā līdz šim darbinieki bija galvenais assets. Tad sanāk, astronomiska peļņa akcionāriem ir OK, bet labas algas un bonusi nē?

Kurš tad galu galā pieņem "liekus" 10k darbiniekus? Strādājot US startupos, tur skaidri ir redzams patterns - "straujā izaugsme", lai apsteigtu tirgu. Investori iegulda simtiem miljonus uzņēmumus un prasa astronomisku izaugsmi tieši tirgus daļās, kas nozīmē, ka nereti jaunuzņēmumi bez jebkādas peļņas pieņem darbā pat tūkstošiem darbinieku gada laikā. Lai to izdarītu - ir jāmaksā nedaudz pat virs nozares algas, lai uz papīra dabūtu labākos speciālistus.

Es tev teikšu tā - man ir tādas pašas tiesības prasīt lielāku algu, saņemt labu ciparu uz konkurences pamata (kas IT sfērā ir standarta lieta), lai neaizeju strādāt citur - tieši tikpat, kā uzņēmuma ir tiesības mani atlaist jebkurā brīdī.

Darbinieks 26.janvāris 2023 10:13
0 0 Atbildēt

Es personiski gribētu, lai šī krīze pamaina šo "astronomisko" dzīšanos pēc tirgus daļu, bet gan jau no sākta gala veidot stabilu uzņēmumu, kurš domā par peļņu jau no pirmajiem gadiem. Tas ļaus justies drošāk arī darbiniekiem.

Es ejot uz jaunuzņēmumu bez peļņas, sagaidu, ka man pat maksās nedaudz vairāk, jo galu galā es riskēju ar nestabilu darba stāvokli.

WALA 26.janvāris 2023 10:55
0 0 Atbildēt

Tavs darbinieka algas bonuss uzņēmumu ietekmē tikpat kā becik, savukārt CxO līmeņa bonusi par teiksim akciju tirgus vērtības celšanos (vai varbūt tiem jau pieder daļa akciju) un tie ir spēcīgi motivatori dzīt "fufeli" t.i piem. Masks stāsta un rāda cik labs autolilots iekš Tesla, kaut patiesībā sūds, ka pēdēja gada 10% peļņas pieaugums tiek plānots arī nākamajā gadā, tiek pareiz salikti ieņēmumi par dzelžiem, lai uzpūstu programmatūras ražotāja kompānijas akciju vērtību pirms pārdošanas utml

Un tad gan darbinieki, gan investori "sūkā ledu", kad visas blēdības beigās tiek atklātas ...

Tā kā algas pielikums ir labi, ja vien apzinamies no kā tas ir radies, un vai tam ir ekonomisks pamatojums....

Darbinieks 26.janvāris 2023 13:59
0 0 Atbildēt

Turpināju (neapzinati) diskusiju "main thread"

Darbinieks 26.janvāris 2023 13:58
0 0 Atbildēt

Nu tech nozarē pārsvarā ir tikai "daļu opcijas" vai akcijas (atkarībā vai ir vai nav bijis IPO). Par uzņēmumu vērtību - jā, protams, uzņēmums mēģina sev pacelt vērtību - tas ir kapitālisms, itsevišķi pirms IPO. Tesla, manuprāt, ar autopilotu ir salīdzinoši unikāls stāsts, jo šeit vairs nav runa par investoriem, bet gan reāliem pircējiem, kuri tika "apkrāpti".

Bet runājot par algu - kā darbiniekam vienīgais pamatojums ir tirgus - algas apmērs vienmēr būs viens no svarīgākajiem faktoriem jebkuram darbiniekam, kad izvēlēsies darba devēju.

Un par kādu ekonomisko pamtojumu mēs varam runāt "vienradža jaunuzņēmumos"? Kā es varu to aprēķināt? Es tev atklāšu - nekā - tāpēc darbinieki sagaida labas algas un daļu bonusus (opcijas), jo saprot, ka arī riskē.

Starpcitu, lielākā daļa darbinieku IT industrijā alga nemaz neietekmē viņu performanci. Tāpat kā bonusi. Un uzņēmumu tas ietekmē ļoti, jo viņi vienkārši zaudēs labus darbiniekus, ja tiem nemaksās tirgum atbilstošu atalgojumu.

Maksims Ter-Oganesovs 29.janvāris 2023 21:05
0 0 Atbildēt

Jā, pandēmijas laikā daudzi IT uzņēmumi pasaulē ir spiesti samazināt darbavietu skaitu, lai tiktu galā ar finanšu grūtībām un samazinātu izmaksas. Šī ir tendence, kas ietekmē daudzas nozarēs un uzņēmumus visā pasaulē, un tā rada neizbēgamu ekonomisko un sociālo ietekmi uz darbiniekiem un viņu ģimenēm. Tomēr IT nozare joprojām attīstās un rada jaunas darbvietas, un daudzi uzņēmumi meklē jaunus veidus, kā attīstīt savu biznesu un pieņemt jaunus darbiniekus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti