Mīts neapstiprinās 9

 
19.marts 2013 12:50

Šogad neapmierinātība ar bedrēm uz Latvijas ceļiem ir sasniegusi nebijušu ažiotāžu, tāpēc apdrošināšanas sabiedrība BALTA (RSA Grupa) nolēma pārbaudīt mītu - vai tiešām šādos apstākļos vispiemērotākais auto, ar ko pārvietoties, ir džips jeb apvidus auto.

BALTA atlīdzību statistika rāda, ka uz Latvijas bedrainajiem ceļiem vairs neglābj arī džipi, piemēram, „Toyota Land Cruiser”, „BMW X5” un „Volkswagen Touareg” bedru negadījumos cieš tikai nedaudz retāk nekā citi auto, taču to remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir pat teju piecas reizes lielākas kā citu klašu auto.

Lai izpētītu mītu, vai apvidus auto ir vispiemērotākais spēkrats Latvijas bedrainajiem ceļiem, BALTA eksperti veica 2012. un 2013.gada datu pārbaudi. Salīdzinot kopējos apdrošināto auto datus un attiecīgo procentuālo nelaimes gadījumu skaitu, cik bieži konkrētās klases auto iekļūst negadījumos saistībā ar bedrēm, mīts neapstiprinājās. Apvidus klases auto tikai nedaudz retāk cieš no bedru radītajiem bojājumiem, taču izmaksas pēc šādiem negadījumiem ir stipri lielākas nekā citiem auto.

Pēc BALTA datiem, visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē tiek sabojāti lielās klases („Audi A6”, „BMW” 5.sērijas modeļi, „Volvo V70”) un luksus klases („Mercedes Benz” S sērijas modeļi, „BMW” 7.sērijas modeļi, „Lexus” LS sērijas modeļi) spēkrati. Vislielākie zaudējumi parasti šādos gadījumos tiek nodarīti sporta klases auto, piemēram, dažos gadījumos tie ir sasnieguši pat 2400 latu. Savukārt kompaktklases auto („Volkswagen Passat”, „BMW” 3.sērijas modeļi, „Toyota Avensis”) vidējā atlīdzība šādos negadījumos ir gandrīz piecas reizes mazāka.

Nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apmērā pagājušajā gadā sarūpēja kāds „Volkswagen Tiguan”, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, un tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti lieli līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.

„Kopumā apvidus klases auto šoferi bedrēs iemanās iebraukt nedaudz retāk kā citu automašīnu vadītāji, taču šādā gadījumā nozīmīgs faktors ir zaudējumi, kas tiek nodarīti auto. Kā rāda statistika, visuzmanīgākajiem uz Latvijas ceļiem būtu jābūt lielās klases un luksus klases auto īpašniekiem – viņu auto parasti ir aprīkoti ar lielākiem diskiem un zemāka profila riepām, kas nozīmē arī lielāku apdrošināšanas gadījuma iespējamību, iebraucot bedrē,” norāda BALTA transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.

Laika posmā no 2012.gada sākuma līdz šā gada martam BALTA ir izmaksājusi atlīdzību 270 nelaimes gadījumos, kuru iemesls bijis iebraukšana bedrē. Visbiežāk reģistrētie pieteikumi par auto bojājumiem pēc iebraukšanas bedrē ir saņemti pērnā gada martā, maijā un oktobrī. Savukārt cietušo automašīnu TOP 5 veido „Volkswagen”, „BMW”, „Audi”, „Volvo” un „Mercedes” marku automašīnas.
 

 
Visi komentāri
 
289861. viesis 19.marts 2013 13:08
1 0 Atbildēt

VW Tiguan pēc iebraukšanas bedrē jāmaina motora galva... varens dampis.

289862. viesis 19.marts 2013 13:42
0 0 Atbildēt

Vispār jau Passat, BMW 3, Avensis nav kompaktklases auto, bet tas nu tā...

289863. viesis 19.marts 2013 14:25
0 0 Atbildēt

Ar kādiem riteņiem/riepām bija apauti tie "džipi"?

289864. viesis 19.marts 2013 14:27
0 0 Atbildēt

„Toyota Land Cruiser”, „BMW X5” un „Volkswagen Touareg” - šitie reti kad ir redzēti ar bezceļu riepām.

289867. viesis 20.marts 2013 16:15
0 0 Atbildēt

Mūsu autoceļu kvalitāte varētu būt viens no vadmotīviem iegādāties tieši džipveidīgos braucamos. Tā arī uzskata vairums džipu īpašnieku. Bet, tā nu diemžēl sanāk, ka ārēji varenie lendkruseri , x5 un citi līdzīgie netur Latvijas autoceļu līmeni , un bieži bojājas. Remonti, diemžēl, sanāk krietni dārgāki.Ar to jārēķinās. Atceros, pirms dažiem gadiem, pie mums viesojās ASV studenti. Tie bija pamanījuši lielo džipu skaitu Rīgas ielās, un viņiem bija radies priekšstats - ka ārpus Rīgas pie mums ir ir vieni vienīgi neceļi vai pat tuksneši....Tāpēc, bija par šo tēmu daudz jautājumu. Pie viņiem joprojām valdot uzskati, ka džipveidīgie tomēr ir fermeru auto.

289868. viesis 20.marts 2013 17:06
0 0 Atbildēt

amurikāņu studentiem ir pilnīga taisnība, ārpus rigas ir neceļi, un sākot ar šo pavasari arī rīgā

289880. viesis 23.marts 2013 10:26
0 0 Atbildēt

IV,ja Tu būtu pabijis USA,tad tā nerunātu-tur arī visas lielpilsētas ir kā piebāztas ar visu veidu "džipiem" un pikapiem,un tie nav fermeru auto.Vienkārši tur tādas ir tradīcijas(un lēts benzīns).

UUSA

289882. viesis 23.marts 2013 10:59
0 0 Atbildēt

Mīts ne mīts, bet iefist bedrē ar 205/50 R16 vai 265/75 R16, varētu būt tā, ka 205/50 vienkārši neizdzīvo, vai ne?

Ikdienas Viesi, nestāsti niekus par tiem US studentiem.

Uudensputns 4.jūlijs 2013 1:00
0 0 Atbildēt

Man kādreiz teica,ka dzinējs ir tas,kas lopus dzen....,automašīnai ir motors.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti