Vai radaru laikā šoferi brauca labāk? 23

 
13.maijs 2013 12:03

Lai atskatītos, vai statistikā ir redzamas izmaiņas un kas to varētu būt ietekmējis, BALTA (RSA Grupa) speciālisti salīdzināja BALTA KASKO datus ar pērnā gada attiecīgo periodu, kad Latvijā vēl darbojās lielāks skaits radaru.

BALTA dati par KASKO apdrošināšanu liecina, ka, salīdzinot pagājušā gada pirmos trīs mēnešus ar šī gada attiecīgo periodu, sadursmju biežums ar citiem transporta līdzekļiem ir pieaudzis. BALTA polišu īpašnieku pieteikto atlīdzību par sadursmi ar citu transporta līdzekli daudzums kopš pērnā gada fiziskajām personām ir pieaudzis par 2,3 procentiem, savukārt juridisko personu vidū šis rādītājs ir palielinājies par 2,8 procentiem.

Tāpat ir caurmērā pieaudzis sadursmju smagums – fizisko personu segmentā šī gada pirmajos trīs mēnešos sadursmēs aprēķināto zaudējumu vidējais apmērs ir par 150 latiem lielāks nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Savukārt juridisko personu vidū tas ir par 200 latu lielāks nekā pērn. Ja aplūko nedaudz senāku statistiku, tad negadījumu skaits ir pieaudzis, arī salīdzinot 2011. un 2012.gadu. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2012.gada pirmajā ceturksnī tika reģistrēti 664 ceļu satiksmes negadījumi ar cietušajiem, bet tieši gadu iepriekš – 549 negadījumi.

BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis skaidro: „Viennozīmīgi saistīt radaru darbības pārtraukšanu ar negadījumu biežuma pieaugumu ir sarežģīti. Taču ir skaidrs, ka radaru izmantošana ietekmē šoferu uzvedību uz ceļa, to vēlmi rīkoties pārgalvīgi vai piesardzīgi. Strādājot preventīvi, radari var dot lielu ieguldījumu satiksmes drošībā, ja to izvietojums ir pamatots un iepriekš paredzams, samazinot ātrumu bīstamajos ceļa posmos jeb tā sauktajos melnajos punktos. Taču jāņem vērā, ka negadījumu skaita pieaugumu vai samazinājumu var ietekmēt arī citi faktori, piemēram, ceļa seguma kvalitāte, laika apstākļi, policijas darbinieku aktivitātes, kopējā šoferu braukšanas kultūra un satiksmes intensitātes pieaugums.”

Pēc publiski pieejamās informācijas, radari dažkārt arī neatstāj iespaidu uz šoferiem, piemēram, Hipokrāta ielā Rīgā – vietā, kur tuvējo trīs bērnudārzu, skolas un slimnīcas dēļ noteikts 30 kilometru stundā ātruma ierobežojums, - šī gada februārī bija novietots viens no Valsts policijas piederošajiem fotoradariem. Dienā tas fiksēja vidēji 300 – 500 ātruma pārkāpumus. Turklāt, laikam ejot, pārkāpumu skaits nemazinājās. Šajā vietā reģistrēts arī gana daudz avāriju: 2012.gadā 33, bet 2011.gadā – 40.

Atgādinām, ka pagājušā gada decembra vidū uz ceļiem pārstāja darboties privātā-publiskā partnerības projekta ietvaros uzņēmuma "V-Traffic" (iepriekš "Vitronic Baltica un partneri") izvietotās mērierīces – pavisam 57 fotoradari.
 

 
Visi komentāri
 
290263. viesis 13.maijs 2013 13:17
0 0 Atbildēt

Jā. Tikai mazliet pielabot vajadzēja procesu un miers. Bet mums jau vienai daļai ir Cilvēktiesības.

290264. viesis 13.maijs 2013 13:23
0 0 Atbildēt

Viennozīmīgi uzskatu, ka FR laikā vairums brauca uzmanīgāk un piesardzīgāk. No pašreizējajiem "zaļajiem draudziņiem" reti kurš vairs baidās, parasti par to darbību "krūmiņos" jau vienmēr brīdina iepriekš. FR laikā pa lielirbeni līdz kalnciemtiltam jau nu vairākums autovadītāju bija izdresēti braukt ne ātrāk kā 60km/h, pie tām pārejām situacija arī bija sakarīgāka. Bet, tagad jau atkal vairākums tur mauc uz 90-100lm/h, ne velti pie gājēju pārējām itin bieži notiek avārijas, kad viens 0tram pēdējā brīdī bremzējot iemauc pa auto pēcpusi - vienu rītu tur bija"vagoniņi" ar 6 mašinām. Faktiski, ātrumi palielinās it visur, un CP šobrīd nespēj šo procesu uzlabot.

290266. viesis 13.maijs 2013 13:37
0 0 Atbildēt

+1

290267. viesis 13.maijs 2013 14:39
0 0 Atbildēt

Jauns KASKO kalkulators www.salidzini.lv/kasko

290269. viesis 14.maijs 2013 11:14
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviesc...

Pie radariem bija strauja bremzēšana...

visa uzmanība, tikai uz radaru ieraudzīšanu...

Tagad nav tik stresaina braukšana, tagad var visu uzmanību veltīt braukšanai!!!

P>S Tas 30 ir tīrais naudas slaukšanas aparāts - Tur līdz skolai un b/d kilometrs,,,

290270. viesis 14.maijs 2013 11:17
0 0 Atbildēt

hm.... šeit tikai menti vairs komentē?

290271. viesis 14.maijs 2013 11:47
0 0 Atbildēt

radari un policisti ir tikai satiksmi traucējoši faktori, bez tiem jebkurš šoferis vienmēr brauc labāk, tāpēc šādi satiksmes traucēkļi no ceļiem ir jāaizvāc uz visiem laikiem, jo CSN 10.punkts jebkuram stingri aizliedz radīt satiksmi traucējošas situācijas, par ko vainīgie ir bargi jāsoda

290274. viesis 14.maijs 2013 15:35
0 0 Atbildēt

timrotam tagad jārosina jauna iniciatīva par brīvu latviju bez radariem! un jāpierāda eiropai, ka latvijā jau nu gan šoferi noteikti brauc labāk bez visādiem tur radariem, un ka latvijā jau nu gan šoferus valsts neaplaupa par kaut kādiem tur nenozīmīgiem ātruma pārkāpumiem

290275. viesis 14.maijs 2013 15:42
0 0 Atbildēt

tas radaru rekets vienreiz ir jāaizliedz ar likumu, jo traucē nevis ātrie, bet tieši lēnie braucēji, tad kāpēc neviens nereketē tos, arī taču varētu gana labi iedzīvoties?

290277. viesis 14.maijs 2013 16:46
0 0 Atbildēt

bērnu dārzs aktivizējies?

moš atceļam vispār noteikumus, octa un pārējo... tikai tad nečīkstiet...

290278. viesis 15.maijs 2013 1:20
0 0 Atbildēt

Raksts kaut kāds sagrābstījums, govis ar cāļiem skaitījuši kopā un vēl secinājumus izdara. Rūgtā patiesība ir tāda, ka fotoradaru ietekme nav izmērāma, jo ir statistikas kļūdas robežās.

[c] Bet, tagad jau atkal vairākums tur mauc uz 90-100km/h[/c]

Ūja, tu par motociklistiem? Nu nav manīts, ka pilsētā VAIRĀKUMS auto vadītāju tā skrietu ar vai bez radariem.

290279. viesis 15.maijs 2013 9:03
0 0 Atbildēt

bez radariem satiksme ir normalizējusies un kļuvusi vienmērīgāka, jo nav tās nepārtrauktās raustīšanās, radari tikai totāli čakarē to satiksmi, atslaucot un nervozējot šoferus, bet satiksmē tie represīvie naudas kāšanas instrumenti neuzlabo pilnīgi neko

290280. viesis 15.maijs 2013 9:18
0 0 Atbildēt

vai zini kādu policistu latvijā, kuru interesē satiksmes uzlabošana, nevis naudas nokāšana? kaut kā nav dzirdēts, un pat zivtiņš, kurš pats toleranti pārkāpj atļauto ātrumu par 25 km/h, pārējos bija apņēmies satiksmes drošības vārdā drāzt ar kapeiku jau par nieka +5 km/h

290288. viesis 15.maijs 2013 20:17
0 0 Atbildēt

Kaut kādi anonīmi skolnieciņi te sacepušies. Nu tādi, kam raustās pārkāpt, bet pie datora varoņi...

Vai nu brauc un nestreso par maksas fotogrāfijæm, vai nu brauc cik atļauts un nebūs jāraustās... Pārkāpt tur, kur nekontrolē par lielu varonību nevar uzskatīt...

290294. viesis 16.maijs 2013 10:04
0 0 Atbildēt

vai gadījumā tu palaidniex neesi anonīms ments vai fotoradarists? tad jau gan tu esi īsts varonis, ja pārkāp tikai tur, kur kontrolē, un kādu skolu tad pats esi mēģinājis pabeigt, vai tas jau izdevies?

290296. viesis 16.maijs 2013 11:08
0 0 Atbildēt

Zini, anonīmā mīzala - ir noteikumi, lai visiem būtu skaidri spēles noteikumi. Gribi braukt ne pēc noteikumiem - rēķinies, ka var piešūt sodu vai atņemt to, kas uzdāvināts vai nopirkts.

Drīkst arī nepārkāpt!

Ja esmu pārkāpis un mani pieķer - es neīdu kā tāds pusauga mīzala - ja paredzēta soda nauda - samaksāju un izdaru secvinājumus. Nav kur naudu likt - turpinu pārkāpt, paliek naudas žēl - ievēroju. Tā kā ar naudu nemīlu svaidīties - es labāk ievēroju, nevis čīkstu, ka kāds pieķēris.

Tikai tīņi ir gana pieauguši lai pīpētu un dzertu, bet pēkšņi paliek maziņi, kad pašiem jānopelna nauda...

290299. viesis 16.maijs 2013 11:45
0 0 Atbildēt

pēc šiem spēles noteikumiem kāds gribēja ievākt jau sākotnēji vien tikai 7,5 miljonu latu gadā, vai tāds hokejs mums ir vajadzīgs? kas ir pasliktinājies satiksmē bez radariem? salīdzinoši tā ir tikai uzlabojusies, tāpēc varbūt, ka jāspēlē tomēr ir godīgs hokejs bez lieka stresa un reketa? naudas atslaucamie aparāti tikai atslauc naudu, lai kāds iedzīvotos, nevis uzlabo satiksmi un audzina pārkāpējus

290309. viesis 16.maijs 2013 14:44
0 0 Atbildēt

tad jau maksas ceļi ekonomikai ir daudz noderīgāka lieta, iemaksā tik attiecīgu nodevu un bez radariem un noteikumiem mauc uz cik gribi, pie tam jāmaksā pat tādiem, kā palaidniex, kas nav vis nekāds tur pusauga mīzala, bet grib maukt tikai pēc noteikumiem un pie tam vēl cik tik lēni vien var, lai traucētu visiem pārējiem normālu braukšanu

290311. viesis 16.maijs 2013 16:56
0 0 Atbildēt

anonīmie ar pirkstu braucēji

pašiem uz sevi no malas paskatīties ņē aļo?

ceļi sūdīgi, bedres kā karjeri, bet šiem vēl nedodīi gribās lidot laižot tālāk ceļu un savu lamatu...

Es saprastu ka pa ideāli sakārtotu ceļu var (ir jēga) ātri braukt, bet pa šito bezceļu... nu, nu... varonīši...

Normāli cilvēki nevis ir pret fotoradariem, bet par ceļa satiksmes ierobežojumu izmaiņām. Kā jādīc, lai FR nesoda līdz +15 tā visi gudri parakstīties, kā kādā vietā, kur to varētu izveiktr - pacelt no 50 uz 90 ATĻAUTO, tā neviena paraksta nav.

Jums te domāšana kā krievu bizness, cīnīties ar sekām, nevis cēloņim...

290350. viesis 19.maijs 2013 13:35
0 0 Atbildēt

-Ja esmu pārkāpis un mani pieķer - es neīdu kā tāds pusauga mīzala - ja paredzēta soda nauda - samaksāju un izdaru secvinājumus.

Un ko tu dari, ja neesi pārkāpis un tev uzliek sodu? Arī samaksā un izdari secinājumus...

290352. viesis 19.maijs 2013 14:02
0 0 Atbildēt

Man, nezkāpēc, neuzliek sodus par neizdarītiem pārkāpumiem. Starp maniem paziņām nav neviena, kam uzliktu nepelnītus, nepamatotus vai sodus bez iemesla!

Palaidniex

JanisGrinhofs 31.maijs 2013 11:20
0 0 Atbildēt

Nepareizi uzstādits jautājums, "vai brauc labāk?". Radars jau nemaina konkrēta cilvēka prasmes, bet parrāda katra attieksmi pret ātruma ierobežojumiem un spēju izvairīties no noķeršanas. To ka radari reāli nemainija nagadījumu statistiku uz ceļiem ir atzinuši pat policijas pārstāvji. Fotoradai ir tikai un vienīgi instruments papildus naudas iekasēšanai. Ja kāds var pierādīt pretējo(Latvija!!!), tad tas būs pelnijis sabiedrības atzinību un prēmiju.

Koja 6.oktobris 2016 16:43
0 0 Atbildēt

Kāpēc www.zuz.lv/ vai nesalīdzina kasko, bet tos sūdus ? Tur bija viena kompānija, ko nevaru atrast. Padalieties ar kasko piedāvājumiem?!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti