Pret darba automobiļiem izturas nevīžīgāk nekā pret saviem 70

Nozare.lv | 18.septembris 2013 22:53

Vidējā juridiskajām personām - transportlīdzekļu īpašniekiem piešķirtā "Bonus - Malus" klase ar katru gadu samazinās un tas nozīmē, ka juridisko personu autoparku transportlīdzekļi ar katru gadu kļūst satiksmei bīstamāki, šodien preses konferencē sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Foto: iAuto

"Fiziskām personām piederošo transportlīdzekļu vidējai "Bonus - Malus" klasei katru gadu ir tendence nedaudz palielināties, kas nozīmē, ka samazinās šo transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaits. Savukārt juridisko personu transportlīdzekļu "Bonus - Malus" klase ar katru gadu samazinās, turklāt tā samazinās gan kravas autotransportam, gan autobusiem, gan arī vieglajam autotransportam," sacīja J. Stengrevics.

Viņš norādīja, ka juridiskajām personām piederošajiem autobusiem ir viszemākā vidējā "Bonus - Malus" klase no visiem transportlīdzekļiem un lielā mērā tas ir tieši mikroautobusu pārvadājumu dēļ.

Pēc 15.septembrī veiktā ikgadējā pārrēķina 69% jeb 849 298 auto īpašniekiem ir tā saucamās "labās" "Bonus - Malus" klases jeb no 7.klases līdz 17.klasei.

Savukārt 2% auto īpašnieku jeb 27 236 ir piešķirta kāda no "sliktajām" "Bonus - Malus" klasēm no 1.klases līdz 5.klasei. Vismaz puse no šiem auto īpašniekiem ir juridiskās personas.

353 310 jeb 29% no auto īpašniekiem ir piešķirta sākotnējā jeb neitrālā "Bonus - Malus" klase - 6.klase.

LTAB dati liecina, ka pēc ikgadējā "Bonus - Malus" klašu pārrēķina par nepilniem 12% palielinājies autoīpašnieku skaits ar zemāko riska jeb 17."Bonus - Malus" klasi. Zemākā apdrošināšanas riska "Bonus - Malus" klasē patlaban ierindojas vairāk nekā 70 000 autoīpašnieku.

Apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "Bonus - Malus" klases tiek pārrēķinātas katru gadu. Tas tiek darīts, ņemot vērā auto īpašnieku apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem. Pārrēķinot "Bonus - Malus" klases, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļa satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā.

Kā liecina LTAB dati, pēc 15.septembra pārrēķina "Bonus - Malus" klase palielinājusies 33 000 autoīpašnieku.

"Bonus - Malus" dati lielā mērā kalpo par rādītājiem, cik lielu OCTA cenu auto īpašnieks maksās. Fakts, ka jau otro gadu palielinās to autoīpašnieku skaits, kuri ierindojas visaugstākajā "Bonus - Malus" klasē, liecina, ka autoīpašnieki kļūst apzinīgāki: mazāk izraisa negadījumus, kā arī regulāri iegādājas OCTA.

"Autoīpašnieki sāk arvien vairāk apzināties braukšanas kultūras saikni ar OCTA un to, cik liela atšķirība ir cenu diapazonā, ko par OCTA maksās autoīpašnieks ar 1."Bonus - Malus" klasi vai 17. Cenu starpība var atšķirties daudzos simtos latu," skaidro J. Stengrevics.

Viņš arī norāda, ka auto īpašnieku zināšanas par "Bonus - Malus" vērtēšanas sistēmu nav pilnīgas, jo tikai 5% no auto īpašniekiem zina, ka "Bonus - Malus" klašu piešķiršanā tiek ņemti vērā pēdējie 11 gadi, bet lielākā daļa aptaujāto uzskata, ka "Bonus - Malus" klases noteikšanā ikgadējā apdrošināšanas perioda dienu skaits nav būtisks.

"To, ka "Bonus - Malus" klasē tiek ņemts vērā izraisīto ceļu satiksmes negadījumu jeb apdrošinātāja pieņemto lēmumu par atlīdzības izmaksu skaits, zina lielākā daļa aptaujāto auto īpašnieku. To, ka OCTA apdrošināšanas periodam katru gadu jābūt vismaz 275 dienām, zina tikai 10% aptaujāto auto īpašnieku," sacīja J. Stengrevics.

To, ka "Bonus - Malus" klase ietekmē OCTA polises cenu, zina 78% aptaujāto auto īpašnieku, un tikai 1% domā, ka cenu tas neietekmē. Savukārt par citiem jautājumiem zināšanas jau ir nepietiekamas, piemēram, tikai 35% aptaujāto zina, ka "Bonus - Malus" klases tiek piešķirtas auto īpašniekam. 35% kļūdaini uzskata, ka tās tiek piešķirtas konkrētam transporta līdzeklim, bet 30% domā, ka klases tiek piešķirtas autovadītājam.

Tāpat auto īpašnieki nezina, ka "Bonus - Malus" klašu piešķiršanā tiek ņemti vērā apdrošināšanas vēstures dati par pēdējiem 11 gadiem, jo 65% uzskata, ka ņem vērā tikai pēdējā gada datus.

 
70 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
IkdienasViesis 19.septembris 2013 14:26
5 1 Atbildēt

Vispār jau CSDD kopā ar apdrošinātājiem varētu izveidot jaunu atsevišķu datu bāzi, kur tiktu apkopotas visu Latvijas autovadītāju "biografijas" - visi pieļautie crachi un sīkie CSN (saskaņotajos paziņojumos fiksētie un CP reģistrētie), administratīvie sodi un soda punkti. Domāju, ka darba devēji tml.reģistru izmantotu itin bieži un ne vienam vien šoferētājam brīvprātīgi dažus gadiņus būs jāpalasa sēnes...

IkdienasViesis 19.septembris 2013 11:22
3 0 Atbildēt

Domāju, ka pašlaik B/m procesa virzība ir pareiza. Godīgie autovadītāji, kas auto cenšas nedauzīt,pakapeniski sasniedz 17 klasi, un par OCTA piķo mazāk. Es jau šo prieku izbaudu teju 5 gadus. Savukārt, lielie auto sitēji, īpaši jau pieminētais komerctransports, turpina arvien vairāk "taisīt ziepes" un vairāk arī maksāt apdrošinātājiem. VISS ir pareizi.

GB12 19.septembris 2013 11:46
3 0 Atbildēt

Par to "nezināšanu" runājot - mūsdienu informācijas laikmetā kaut ko nezināt... nu, to, kas interesē... nezinu, kādā vakuumā jādzīvo. Internets šodien ir pieejams visiem. LTAB mājas lapā BM sistēma ir diezgan saprotamā valodā aprakstīta un, ja kas nav skaidrs, var uzzvanīt vai aizrakstīt meilu, kā es to vairākas reizes esmu darījis. Secinājums, auto vadītājus / īpašniekus vienkārši neinteresē vai viņi ir par slinku, lai 5 minūtes veltītu laiku sameklēt atbildi uz sev interesējošo jautājumu. Un, pēc tam, kad kaut kas notiek, tad sākas bļaušana, ka neviens neko viņam, redzies, neizskaidrojot. Kad sāk izskaidrot, tad atkal par kaut ko nav apmierināti. Tipiskā bļaurlatviešu domāšana. Starp citu, par to neizskaidrošanu visvairāk bļaustās tie, kas polises vai nu pērk internetā vai arī tipiskie loterijas biļešu pircēji, kuriem vienīgais, kas interesē, ir cena.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO)

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Dažādas "Harley Davidson" motociklu degvielas tvertnes (+ FOTO)

Par Harley Davidson degvielas tvertnēm var runāt un rakstīt daudz. Te viens fakts. Lasīt vairāk

 

Pēc degvielas pēdējā mirklī (+ VIDEO) 12

Video autors atzīst, ka vajadzējis bremzēt uzreiz un strauji nevis mēģināt apbraukt - viņš vienkārši neesot gaidījis šādu manevru no Kia vadītāja. Lasīt vairāk

 

Horch atgriezīsies? - Audi apstiprina īpaši grezno A8 modeli 3

Vācu kompānija Audi apstiprinājusi, ka 2021.gadā ieviesīs piedāvājumā īpaši greznu sedana A8 modeli, kas konkurēs ar Mercedes-Maybach un tirgū nonāks ar savulaik izmantoto nosaukumu Horch. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti