Plānots ierobežot ārvalstīs reģistrēto transportlīdzekļu izmantošanas termiņus Latvijas teritorijā, nosakot tos īslaicīgus un objektīvi pamatotus, liecina valsts sekretāru sanāksmē pieteiktais projekts.

Foto: iAuto
Plānots noteikt - ja transportlīdzekļa nomas līgums pārsniedz trīs mēnešus, tas, pamatojoties uz Ceļu satiksmes likumu, ir reģistrējams Latvijā.
Noteikumus plānots papildināt ar punktu, nosakot, ka izsniegtā atļauja, kuras termiņš var būt arī trīs gadi, dod tiesības piedalīties ceļu satiksmē ne ilgāk kā trīs mēnešus viena gada laikā. Turklāt personai ir pienākums, saņemot atļauju, norādīt laika periodu, kad tā piedalīsies ceļu satiksmē.
Kā skaidro eksperti, pašreizējā situācija liecina, ka ceļu satiksmē regulāri piedalās ievērojams skaits transportlīdzekļu, kas reģistrēti ārpus Latvijas. Šāda transportlīdzekļu izmantošana, ja vadītājs ir Latvijas rezidents, neradot vienlīdzīgu attieksmi pret tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas brauc ar Latvijā reģistrētiem transportlīdzekļiem. Ārvalstīs reģistrētajiem spēkratiem nav jāveic valsts tehniskā apskate Latvijā, par tiem nav jāmaksā Latvijas likumos paredzētie nodokļi, kā arī ir ļoti sarežģīta procedūra piemēroto naudas sodu piedziņai. Statistika liecina, ka pamatā atļauju saņēmēji transportlīdzekļus reģistrē Lietuvā, Igaunijā, Lielbritānijā un Norvēģijā.
Vienlaikus likums paredz, ka personas Latvijas teritorijā var vadīt ārvalstīs pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili vairākos izņēmuma gadījumos. Piemēram, persona vada vieglo automobili, ko iznomājis ārvalstīs reģistrēts uzņēmējdarbības veicējs, kas nodarbojas ar autoiznomāšanu, un to transportlīdzekļa vadītājs apliecina ar transportlīdzekļa nomas līgumu un ārvalstīs izdotu transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību, kurā kā īpašnieks norādīts transportlīdzekļa iznomātājs.
Tāpat persona var vadīt vieglo automobili, klāt esot transportlīdzekļa īpašniekam vai viņa pilnvarotai personai, kā arī, ja persona strādā algotu darbu ārvalstīs vai mācās tādā mācību iestādē vai uzņēmumā, kurš atrodas ārvalstīs, vai ārvalstīs veic uzņēmējdarbību kā individuālais komersants vai pašnodarbinātā persona.
Izņēmums attiektos uz tām personām, kuras ir ārvalstīs reģistrēta tiesību subjekta īpašnieks vai amatpersona, kurš veic uzņēmējdarbību, kā arī, ja persona ieņem vēlētu amatu citas Eiropas Savienības dalībvalsts pašvaldības lēmējinstitūcijā vai personai izsniegta uzturēšanās atļauja ārvalstīs.
Domāju ka visi at autotransporta līdzekļu ekspluatāciju saistītie nodokļi būtu iekļaujami degvielas cenā. Tas liktu maksāt vairāk tiem, kas ir smagāki un vai rijīgāki. Kā arī nodokļi būtu proporcionāli tr.līdz. lietošanai. Daudz brauc - daudz lauz asfaltu/smirdini gaisu - daudz arī samaksā. maz brauc, maz lauz ceļu, maz smirdini - proporcionāli arī mazāk maksā.
Neticu, ka visi tie pacani ar Kājenēm, iksbobikiem, seīšiem, un mebmjiem regulāri gribēs braukt līz kaimiņvalstij pildīties. Kādu brīdi pabraukās un tad apniks, jo tas ir neērti, laikietilpīgi un tikai pats brauciens pēc lētākās beņas noēdīs visu ieguvumu.
Tiesa pie reizes būtu aktīvāk jāuzmana un jānīdē kontrobasa spēle. Te jau tikai valsts griba to patiešām ierobežot...
Un viss nostāsies savās vietās!