Autovadītāji riskē iegādāties „lūzni” mazlietota auto vietā 22

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 22.maijs 2014 11:00

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) rīcībā pieejamie dati liecina, ka auto pārdevēji nolūkā pārdot auto par augstāku cenu nekā ir tā īstā vērtība, bieži apzināti neatklāj informāciju par auto patieso tehnisko stāvokli, kā arī noklusē, cik patiesībā ceļu satiksmes negadījumi (CSNg) ir izraisīti ar konkrēto spēkratu.

Kā rezultātā, autovadītāji ne tikai pārmaksā, bet arī būtiski pakļauj sevi riskam iekļūt ceļu satiksmes negadījumā, kas var apdraudēt kā autovadītāja, tā apkārtējo drošību. Tāpēc LTAB aicina autovadītājus pārbaudīt potenciālā auto negadījuma vēsturi, kas ļaus būtiski ieekonomēt līdzekļus un pasargās no iespējas nopirkt „lūzni” jauna auto vietā.

Uz 2014. gada 01.maiju no visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem tehnisko apskati bija izgājuši 676 876* spēkrati. Savukārt no visiem reģistrētajiem 836 102 transportlīdzekļiem spēkā esoša OCTA polise bija 690 893 autoīpašniekiem. Tomēr, ja analizē reģistrēto transportlīdzekļu vidējo vecumu, tad redzams, ka Latvijā tehniskajā kārtībā esošo automobiļu vidējais vecums ir gandrīz 13 gadi. Savukārt vidēji autoparkam tie pat ir 14 gadi, kas ir par 40% vairāk kā vidējam Eiropas Savienības (ES) autoparkam.

„Bieži autovadītāji uz sava spēkrata vecumu raugās no vizuālā aspekta, respektīvi, cik daudz ir parādījusies rūsa, kā arī, cik daudz ir jāiegulda remontā. Tomēr daudz lielākas problēmas ir saistītas ar automašīnas ekspluatāciju ceļu satiksmē, jo proporcionāli auto vecumam palielinās avārijas izraisīšanas iespējamības risks, īpaši ja auto nav labā tehniskā stāvoklī jeb daudzu avāriju rezultātā atjaunots un salikts no detaļām. Turklāt lielākā problēma, ka daudzi autovadītāji šādus deformējumus neredz, un par tiem nav informēti, jo iegādes brīdī patiesā informācija par auto vēsturi tiek slēpta vai noklusēta”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Par pamatu ņemot LTAB datus, nesen Auto asociācija veica pētījumu, kura ietvaros tika pārbaudīts, cik pārskatāma ir auto veiktā servisa vēsture, kā arī, cik detalizēti ir pieejama informācija par apdrošināšanas gadījumiem. Eksperimenta rezultātā tika secināts, ka vairāk kā 100 automašīnām odometra grozījumi ir veikti vairāk kā 40% gadījumu. Rekords atgrieztam odometram ir pat 300 000 km. Tāpat tiek manipulēts ar auto izcelsmes valsti un tā vēsturi.

Tomēr pats bīstamākais, ka tiek slēpta informācija par notikušiem CSNg un to apmēru. Vairākiem spēkratiem OCTA izmaksas bija veiktas pat 30% apmērā no auto vērtības, lai gan auto pārdevēji par to informāciju nesniedz, tādējādi apzināti noklusējot autovadītājiem svarīgu informāciju.

„Nesaņemot objektīvu informāciju par potenciālo auto, spēkrata pircējs ne tikai pārmaksā auto reālo vērtību, bet var iedzīvoties arī neplānotos izdevumos. Turklāt, ja auto CSNg rezultātā ir būtiski cietis un remonts veikts nekvalitatīvi, kardināli mainās tā vērtība, savukārt pārvietošanās ar šādu auto var būt apdraudējums autovadītāja un apkārtējo drošībai. Protams nekādā mērā fakts, ka auto ir remontēts nenozīmē, ka remonts ir veikts nekvalitatīvi, tomēr neprofesionālim to būs grūti noteikt. Jebkurā gadījumā autovadītājam ir tiesības saņemt informāciju, lai varētu izvērtēt, vai maksāt prasīto summu un vai tā, ņemot vērā negadījumu vēsturi, ir adekvāta auto vērtībai. Tāpēc, lai palīdzētu autoīpašniekiem iegūt objektīvu informāciju, LTAB izveidoja transportlīdzekļu zaudējumu vēstures datu rīku, ar kura starpniecību ikviens autovadītājs var noskaidrot patiesos datus par sava esošā vai potenciālā auto vēsturi”, skaidro Juris Stengrevics.

Ikviens autovadītājs LTAB mājas lapā var noskaidrot datus par sava esošā vai potenciālā auto CSNg vēsturi, laika posmā no 1997. gada. Lai iegūtu informāciju, autovadītājam nepieciešams zināt tikai transportlīdzekļa reģistrācijas un reģistrācijas apliecības numurus.

Informācija par transportlīdzekļa zaudējumu vēsturi ir pieejama kopš brīža, kad transportlīdzeklis ir reģistrēts Latvijā, un tajā ir apkopoti dati par CSNg, gan Latvijas teritorijā, gan ārvalstīs. Gadījumā, ja konkrētais spēkrats ir CSNg cietusī puse, datu pasūtītājs iegūs arī informāciju par izmaksu apmēru, pēc kā būs iespējams novērtēt avārijas un tās rezultātā nodarīto zaudējumu apmēru. Šobrīd LTAB ir vienīgā organizācija Latvijā, kura piedāvā autovadītājiem šādu informāciju.

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
EZ 22.maijs 2014 20:15
6 0 Atbildēt

kam Tev komunalie un apkure? Dzīvo bankas dotajā līzingauto!

Tas ir īstais stils. Zoļukā daudzi tā dara. Auto, nemērā jaudīgs un ar 4x piedziņu, pat novietot nav kur. Ģefkas slapina biksītēs. A, tie, kas dzīvo 2stāvu mājā ar 2 veciem golfiem garažā, skaitās lūzeri. ROLF.

draco 22.maijs 2014 19:22
4 2 Atbildēt

Tas i tas pats IkdienasViesis, kursh agraak ar skorpi braukaaja un izskatiijaas diezgan adekvaati? fantastiski. laikam, vecums nenaak viens - 6 gadus eest nocenotus makaronus lai tiktu pie "jaunas" grabazas? protams, arii lv ir pietiekoshi liels slaanis divkaajaino, kuri uzskata, ka ja reiz nopirkushi x markas ( vai pa y summu) grabazu, tad ir gandriiz kaa iisti cilveeki - pat gudru seju nav jaataisa - bet nu ikdienasviesi veinmeer esmu licis citaa kategorijaa...

Pats cetrritenju grabazu dazus gadus atpakalj paardevu - ar liidziigiem iebaakumiem uztureet +/- sanaak, a zupu liet jau vairs iisti nee :D paargaaju uz mo - 4.5 litri videejais pateerinsh, probku nav kaa sugas, ~35 eur celja nodoklis, ~30 eur octa uz gadu. te vismaz var seviskji nesaspringstot pieliet pilnu baaku ( ~20 litri :D ). rudenii domaaju paariet uz 110 cc moto - lielais tomeer ikdienai padaudz eed, dziivoklii nav iestumjams, un so on. 110niekam prognozeejamais pateerinsh grozaas zem 2 litriem uz 100 km...

GB12 22.maijs 2014 16:41
3 1 Atbildēt

Ar virs 600 EUR uz rokas neviens nedos līzingu jaunam auto. Un pareizi darīs. Paņemsim kaut 700 EUR. Un tagad iedomājies - 150 EUR līzingā, ziemā aptuveni tikpat par komunālajiem, plus, pieņemot, ka maz brauks, tāpat ap 100 sanāks degvielā, tas jau ir 400. Plus apkopes, nodokļi, apdrošināšanas - pat pie diezgan optimistiskiem aprēķiniem tie arī būt kādi 70 EUR mēnesī, tātad, dzīvošanai - paikai, šmotkām, tualetes papīram, zālēm u.tml. paliek 220 EUR mēnesī... Biš tā kā par maz...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti