Autovadītāji riskē iegādāties „lūzni” mazlietota auto vietā 22

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 22.maijs 2014 11:00

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) rīcībā pieejamie dati liecina, ka auto pārdevēji nolūkā pārdot auto par augstāku cenu nekā ir tā īstā vērtība, bieži apzināti neatklāj informāciju par auto patieso tehnisko stāvokli, kā arī noklusē, cik patiesībā ceļu satiksmes negadījumi (CSNg) ir izraisīti ar konkrēto spēkratu.

Kā rezultātā, autovadītāji ne tikai pārmaksā, bet arī būtiski pakļauj sevi riskam iekļūt ceļu satiksmes negadījumā, kas var apdraudēt kā autovadītāja, tā apkārtējo drošību. Tāpēc LTAB aicina autovadītājus pārbaudīt potenciālā auto negadījuma vēsturi, kas ļaus būtiski ieekonomēt līdzekļus un pasargās no iespējas nopirkt „lūzni” jauna auto vietā.

Uz 2014. gada 01.maiju no visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem tehnisko apskati bija izgājuši 676 876* spēkrati. Savukārt no visiem reģistrētajiem 836 102 transportlīdzekļiem spēkā esoša OCTA polise bija 690 893 autoīpašniekiem. Tomēr, ja analizē reģistrēto transportlīdzekļu vidējo vecumu, tad redzams, ka Latvijā tehniskajā kārtībā esošo automobiļu vidējais vecums ir gandrīz 13 gadi. Savukārt vidēji autoparkam tie pat ir 14 gadi, kas ir par 40% vairāk kā vidējam Eiropas Savienības (ES) autoparkam.

„Bieži autovadītāji uz sava spēkrata vecumu raugās no vizuālā aspekta, respektīvi, cik daudz ir parādījusies rūsa, kā arī, cik daudz ir jāiegulda remontā. Tomēr daudz lielākas problēmas ir saistītas ar automašīnas ekspluatāciju ceļu satiksmē, jo proporcionāli auto vecumam palielinās avārijas izraisīšanas iespējamības risks, īpaši ja auto nav labā tehniskā stāvoklī jeb daudzu avāriju rezultātā atjaunots un salikts no detaļām. Turklāt lielākā problēma, ka daudzi autovadītāji šādus deformējumus neredz, un par tiem nav informēti, jo iegādes brīdī patiesā informācija par auto vēsturi tiek slēpta vai noklusēta”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Par pamatu ņemot LTAB datus, nesen Auto asociācija veica pētījumu, kura ietvaros tika pārbaudīts, cik pārskatāma ir auto veiktā servisa vēsture, kā arī, cik detalizēti ir pieejama informācija par apdrošināšanas gadījumiem. Eksperimenta rezultātā tika secināts, ka vairāk kā 100 automašīnām odometra grozījumi ir veikti vairāk kā 40% gadījumu. Rekords atgrieztam odometram ir pat 300 000 km. Tāpat tiek manipulēts ar auto izcelsmes valsti un tā vēsturi.

Tomēr pats bīstamākais, ka tiek slēpta informācija par notikušiem CSNg un to apmēru. Vairākiem spēkratiem OCTA izmaksas bija veiktas pat 30% apmērā no auto vērtības, lai gan auto pārdevēji par to informāciju nesniedz, tādējādi apzināti noklusējot autovadītājiem svarīgu informāciju.

„Nesaņemot objektīvu informāciju par potenciālo auto, spēkrata pircējs ne tikai pārmaksā auto reālo vērtību, bet var iedzīvoties arī neplānotos izdevumos. Turklāt, ja auto CSNg rezultātā ir būtiski cietis un remonts veikts nekvalitatīvi, kardināli mainās tā vērtība, savukārt pārvietošanās ar šādu auto var būt apdraudējums autovadītāja un apkārtējo drošībai. Protams nekādā mērā fakts, ka auto ir remontēts nenozīmē, ka remonts ir veikts nekvalitatīvi, tomēr neprofesionālim to būs grūti noteikt. Jebkurā gadījumā autovadītājam ir tiesības saņemt informāciju, lai varētu izvērtēt, vai maksāt prasīto summu un vai tā, ņemot vērā negadījumu vēsturi, ir adekvāta auto vērtībai. Tāpēc, lai palīdzētu autoīpašniekiem iegūt objektīvu informāciju, LTAB izveidoja transportlīdzekļu zaudējumu vēstures datu rīku, ar kura starpniecību ikviens autovadītājs var noskaidrot patiesos datus par sava esošā vai potenciālā auto vēsturi”, skaidro Juris Stengrevics.

Ikviens autovadītājs LTAB mājas lapā var noskaidrot datus par sava esošā vai potenciālā auto CSNg vēsturi, laika posmā no 1997. gada. Lai iegūtu informāciju, autovadītājam nepieciešams zināt tikai transportlīdzekļa reģistrācijas un reģistrācijas apliecības numurus.

Informācija par transportlīdzekļa zaudējumu vēsturi ir pieejama kopš brīža, kad transportlīdzeklis ir reģistrēts Latvijā, un tajā ir apkopoti dati par CSNg, gan Latvijas teritorijā, gan ārvalstīs. Gadījumā, ja konkrētais spēkrats ir CSNg cietusī puse, datu pasūtītājs iegūs arī informāciju par izmaksu apmēru, pēc kā būs iespējams novērtēt avārijas un tās rezultātā nodarīto zaudējumu apmēru. Šobrīd LTAB ir vienīgā organizācija Latvijā, kura piedāvā autovadītājiem šādu informāciju.

 
Visi komentāri
 
LMT 22.maijs 2014 13:54
2 2 Atbildēt

Tikai nesaprotu vienu lietu, kāpec par apskatīšanos datu bazē būtu jāmaksā tāda nauda, rakstā arī neredzu, ka būtu pieminēts, ka tas ir maksas pakalpojums!!!

Pirmajās divās ridkopās copy/paste nav labi nostrādājis un tur ir mels uz balta rakstīts, ka var redzāt tikai izraisītos CSNg nevis kuros ņēmis dalību. Švaki!

Juris 22.maijs 2014 15:55
0 0 Atbildēt

Būtu labi vēl arī par KASKO izmaksām zināt.

GB12 22.maijs 2014 16:35
0 0 Atbildēt

KASKO izmaksas neiet caur LTAB, līdz ar to tur neko nevar zināt.

IkdienasViesis 22.maijs 2014 16:15
1 3 Atbildēt

Iegādājoties auto, katram jāvērtē savas (vai ģimenes) materiālās iespējas. Uzskatu, ka situacijā, JA cilvēks mēnesī uz rokas pelna virs 600 eiro un viņš ir brīvs no kreditiem, viennozīmīgi jāpērk pilnīgi jauns C,D vai E klases auto, maksājot 250 eiro mēnesī lizinga apmaksai. Protams, darba vietai arī jābūt ar zināmu stabilitātes garantiju. Vēlams, pirms autopirkuma, izrunāties ar savu darba devēju vadību. Ja viss ir OK, tad arī pēc 7 gadiem nebūs nekas jānoželo. Auto būs nomaksāts, problēmu nebūs. Esmu jau lizingos izpircis trīs auto (divus lietotus, vienu jaunu),pašlaik maksāju lizingu meitas auto.

Un bada problēmas kaut kā neesmu cietis, arī krizes laikā.

Protams- svarīgi ir izvēlēt savas iespējas, nevajag arī aizmirst veselības stāvokli.

GB12 22.maijs 2014 16:41
3 1 Atbildēt

Ar virs 600 EUR uz rokas neviens nedos līzingu jaunam auto. Un pareizi darīs. Paņemsim kaut 700 EUR. Un tagad iedomājies - 150 EUR līzingā, ziemā aptuveni tikpat par komunālajiem, plus, pieņemot, ka maz brauks, tāpat ap 100 sanāks degvielā, tas jau ir 400. Plus apkopes, nodokļi, apdrošināšanas - pat pie diezgan optimistiskiem aprēķiniem tie arī būt kādi 70 EUR mēnesī, tātad, dzīvošanai - paikai, šmotkām, tualetes papīram, zālēm u.tml. paliek 220 EUR mēnesī... Biš tā kā par maz...

EZ 22.maijs 2014 20:15
6 0 Atbildēt

kam Tev komunalie un apkure? Dzīvo bankas dotajā līzingauto!

Tas ir īstais stils. Zoļukā daudzi tā dara. Auto, nemērā jaudīgs un ar 4x piedziņu, pat novietot nav kur. Ģefkas slapina biksītēs. A, tie, kas dzīvo 2stāvu mājā ar 2 veciem golfiem garažā, skaitās lūzeri. ROLF.

draco 22.maijs 2014 19:22
4 2 Atbildēt

Tas i tas pats IkdienasViesis, kursh agraak ar skorpi braukaaja un izskatiijaas diezgan adekvaati? fantastiski. laikam, vecums nenaak viens - 6 gadus eest nocenotus makaronus lai tiktu pie "jaunas" grabazas? protams, arii lv ir pietiekoshi liels slaanis divkaajaino, kuri uzskata, ka ja reiz nopirkushi x markas ( vai pa y summu) grabazu, tad ir gandriiz kaa iisti cilveeki - pat gudru seju nav jaataisa - bet nu ikdienasviesi veinmeer esmu licis citaa kategorijaa...

Pats cetrritenju grabazu dazus gadus atpakalj paardevu - ar liidziigiem iebaakumiem uztureet +/- sanaak, a zupu liet jau vairs iisti nee :D paargaaju uz mo - 4.5 litri videejais pateerinsh, probku nav kaa sugas, ~35 eur celja nodoklis, ~30 eur octa uz gadu. te vismaz var seviskji nesaspringstot pieliet pilnu baaku ( ~20 litri :D ). rudenii domaaju paariet uz 110 cc moto - lielais tomeer ikdienai padaudz eed, dziivoklii nav iestumjams, un so on. 110niekam prognozeejamais pateerinsh grozaas zem 2 litriem uz 100 km...

lOl 22.maijs 2014 22:48
2 1 Atbildēt

Optimists.... Par 600 eur pat ģimeni pabarot nevar...

LMT 23.maijs 2014 9:52
1 0 Atbildēt

Draugs! Kā Dacītei, labi ripo?

KillerMiller 26.maijs 2014 14:53
1 0 Atbildēt

Ņemt kaut ko uz bankas-līzingkompānijas parāda=pārdot brīvprātīgi sevi verdzībā. Jāpērk tādu auto, ko bez parāda vari nopirkt. Tādam ar 600Eur mēnesī orientējoši būtu jāpērk 1000Eur vērts auto.

Kā redzams, ir cilvēki, kas bez verga cilpas kaklā nemaz neprot dzīvot. Baro un baro savus vergturus.

GB12 22.maijs 2014 16:37
0 1 Atbildēt

Vispār šajā informācijas par avārijām sistēmā tizlākais ir tas, ka lielākais cietējs jau tā pie visām sāpēm ir tieši cietušais, jo viņa auto var redzēt, cik ir izmaksāts, kas jau stipri apgrūtina pārdošanu, bet, cik stipri bijis sists vainīgās puses auto, tas nav redzams.

anonimikis 22.maijs 2014 17:36
1 0 Atbildēt

Jauns auto ir tas, kurš stāv salonā. Pēc izbraukšanas uz ielas tas kļūst mazlietots. Kurā brīdī pārvēršas par lietotu?

GB12 22.maijs 2014 17:40
1 0 Atbildēt

Kā nu kurš uzskata... Pārsvarā laikam dominē uzskats, ka līdz 3 gadi/100 000 km

kt315b 22.maijs 2014 17:56
1 1 Atbildēt

nevis 600 bet 1600

ar tiem atlikušajiem 350 benzīnam naudas tāpat nebūs :P

robchix 23.maijs 2014 1:20
0 0 Atbildēt

Incanti, daudzi paardeveeji katram pirceejam raada teh pasi lai norakstiitu taas numuru?

Autobraucējs. 23.maijs 2014 9:23
2 0 Atbildēt

Pasūtījums raksts no jaunu auto tirgoņiem ! Ha,ha,.. vēl tik pie mums pasaki darba devējam ka jemsi līzingu jauna auto iegādei, tas ir tad uzlikt sev cilpu kaklā !

IkdienasViesis 23.maijs 2014 14:31
0 0 Atbildēt

Protams, ja tās naudiņas ģimenē nesanāk tik daudz, var pirkt arī kādu mazlietotu auto. Kā vairums praktisko latviešu arī joprojām dara. Var izcili paveikties, var arī nepaveikties - un daudz būs jāremontē un jāiegulda līdzekļi. Arī nervi. Katrs gadījums ir individuāls. No lizingā pirkatajiem lietotajiem daudz problēmu bija ar 2003.gadā nopirkto 1996.g. ford mondeo 2,0. Auto bojājās un lūza ļoti bieži, remontos ieliku vismaz 2000eiro, un jēgas bija maz.Nodevu 2009.gadā Mondeo kā pirmo iemaksu 2004.gada hundai-sonatas iegādei skandimotorā. Nu jau 5 gadu laikā ar sonatu problēmu man vispār nav bijis. Tikai apkopes un daži sīkumi. Nobraukums jau arī tam auto neliels- pa 10 gadiem tikai 100 000km. Vienu laiku to auto izmantoja mana meita, bet kad tika pie jaunā JUKE, atdeva to man. Tā nu tā sonata man pilda rezerves auto lomu - vairāk stāv garažā. Bet, atrodas idealā teh.stāvoklī, līdz šim visas TA uz pirmo reizi un pa nullītēm.

letiņs 24.maijs 2014 10:55
3 1 Atbildēt

lielākā daļa tomēr ir pāri 20 gadu veci spēkrati,un ne vainas

kasinsh79 24.maijs 2014 13:38
0 3 Atbildēt

Nu, nezinu gan - var atrast LV pirktu jaunu un ar pierādāmu MAZU noskrējienu, vairumā gadījumu tādam problēmu jābūt maz. Kaut vai demo auto, cenas starpība ar "nullīti" ir VISAI jūtama, bet auto taču prasktiski jauns.

TDIOTS 25.maijs 2014 8:53
1 0 Atbildēt

71centu slaukšanas reklām/lūgumraksts :)

LTABam galīgi sū_īgi laiki pienākuši -jāgriež lohatrons , piedāvājot bezjēdzīgu pakalpojumu .

CARFAXa imitatori smieklīgie

KillerMiller 26.maijs 2014 14:58
1 0 Atbildēt

Bez tehpases un savējās neko nevar mēģināt pārdot. Pircējs vispirms vēlēsies noskaidrot, vai maz esi auto īpašnieks.

Karlis 28.maijs 2014 17:42
0 0 Atbildēt

Drusku tomēr ož pēc Opeļa vai citu dīleru reklāmas - sak - "pērciet ka nu vienreiz jaunus auto, būsit drošībā un neblamēsit Latviju Eiropā ar saviem šrotiem!"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti