Latvijā 80% automašīnu ir novirzes balstiekārtas savirzē 10

 

Foto: Publicitātes foto

Nozare.lv | 29.maijs 2014 9:30

Tikai vienai piektdaļai (20%) īpašā akcijā pārbaudīto automašīnu netika konstatētas novirzes savirzes regulējumā, savukārt 22% automašīnu tika konstatētas ļoti būtiskas nobīdes, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja akcijas organizatori no "Drošas braukšanas skolas" (DBS) un "Bosch Car Service".

Tas nozīmējot, ka liela daļa automašīnu uz Latvijas ceļiem ir tādā stāvoklī, ka strauju manevru veikšanas laikā, tās pilnībā var zaudēt vadāmību. Turklāt šo automašīnu vadītājiem arī esot jārēķinās ar liekiem izdevumiem palielināta degvielas patēriņa un detaļu nodiluma dēļ.

Akcijas laikā piecās Latvijas pilsētās - Rīgā, Jēkabpilī, Dobelē, Valmierā, Preiļos - ar Latvijā pirmā "Bosch Car Service" mobilā savirzes stenda palīdzību tika pārbaudītas automašīnas vecumā no pieciem līdz trīsdesmit gadiem.

"Bosch Car Service" koncepta vadītājs Latvijā Māris Leperis skaidro, ka pārbaudes atklāja visai dramatisku ainu, ko nebija gaidījuši pat pieredzējušākie "Bosch Car Service" speciālisti. Esot gaidīts, ka sliktā ceļu seguma un nolietotā autoparka novirzes savirzē tiks konstatētas, taču "neiedomājāmies, ka situācija būs tik dramatiska", uzsver Leperis.

Novirzes automašīnas savirzes regulējumā rodas automašīnas lietošanas laikā, no lielākiem vai mazākiem triecieniem, kā arī mainot vai remontējot vairākas detaļas automašīnas balstiekārtā. Nepareiza automašīnas balstiekārtas savirze un ģeometrija būtiski ietekmējot automašīnas vadāmību, riepu un citu detaļu nodilšanas vienmērīgumu un ātrumu, kā arī var atstāt būtisku ietekmi uz automašīnas degvielas patēriņu.

DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks norāda, ka maldīgs ir priekšstats, ka automašīnu savirze ir būtiska tikai ziemā. Arī vasarā, lietus laikā, uz grants ceļiem vai veicot straujus manevrus, it īpaši strauji bremzējot, nobīdes auto savirzē varot būt būtisks iemesls avārijai.

Pēc visu iegūto rādītāju un statistikas analīzes DBS un "Bosch Car Service" speciālisti ir nonākuši pie slēdziena, ka šādas akcijas noteikti nāksies atkārtot, jo autovadītāju zināšanas par šādiem jautājumiem ir ļoti minimālas vai pat niecīgas. Tajā pašā laikā tā esot lieta, kas būtiski ietekmē ceļu satiksmes drošību. Turklāt savirzes regulējums esot viena no lietām, kas netiek pārbaudīta obligātajā tehniskajā apskatē.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 29.maijs 2014 9:53
0 2 Atbildēt

savirzes regulēšana maksā mazāk nekā pusbāka degvielas. un tāpat uz to taupa, brauc mainīt piekares detaļas kaktu servisos un pēc tam vēl gaudo, ka riepas dilst.

montieris 29.maijs 2014 12:11
1 1 Atbildēt

muļķības 80%

es 29.maijs 2014 12:19
0 0 Atbildēt

Nekāds brīnums. Pietiek pat ar dažām palielākām bedrēm, lai to savirzi izsistu.

as 29.maijs 2014 13:31
2 0 Atbildēt

Statistika ir par tiem, kas pārbaudījās, nevis visiem, tsk nejauši izvēlētiem auto. Brauca pārbaudīties tie, kam bija aizdomas, ka kautkas nav kārtībā

IkdienasViesis 29.maijs 2014 14:24
1 0 Atbildēt

Ja jau svirzes novirzes ir būtiskas, autovadītājs to uzreiz jūt. Auto vairs neietur taisnvirziena trajektoriju, visu laiku novirzās no trajektorijas. Braukt kļust apgrūtinoši, pieaug riepu dilšana. savulaik vēl vecajam BMW e-28 mainīju priekšējās piekares detaļas, pēc tam sākās minētās problēmas. Tolaik vēl darbojās vecais Priedaines servisss, kurā strādāja Latvijā labākais savirzes lietu specialists Arnis. Visss tika noregulēts, problemas beidzās. Šodien jau modernas savirzes regulēšanas iekārtas ir teju katrā servisā.

ak 29.maijs 2014 16:16
1 0 Atbildēt

Ja viss ir kārtībā, savirzi tik vienkārši izsist pa bedrēm nevar. Nav ko fantazēt. Tad ir jāsaliec kāds stiepnis, jeb "tjaga", lai savirze izmainītos. Kā savirze tiek regulēta? Skrūvējot stūres stieņus iekšā/ārā. Kā viņi, uz bedres trāpot, paši var izskrūvēties?

rix 29.maijs 2014 19:00
1 0 Atbildēt

... diemžēl ne visos servisos māk tikt galā ar šo uzdevumu. Kādu laiku atpakaļ iegādājoties trīsburtu auto Vācijā pusgadu kaifoju kā turās uz ceļa. Pēc tam nomainot vienu sviru, starp citu kādas mazpilsētas Bosch car servicā, sākās brīnumi. Apbraukājot mēneša laikā visus zināmākos mazpilsētas autoservisus ar katru nākošo reizi auto uz ceļa turējās arvien sliktāk. Pēdējo reizi iegriezos Rīgā kādā Jūrmalas gatves darbnīcā, pēc kuras auto it kā daudz maz palika stabilāks, bet ne tuvu kā tas turējās uz ceļa to nopērkot.

No tā visa gribu teikt ka ļoti reti kurš vispār tiek galā ar daudzsviru piekarēm, un tie 80% droši arī varētu būt ne tikai uz sabeigto piekaru rēķina, bet arī uz nemākulīgo speciālistu rēķina.

Bruno 30.maijs 2014 9:43
1 0 Atbildēt

KO tad var gaidīt, ja Latvijā visi ceļi ir vienās grambās un bedrēs, it sevišķi Rīgā, kur kremļa bučotāji nemāk sakārtot ielas.

Chankaishi 17.jūnijs 2014 3:24
0 0 Atbildēt

Vajadzeeja nevis piedaavaat bezmaksas savirzes paarbaudi, bet gan savirzes paarbaudes akciju tieshi uz kaada no lielajiem autoceljiem, njemot nejaushi izveeleetas mashiinas, teiksim, katru tresho vai desmito. Tad buutu reaalaaki rezultaati. Tagad sanaakusi sensaacija un reklaamas kampanja tikai, nevis korekti dati.

bums 17.jūnijs 2014 12:18
0 0 Atbildēt

Tas ir tik, cik mašīnas ir jaunākas par 5 gadiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti