Lietotu auto tirgus Latvijā audzis par 12% 2014. gadā 10

 
Nozare.lv | 30.janvāris 2015 10:58

2014.gadā Latvijā reģistrēts par 12% vairāk lietotu auto nekā 2013.gadā, liecina Auto asociācijas apkopotā statistika.

Kopumā 2014.gadā Latvijā pirmo reizi tika reģistrēti 49 747 lietoti pasažieru automobiļi, kas bija par 12% vairāk nekā gadu iepriekš, kad tika reģistrētas 44 574 automašīnas.

Asociācijā norādīja, ka pirmo reizi reģistrēto lietoto automobiļu vecuma struktūrā mazinās to automašīnu grupa, kas ir piecus līdz septiņus gadus vecas. Tas nozīmē, ka Latvijas autoparks neatjaunojas ar augsti ekonomiskiem un mazu izmešu automobiļiem.

Latvijas autoparks joprojām saglabā trešā vecākā autoparka statusu Eiropas Savienībā (ES). Piecu līdz septiņu gadu vecu auto segmentā ir noticis samazinājums, kamēr astoņu līdz desmit un 11-29 gadu vecu auto segmenti ir pieauguši.

Foto: iAuto.lv

2014.gadā vecuma segmentā līdz desmit gadiem tika reģistrēts 61% no visām reģistrācijām, kamēr gadu iepriekš tie bija 63%. Kopējais pirmo reizi reģistrēto auto vidējais vecums nav pieaudzis, tomēr ir jāņem vērā, ka tas jau patlaban ir desmit gadi.

"Latvija diemžēl nav tā turīgākā valsts ES, un lietoto automobiļu tirgum ir un vēl ilgi būs ļoti būtiska loma autoparka attīstībā. Pagājušā gada nogalē Latvija pievienojās ES Klimata un enerģētikas politikas satvaram laikposmā līdz 2030.gadam, kas paredz būtiskus CO2 izmešu samazinājumus Latvijas tautsaimniecībā. Savukārt lielākais siltumnīcefekta gāzu emisiju avots ir autotransports, īpaši vieglais pasažieru un vieglais komerctransports. Tas nozīmē, ka ir kritiski svarīgi, ar kāda vecuma, kādu tehnoloģiju, kādu degvielas patēriņu un kādu CO2 emisiju automobiļiem tiek uzpildīts mūsu autoparks," sacīja Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

No visiem pērn reģistrētajiem lietotajiem auto 79% bijuši ar dīzeļdegvielu darbināmiem motoriem.

Pērn arī ir vērojams darījumu skaita pieaugums, kad lietotu auto iegādājas juridiska persona. Ja 2013.gadā tādi bija tikai 9% no visām reģistrācijām, tad pagājušajā gadā jau 15% iegādājās tieši juridiskas personas. Asociācijā atzina, ka juridisko personu īpatsvara pieaugums ir laba ziņa, jo tas nozīmē, ka tiek deklarēts pievienotās vērtības nodoklis no darījuma summas, un pieaug arī darījumu caurredzamība, jo mazāk norēķinu notiek skaidrā naudā.

Lietotu automobiļu tirgū zīmolu tops ir saglabājies nemainīgs salīdzinājumā ar 2013.gadu. Tirgus līderis joprojām ir "Volkswagen" ar 18%, tam seko "Volvo" ar 14%, "Audi" ar 12%, bet ceturtajā un piektajā vietā ir BMW un "Opel". Pieci populārākie zīmoli kopā veido 64% no tirgus.

"Modeļu izvēle liecina par to, ka sabiedrības pirkšanas ieradumi nav mainījušies. Dominē kompaktās, vidējās un lielās klases modeļi, vairumā gadījumu pārstāvoši "premium" segmentu. Vēlme apliecināt sociālo statusu, viena automobiļa politika ģimenē, slikti ceļi, braukšanas ieradumi - tas viss nosaka pirkšanas ieradumus," teica Rūtiņš.

Jau ziņots, ka 2014.gadā Latvijā kopumā pirmo reizi tika reģistrēts 14 991 jauns automobilis, kas ir par 17% vairāk nekā 2013.gadā, kad tika reģistrēti 12 811 auto, aģentūru LETA informēja Auto asociācijā.

Pieaugums bija vienāds vieglajiem pasažieru automobiļiem un vieglajam komerctransportam - jaunu reģistrēto pasažieru automobiļu skaits ir sasniedzis 12 452, kas veido 17% pieaugumu pret 2013.gadā reģistrētajiem 10 636 auto, un vieglais komerciālais transports reģistrēts par 17% vairāk - 2539 reģistrācijas pret 2013.gada 2175 reģistrācijām.

 
Visi komentāri
 
Unkind 30.janvāris 2015 16:50
5 1 Atbildēt

Nu ziniet es labāk braucu ar 8 - 10 gadus vecu Volvo (vai citu prātīgu auto) nevis ar mizukastei pielīdzināmu jaunu Fiat, Dacia vai vellszin ko vēl.

3ton 30.janvāris 2015 18:00
6 0 Atbildēt

Kad man bija Volvo ar automāta defektu, kā es sapņoju par Dacia kaut ar rūsu uz jumta. :)

Gunis 30.janvāris 2015 17:08
4 10 Atbildēt

Interesanti būtu uzzināt,cik procentuāli Latvijas iedzīvotāji ir spējīgi nopirkt tās jaunās konservu kārbas un pēc 5 gadiem atkal viņas nomainīt.

anrijs rožkalns 30.janvāris 2015 18:50
0 5 Atbildēt

Vidējam iedzīvotājam Latvijā nav pa kabatai jaunu auto iegāde kā piemēram Vācijā,turklāt vecu auto remonti ir tomērt krietni lētāki nekā jaunu un daudz ko var darīt pašu spēkiem garāžās un lūst jau nu tomērt viss,mazlietotu pajaunu auto ķibeles jau savās garāžās ir problemātiski novērst un ļīdz ar to jau kuri ir kaut cik spējīgi servisi kāsš nu tadas super summas ka labāk atkal nopirkt kādu lietotu ejošu auto.

Gunis 30.janvāris 2015 18:51
1 0 Atbildēt

Skatoties kāds Volvo,varēji par sakarīgu ciparu uzlikt parasto kārbu.

Loctite 30.janvāris 2015 19:03
0 0 Atbildēt

Vienīgi anglis T5 vai R5 varēja to pasākumu rentablu padarīt.

Gunis 30.janvāris 2015 18:58
2 0 Atbildēt

Nelaime jau tā,ka daudziem mašīna nav pārvietošanās līdzeklis,bet grib izrādīties,ielien kredītos,lai tik būtu krutāks un pēc tam plēš matus.

Loctite 30.janvāris 2015 20:05
1 0 Atbildēt

Kredīts ir laba lieta priekš aktīviem un instrumentiem, lai ātrāk atgūtu iztērēto. Bet, kad nevis funkcionalitāte, bet prestižs ir galvenais spēks, tad ir pipec.

VWfans 31.janvāris 2015 10:44
7 1 Atbildēt

Man tomēr patīk pirkt jaunus, lai arī nelielus un mazāk jaudīgus, automobiļus.

IkdienasViesis 3.februāris 2015 10:51
0 0 Atbildēt

Protams, ka nekas nav labāks par pilnīgi jaunu auto. Izņemot faktus, ka vismaz pāris gadus jāreķinās ar dārgu KASKO un obligātām apkopēm. BET, diemžēl, mūsu slikto autoceļu dēl, tas auto noveco ātrāk nekā gribētos. Es pats šo "procesu" izgāju ar savu Sonatu, ar kuru nobraucu teju 9 gadus. 5 gadu garantijas laikā tika nomainīts tikai āra temperaturas datčiks, pārējie remontdarbi 1500 euro apmērā sākās tikai 7 un 8 ekspluatacijas gadā jau uz MANA ŗēkina. Laikam jau pats biju vainīgs, ka pirmos 5 gadus auto taupīju. Tāpēc, šodien uzskatu, ka jauno auto īpašniekiem garantijas periodā tomēr jāmin "pedāli grīdā", lai vismaz viens komplekts ritošās daļas elementu paliek uz garantijas rēķina. Diemžēl, pašlaik, situacija vairs nav tik "trekna" kā pirms 10 gadiem, tāpēc jaunu auto paņemt vairs atļauties nevaru. Bet, ar sonatas vietā paņemto volviķi xc90 esmu ļoti apmierināts-uzskatu, ka priekš mūsu ceļu un klimata apstākļiem tas ir ideali optimals auto. Kaut arī 10 gadus lietots.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 5

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti