Uzņēmējs: Akumulatoru pārstrāde Kalnciemā mazinātu apdraudējumu Latvijā 5

 
Nozare.lv | 7.aprīlis 2015 7:47

Kamēr Latvijā nav uzcelta sava nolietotu svina akumulatoru pārstrādes rūpnīca, tikmēr apkārtējo vidi ļoti apdraud "pagrīdes uzņēmēji", kuri savās privātmājās pārkausē akumulatorus svina lietņos, lai tos vēlāk nodotu metālu uzpircējiem. Ļoti bīstama ir arī nolietotu akumulatoru pārvadāšana nepiemērotos apstākļos, norāda SIA "Metalekspo" valdes priekšsēdētājs Deniss Uļjanovs, kurš ir arī viens no līdzīpašniekiem un iniciatoriem veidot nolietotu akumulatoru pārstrādes rūpnīcu Kalnciema rūpnieciskajā zonā.

"Akumulatoru pārkausēšana privātmājās ir ļoti bīstama, jo visi kaitīgie izmeši nefiltrēti nonāk gaisā, iespējams, pat māju tuvumā. Domāju, arī skābes tiek nolietas kaut kur grāvī, un vēlāk tās nonāk upēs," skaidro Uļjanovs.

Tāpat ir novērots, ka Latvijas "pagrīdes" apritē nonāk ne tikai Latvijā nolietotie akumulatori, bet arī Skandināvijā savāktie. "Tur auto īpašnieki savus nolietotos akumulatorus atstāj speciālās novietnēs, taču mēdz būt tā, ka, pirms šos akumulatorus savāc vietējie bīstamo atkritumu apsaimniekotāji, nakts aizsegā ir pasteigušies "uzņēmīgākie pagrīdnieki", kuri vēlāk šos akumulatorus pārved arī uz Latviju. Šāda pārvadāšana nepiemērotā transportā ir īpaši bīstama apkārtējiem, jo īpaši uz prāmja," informē Uļjanovs.

Zinot, kāds ir stāvoklis ar nolietotu akumulatoru apriti Latvijā, savulaik radās iniciatīva veidot nolietotu akumulatoru pārstrādes rūpnīcu Kalnciema rūpnieciskajā zonā. "Šādā veidā mēs palīdzētu sakārtot šo jomu, nodrošinātu, ka nolietotie akumulatori tiek pārvadāti atbilstoši bīstamu atkritumu pārvadāšanas prasībām, taču, galvenais, akumulatori tiktu pārkausēti videi nekaitīgi," stāsta Uļjanovs.

Foto: iAuto.lv

Uzņēmējs pauž gandarījumu par to, ka nolietotu svina akumulatoru aprites uzraudzībā ir ieinteresēta ne tikai Latvija, bet arī Latvijas kaimiņvalstu vides speciālisti. Ziemeļvalstu Ministru padomes rīkotajā projektā "Ziemeļvalstu pārrobežu atkritumu sūtījumu labās prakses apmaiņa" īpaša uzmanība tika pievērsta nelikumīgu svina akumulatoru sūtījumu kontrolei no Skandināvijas uz Baltijas valstīm.

Projekta "Ziemeļvalstu pārrobežu atkritumu sūtījumu labās prakses apmaiņa" fokuss jo īpaši bija vērsts uz stingrāku nolietotu svina akumulatoru pārrobežu sūtījumu kontroli un iespēju apzināšanu nelikumīgo sūtījumu samazināšanai no Skandināvijas uz Baltijas valstīm. Iesaistītie dienesti cita starpā diskutēja par iespējām uzlabot atkritumu pārrobežu sūtījumu kontroli.

Projektā martā tika veiktas vairākas pārrobežu bīstamo atkritumu sūtījumu kontroles Rīgas un Tallinas ostās, kā arī tika apmeklēts svina akumulatoru pieņemšanas punkts SIA "Metalekspo", kā arī bīstamo atkritumu pārstrādes rūpnīca Igaunijā (AS "Ecometal").

Uļjanovs informē, ka arī Valsts vides dienests atzīst, ka svina akumulatoru sūtījumi no Skandināvijas lielākoties notiek neatbilstoši vides aizsardzības prasībām un privātpersonas ar to nodarbojas nelegāli - nesaņemot nepieciešamās atļaujas un neizpildot prasības par pārvadājumu drošumu. Latvijā pagaidām nav svina akumulatoru pārstrādes rūpnīcas, kas videi draudzīgā veidā spētu nodrošināt to gala pārstrādi. Savukārt svina akumulatoru izjaukšana neatbilstošā veidā un tam nepiemērotās vietās rada draudus cilvēka veselībai un videi.

Nolietoti svina akumulatori ir bīstamie atkritumi, kuru pārrobežu pārvietošanai ir jāsaņem kompetento iestāžu saskaņojums. Nepareiza rīcība ar bīstamajiem atkritumiem var ievērojami apdraudēt apkārtējo vidi un cilvēka veselību.

Kā ziņots, Administratīvās rajona tiesas Jelgavas tiesu namā pārsūdzēts Jelgavas novada domes 28.janvāra lēmums, ar kuru tika atļauta nolietotu svina akumulatoru pārstrādes rūpnīcas izveidošana Kalnciema pagastā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā SIA "East-West Finances", kuram uzticēta šī projekta īstenošana.

"East-West Finances" valdes priekšsēdētājs Jurijs Harlamovs iepriekš informēja, ka pabeigt rūpnīcas izveidi un sākt tās darbību bija iecerēts šā gada rudenī, bet viņš apzinās, ka tiesvedība var spiest atlikt termiņus, taču uzņēmums no šīs ieceres pagaidām neatsakās un konsultējas ar juristiem, lai līdzdarbotos tiesvedībā kā trešā persona.

"East-West Finances" valdes loceklis Harlamovs aģentūru LETA iepriekš informēja, ka projektā plānots ieguldīt aptuveni no septiņiem līdz deviņiem miljoniem eiro vai vairāk, tai skaitā vairāk nekā pusi šīs naudas tērējot vides drošībai, tostarp gaisa un ūdens attīrīšanai. Viņš informēja, ka rūpnīcā plānots nodarbināt 42 darbiniekus.

Paredzētā darbība ir nolietotu svina akumulatoru pārstrādes rūpnīca, kurā plānots pārstrādāt nolietotus svina akumulatorus. Plānotais pārstrādes apjoms - līdz 15 000 tonnu nolietotu svina akumulatoru gadā un līdz 8700 tonnām saražota svina un svina sakausējumu gadā.

"East-West Finances" īpašnieki ir Jurijs Harlamovs (10,40%), Deniss Uļjanovs (50,60%), Lielbritānijas uzņēmums "Maribo Inter LP" (9%), Igaunijas uzņēmums "OU Unimet Estonia" (30%), liecina "Firmas.lv" informācija.

 
Visi komentāri
 
rt 7.aprīlis 2015 12:54
11 1 Atbildēt

Kārtējie vieglās peļņas tīkotāji - mēs uzrausim rūpnīcu, bet jūs - valsts, sakārtojiet vidi, lai visi aķi nonāk tikai pie mums! Peļņu, protams, izvedīsim no valsts, strādniekiem maksāsim oficiālo 10 EUR virs minimālās.

Pļurkt 7.aprīlis 2015 16:31
8 0 Atbildēt

Vo ku kārtīgs pasūtījuma raksts!!

Šitādu gudreļu, kas uz valsts rēķina piebāž kabatas ir diezgan daudz.

Vienīgi ne jau visiem tas tiek ļauts!!

Zināmas ir viņu tehnoloģijas!! Tās ne ar ko neatšķiras no tā vai skābi izlej uz dolomīta vai ŠĶĪSTOŠOS sāļus izgāž kaut kur Lielupē!

Gribētu zināt kādus ta filtrus gudereļi izmanots lai KAITĪGIE akumulatoru izmeši nenonāktu gaisā??

Teiksim tīri profesionāla interese!

Pļurkt 7.aprīlis 2015 16:36
5 0 Atbildēt

Nedod dievs kādam strādāt pie šitādiem "darboņiem". Ja vēl kāds nezina par svina ietekmi uz cilvēka ceselību, tad uzzinās jau nu noteikti jāu 2. - 3. gadā!!

Nedod dievs dzīvot tuvumā šitādiem "darboņiem" kur ūdeni ņems no akas, kur gruntsūdeņi nāks virzienā no darboņiem UZ aku!! Mokpilna lēna nāve garantēta visai saimei!!

Crankshaft 8.aprīlis 2015 7:43
1 1 Atbildēt

Pļurkt

Vo ku kārtīgs pasūtījuma raksts!!

Šitādu gudreļu, kas uz valsts rēķina piebāž kabatas ir diezgan daudz.

Vienīgi ne jau visiem tas tiek ļauts!!

=====================

Nu, pasaulē ir diezgan daudz valstu, kuras jau sen nopietni

un lielos apjomos nodarbojas ar AKB reciklēšanu. Tikai tādā

gadījumā var nodrošināt procesu nekaitīgumu videi.

Zināmas ir viņu tehnoloģijas!! Tās ne ar ko neatšķiras no tā vai skābi izlej uz dolomīta vai ŠĶĪSTOŠOS sāļus izgāž kaut kur Lielupē!

===================

Pasaules praksē jau gadus 20 pamatā izmanto skābju neitralizēšanu ar rūpniecisku sastāvu, praktiski tā ir

dzeramā soda.

Gribētu zināt kādus ta filtrus gudereļi izmanots lai KAITĪGIE akumulatoru izmeši nenonāktu gaisā??

Teiksim tīri profesionāla interese!

================

Un kas tev liedz izmantot meklētāju un ievadīt "lead battery recycling process"? Tur visi tie procesi attīstītajās

valstīs ir sīki aprakstīti. :-)

Starp citu, kopš 2006. gada ir spēkā "ES akumulatoru Direktīva", ES teritorijā neviens neļaus izmantot "kreisās

tehnoloģijas".

Pļurkt 8.aprīlis 2015 11:52
1 3 Atbildēt

Un kas tev liedz izmantot meklētāju

------------------------

Tā ir Tava rūpnīca???

Ja nē, tad netēlo "gudrīti", jo jautājumi bija īpašniekam, nevis visādiem kam aiz bezdarbības jebkurā caurumā jāielien par spundi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti