Sagatavoti priekšlikumi jauniem ierobežojumiem lietoto auto tirdzniecībā 17

Nozare.lv | 21.aprīlis 2015 17:45

Valsts ieņēmumu dienests (VID) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Auto asociāciju ir sagatavojis priekšlikumus grozījumiem lietoto automašīnu tirdzniecības noteikumos, paredzot jaunus ierobežojumus.

VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone informēja, ka veikto pārbaužu laikā bieži vien konstatēts, ka lietoto auto tirdzniecības vietās nav norobežota tirdzniecības teritorija, tajās atrodas gan tirdzniecībai pieņemti un reģistrēti auto, gan arī nereģistrēti auto.

Tāpat ir sarežģīti salīdzināt noformētos aktus par pieņemšanu tirdzniecībā ar faktiski teritorijā izvietotajiem transportlīdzekļiem, jo aktos ir norādīta tikai marka, modelis un krāsa.

"Esam konstatējuši, ka šajās tirdzniecības vietās nevar izsekot darījumu norisei, netiek uzrādīti visi darījumi, kases aparātā nav atspoguļota visa darījuma summa, ieņēmumi no auto tirdzniecības tiek uzrādīti salīdzinoši nelieli, līdz ar to arī nodokļu maksājumi budžetā ir nelieli," sacīja Pētersone.

Foto: iAuto.lv

Izstrādātie priekšlikumi paredz, ka tirdzniecības teritorijā drīkstēs atrasties tikai tirdzniecībai paredzēti transportlīdzekļi, bet tirdzniecības teritorijas platība kvadrātmetros būs jādeklarē CSDD, sacīja CSDD vadītājs Andris Lukstiņš.

Tāpat paredzētas izmaiņas akta par pieņemšanu tirdzniecībā noformēšanā, tas ir, būs jānorāda cena, par kādu autoir pieņemts tirdzniecībā.

Paredzēts, ka tirdzniecībā pieņemtam auto aiz priekšējā stikla būs jānovieto lapa ar informāciju par transportlīdzekli, piemēram, pirmās reģistrācijas gads, nobraukums, pārdošanas cena, informācija par tehnisko stāvokli, akta par pieņemšanu tirdzniecībā numurs.

Papildus aktam auto īpašniekam, nododot savu auto tirdzniecībai, ar auto tirgotāju būs jānoslēdz rakstisks līgums, kurā tiek noteikta auto pārdošanas cena.

Par transportlīdzekļa pārdošanu tā ieguvējam būs jāizsniedz attaisnojuma dokuments vai kases čeks, kurā norādīta auto pārdošanas cena un izsniegtās īpašumtiesību apliecības numurs. Numuru paredzēts norādīt ar mērķi, lai kontrolē varētu izsekot darījumam.

Šie noteikumi ļaus sakārtot lietoto auto tirdzniecības vietas darbību, turpmāk varēs izsekot darījumiem un naudas plūsmai, tiks sekmēta ieņēmumu no tirdzniecības uzrādīšana un nodokļu nomaksas budžetā palielināšanās un tiks samazināta negodīga komercprakse.

Priekšlikumi auto tirdzniecības noteikumiem ir sagatavoti un patlaban iesniegti Valsts sekretāru sanāksmei tālākvirzīšanai.

Šeit variet lasīt lietotu auto tirgotāju viedokli par jauno grozījumu priekšlikumu >>>

 
Visi komentāri
 
juris 21.aprīlis 2015 21:05
14 57 Atbildēt

VID dara visu, lai maksimāli izsekotu līdzi katrai kapeikai, bet valsts līmenī nekas netiek darīts, lai varētu nopelnīt. Tiek tikai atņemts...

Sliktais 21.aprīlis 2015 23:16
93 0 Atbildēt

Nekas, tos rumbulistus vajag paņemt priekšā. Citādi tirgo tikai piekrāsotus lūzņus, bet nodokļus nemaksā!

Edgars 22.aprīlis 2015 7:30
7 1 Atbildēt

Auto asociācija ir galīgi aizdegusies gan par autoservisim(vajag srtificēt) gan lietotu auto tirzniecība-vai tik tur auto asociācijā,vai kādam ministram nepieder kāda auto pārstāvniecība Latvijā,laikam jau nevar pietiekami nopelnīt,tapēc jāmēģina būs uz mazo uzņēmumu rēķina,tos pamazām smacējot nost....Auto industriju vispār līdz šim visi lika mierā,un te pēkšņi visās auto sfērās bāžas auto asociācija.....Riktīgi izskatās pēc kāda ietekmīga cilvēka personīgās intereses.....

iignis 22.aprīlis 2015 7:53
4 2 Atbildēt

VID satracis un ievieš totālu birokrātiju !

GB12 22.aprīlis 2015 8:50
3 1 Atbildēt

Edgaram. Paseko, kam pieder Mūsa Motors un saistītie uzņēmumi... :)

iAuto 22.aprīlis 2015 9:45
2 0 Atbildēt

Izziņa no auto asociācijas mājas lapas:

Biedrību „Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija” (LPAA) 1994.gadā nodibināja 12 Latvijas jaunu auto tirdzniecības uzņēmumi. 2013.gada 7.janvārī LPAA mainīja nosaukumu uz "Auto Asociācija", kļūstot par vienīgo auto nozares profesionālo organizāciju Latvijā, kas apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponentu un/vai rezerves daļu ražotājus un/vai tirgotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos un neatkarīgos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.

Pašlaik Auto Asociācijā ir 31 biedrs, kuri pārstāv 44 automobiļu un motociklu ražotāju zīmolus un Latvijas tirgū pārdod virs 90% jauno transportlīdzekļu, nodrošinot vairāk kā 2500 darba vietu, nodokļos valsts budžetā ik gadus nomaksājot vairākus desmitus miljonus euro. No 2003. gada Auto Asociācija ir Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) biedrs.

AA misija

Sadarbībā ar atbildīgajām valsts institūcijām iniciēt un lobēt auto tirdzniecības un remonta nozares normatīvo aktu izstrādi, sekmējot nozares uzņēmumu un to klientu interešu īstenošanu.

AA vīzija

Konkurētspējīga, godīga un tiesiska auto tirdzniecības un remonta nozare Latvijā.

Edgars 23.aprīlis 2015 7:54
5 0 Atbildēt

Par kaadu godiigu un konkuretspejigu nozari te iet runa?Man pasham pieder neliels auto serviss....Nesens gadiijums ir cilveeks savam auto gribeeja veikt 90 000 pilnu apkopi,pie diilera darbam un rezerves dalaam kopeejaa taames cena 910 euro,es sho pashu apkopi ar kvalitatiivaam rezerves dalaam un kvalitatiivi un godiiigi padariitu darbu varu veikt par 540 euro,bet par to AA grib mani izspiest no biznesa.Kaads tur godiigums-dubults uzcenojums visam,bet straadaa pie diileriem taadi pashi mehaanikji kaa es...Protams ir arii negodiigi mazie servisi un ir negodiigi auto tirgotaaji,bet nevar visus baazt vienaa katlaa un kladzinaat ka tikai diileri ir godiigi un viss vinjiem ir kaartiibaa...

JautāJUMS 23.aprīlis 2015 19:25
4 1 Atbildēt

Tieši tā AA lobē tikai un vienīgi savus makus. Tas tiesa ka automehāniķiem vajadzētu sertifikāciju bet pilnīgi visiem un tad kā farmaceitiem aptiekas atļaut servisus tikai sertificētiem automehāniķiem.

Edgars 23.aprīlis 2015 21:13
3 0 Atbildēt

Es vienkārši nojaušu kāds varētu būt sertifikācijas process-kam būs lieki entie tūkstoši eiro lai izpildītu visas tai skaitā apsurdās prasības tiem viss būs ok,bet kam naudiņas apsurdam nebūs,tie klapēs ciet un rezultāts būs pagrīdes servisi vispār bez sia garāžu kooperatīvos un pagrīdes svēdienas auto tirgotāji kuri tirgos no mājām nevis plača...

IkdienasViesis 22.aprīlis 2015 13:34
77 1 Atbildēt

Uzskatu, ka lietotos auto plačos vajadzētu atļaut tirgot tikai tādus, kam ir jau pilna reģistrācija un TA. Lai jau nu autotirgoņi šis lietas uzņemas uz sevis. Pēdējā laikā daudz nācies dzirdēt , ka pircēji iegādājušies tik "labus" lietotus auto, ka nav iespējams iziet TA. Protams, tās finanšu lietas arī ir jānoregulē.

TDIOTS 23.aprīlis 2015 6:41
1 0 Atbildēt

Japp ,šitam vajadzētu būt. Bet tam nau nekāda sakara ar izspiešanu valsc mērogā - nodokļiem(VID) .

rt 23.aprīlis 2015 8:57
3 0 Atbildēt

Uzskatu, ka PRIVĀTPERSONĀM vajadzētu atļaut tirgot tikai tādus, kam ir jau pilna reģistrācija un TA. Lai jau nu autotirgoņi šis lietas uzņemas uz sevis. Pēdējā laikā daudz nācies dzirdēt , ka pircēji iegādājušies tik "labus" lietotus auto, ka nav iespējams iziet TA. Protams, tās finanšu lietas arī ir jānoregulē.

rt 23.aprīlis 2015 8:54
55 0 Atbildēt

Labi, labi. Bet tad ir jāņem priekšā arī privātos spekulantus! Tie vispār darbojas pavisam nepieskatīti. Tā jau nav nozares sakārtošana, bet degradēšana. Oficiāli strādājošus, reģistrētus auto tirdzniecības kantorus ņems priekšā, bet privātos vīkendu dzinējus neaiztiks.Varbūt vajag ieviest sistēmu kāda ir nekustamā īpašuma spekulantiem?

IkdienasViesis 23.aprīlis 2015 13:41
1 0 Atbildēt

Vai GB-12 man nevar pastāstīt, kāds būs turpmākais process situacijā, kad apdrošinātāji pēc cracha ir nolēmuši norakstīt 2 gadus vecu auto, kuram vēl 5 gadi būtu jāmaksā lizings ?

JautāJUMS 23.aprīlis 2015 19:05
3 0 Atbildēt

Labprāt nopirktu jaunu auto bet ne pie dīleriem ,,nagu maucējiem'' kuri paši slepeni vienojas un nemaksā nodokļus turklāt LV nav tik daudz to darba vietu kur jaunam auto nopelnīt.

Crankshaft 24.aprīlis 2015 9:36
1 0 Atbildēt

GB12

Edgaram. Paseko, kam pieder Mūsa Motors un saistītie uzņēmumi... :)

===================

Nu, un kam pieder? Tikai nejauc Maskavas Volvo Car, ar

to pašu Volvo Car, tikai šeit Latvijā. Vitautu Tučkus es

labi pazīstu, otru līdzīpašnieku nē. Un, ja kas, 1993. gadā "Rūsas Rotora" celtne Pārdaugavā tika uzcelta par ...vari

3x minēt, par kādu naudu. Un līgumā bija 10 gadu termiņš,kura laikā MM nebija tiesību līgumu lauzt! Bet mums, TEXACO sistēmas darbiniekiem, viss bija "Par

velti". :-))))

khe 25.aprīlis 2015 16:51
3 0 Atbildēt

latvijaa tikai visam liek nodoklus, celu praktiski nav, algu nav,. un tad vel cer ka musejie brauks majas. drosvien vairak kaa puse naudas lv ir ienakusi no arzemes stradajosiem pilsoniem!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV policija izmēģina elektrisko Mustang (+ FOTO) 1

Arī ASV likumsargi izskata iespēju pāriet uz videi draudzīgāku transportu. Līdzīgi eksperimenti notiek arī Lielbritānijā. Lasīt vairāk

 

Elektromobilitātes tuvākā nākotne: baterijas uzlāde ilgs tikpat, cik degvielas uzpilde 2

Autoražotāji palielina klātbūtni elektriskā transporta tirgū, veidojot aizvien daudzveidīgāku modeļu piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

Tikai 800 vienībās – Volkswagen T-Roc ar matētu virsbūvi 6

Volkswagen izlaidīs 800 eksemplārus T-Roc Cabriolet R-Line „Edition Blue“ automašīnu, kas jau rūpnīcā iegūs matētu virsbūves krāsu. Lasīt vairāk

 

Krievijas policija saņem pasaulē lēnāko policijas auto 11

Krievijas pilsētas Rostovas pie Donas policijas daļa saņēmusi divus elektriskos patruļauto, kuru maksimālais ātrums ir vien 30 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti