Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vītols: Grozījumi lietoto mašīnu tirdzniecības noteikumos izskatās pēc nekaunīgas jauno auto lobēšanas 18

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.aprīlis 2015 17:54

Sagatavotie priekšlikumi grozījumiem lietoto automašīnu tirdzniecības noteikumos izskatās pēc visai nekaunīga savas uzņēmējdarbības nišas - jauno auto tirdzniecības - lobēšanas, turklāt patērētājiem tie, visticamāk, nozīmēs lietotu automašīnu cenu kāpumu, aģentūrai LETA norādīja Lietoto auto tirgotāju asociācijas pārstāvis Uģis Vītols.

Viņš skaidroja, ka pēc šo priekšlikumu grozījumiem pieņemšanas problēmas būs vēl lielākas un patērētājs būs cietējs, jo, pieprasot papildu auto pārbaudes, būšot papildu izmaksas, un kopumā tirgū celsies lietoto automašīnu cenas. Tas savukārt nozīmējot, ka Latvijā varētu tikt radīts jauno auto tirgotāju monopols, uzsver Vītols.

Patlaban no pirmo reizi reģistrētiem auto aptuveni 70% ir lietoti auto un 30% - jauni. Turklāt Auto asociācija, kas piedalījusies jauno priekšlikumu izstrādē, vairāk pārstāv tieši jaunu auto tirgotāju lobiju, lai gan mēģinot arī pārstāvēt lietotu auto sfēru. Lietotu auto tirgotāju asociācijai un Vītolam neviens padomus pirms priekšlikumu sagatavošanas neesot prasījis. Jauno auto tirgotājiem esot visai stipra aizmugure, un, kā pieļauj Vītols, pat, iespējams, politiskās aprindās.

Priekšlikumi esot sagatavoti visai nekompetenti un esot daudz neskaidru lietu. Tāpat esot aizdomas, ka tie tapuši kabinetā pie galda, un tā autori īsti nesaprot, kas notiek lietotu auto tirgošanas placī. Eksperts arī uzsver, ka autopircējs un pārdevējs, ja vēlas, var viens otram pārdot mašīnu arī uz ielas stūra, līdz ar to ar šādiem grozījumiem situācija netikšot uzlabota. Tāpat neesot skaidrs mērķis, ko ar šiem grozījumiem vēlas panākt, līdz ar to esot viens secinājums - tie izstrādāti par labu jauno auto tirgotājiem.

Vītolam rada neizpratni prasība lietoto auto tirdzniecības vietās norobežotā tirdzniecības teritorijā izvietot tikai tirdzniecībai pieņemtus auto. Tā tas esot bijis arī līdz šim, un viņš neesot dzirdējis, ka kāds šādu prasību būtu atcēlis. Tāpat dīvaina liekoties prasība noteikt cenu, ņemot vērā, ka lietoto auto tirgū mašīna tiek pārdota pēc sarunātas cenas, un puses var vienoties par tādu cenu, kādu vēlas. Cena jebkurā gadījumā beigās neesot tāda, kā uzrādīta, jo tā tiek nokaulēta. Par auto informāciju informatīvā lapā sniedzot informāciju katrs auto tirgotājs, jo, tādu nesniedzot, zaudējot jau pats pircējs. Vītols gan uzsver, ka spidometra rādītāju nevar pierādīt, jo ar tiem krāpjoties visā Eiropā. Tāpat neesot iespējams sniegt tehnisko auto vērtējumu, jo tirgotājs ir starpnieks starp vecoauto saimnieku un potenciālo. Sniedzot auto tehnisko vērtējumu, esot skaidrs, ka tas būs neobjektīvs, jo to nevarot tik vienkārši definēt.

Kā ziņots, Valsts ieņēmumu dienests (VID) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Auto asociāciju ir sagatavojis priekšlikumus grozījumiem lietoto automašīnu tirdzniecības noteikumos, paredzot jaunus ierobežojumus. Vairāk par priekšlikumiem var lasīt šeit >>>

 
Visi komentāri
 
Tavs klients 21.aprīlis 2015 18:17
83 7 Atbildēt

Vītol, beidz vienreiz grozīt odometrus un čakarēt pats tautu. Atved hlamu no leišiem un saka ka no vācijas, bet dokumenti francijas. Pieņēmis dāmu, kas to visu sviestu stumj klientiem. Aizbrauc ar saviem nočakarētajiem volvo uz mūsa motors rīga, lai piereģistrē pēdējo nobraukumu, jo volvo redz tikai pēdējo nobraukumu. Pēcāk ar izriestu krūti stāsta, ka nobraukums oriģināls. Skaidrs, ka Tev cena celsies, jo no Leišiem atvilktie volvo ar atgrieztu odometru būs izsekojami, ka nāk no Lietuvas. Apsveicu un novēlu tādiem kā Tev paputēt, lai atbrīvotu vidi tiem, kas ir gatavi strādāt un maksāt nodokļus.

tāpat arī par tavu asociāciju - kāda asociācija? Viens naglijs blēdis, kas sevi sauc par asociāciju, nesaprotu tos žurnālistus, kas tādu ākstu sauc par asociāciju. Gada pārskatos apgrozijuma nav, nekur nevar atrast asociācijas biedru sarakstu, utt.

Kanibaals 21.aprīlis 2015 21:18
31 7 Atbildēt

Ja jau brēc tātad trāpīts ir pa kabatu. Atbalstu VID, lai sakārto nozari. Cena necelsies, peļņa mazāk būs šitiem kupi-prodaj.

piters 22.aprīlis 2015 18:08
1 0 Atbildēt

kupi-prodaj ir pilna latvija, bet oficiāli tirgoņi maksā nodokļus no kuriem tev arī kāds labums tiek

Giga 21.aprīlis 2015 22:04
26 3 Atbildēt

Arī man reiz sanāca saskārties ar Vītola Volvo no Valsts Autobāzes. Presē pat bija piefiksēts vairāk par 200 000 km kilometru samazinājums starp Autobāzē fiksēto un placī atrodamo. Pateicoties šādiem uzņēmējiem arī izmaiņas ir izstrādātas! Tā tikai turēt!

rudens68 22.aprīlis 2015 7:41
2 1 Atbildēt

Pirmais autao tika paķerts no Vītola . ņēmu plača lētāko ar automaātu , ņēmu uzreiz . Nepatestēju , jo tiesības bija liktas pirms 6 gadi , braukt īsti nemācēju . Pat no plača palūdzu lai darbinieks izdzen un uzliek uz ceļa . Priekš 12 gadīga auto ideāli . Dārgākais remonts radiatora maiņa ap 100 Ls kopā . Un tas uz 140 K km .

Likumu nēesmu lasījis , bet šoreiz laikam nebūšu Vītola pusē .

rudens68 22.aprīlis 2015 7:50
1 1 Atbildēt

Ar tekstu ..... Dārgākais remonts radiatora maiņa ap 100 Ls kopā . Un tas uz 140 K km ..... Biju domājis vienreizējais . tā jau kaut ko ķibināju ik pa brīdi

Kadrs 22.aprīlis 2015 11:20
1 1 Atbildēt

Vītola kungs, tev kā autotirgus ekspertam bija jāzin, ka lietuvā tirgus sen jau sāk sakārtoties, bet tas bardaks kas notiek LV ir vājprāts. Noņem no uzskaites, pārdod ar Rēķiniem uzziņām, ko uzraksta pie CSDD un pārdod līzingā kuru noformē kā atgriezenisko līzingu. Neviens gailis līdzi nedzied. Kādas naudas apgrozās lietoto auto tirgū.... uuuiii..... līdz ar daudzajiem privātajiem kreditētājiem autoplači saradušies kā sēnes. Kādam ir jāsaved kārtībā tirgus

Vincents 22.aprīlis 2015 11:55
1 1 Atbildēt

Vispār Vītola autoplacī mašīnu cenas ir bijušas augsta vienmēr, it kā dēļ tā, ka viņam mašīnas ir bez sagrozītiem odometriem un nākušas no Vācijas? Pagājušajā gadā kolēģis gribēja pirkt mašīnu, aizbraucām uz Vītola placi, tur bija Ford Focus, 1999.gada dīzelis ar nobraukumu ap 120000, cena ap 2000eur, tur protams klāt jārēķina jauns aķis un apkope, beigās sanāca ap 2500eur. Tomēr nebija pārliecības odometra rādījumam un kolēģis nopirka pēc sludinājuma 2001.gada tādu pašu benzīnnieku par 1700, ar 180000 km, brauc vēl šodien bez ieguldījumiem.

Aivars 22.aprīlis 2015 14:36
0 0 Atbildēt

Bedre tiek rakta visur tikkai šie vēl neizprot ka tās lietotās

mašīnas jau tak ir arī Autocentros.

Ka ta pircējs kurš vienmēr ir pircis tikkai lietotu??

Agris 22.aprīlis 2015 14:48
3 0 Atbildēt

Bedri Latvijā visi viens otram rok kā māk.(latvieši)

Kāda starpība no kurienes auto,mums tak intrese tikkai cena.

Jo jaunaks un letaks ,jo labāk,bet kas slēpjas aiz šīm cenām?

Viens bijis nošķilts,otrs ar notītu odometru,trešais ar vēl kādu

defektu.Ja nebutu pieprasījums pēc šādiem auto,tas diezvai tiktu darīts,mēs prasām mums piedāvā.

Tā jau laikam tās cenas veidojas.

Vienkārši izlemjiet ko reāli varat atļauties par savu naudu.

Shiirs 22.aprīlis 2015 21:57
1 1 Atbildēt

Viitols tak ir riktigs demagogs.

Tiesam ir kads kurs to veco planpratinu nem par pilnu?

beļģis 22.aprīlis 2015 23:37
1 0 Atbildēt

Nozari tiešām vajag sakārtot, jo citādāk Latvijā ar neatgriezties odometru tiešām var nopirkt tikai jaunu auto pie dīlera. Šo faktu jau pierāda kaut vai tas, ka paskatoties auto cenas vācu interneta portālos ar standarta nobraukums kas ir LV ap 200 000km Vācijā šāds auto vienmēr būs dārgāks, rodas jautājums kā auto ar analogu nobraukums un aprīkojumu var būt lētāks LV? Plus vēl piereģistrēts un ar jaunu TA? Ir tikai divi varianti 1) mūsu lietoto auto tirgoņi ir atraduši vietas kur šos auto viņiem dāvina(lai gan maz ticams, bet ja tā ir tad gaidu ieteikumu uz kurieni braukt pēc savas dāvanas) 2. Daudz reālākais variants, lietoto auto tirgotāji pārdod automašīnas kuru patiesais nobraukums apmēram divas reizes lielāks nekā odometrā uzrādītais. Ar šādu soli sakaros pats, pārbaudot datus no vairākām automašīnām kuras biju noskatījis kā savu jauno-lietoto transporta līdzekli, rezultāti dramatiski, tāpēc iegādājos jaunu auto. Lieliski apzinos, ka ne viesiem cilvēkiem ir šāda iespēja, bet tas nedod nevienam tiesības viņus mānīt ar patieso auto nobraukumu un dot cerības, ka ši auto vēl kalpos ilgi, vēl jo vairāk, šādus auto iegādājas cilvēki ar maziem ienākumiem, kam auto ir nepieciešamība tikt uz darbu un citiem mērķiem, bieži šādi ļaudis nevar uzreiz pēc auto iegādes atļauties arī auto remontu, kas ir neizbēgami ja nopirkto 200 000km vietā auto ir nobraucis 450 000km, CERU KA NEGODĪGIE AUTO TIRGOTĀJI NAKTĪS NEVAR MIERĪGI GULĒT, JO PATIESĪBĀ IR IZVEIDOJUŠI SAVU LABKLĀJĪBU UZ CITU CILVĒKU NELAIMES!

SIRDSAPZIŅA UN TAISNĪBA REIZ UZVARĒS...CERAMS JAUNIE GROZĪJUMI BŪS PIRMAIS SOLIS UZ TO

Urmass 22.aprīlis 2015 23:57
1 0 Atbildēt

Arī JAUNI auto diezgan bieži tiek remontēti, pirms nonāk SALONĀ. Tās tiek apskādētas transportēšanas laikā.

draudinsh 23.aprīlis 2015 6:20
0 0 Atbildēt

Njā šis sen jau bija jāsakārto, no plača esmu pircis gan Rumbulā gan Valmierā tiko no Vācijas, abiem pārbaudot spidometri bija griezti, abi bija bijuši sisti, lai gan pārdevēji dievojās ka vis ok.

Crankshaft 23.aprīlis 2015 8:46
0 0 Atbildēt

Vincents

Vispār Vītola autoplacī mašīnu cenas ir bijušas augsta vienmēr, it kā dēļ tā, ka viņam mašīnas ir bez sagrozītiem odometriem un nākušas no Vācijas?

----------------------

Vispābā Uģi zinu no Pežmarkas (Mežparks),

šoferīts 24.aprīlis 2015 0:17
0 0 Atbildēt

Ko tas Vītols uztraucas?Viņam jau labāk,pats uzliks cenu lielāku un tirgosies tālāk.Lai tikai nesaka,ka Valsts vainīga?!

Crankshaft 24.aprīlis 2015 8:34
0 0 Atbildēt

Vispār esmu piedalījies pie vismaz 3 auto iegādē ProVento,

nav nekādu negatīvu iespaidu. Var jau būt tāpēc, ka ar Uģi

esam labi paziņas jau vismaz gadus 40. Vismaz mana tēva

2 auto kalpoja būtībā nevainojami. Nu pēdējo Vectra B mēs paši braucām uz Drēzdeni pirkt, no tēva, var teikt, kolēģa, turienes enerģētiķa. Viņu vienkārši "no distances" noņēma turienes mediķi... Tad auto bija 10 gadus vecs, ar

120 000 km "uz šiltes", tagad klāt ir vēl gandrīz 10 gadi klāt,

nu jau ir 220 000 km. Rūc, dūc, palaikam, protams, šo to

jāmaina, bet tāds nu ir vecu auto liktenis. :-) Ja kas, savulaik pie Uģa pirktā dīzeļAskona arī būtībā noskrēja pāri par 100 000, nekādu problēmu ar dzinēju vai pārnesumkārbu nebija, vienīgais defekts, kurš atkārtojās

laikam 2x, bija pakaļriteņa gultnis, bet nu tā bija Kadetu un Askonu vispārzināma slimība. Viena kārtīga, asa bedre, un

gultnis tu-tūūū. Labi, ka nemaksāja dārgi un nomaiņa mājas

apstākļos aizņēma laikam kādu stundu ...

Viitol 24.aprīlis 2015 8:38
0 0 Atbildēt

viitols=jebanāts perekups

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 16

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

Kā pasargāt dzinēju no priekšlaicīgas aizdegšanās? 13

Tiekšanās pēc energoefektivitātes un izmešu mazināšanas mudina automašīnu ražotājus izstrādāt arvien mazākus dzinējus. Turbokompresora tehnoloģija nodrošina, ka mazāka tilpuma dzinējs var būt tikpat jaudīgs. Tomēr mazam dzinējam bez pareizās apkopes draud liela problēma – priekšlaicīga aizdegšanās. Lasīt vairāk

 

Škoda katapultējas uz pretējo joslu (+ VIDEO) 8

Komentārā teikts, ka Škoda vadītājs saduras ar priekšā braucošo Audi, novirzās no kursa un uzbraucot zaļajai zonai, kas nostrādā kā tramplīns, pārlido apstādījumam un nonāk uz ielas, kur kustība virzās uz pretējo pusi. Lasīt vairāk

 

Pētījumā atklāts: palielinoties spēkrata nobraukumam, pieaug odometra "attīšanas" un bojājumu skaits 8

Nobraukums ir viens no galvenajiem transportlīdzekļa nolietojuma rādītājiem, tādēļ daudzi šoferi uz to paļaujas, pērkot automašīnu. Taču ne vienmēr šis skaitlis ir precīzs - it īpaši vecākiem automobiļiem. Spēkrata kalpošanas mūža gaitā veiktais kilometru skaits tiek fiksēts odometrā. Krāpnieki bieži cenšas manipulēt ar tā datiem, lai maldinātu pircējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti