Šī gada pirmajā ceturksnī OCTA nozares zaudējumi bija 818 000 eiro 9

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 6.maijs 2015 9:35

2015.gada pirmajā ceturksnī OCTA nozares zaudējumi sastādījuši 818 000 EUR, kas ir par gandrīz piektdaļu vairāk nekā līdzīgā periodā pērn (683 000 EUR). Tāpat jāatzīmē, ka turpina pieaugt atlīdzību izmaksas, kuras tiek veiktas no Garantijas fonda likvidējamās apdrošināšanas akciju sabiedrības Balva (turpmāk – LAAS Balva) vietā, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka šobrīd no Garantijas fonda izmaksātās atlīdzības, ja LAAS Balva nespēs pildīt savas saistības, agri vai vēlu gulsies uz pārējo OCTA apdrošinātāju pleciem, kas savukārt var novest pie OCTA cenu līmeņa korekcijām.

Šī gada pirmajā ceturksnī apdrošināšanas sabiedrību nopelnīto prēmiju summa sastādīja 11 581 000 EUR, kas ir par gandrīz 4% vairāk nekā 2014.gada pirmajā ceturksnī (11 160 000 EUR). Savukārt piekritušo atlīdzību (kas ietver sevī gan jau izmaksātās atlīdzības, gan izmaiņas rezervēs, gan pārapdrošinātāju daļu atlīdzībās) summa 2015.gada pirmajā ceturksnī sastādīja 9 123 000 EUR, kas ir par gandrīz 12% vairāk nekā attiecīgā periodā pērn (8 042 000 EUR).

"OCTA nozare jau vairākus gadus turpina strādāt ar zaudējumiem. Ja pērnā gada 1.ceturksnī varējām runāt par nelieliem uzlabojumiem pret līdzīgu periodu 2013.gadā (zaudējumi attiecīgi 683 000 EUR un 707 000 EUR), tad šī gada sākumā nozares zaudējumu apmērs atkal pieauga. Turklāt jāatzīmē, ka piekritušo atlīdzību proporcionālais pieaugums pēdējos 2 gados ir par apmēram 5% straujāks nekā nopelnīto prēmiju pieaugums," nozares rezultātus komentē J.Stengrevics.

"Jāatzīmē, ka nesamazinās arī izmaksas, ko atbilstoši starptautiskajiem normatīvajiem aktiem veic OCTA Garantijas fonds LAAS Balva vietā. Tā 2014.gadā LAAS Balva lietās no Garantijas fonda izmaksāts 1,36 milj. EUR, savukārt šī gada pirmajā ceturksnī Garantijas fonds, pildot LAAS Balva saistības, izmaksājis jau gandrīz 300 000 EUR. Turklāt LAAS Balva ir parādā ne vien Garantijas fondam, bet arī citiem OCTA apdrošinātājiem Latvijā. Tāpat atlīdzības jāturpina izmaksāt arī par CSNg cietušo personu zaudējumiem," stāsta J.Stengrevics.

Garantijas fonda apmērs laika posmā no 2010.gada 31.decembra līdz šī gada 31.martam ir samazinājies par 3 493 000 EUR un šobrīd sastāda 22 664 000 EUR. "Jāsaprot, ka Garantijas fonds zināmā mērā ir OCTA sistēmas stabilitātes garants, līdz ar ko papildus izmaksas, kas veiktas no tā atsauksies uz visiem OCTA tirgus dalībniekiem, un nozīmē iespējamu sekojošu cenu pieaugumu OCTA polišu pircējiem," rezumē J.Stengrevics.

 
Visi komentāri
 
Vernons 6.maijs 2015 9:53
1 0 Atbildēt

Ar apzināti izkropļotu domāšanu un debīliem ceļu satiksmes Noteikumiem nekas labs nebija gaidāms.

CSN ir izcila preambula 4., 6. un 10. punkti, kas noteic kartību un secību, kā darbosies šie Noteikumi un kā katram no mums uz ceļa ir jarīkojas!

Priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, ir jāgarantē drošība!!! Ar šo rindkopu, papildinot CSN 10. punktu, viss nostājas Noteikumos savās vietās. CSDD negrib, policija nevar, bet apdrošīnatāji ķīlnieki šai situācijai.

Un "dižie eksperti" nodarbojas ar kaitniecību, kas rada milzu zaudējumus apdrošinātājiem un sabiedrībai kopumā!

LMT 6.maijs 2015 10:04
3 1 Atbildēt

Stāsti manīm Daugaviņa...

IkdienasViesis 6.maijs 2015 12:11
3 0 Atbildēt

Piekrītu viedoklim, ka "dižie experti" nodarbojas ar kaitniecību un nodara milzu zaudējumus apdrošinātājiem un sabiedrībai. Īpaši neaizsargāti šajā gadījumā ir jaunu lizingā ņemtu auto turētāji, kuri smagāka cracha gadījumā vairumā gadījumu paliek gan bez jau samaksātās naudas un paša auto. pamanāma ir tendence, ka dižie "experti" pajauniem avarijās cietušiem auto par dažiem sasistiem bleķiem dīleru servisos uztaisa TĀDAS remontu tāmes, ka vairumam apdrošinātāju izdevīgāk iznāk to auto norakstīt, nekā remontēt. Finālā, apdrošināšanas piķi savāc lizinga kompanīja, bet auto turētājs vispār paliek tukšā.

LMT 6.maijs 2015 13:54
0 0 Atbildēt

Eksperti vadās no tehnisko ekspertīžu medotikas un atkāpšanās nav pieļaujama. Kā jūs domājiet, kurš tai metodikai ir autors?

GB12 6.maijs 2015 14:28
0 0 Atbildēt

IV, tev, protams, ir saprašana, pie tam, lielāka kā apdrošinātāju ekspertiem, cik kas maksā un kas pie kāda gadījuma ir jāremontē...

REXX 6.maijs 2015 21:19
0 0 Atbildēt

1.Vernon, šī mantra par "priekšā braucošo" ir ļoti nekonkrēts kāda indivīda izdomāts termins, kuru pat īsti nevar noformulēt, kur nu vēl ieviest un kontrolēt.

2.Nezinu kāpēc, bet Lietuvā OCTA polises komerctransportam esot jūtami lētākas? Kā tad ir patiesībā?

3. Arvien grūtāk kļust kvalitatīvi salabot auto pēc avārijas "pa lēto", bet tas tā kā jāuztver pašsaprotami- trūkst labu meistaru...

4. nedaudz off-topic- ko gan īsti sedz piekabes, un vēl jo vairāk- puspiekabes OCTA? Jo negadījuma brīdī jau prasa vilcēja OCTA........

Vernons 6.maijs 2015 21:56
3 0 Atbildēt

Virzienrādītājus neslēdzam! Strauji bremzējam! No joslas joslā, otram priekšā iebraucam, distanci nozogam! Gājējam "iepotēts", ka viņam ir priekšroka, vienmēr un visur! Velosipēdisti tagadiņ cīnās par vietu "zem saules"! Un viss tas notiek un notiks kādam priekšā!

Un vēl tas viss tiek piesegts ar "Ievēro distanci"!

Kad sāksim ar savām darbībām garantēt drošību? Kad KATRS sāks rīkoties "TĀ", lai pat bīstama situācija nerastos? Kad?

REXX 7.maijs 2015 11:00
1 0 Atbildēt

Komentāra pirmā rindkopa ir saprātīga. Nākamais teikums... nuja. bet beigas labas!

Vernons 6.maijs 2015 22:03
1 0 Atbildēt

Vispār ir MK noteikumi par vainas sadalīšanu!?

Man tie nav pieņemami.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti