Iecienītākās lietotu auto markas braukšanai pa Latvijas ceļiem ir Audi, Volkswagen un BMW 6

 
Anita Bautre | 18.augusts 2015 8:06

Vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas autobraucēju vismaz reizēm iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet katrs trešais (37%) to dara bieži

BIGBANK īstenotais Snapshots socioloģiskais pētījums, kas analizē Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveri, atklāj, ka, ja Latvijas autobraucēji varētu izvēlēties jebkādu lietotu auto braukšanai pa Latvijas ceļiem, priekšroka tiktu dota Audi, Volkswagen un BMW, kurus izvēlētos attiecīgi 22%, 18% un 14% autovadītāju. Šīm markām sekotu Volvo (11%), Toyota (10%), Mercedes (7%), Nissan (5%), Opel (4%) un Lexus (3%). Jāatzīmē, ka sievietes trešajā vietā ierindotu Volvo, nevis BMW. Vīrieši kopumā nedaudz vairāk iecienījuši Audi marku, bet sievietes – Volkswagen.

BIGBANK auto vērtības un personības uztveres pētījums parāda arī zināmas izvēles atšķirības latviski un krieviski runājošo autobraucēju vidū. Proti, lietoti BMW ir nedaudz populārāki krieviski runājošo vadītāju lokā - tos izvēlētos 16% krieviski runājošo pretēji 12% latviski runājošo vadītāju. Lielākā atšķirība redzama attiecībā uz lietotu Toyota markas automašīnu izvēli – to izvēlētos 16% krieviski runājošo, bet tikai 7% latviski runājošo respondentu.

Foto: iAuto.lv

Tāpat BIGBANK pētījums parāda būtiskas izvēles atšķirības pēc ienākumu līmeņiem. Piemēram, respondenti ar ienākumiem līdz 300 EUR mēnesī visvairāk izvēlētos lietotu Volkswagen (28% no šīs respondentu grupas), bet vadītāji ar augstiem ienākumiem (900 EUR + mēnesī), izvēloties lietotu auto, visvairāk priekšroku dotu Toyota un Mercedes – attiecīgi 21% un 17% no šīm respondentu grupām.

“Mēs apzināti jautājām par lietotu automašīnu markas izvēli braukšanai tieši pa Latvijas ceļiem un lūdzām brīvi un bez budžeta ierobežojuma izvēlēties iecienītāko automašīnas marku. Vadītāju atbildes tātad atspoguļo cilvēku izvēli Latvijas apstākļu, ceļu kvalitātes, auto marku reputācijas un kopējā ekonomiskā stāvokļa kontekstā,” saka Artis Bērziņš, AS BIGBANK Latvijas filiāles vadītājs.

Tāpat BIGBANK pētījumā atklāts, ka 84% Latvijas autobraucēju vismaz reizēm ikdienā iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet jaunieši vecumā līdz 29 gadiem to dara visvairāk – 47% jauniešu par savu nākamo auto domā “bieži”, bet tikai 9% savu nākamo spēkratu neiztēlojas. Pētījums kopumā parāda, ka, jo vecāki ir autobraucēji, jo mazāk tie domā, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna. Tāpat savu nākamo automašīnu ievērojami biežāk iztēlojas rīdzinieki (86%), bet laukos dzīvojošie – tikai 70%, kas var liecināt gan par finansiālās rocības atšķirību, gan savādākām dzīves kvalitātes uztveres prioritātēm Rīgā un laukos.

BIGBANK īstenotais Snapshots Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveres pētījums tika veikts šī gada augustā un tajā piedalījās 500 respondenti.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
andzins1111 18.augusts 2015 20:20
4 0 Atbildēt

Vismaz Opel, Ford un franču auto īpašnieki naktīs var mierīgi gulēt, jo vidējais letiņš šos auto uzskata par lamatām, līdz ar to arī spogulīšu zagļi neuzdarbojas. :)

kasinsh79 18.augusts 2015 18:09
3 0 Atbildēt

Ak jēēē...

1. BIGBANK - pirmais nenopietnais faktors rakstā :)

pētījums parāda būtiskas izvēles atšķirības pēc ienākumu līmeņiem. Piemēram, respondenti ar ienākumiem līdz 300 EUR mēnesī visvairāk izvēlētos lietotu Volkswagen (28% no šīs respondentu grupas), bet

2. vadītāji ar augstiem ienākumiem (900 EUR + mēnesī) - vēl viens stipri nenopietns avots, ja tādu atalgojumu var kāds uzskatīt par "augstu".

Ja nopietni, dzīvojam stereotipu varā.

Vācu auto - labi, franču auto - slikti, japāņu- rūsē utt.

Spriežam bez sajēgas un bez pamatotas pieredzes.

Man par to daudz kas sakāms.

Varu apgāzt mītus elementāri, pierādot, ka vācu auto jau sen vairs nav labākie, ka franču auto var būt arī labi, aprīkoti un klusi, ja ir arī japāņi, kas nerūsē utt.

BIGBANK klienti - bērnudārza līmenis :D

IkdienasViesis 26.augusts 2015 12:26
1 0 Atbildēt

Nedomāju, ka BigBank šobrīd ir kāda no TOP bankām auto iegādes finansēšanā. Drīzāk vajadzēja meklēt info avotus unicredit vai swedbank bankās. Pats pazīstu dažus bankas speciālistus šajā jomā, viņi šobrīd uzskata, ka liderpozicijās pēdējā gada laikā pie mums pārņem lietotas VOLVO automašinas. Loti daudzi pašlaik pērkot 10 gadīgus xc90 džipus, kuriem pašlaik esot laba cena...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti