Iecienītākās lietotu auto markas braukšanai pa Latvijas ceļiem ir Audi, Volkswagen un BMW 6

Anita Bautre | 18.augusts 2015 8:06

Vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas autobraucēju vismaz reizēm iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet katrs trešais (37%) to dara bieži

BIGBANK īstenotais Snapshots socioloģiskais pētījums, kas analizē Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveri, atklāj, ka, ja Latvijas autobraucēji varētu izvēlēties jebkādu lietotu auto braukšanai pa Latvijas ceļiem, priekšroka tiktu dota Audi, Volkswagen un BMW, kurus izvēlētos attiecīgi 22%, 18% un 14% autovadītāju. Šīm markām sekotu Volvo (11%), Toyota (10%), Mercedes (7%), Nissan (5%), Opel (4%) un Lexus (3%). Jāatzīmē, ka sievietes trešajā vietā ierindotu Volvo, nevis BMW. Vīrieši kopumā nedaudz vairāk iecienījuši Audi marku, bet sievietes – Volkswagen.

BIGBANK auto vērtības un personības uztveres pētījums parāda arī zināmas izvēles atšķirības latviski un krieviski runājošo autobraucēju vidū. Proti, lietoti BMW ir nedaudz populārāki krieviski runājošo vadītāju lokā - tos izvēlētos 16% krieviski runājošo pretēji 12% latviski runājošo vadītāju. Lielākā atšķirība redzama attiecībā uz lietotu Toyota markas automašīnu izvēli – to izvēlētos 16% krieviski runājošo, bet tikai 7% latviski runājošo respondentu.

Foto: iAuto.lv

Tāpat BIGBANK pētījums parāda būtiskas izvēles atšķirības pēc ienākumu līmeņiem. Piemēram, respondenti ar ienākumiem līdz 300 EUR mēnesī visvairāk izvēlētos lietotu Volkswagen (28% no šīs respondentu grupas), bet vadītāji ar augstiem ienākumiem (900 EUR + mēnesī), izvēloties lietotu auto, visvairāk priekšroku dotu Toyota un Mercedes – attiecīgi 21% un 17% no šīm respondentu grupām.

“Mēs apzināti jautājām par lietotu automašīnu markas izvēli braukšanai tieši pa Latvijas ceļiem un lūdzām brīvi un bez budžeta ierobežojuma izvēlēties iecienītāko automašīnas marku. Vadītāju atbildes tātad atspoguļo cilvēku izvēli Latvijas apstākļu, ceļu kvalitātes, auto marku reputācijas un kopējā ekonomiskā stāvokļa kontekstā,” saka Artis Bērziņš, AS BIGBANK Latvijas filiāles vadītājs.

Tāpat BIGBANK pētījumā atklāts, ka 84% Latvijas autobraucēju vismaz reizēm ikdienā iztēlojas, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna, bet jaunieši vecumā līdz 29 gadiem to dara visvairāk – 47% jauniešu par savu nākamo auto domā “bieži”, bet tikai 9% savu nākamo spēkratu neiztēlojas. Pētījums kopumā parāda, ka, jo vecāki ir autobraucēji, jo mazāk tie domā, kāda varētu būt viņu nākamā automašīna. Tāpat savu nākamo automašīnu ievērojami biežāk iztēlojas rīdzinieki (86%), bet laukos dzīvojošie – tikai 70%, kas var liecināt gan par finansiālās rocības atšķirību, gan savādākām dzīves kvalitātes uztveres prioritātēm Rīgā un laukos.

BIGBANK īstenotais Snapshots Latvijas autovadītāju auto vērtības, īpašību un auto personības uztveres pētījums tika veikts šī gada augustā un tajā piedalījās 500 respondenti.

 
Visi komentāri
 
rt 18.augusts 2015 13:58
0 0 Atbildēt

Runājiet skaļāk - kruķīts vecs vācu dīzelis!

JanisGrinhofs 18.augusts 2015 14:48
0 1 Atbildēt

Diezgan likumsakarīgs aptaujas rezultāts. Diezgan pareizi, ka cilvēki grib pārvietoties ar kvalitatīviem spēkratiem. To jau raksturo arī aina uz ielām.

anonimikis 18.augusts 2015 15:07
1 0 Atbildēt

Ko kurš saprot ar kvalitāti. Pēc tā paša vācu TUV datiem par auto defektiem tehniskajās apskatēs 6-7 gadu veciem auto no Latvijā populārajiem auto 21.vietā ir A4, 35. - A6, 47. - BMW X5, 76. - 5.sērija BMW un "vecais labais" lūznis Pasāts ieņem godpilno 94. vietu!

www.anusedcar.com/index.php/tuv...e/2015-4-5/499

kasinsh79 18.augusts 2015 18:09
3 0 Atbildēt

Ak jēēē...

1. BIGBANK - pirmais nenopietnais faktors rakstā :)

pētījums parāda būtiskas izvēles atšķirības pēc ienākumu līmeņiem. Piemēram, respondenti ar ienākumiem līdz 300 EUR mēnesī visvairāk izvēlētos lietotu Volkswagen (28% no šīs respondentu grupas), bet

2. vadītāji ar augstiem ienākumiem (900 EUR + mēnesī) - vēl viens stipri nenopietns avots, ja tādu atalgojumu var kāds uzskatīt par "augstu".

Ja nopietni, dzīvojam stereotipu varā.

Vācu auto - labi, franču auto - slikti, japāņu- rūsē utt.

Spriežam bez sajēgas un bez pamatotas pieredzes.

Man par to daudz kas sakāms.

Varu apgāzt mītus elementāri, pierādot, ka vācu auto jau sen vairs nav labākie, ka franču auto var būt arī labi, aprīkoti un klusi, ja ir arī japāņi, kas nerūsē utt.

BIGBANK klienti - bērnudārza līmenis :D

andzins1111 18.augusts 2015 20:20
4 0 Atbildēt

Vismaz Opel, Ford un franču auto īpašnieki naktīs var mierīgi gulēt, jo vidējais letiņš šos auto uzskata par lamatām, līdz ar to arī spogulīšu zagļi neuzdarbojas. :)

IkdienasViesis 26.augusts 2015 12:26
1 0 Atbildēt

Nedomāju, ka BigBank šobrīd ir kāda no TOP bankām auto iegādes finansēšanā. Drīzāk vajadzēja meklēt info avotus unicredit vai swedbank bankās. Pats pazīstu dažus bankas speciālistus šajā jomā, viņi šobrīd uzskata, ka liderpozicijās pēdējā gada laikā pie mums pārņem lietotas VOLVO automašinas. Loti daudzi pašlaik pērkot 10 gadīgus xc90 džipus, kuriem pašlaik esot laba cena...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Meistara padoms". Kas jāņem vērā, mainot vējstikla slotiņas (+VIDEO) 4

Vējstikla slotiņas tika izgudrotas pirms vairāk kā simts gadiem, un pēdējos piecdesmit gados to konstrukcija nav kardināli mainījusies. Tomēr sava jaunrade vērojama arī šeit. Lasīt vairāk

 

Autovadītāja uztriecas riteņbraucējam (+ VIDEO) 1

Velosipēdists šķērso krustojumu un tiek notriekts ar kādas jaunas sievietes vadītu automašīnu. Lasīt vairāk

 

Jauns Land Rover Defender salūst nenobraucot pat 300 km (+ VIDEO) 6

Žurnālisti no Fast Lane iegādājušies jaunu Land Rover Defender, lai veiktu testu sēriju, taču 55 935 dolāru vērtā automašīna nenobrauca pat 300 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Suzuki Across kļūst pieejams Eiropā (+ FOTO) 3

Sākot ar 56 810 eiro - Suzuki uzsāk krosovera Across tirdzniecību Eiropā. Tas ir japāņu markas dārgākais modelis, kas patiesībā ir pārzīmolots Toyota RAV4. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti