Advokāte: Garkalnē traģisko avāriju izraisījušais šoferis vēlas pārsūdzēt apcietinājuma piemērošanu 26

 
Nozare.lv | 28.oktobris 2015 19:20

Kravas auto šoferis no Polijas Mihals Jablonskis, kura vadītais spēkrats pirmdien ietriecās riteņbraucēju grupā, izrādījis vēlēšanos pārsūdzēt lēmumu par apcietinājuma piemērošanu, aģentūrai LETA norādīja advokāte Ilona Bulgakova.

Advokāte paskaidroja, ka tagad ir jāsagaida Rīgas rajona tiesas motivēts lēmums, kas varētu būt rīt, tomēr norādīja uz apstākli, ka aizdomās turētais ir izteicis vēlēšanos pārsūdzēt lēmumu par apcietinājumu. Bulgakova uzskata, ka šīs tiesības viņam būtu jāizmanto. Advokāte piebilda, ka diez vai šī cilvēka turēšana apcietinājumā ļaus novērst līdzīgas traģēdijas.

Arī viņa uzsvēra, ka kravas automašīnas šoferis tiešām ļoti nožēlo notikušo, tomēr negadījuma apstākļi patlaban ir jāskaidro kriminālprocesā. "Ir skaidrs un redzams, ka viņš ļoti pārdzīvo," bilda Bulgakova. Viņa norādīja, ka vīrietim ir darba stāžs jau no 1989.gada.

Savukārt Polijas vēstniecība Latvijā aģentūrai LETA apliecināja, ka Latvijas Ārlietu ministrija ir informējusi par notikušā apstākļiem. Vienlaikus vēstniecībā informēja, ka pagaidām Jablonskis nav lūdzis atbalstu, taču vēstniecība ir gatava to arī sniegt, ja sekos šāds lūgums.

Rīgas rajona tiesa šodien nolēma apcietināt kravas auto šoferi no Polijas, kura vadītais spēkrats pirmdien ietriecās riteņbraucēju grupā. Pēc tiesas sēdes vīrietis pauda lielu nožēlu par to, kas notika, kā arī vēlējās atvainoties bērnu ģimenēm. Uz jautājumu, kas īsti notika, vīrietis sacīja, ka patlaban nevar atbildēt uz šo jautājumu. Šoferis sacīja, ka ir pieredzējis un šāds negadījums viņam ir noticis pirmo reizi, vēlreiz atvainojoties bērnu ģimenēm.

Vīrietis arī ar nožēlu pauda, ka viņam mājās Polijā ir smaga situācija ģimenē, jo viņam ir slims bērns, kuram ir garīgi traucējumi.

Kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma 260.panta 2.daļas, kas paredz, ka par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās rezultātā cietušajam nodarīts smags miesas bojājums vai tā izraisījusi cilvēka nāvi, var sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem.

Kā ziņots, precīzus Garkalnes negadījuma iemeslus Valsts policija (VP) noskaidros izmeklēšanā, jo pilnīgai notikumu gaitas rekonstruēšanai būs nepieciešami ekspertu slēdzieni.

Viena no sākotnējām izmeklēšanas versijām liecina, ka negadījums galvenokārt noticis divu faktoru dēļ - nav ievērota droša distance un nav ievērots atļautais braukšanas ātrums. Abi šie faktori kravas auto vadītājam nav ļāvuši laicīgi reaģēt, kad pirms viņa braucošā kravas automašīna pārkārtojusies un aiz tās pamanīti priekšā braucošie velosipēdisti un tos pavadošais transportlīdzeklis, norāda VP.

Patlaban ir zināms, ka 1966.gadā dzimušais kravas automašīnas vadītājs ir ievērojis atpūtas un darba grafikus, un šajā jomā pārkāpumi konstatēti nav. Zināms arī tas, ka vadītājs nav bijis alkoholisko dzērienu ietekmē. Patlaban kravas auto vadītājs ir aizturēts un atrodas īslaicīgās aizturēšanas izolatorā, taču rīt viņš tiks vests uz tiesu, kur tiks lemts par apcietinājuma piemērošanu.

Publiskajā vidē jau izskanējuši aicinājumi aizliegt velosipēdistiem pārvietoties pa šosejām, taču Valsts policijasSatiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzskata, ka būtu pārspīlēti mainīt pašreiz spēkā esošo likumdošanu.

"Ir noticis traģisks negadījums, taču likumu pārrakstīšana pēc katra negadījuma nav risinājums. Pēc katra negadījuma nevar aizliegt kādai no satiksmes dalībnieku grupām pārvietoties pa koplietošanas ceļiem. Ir jādomā, kā šīm grupām veicināt drošu pārvietošanos, - gan sportistiem, gan viņus pavadošajiem transportlīdzekļiem jābūt viegli pamanāmiem, taču arī autovadītājiem ir jāievēro noteikumi," uzskata Krapsis.

Jau ziņots, ka pirmdien uz Vidzemes šosejas Garkalnē, kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriekusies vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bijusi pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai.

Kopumā negadījumā dažāda rakstura traumas guva 11 bērni, kā arī "Opel Vectra" vadītājs. Vissmagākās traumas guva 12 gadus vecs zēns, kurš brauca aiz "Opel Vectra".

 
Visi komentāri
 
CRDI 28.oktobris 2015 19:32
14 0 Atbildēt

Es domāju, ka tam Mihalam ir jāmaina advokāts.

Te iekš iAuto ir viens kandidāts..... Vismaz vārdos spēcīgs... Nu vienīgi ar viņa argumentu palīdzību var sanākt iesēsties uz maksimālo termiņu....

gncs 28.oktobris 2015 19:45
2 15 Atbildēt

sofers jau nav vainigs ka riten brauceji brauc bara ka lopi un trauce satiksmi tapec ir slektas trases kur treneties

CRDI 28.oktobris 2015 19:49
13 3 Atbildēt

Šofers ir vainīgs pie ātruma pārkāpšanas un distances neievērošanas, kuru rezultātā notika šī nelaime.

CRDI 28.oktobris 2015 19:48
14 2 Atbildēt

Vispār nav skaidrs, kāpēc mūsu "eksperts" nav kopā ar "nevainīgo" "profesionāli", un nestāsta viņam pilnas ausis par CSN 4.; 6.; 10. punktu, un to kā distancēs ievērošana " profesionāļiem" nav obligāta

CSN 29.oktobris 2015 10:38
0 5 Atbildēt

Būtu labi ja Tu arī izlasītu tos trīs punktus!

CRDI 29.oktobris 2015 10:40
7 0 Atbildēt

Vernon, ko slēpies zem cita Nika?

Kanibaals 28.oktobris 2015 20:06
0 0 Atbildēt

Rīgas rajona tiesa šodien nolēma apcietināt kravas auto šoferi no Polijas, kura vadītais spēkrats pirmdien ietriecās riteņbraucēju grupā.

un

Patlaban kravas auto vadītājs ir aizturēts un atrodas īslaicīgās aizturēšanas izolatorā, taču rīt viņš tiks vests uz tiesu, kur tiks lemts par apcietinājuma piemērošanu.

----------------

Tad kā īsti ir? Apcietināts vai tikai lemj par apcietināšanu

CRDI 28.oktobris 2015 20:08
10 1 Atbildēt

Apcietināts, precīzāk piemērots ar brīvības atņemšanu saistīts drošības līdzeklis

Kanibaals 29.oktobris 2015 21:34
0 0 Atbildēt

vienā rakstā pretrunīga informācija dēļ copy-paste haļava-taste

GB12 28.oktobris 2015 20:57
3 4 Atbildēt

Par to, ka fūrists viennozīmīgi vainīgs, nav šaubu nevienam puslīdz domājošam cilvēkam. Bet... domāju, ka apcietināt nu gan nevajadzēja. Jau tā dzīve sačakarēta un tas cilvēks jau n reizes ir nožēlojis izdarīto. Nu, nav viņš nekāds recidīvists, šaubos, vai viņš kaut kur baigi muks un centīsies izvairīties no soda. Bez tam, cietums ļoti reti kuru padara par labāku cilvēku. Drīzāk otrādi. Domāju, ka drošības līdzeklim un pēc tam arī sodam vajadzētu būt ar brīvības atņemšanu nesaistītam. Īstenībā, žēl cilvēka...

Palaidniex 29.oktobris 2015 8:16
10 3 Atbildēt

klau - ko nozīmē žēl?

tas kurinātājs gadu desmitiem ir krājis pieredzi, ka rupja dažu CSN punktu neievērošana ir norma un tie nav jāievēro. Tipisks vernona skolnieks.

Ko nozīmē - nožēloja? Kā tieši viņā nožēla mainīs "kurinātāju" braukšanas kultūru kopumā? Kurinātāju cieņu pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kuri nav "paši svarīgākie karaļi - fūristi un atobusisti"? Da aizmirstam par velobraucējiem - viņš brauc tā, ka nav spējīgs pamanīt un laicīgi reaģēt uz ar bākugunīm aprīkotu vieglo auto!!! Viņš tak to opeli ar nošķīla! Visi citi gadu desmietiem varēja, šitais tagad uzrīko grautiņu un tiks sveikā ar nožēlu?

Palaidniex 29.oktobris 2015 8:19
27 1 Atbildēt

P.S.

domāju - jo skaļāk šī lieta izskanēs Polijā un smagākas sekas čalim iestāsies - jo labāka būs preventīvais efekts poļu kurinātāju audzināšanā! Es domāju, ka pa šo gadījumu krietan daļa fūristu runā, un varbūt kādam arī kaut kas pielieks un nāks pie prāta. Pat ja 5% fūristu sapratīs par ko ir runa, mainīš savus paradumus - JAU PALIKS DROŠĀK UZ CEĻA! VISIEM DROŠĀK!

GB12 29.oktobris 2015 9:25
1 4 Atbildēt

Es nesaku, ka jātiek galā ar nožēlu. Protams, sodam ir jābūt un tam ir jābūt bargam, kā tu saki, ar smagām sekām čalim. Bet es saku, ka nav viņam jāsēž aiz restēm, jo tas neko nemainīs, būs tikai vēl vairāk sačakarēta viņa un viņa ģimenes dzīve. Mūsu (un ne tikai) cietumu sistēma nav tāda, kas veicinātu cilvēku atkārtoti noziegumus neizdarīt. Es gan nedomāju, ka šis cilvēks, iznākot ārā, stāsies uz noziedzības ceļa, bet cilvēkam un viņa ģimenei dzīve sabojāta būs. Un tu tiešām tici, ka, viņu ietupinot, mainīsies poļu fūristu paradumi? Tad tu esi vēl naivāks par tiem, kas tic, ka bēgļi integrēsies Latvijas sabiedrībā. Tici man, pēc pāris mēnešiem šis jau būs aizmirsts un poļu fūristi, ja arī uz brīdi paliks mierīgāki (kam gan es neticu, domāju, ja tagad aizbrauktu līdz Polijai, nekas nebūsu mainījies, salīdzinot ar janvāri, kad tur pēdējo reizi biju), tad pēc pāris mēnešiem viss būs vecajās sliedēs. Vai mums ir uzlabojusies satiksmes drošība, pateicoties tam, ka kāds ir iesēdies par izraisītu negadījumu? Nerunāsim te par aspektu, ka mūsu bananakantrijā vainīgie nesēž pat par nopietnākiem noziegumiem.

Palaidniex 29.oktobris 2015 9:45
7 0 Atbildēt

Neticēsi, bet satiksmes drošība un kultūra pa pēdējiem 25 gadiem ir būtiski augusi, bet nepietiekami satiksmes intensitātes pieaugumam, lai rezultāts būtu tik iepriecinošs, cik gribētos...

Daudzi fūristi agrāk nopietni sāka uzvesties tikai iebraucot Vācijā. Tagad jau arī Polijā neatļaujas tik daudz visādas vaļības... Mums te vēl kur augt un augt! Mazāk bi visādu vernonu, kas iedrošinātu uz muļķībām - process notiktu ātrāk...

GB12 29.oktobris 2015 10:33
1 7 Atbildēt

Būsi pārsteigts, bet ticu gan, ir augusi, piekrītu, bet ne jau pateicoties cietumsodiem. Cilvēkiem vienkārši mainās domāšana, daudzi ir pabraukuši pa ārzemēm, arī lielie naudas sodi palīdz disciplinēt...

STI 28.oktobris 2015 21:12
3 12 Atbildēt

apcietinat nevajag...

Palaidniex 29.oktobris 2015 8:20
11 3 Atbildēt

Vajag par biedu pārējiem!

Nu aizmuks uz Poliju - ej nu dabon rokā Poļu vadīāju, poļu apdrošinātāju utt. Lai pacīnās un tā lieta tajā valstī izskan Skaļāk! Lai saprot ka arī šeit, ne tikai Vācijā, būs ievērot CSN!

GB12 29.oktobris 2015 9:11
1 8 Atbildēt

Polija ir Eiropas Savienības dalībvalsts un valstis savā starpā sadarbojas arī noziegumu izmeklēšanā. Nu, neticu, ka viņš baigi slēpsies un izvairīsies no izmeklēšanas. Ar apdrošinātājiem arī nav problēmu - katram apdrošinātājam ir savi pārstāvji citās valstīs, es nesen vienu OCTA atlīdzību kāreiz ar poļu apdrošinātāja pārstāvi Latvijā kārtoju. Ātri nebija, bet izmaksāja vairāk kā būtu maksājuši mūsējie.

Palaidniex 29.oktobris 2015 9:39
10 1 Atbildēt

Prieks lasīt, ka ir arī pozitīvi piemēri.

Būtu labi, ja apdrošinātājam būtiski nāktos palielināt prēmijas konkrētajam pārvadātājam, lai arī pārvadātājs vairāk interesētos par savu "brašuļu" braukšanas manierēm!

Nekas tā neaudzina kā "rublis", soda neērtība un soda neizbēgamība!

GB12 29.oktobris 2015 10:40
0 0 Atbildēt

Palielina jau arī. Nesen dzirdēju, ka vienam lielam transporta uzņēmumam esot 1. malus klase. Vari iedomāties, cik viņi par OCTu maksā. Vispār būtu interesanti uzzināt, cik par OCTām Gjensidigei atpogā, piemēram, Rīgas satiksme, kurai uz busiem ir 3.BM klase un gadā notiek ap 100 avārijām...

CRDI 29.oktobris 2015 10:51
0 0 Atbildēt

Kaut kur nesen, saistībā ar to trolejbusa izbraucienu mātei un meitai, bija minēts. Ja nemaldība tad cipars bija 1,5 līmo.... Vai kaut kas ap to.

kasinsh79 29.oktobris 2015 10:39
6 1 Atbildēt

-> Palaidniex

Apbrīnojami asinskārs Tu esi gan.

Pilnīgi vai neaptveramu kaisli meties virsū cilvēkam, kuru par vainīgo CP, CSDD pasludināja rekordīsā laika posmā.

Bet galvenais jau nomīnusot bezjēgā citas atbildes, kas pretēji Taviem uzskatiem, bezjēgā turpretī plusojot savus domu graudus :))) Malacis!

Palaidniex 29.oktobris 2015 10:51
5 1 Atbildēt

Neuztraucies ar +/- spaidīšanu neaizraujos.

Vari man atbildēt - kā var uzbraukt virsū lēnāk braucošam transportlīdzeklim ar ieslēgtu bākuguni uz 2joslu vienvirziena brauktuves, ja maksimālajai ātruma starpībai vajadzētu būt 40-45 km/h? Kam jānotiek, lai varētu notikt šāds CSNg?

kasinsh79 29.oktobris 2015 11:43
1 0 Atbildēt

Nezinu pareizo atbildi.

Tāpēc arī rakstu, tas izskatās visai mistiski kopā.

Par ātrumu pārbaudīts info no tacho?

kaspis 30.oktobris 2015 9:45
0 1 Atbildēt

nu jau, kā izskanējis presē no oficiālo amatpersonu mutes, taho pierāda ka ātrums bijis pārsniegts. Tāpēc varbūt nevajag sarežģīt lietas un izdomāt dažādas sazvērestības lai tas izskatītos "mistiski"...

CRDI 30.oktobris 2015 8:48
5 0 Atbildēt

«Tur ir apstākļu kopums, kāds bijis par pamatu, kāpēc izmeklētājs vēlējies šādu drošības līdzekli. Vēlreiz gribu pasvītrot, ka gala vārdu par drošības līdzekli saka tiesa,» atzīmēja Velšs.

No Apollo.lv

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 4

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 10

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti