CSDD: Farss ap Garkalnes avāriju 63

 

Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com

CSDD | 28.oktobris 2015 19:51

Mēs esam lepni par Latvijas sportistu sasniegumiem: valsts augstākās amatpersonas publiski sveic sportistus, emocionālākie cilvēki notrauš prieka asaru, kad ar Latvijas karogu ap pleciem pēc sūri grūti padarīta darba uz goda pjedestāla kāpj kārtējais mūsu sportists. Šādos brīžos mēs visi izjūtam lepnumu par savu valsti. Bet vienlaikus sabiedrība, balstoties uz dažu “ekspertu” teiktā, pēc traģiskas un līdz šim Latvijā nebijušas avārijas, nesagaidot pirmo ekspertīžu rezultātus, ir gatava traģēdijas vainu uzvelt trenerim un velo apmācības sistēmai.

CSDD ir sašutusi par atsevišķu “satiksmes drošības ekspertu” izteikumiem medijos pāris stundu pēc traģiskās Garkalnes avārijas. Proti, nenoskaidrojot ne faktus, ne apstākļus, bet, balstoties tikai uz aculiecinieku foto, video liecībām un pirmajiem komentāriem, viņi ir izteikuši savu verdiktu: “Vainīga ir Rīgas Riteņbraucēju skola!”. Mūsuprāt tas ir nežēlīgi  un netaisni pret bērniem, viņu vecākiem, treneriem un visu velo kustību kopumā. Īpaši tādēļ, ka velo kolonna ievēroja visas drošības prasības, kādas viņiem šajā saulainajā dienā un labi pārredzamajā ceļa posmā bija jāievēro.

Gribētos jautāt visu zinošajiem ekspertiem: “Ja kravas auto ietriektos pirms gājēju pārejas stāvošā transportlīdzeklī, kurš inerces dzīts nobrauktu māti ar bērniem, kas tajā  brīdī šķērsoja brauktuvi, vainīgi būtu gājēji?” Šīs situācijas ir analogas. Traģiskais gājēju stāsts kalpo par sižetu Eiropā godalgotajos satiksmes drošības video klipos un tikai laimīgas sagadīšanās dēļ pirms pāris dienām šāda avārija nenotika Rīgā.

Nupat piedzīvotās Garkalnes avārijas lietā tiek aizmirsta kravas transportlīdzekļa vadītāja rīcība, bet meklētas “utis” tā jau cietušā trenera rīcībā un velo apmācības sistēmā kopumā. Divu bākuguņu vietā vajadzēja uzstādīt četras, velobraucējiem vajadzēja apkarināties ar gaismu atstarojošiem elementiem, viņiem vajadzēja braukt pa ceļa nomali, velo apmācībai jānotiek pa šaurākiem ceļiem u.t.t. Un tikai garām ejot tiek pieminēti traģēdijas cēloņi: kravas transportlīdzekļa distances neievērošana un ātrums. Līdz ar to arī sabiedrība pieņem plaši tiražēto aksiomu: “Vainīgi ir velosipēdisti!”. Vien dažiem pasprūk neveikls jautājums: “Bet ko viņi nepareizu ceļa satiksmē izdarīja?” Neviens neapgalvo, ka velo apmācība Latvijā ir ideāla, arī te ir daudz kas uzlabojams. Bet šajā gadījumā primāri ir jārunā par kravas transportlīdzekļa vadītāja braukšanas stilu.

Satiksmes drošības ziņā vadošajās Skandināvijas valstīs, kur uz miljons iedzīvotājiem iet bojā četras reizes mazāk cilvēku, neviens šādus komentārus neatļautos izteikt. Avāriju vietās pat vairākas diennaktis darbojas ekspertu grupa, kas pēta, analizē, noskaidro apstākļus un tikai tad publiski pauž faktoloģiski pamatotus secinājumus un sniedz konkrētus ierosinājums, kas satiksmes drošības jomā jāuzlabo. Bet mums jau to visu nevajag; mums ir pāris “gudrinieku”, kuram pēc pirmā teikuma viss ir skaidrs un vainīgais atrasts. Varbūt turpmāk, ekonomējot naudas līdzekļus, tā arī jādara – pēc pāris fotogrāfijām un neliela apraksta paziņojam traģēdijas cēloņus!?

Tādēļ CSDD atvainojas bērniem, ģimenēm, treneriem un velo sabiedrībai kopumā par atsevišķu indivīdu rīcību - nekorektas informācijas sniegšanu un tās popularizēšanu medijos un sociālajos tīklos. CSDD aicina nespekulēt ar nepārbaudītiem faktiem un vēl skolēniem sekmīgu atveseļošanos!

 
63 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
forte 28.oktobris 2015 21:12
38 44 Atbildēt

Avárija...tas ir briesmígi,bet skatijos tv,ka nabaga soferis saslégts rokudzelzos,ká nez káds bandíts!Já,ar velosipédu braukt pa tádu soseju,ar tik intensívu satiksmi ir diezgan bístami...

Juris 28.oktobris 2015 21:45
33 6 Atbildēt

Jā , kraviniekiem jau ir viens ātrums - gan ārpus apdzīvotas vietas , gan apdzīvotā vietā , gan vietās ar remonta laikā ierobežotu ātrumu !!!

Kā var izraisīt avāriju , ja ir divas joslas vienā virzienā !?

edgars 28.oktobris 2015 20:14
27 39 Atbildēt

Citādi kūtrais, neizdarīgais un korumpētais CSDD pamodās!?:)

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kad bremzes netur (+ VIDEO) 9

Šausmu filmai līdzīgu sižetu izdzīvo kāds vieglā automobiļa vadītājs, kuru aizķer bez bremzēm palicis kravas auto un vairākus simtus metru stumj sev pa priekšu. Lasīt vairāk

 

ASV nosaukti automobiļi, kas spēj nobraukt 300 000 km un vairāk 18

Pētījums veikts 20 gadu garumā un rezumējot īsumā pierāda, ka labāko tehniku ražo Toyota. Lasīt vairāk

 

Valsts policija Limbažu novadā apturēja autovadītāju, kuram konstatēts 2,75 promiļu liels reibums 6

Šī gada 29. novembrī ap pulksten 17.00 Limbažu novadā uz autoceļa Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži) Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes amatpersonas apturēja kravas transportlīdzekli “DAF” sakabē ar piekabi “Krone”, kur 1966. gadā dzimis vadītājs pie stūres bija sēdies, būdams alkohola reibumā – vīrieša izelpā konstatēts 2,75 promiļu liels reibums. Par notikušo policijā ir uzsākts kriminālprocess. Lasīt vairāk

 

Kad varēja būt vēl sliktāk (+ VIDEO) 4

Priekšā braucošais vieglais auto saduras ar kravinieku, kā rezultātā "fūrei" plīst riepa (vai tiek bojāta piekare) un smagsvars iebrauc pretējā joslā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti