Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

CSDD: Farss ap Garkalnes avāriju 63

 

Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com

CSDD | 28.oktobris 2015 19:51

Mēs esam lepni par Latvijas sportistu sasniegumiem: valsts augstākās amatpersonas publiski sveic sportistus, emocionālākie cilvēki notrauš prieka asaru, kad ar Latvijas karogu ap pleciem pēc sūri grūti padarīta darba uz goda pjedestāla kāpj kārtējais mūsu sportists. Šādos brīžos mēs visi izjūtam lepnumu par savu valsti. Bet vienlaikus sabiedrība, balstoties uz dažu “ekspertu” teiktā, pēc traģiskas un līdz šim Latvijā nebijušas avārijas, nesagaidot pirmo ekspertīžu rezultātus, ir gatava traģēdijas vainu uzvelt trenerim un velo apmācības sistēmai.

CSDD ir sašutusi par atsevišķu “satiksmes drošības ekspertu” izteikumiem medijos pāris stundu pēc traģiskās Garkalnes avārijas. Proti, nenoskaidrojot ne faktus, ne apstākļus, bet, balstoties tikai uz aculiecinieku foto, video liecībām un pirmajiem komentāriem, viņi ir izteikuši savu verdiktu: “Vainīga ir Rīgas Riteņbraucēju skola!”. Mūsuprāt tas ir nežēlīgi  un netaisni pret bērniem, viņu vecākiem, treneriem un visu velo kustību kopumā. Īpaši tādēļ, ka velo kolonna ievēroja visas drošības prasības, kādas viņiem šajā saulainajā dienā un labi pārredzamajā ceļa posmā bija jāievēro.

Gribētos jautāt visu zinošajiem ekspertiem: “Ja kravas auto ietriektos pirms gājēju pārejas stāvošā transportlīdzeklī, kurš inerces dzīts nobrauktu māti ar bērniem, kas tajā  brīdī šķērsoja brauktuvi, vainīgi būtu gājēji?” Šīs situācijas ir analogas. Traģiskais gājēju stāsts kalpo par sižetu Eiropā godalgotajos satiksmes drošības video klipos un tikai laimīgas sagadīšanās dēļ pirms pāris dienām šāda avārija nenotika Rīgā.

Nupat piedzīvotās Garkalnes avārijas lietā tiek aizmirsta kravas transportlīdzekļa vadītāja rīcība, bet meklētas “utis” tā jau cietušā trenera rīcībā un velo apmācības sistēmā kopumā. Divu bākuguņu vietā vajadzēja uzstādīt četras, velobraucējiem vajadzēja apkarināties ar gaismu atstarojošiem elementiem, viņiem vajadzēja braukt pa ceļa nomali, velo apmācībai jānotiek pa šaurākiem ceļiem u.t.t. Un tikai garām ejot tiek pieminēti traģēdijas cēloņi: kravas transportlīdzekļa distances neievērošana un ātrums. Līdz ar to arī sabiedrība pieņem plaši tiražēto aksiomu: “Vainīgi ir velosipēdisti!”. Vien dažiem pasprūk neveikls jautājums: “Bet ko viņi nepareizu ceļa satiksmē izdarīja?” Neviens neapgalvo, ka velo apmācība Latvijā ir ideāla, arī te ir daudz kas uzlabojams. Bet šajā gadījumā primāri ir jārunā par kravas transportlīdzekļa vadītāja braukšanas stilu.

Satiksmes drošības ziņā vadošajās Skandināvijas valstīs, kur uz miljons iedzīvotājiem iet bojā četras reizes mazāk cilvēku, neviens šādus komentārus neatļautos izteikt. Avāriju vietās pat vairākas diennaktis darbojas ekspertu grupa, kas pēta, analizē, noskaidro apstākļus un tikai tad publiski pauž faktoloģiski pamatotus secinājumus un sniedz konkrētus ierosinājums, kas satiksmes drošības jomā jāuzlabo. Bet mums jau to visu nevajag; mums ir pāris “gudrinieku”, kuram pēc pirmā teikuma viss ir skaidrs un vainīgais atrasts. Varbūt turpmāk, ekonomējot naudas līdzekļus, tā arī jādara – pēc pāris fotogrāfijām un neliela apraksta paziņojam traģēdijas cēloņus!?

Tādēļ CSDD atvainojas bērniem, ģimenēm, treneriem un velo sabiedrībai kopumā par atsevišķu indivīdu rīcību - nekorektas informācijas sniegšanu un tās popularizēšanu medijos un sociālajos tīklos. CSDD aicina nespekulēt ar nepārbaudītiem faktiem un vēl skolēniem sekmīgu atveseļošanos!

 
Visi komentāri
 
edgars 28.oktobris 2015 20:14
27 39 Atbildēt

Citādi kūtrais, neizdarīgais un korumpētais CSDD pamodās!?:)

Antiglobalisti 28.oktobris 2015 21:31
6 16 Atbildēt

CSDD var nemaz nepūlēties ar atvainošanos ,jo CSDD vistiešāk būtu jāzin ka pa mūsu autoceļiem ar vlosipēdu nav paredzēts,kur nu vēl kolonnā.Mūsu ceļi vienkārši tam nav domāti un vēl atļauties braukt pa lielceļiem uz kuriem ir ļoti intensīva satiksme.likums to ļauj un pašnāvnieki brauc.Faktiski tā šoseja bija domāta kā ātrgaitas šoseja,un riteņbraucēji rada situāciju kāda tā arī pašlaik ir,bet par negadījumu pilnīgi atbildīgi ir CSDD kopā ar gobliniem kas ''vienoti'' un ''Saskaņoti'' dara vienīgi to ,kā paceļ sev un ierēdņiem algas.

Palaidniex 28.oktobris 2015 22:15
15 3 Atbildēt

Līdz ātrgaitas šosejai, kaut Leišu izpildījumā, tur ir kā līdz mēnsim!

Latvijā nav nekādu automaģistraļu, ITINNEKĀDU!

Braukt peletonā ar pavadoso auto un kolonnā nav viens un tas pats, tas poļu fūrists, kuru visi metas aizstavēt tak nonesa arī vieglo auto, kurš, piekritīsiet, pēkšņi nepārsteidza ar ekstremalu nremzēšanu!

Opis. 28.oktobris 2015 20:55
12 18 Atbildēt

Man tie pedāļgriezēji vienmēr ir traucējušwi.Vidzemes šoseja nav nekāds velotreks.Smago vadītāji ne velti riteņbraucējus sauc par kraukšķīšiem.Lai griež trenažierus,jau tā pabraukt nevar.

vilks 28.oktobris 2015 21:03
23 7 Atbildēt

Varbūt Opim arī derētu uzkāpt uz velo?... esmu gan šoferis gan velobraucējs... ļoti labi saprotu kāda ir situăcija uz ceļiem..

Smago mašīnu šoferi uzskata ka viņiem pieder šoseja...protams ne jau visi ir tādi karaļi. Vari mīties ar velo gar grāvmalu bet atradīsies tāds kurš pārbaudīs velosipēdista līdzsvara izjūtu.

forte 28.oktobris 2015 21:12
38 44 Atbildēt

Avárija...tas ir briesmígi,bet skatijos tv,ka nabaga soferis saslégts rokudzelzos,ká nez káds bandíts!Já,ar velosipédu braukt pa tádu soseju,ar tik intensívu satiksmi ir diezgan bístami...

LMT 28.oktobris 2015 21:19
4 16 Atbildēt

Pasiem csdd darbonjiem ir jaizverte sava vaina un sen jau ka bija jaatkapjas...

BMW-Addict 28.oktobris 2015 21:19
10 19 Atbildēt

Velotreniņiem vispār vajadzētu notikt slēgtas teritorijā, lai brauc pa stadionu uz riņķi, tāpat jebkuram velopēdam var uzstādīt ierīci kas fiksē veikto distanci. Treniņš tā pat paliek treniņs un nav svarīgi vai rullē taisno gabalu pa šoseju, vai pa stadionu, tikai otrajā variantā netiek apdraudēta pašu drošība un netiek parbaudīta autovadītāju nervu sistēmas stiprība.

Par ikdienas velobraucējiem - ir divi tipi, tādi kā Vilks, kas ikdienā brauc gan ar velo gan ar auto (un es ceru) ciena citus satiksmes dalībniekus, jo ir redzējis ceļu no abiem rakursiem. Bet vel ir tie otrie, tie debīlie indivīdi, kuriem nav vadītāja apliecības(es runāju par B,C,D utt kategorijām) , kuri nav dzirdējuši par tādu lietu, kā CSN un kuriem nav ne mazākās sapratnes, kā tie darbojas, un kuri uzskata, ka tas ceļš par kuru viņi brauc ir galvenais.

auto-velobraucēja 28.oktobris 2015 22:03
9 0 Atbildēt

Velkot paralēles daļai komentāru, var padomāt, ka ielas pilnas narkomānu un visādu kriminālu elementu, un mēs to zinam, un tāpēc paši vainīgi, ka vazājamies nez kur ārpus mājas un dabūjam nazi ribās. Tie bandīti jau nav vainīgi-viņi vienkārši tādi ir. Un nav ko strādāt vakara maiņās, jo ielās ir izbadējušies tēviņi, kurus tad izaicinam uz izvarošanu. Un navko jāpērk visādu elektrotehniku, zeltu u.t.t. pilnu māju, jo no kā tad nabaga zaglis lai iztiek-viņam tāda daba.Nu apm. tā es sapratu.Sabiezinātās krāsas un stiliņš izvēlēti speciāli!

Palaidniex 28.oktobris 2015 22:19
18 4 Atbildēt

Es ieteiktu trenēties braukt ar mašīnu un gatavoties CSDD eksāmenam tikai privātmāju pagalmos...

Laikam nav nojēgas ar ko atšķiras gatavošanās velošosejas sacensībam no apļošanas pa stadionu vai neesošu valstī velotreku...

esss 28.oktobris 2015 21:19
16 24 Atbildēt

priekš kam ir nomales, pa kurieni viņi var mīt uz nebēdu un netraucēt satiksmei!!!

Murmulis 28.oktobris 2015 21:37
12 29 Atbildēt

Velosipedistiem uz sada tipa celiem NAV KO MEKLET ! Kur jus esat redzejusi ka arpus latvijas robezam uz sada tipa celiem butu atlauts parvietoties ar velosipedu ? Turklat pec personigas pieredzes spriezot es nebrinitos ka tiesi velosipedus pavadosais transports bus ari vainigs pie si negadijuma.

Palaidniex 29.oktobris 2015 7:58
17 0 Atbildēt

Itvisur pasaulē tieši uz šosejām arī trennējas! Nejaukt šosejas ar autobāņiem un automaģistrālēm.

Latvijā nav nedz autobāņu, nedz automaģistrāļu.

Un kur ir drošāk - uz parastas divjoslu šosejas vai vairākjoslu šosejas ar sadalošo joslu?

antiglobalisti 28.oktobris 2015 21:37
18 25 Atbildēt

Notika vienkārša teātra spēlēšana ar šofera arestu.Tas bija nelaimes gadījums kur līdzvainīgs ir mūsu pašu CSDD.Šoferi kā izdarījušu slepkavību ar iepriekšēju nodomu apcietina.Farss.Kāpēc CSSD atbildīgā persona nav saslēgta rokas dzelžos ? Vēlreiz atgādināšu ka riteņbraucējiem nebija jāatrodas uz ātrgaitas šosejas kur ir intensīva satiksme un par to ir jāatbild CSDD.

A2 28.oktobris 2015 21:55
15 2 Atbildēt

Latvijā nav ātrgaitas šoseju!

es 29.oktobris 2015 23:37
0 7 Atbildēt

tam nav nozimes!!!!

ir cietushie,tatad nav tas celjsh piemerots treninjam,un veel berniem!!!!!

Palaidniex 30.oktobris 2015 8:19
1 0 Atbildēt

tici man, pa ceļam uz/no mācību iestādēm cieš čum vairāk - gan kā gājēji, gan "gādīgo" vecāku mašīnās...

Tā teikt- bērniem ceļš uz/no mācību iestādēm ir desmitiem, ja pat ne simtiem, reižu nepiemērotāks!

Juris 28.oktobris 2015 21:45
33 6 Atbildēt

Jā , kraviniekiem jau ir viens ātrums - gan ārpus apdzīvotas vietas , gan apdzīvotā vietā , gan vietās ar remonta laikā ierobežotu ātrumu !!!

Kā var izraisīt avāriju , ja ir divas joslas vienā virzienā !?

..... 28.oktobris 2015 21:52
5 8 Atbildēt

alūksnē par tīšu slepkavību uz aizdomu pamata apcietina un uzreiz atlaiž,it kā izbijušais ments,bet te nelaimes gadījums! šet velosipēdisti bija tīšie satiksmes traucētāji,lai brauc pa ceļa nomali vai biķerniekos,jebšu ne lēnāk kā 70-80km.h!

SmileOn 30.oktobris 2015 4:22
0 18 Atbildēt

Tieši tā tā arī tas LV notiek man tuvu cilvēku notiesāja balstoties u Tukuma policijas rūtiņu labas uzskricelēto avārijas shēmu kaut arī cilvēks nebija vainīgs abu auto sadursmē , kā paskaidroja tukuma policijas priekšnieks esot bijuši traki jaunieši ar sporta auto kas braukuši nenormālā ātrumā , tikai kad liecinieki stāsta kad dumpis esot bijis liels bet ne ātrums un expertīze parādīja sadursmes brīdi auto ātrums 75km h cilvēks nosēdēja 3 gadus cietumā ne par ko un = 45 000 naudas sods tikai tāpēc kad bija jaatrod vainīgos un ko gan labāk apvainot kā jauniešus ar sporta auto tur pretīm pretējās mašinas nelaiķa asinīs konstatē 0.9 promiles alko ko pamato ar zāļu injekcijām kuras tādās pašās devās grūda manam paziņam un neko neuzrādiīh'ja.

šajā gadījumā kā jau teici velosipēdisti satiksmes traucētāji jo kādēl tad soda autovadītājus ja pa šoseju pārvietojas pa lēnu ?? bet redz nē tagad autovadītāji vainīgi kad riteņbraucēji pa šoseju pārvietojas 30-40 km/h stūlbums .

Ilmārs 28.oktobris 2015 22:06
20 11 Atbildēt

Lai brauc un trenējas pa šosejām.Man viņi netraucē.Pa lielu gabalu redzami un var pārkārtoties laicīgi otrā joslā.

Malači sportisti.

Labāk vairāk domājiet par dzērājiem riteņbraucējiem.

aha 28.oktobris 2015 22:09
8 28 Atbildēt

CSDD gan varēja paklusēt. No pieredzes ceļā uz Vidzemes šosejas domājams, ka liela daļa vainas jāuzņemas tieši velo skolai, CSDD un valstij kopumā, kas šādā vietā atļauj trennēties. Esmu redzējis n- tos trenniņus, kur daži riteņbraucēji brauc krietni aiz mašīnas, dazi krietni pirms mašīnas. Un uz šīs intensīvās šosejas nav viegli pamanīt velosipēdistus, ja brau uz 90 km/h (lai arī Garkalnē atļautais ātrums laikam ir 70km/h, taču konceptuāli nelaime varēja notikt pāris km uz Siguldas pusi, kur ir cits atļautais ātrums). Savuaik domāju, kur sūtīt trennēties junioru, tieši šo trenniņu pa Vidzemes šosejas dēļ uz velo skolu neaizsūtīju.

Inga 29.oktobris 2015 18:47
9 0 Atbildēt

Dzīvoju Gaujā un tā kā gandrīz katru dienu braucu uz Rīgu, esmu satikusi daudz riteņbraucējus. Jā brauc viņi dažādi, gan atsevišķi pa kādam, gan pirms gan pēc pavadošās mašīnas, bet nu to teikt ka viņus nevar pamanīt, tas gan ir muļķības. Viņus var pamanīt gan pēc spilgtas krāsas apģērbiem, gan pavadošās mašīnas. Protams, ka viņi kaitina, jo viņu dēļ taču ir jāpārkārtojas un jāizjauc mierīgais brauciens. Bet tad jautājums: ko šoferim pie stūres ir jādara? Protams ka jābrauc un jāskatās kur un kā tu brauc. Nevis jārunā pa telefonu, jāregulē Navigatori, vai jānovēršas kā citādi. Neteikšu ka pati to nekad nedaru, daru, bet nu par laimi nekas tāds nav noticis.

vēlreiz auto-velobraucēja 28.oktobris 2015 22:13
19 7 Atbildēt

Gribēju piebilst, ka manuprāt pārsvarā komentē cilvēki ar velofobiju. Varētu ierosināt Latvijā vispār jebkādu velobraukšanu aizliegt ar likumu.Gan sporta, gan amatieru bērnu trīsriteņus ieskaitot, gan braukšanu uz vai no darba, draugiem u.t.t.

R&k 28.oktobris 2015 22:38
4 20 Atbildēt

Pirmkārt tie ir nepilngadīgie kam tad jānes atbildība tas kas nodarbojas ar bērniem,un vecākiem kas pieļauj šadu vājprātu .Ka nepilngadīgie salasīsies barā un sprintos pa šoseju .Kam tā platā mala aiz baltās līnijas pa to jau būtu vismaz braukuši ,Tamdēļ ir Biķernieki lūdzu brauciet laimīgi.Vaig pavērot arī kā viņi braic un kā aiz pavadošas mašīnas..

... 28.oktobris 2015 22:41
13 23 Atbildēt

Un tas puisēns, kurš brauca aiz pavadošās mašīnas? Šeit arī tika ievēroti visi noteikumi?Arī trenerim sava vaina jāuzņemas...Neattaisnoju fūres šoferi, bet tiešām palika žēl, redzot kā saslēdz roku dzelžos kā lielu noziedznieku.Pretīga tā izrādīšanas...Zolitūdes traģēdijā dzīvību zaudēja 54 cilvēki un vēl līdz šim neviens vainīgais nav apcietināts...To jau var tikai Latvijā...Riebums nāk, šo visu redzot

Inga 29.oktobris 2015 19:07
7 0 Atbildēt

Un kur skatījās, šis autofūrists. Brauc jau arī viņi kā negudri, bail sametas dažreiz. Tur varēja būt arī kāds cits, parasts riteņbraucējs, un kuru tad vainotu. Protams ka riteņbraucēju. Satiksmē piedalās dažādi transporta līdzekļi, tāpēc śoferim ir jāseko līdz kaa notiek uz ceļa. Vienkārši šoferiem ar tādu stāžu jau izveidojās pieradums, ka es taču tik ilgi braucu un es taču tik labi to protu, ka dažreiz atļaujamies izdarīt dažus pārgalvīgus manevrus. Man tiesības ir kādus 18 gadus un pati jūtu, ka šad tad sanāk izdarīt tādus manevrus, ka bail sametas. Bet nu viss taču beidzas labi. Šim šoferim šoreiz nepaveicās, tagad jāatbild, neko darīt!

lynx85 28.oktobris 2015 22:50
22 4 Atbildēt

Farss turpinās arī šajos komentāros...

Atgādinu: "Īpaši tādēļ, ka velo kolonna ievēroja visas drošības prasības, kādas viņiem šajā saulainajā dienā un labi pārredzamajā ceļa posmā bija jāievēro."

aansis 28.oktobris 2015 23:58
1 14 Atbildēt

Tātad drošības prasības ir par mazu. Nez kādēļ pat apsardzes dienestu auto, kas īpaši no plūsmas neizlec, ir krāsoti un aprīkoti spilgtāk.

Palaidniex 29.oktobris 2015 8:03
16 1 Atbildēt

viena bezsmadzeņu un akla fūrista dēļ piedāvāju aizliegt šosejas velosportu kā šķiru! Alleluja!

Mums tā ar visu - celulozi ražot aizliedzam, bet pēc tam gaužamies, ka papīra malka tiek sūtīta uz somiju/zviedriju.

Stāstam ka šķeldu izmantot apkurē esot stulbi, bet paši pilniem kuģiem šo bezjēdzību vedam pāri jūrai...

Tā vietā lai lai drāztu autopārkāpējus aizliedzam CSN ievērojošus satiksmes dalībniekus...

rainita 28.oktobris 2015 22:56
13 0 Atbildēt

kur lai bēni trenejas , labak majā sēz pie datora un spele datorspeles un video speles sanak kopā ko lai dara sapīpejas vai sadzeras un tad rodas visadas problemas, tā ir labak ,

mans viedoklis lai berni nodarbojas ar sportu vai vienalga kādās nodarbības ,lai nesēz ar draugiem kopa , mans bēŗns arī nodarbojas sportu

es 29.oktobris 2015 23:46
0 1 Atbildēt

vaitad patiesham trukst celju,pa kurieni varetu mierigi braukt!!!

Ağents x 28.oktobris 2015 23:17
6 18 Atbildēt

Bet varbūt tomēr vajadzētu aizliegt pa šīm maģistrālēm velo kustību? Nav jau to mağistrāļu mums tik daudz... Vai vismaz izveidot vešosejām gar šīm šosejām... Tas būtu daudz drošāk, kā ļaut braukt pa brauktuvi, kas ir paredzēta automašīnām. Bez tam man ir pamats domāt, ka Polijā nemaz arī nedrīkst braukt ar velo pa šāda tipa ceļiem... Tas varētu būt diezgan loģisks izskaidrojums, kāpēc fūres vadītājs nebija gatavs. Mēs katrs braucam pēc savas valsts noteikumiem arī citur pasaulē (izņemot UK un vēl dažas). Bet tas nenozīmē, ka visās valstis noteikumi ir vienādi. Un tas ir jāņem vērā.

Palaidniex 29.oktobris 2015 8:07
21 0 Atbildēt

Es vēl ietu tālāk - aizliegtu treniņus ne tikai uz Latvijā neesošajām automaģistrālēm, bet arī uz Latvijā neesošajām automaģistrālēm bez ātruma ierobežojuma! Tā tas ir visā Eiropā!

Tas ka tā Vidzemes šoseja līdzinās automaģistrālei, vēl nebūt nenozīmē, ka tā tāda arī ir. Tā ir parasta šoseja ar sadalošo joslu - NEKAS VAIRĀK! Un uz tādām vairākjoslu šosejām velotreniņi ir daudz drošāki, nekā uz divjoslu šosejām, kur šāds peletons ne tikai kavē kustību, bet arī tikšana tam garām ir reāla apdzīšana ar iebraukšanu pretējās kustības joslā...

Aģents x 1.novembris 2015 19:29
0 0 Atbildēt

Nu varbūt neizteicos pietiekami skaidri. Es biju domājis izveidot normālu veloceļu gar šo un citām šosejām. Tas būtu drošāk gan tiem, kas veic trenniņus, gan ikdienas minējiem... Bet pēc tava komentāra var spriest, ka tas ir pilnīgi normāli- braukt ar velo pa brauktuvi...

>edgars 28.oktobris 2015 23:25
6 24 Atbildēt

Kamēr Csdd vadīs vecais un korumpētais Klukstiņš, kurš tehnisko apskašu u.c. saistītos biznesus bez konkursa nodevis saviem radiem (bet patiesībā sev), nekas nevar mainīties uz labo pusi!

isais 28.oktobris 2015 23:37
2 17 Atbildēt

mazajam nevajadzeja braukt kopa ar parejiem , velosipedistiem.ta jau var braukt pa kuru joslu gribi.

seris 29.oktobris 2015 0:38
3 24 Atbildēt

Atraduši salīdzinājumu, gājēju pāreja... Vot davai vēl sāksim trennēt biatlonistus, soļotājus, skrējējus, da kotur!

Vel futeni, basketbolu, volejbolu... Ietaupīsim uz telpām plus veiksim dabisko atlasi! Izdzīvo spēcīgākie! Vai vienkarši kam paveiksies.... Vārdu sakot, neiet runa par ekspertīzēm, iet runa par to ka šos bērnus reāli ved uz lopkautuvi! Vai tiešām nav nomaļāku un mazāk bīstu ceļu!? (Tas ir ritorisks jautajums.)

Palaidniex 29.oktobris 2015 8:10
16 2 Atbildēt

esi ko dzirdējis par šosejas velosportu? vai tomēr vairāk ir dzirdēts šosejas futbols, šosejas golfs, šosejas volejbols?

Un cik tad daudz velosportistu Latvijā ir traumējuši transportlīdzekļi, es domāju organizētos treniņos cik ir bijuši uzbraukumi sportistiem?

Un jā - da novācam tos sportistus - kravinieks uztesa arī vieglajam auto, kam ir mirgojoša dzeltena bākuguns! Reāli viens gadījums vairākos gadu sesmitos - Visi ir redzējuši un mistiskā kārtā spējuši laikus pamanīt, apbraukt, tikt garām. Viens vernons ietriecas un viss - spotyu aizliegt, vernonam ordeni! Urrā, tovārišči!

Reālists 31.oktobris 2015 11:09
0 0 Atbildēt

Bet paga, iedomājies sevi šādā situācijā. Un pajautā, ko tu būtu darījis. Čunčiņajis pa šoseju uz 30, jo redz tur kkas var būt un es negribu riskēt un tapēc čakarēšu mozgas visiem pārējiem? Tu kā godīgs pilsonis brauktu ar atļauto ātrumu, varbūt pat nedaudz ātrāk, un tev priekšā būtu tr.līdzeklis kuram tu priekšā nevari redzēt kas darās... Un šeku reku tev priekšā bars ar ciskotājiem. citur kur palikt tev nav kur. Būtu braucis nost no ceļa? VAi spiedies virsū vieglajam pa otro joslu.

romix 29.oktobris 2015 5:11
25 4 Atbildēt

autovadītāji ir tāda kasta,kuri viens otru neieredz,un Latvijā šī parādība ir ntās reizes izteiktāka.un tāpēc nav nekāds brīnums, ka tad kad viņu ceļā pagadās kāds tārps(velosipēdists,gājējs)viņi kā hiēnas apvienojas un ir gatavi to saplosīšanai,arī komentus lasot tas spilgti izpaužas

seris 29.oktobris 2015 8:37
2 11 Atbildēt

Paklau! Tu nejauc sportu ar ikdienas transporta plūsmu! Kautkā neesu dzirdējis ka sacensības veiktu vienlaicīgi ar transporta kustību! Da manis pēc lai brauc pa to šoseju, bet varētu taču atdalīt transporta joslu un iekārtot velo trasi blakus! Šobrīd tur ir divas transporta joslas un ļoti plata atdalīda ar nepārtrauktu svītru vēl viena josla. Tad kāpēc jūsu un mūsu pašu drošībai atdalīto joslu nevarētu atdalīt ar metāla margām, kā tas ir visur citur? Cik vēl bērniem būtu jācieš, lai beidzot izdarītu acīm redzamo nepieciešamību?! Un tas ka pa pārdesmit gadiem nekas nebij un te redziet kļūmīte sanacāca? Tā ir visstīrākā bezatbildība un sūdīga atmazka!

Inga 30.oktobris 2015 17:19
1 0 Atbildēt

Septembra beigās braucām uz Ikšķili pa ceļu no Tīnūžiem . Gan pretī, gan mūsu virzienā simtiem velosipēdistu. Nevarējām saprast kas notiek? Un tikai piebraucot tuvāk Ikšķilei,ātrumu ierobežojošas zīmes un policija. Izrādījās tur velomaratons. Visi brauca kopā gan velosipēdi, gan mašīnas pa ceļu. Tā ka ne vienmēr slēdz ceļus tur kur notiek velomaratoni.

Crankshaft 29.oktobris 2015 9:08
8 0 Atbildēt

BMW-Addict

28.oktobris 2015 21:19

8

17

Atbildēt

Velotreniņiem vispār vajadzētu notikt slēgtas teritorijā, lai brauc pa stadionu uz riņķi, tāpat jebkuram velopēdam var uzstādīt ierīci kas fiksē veikto distanci. Treniņš tā pat paliek treniņs un nav svarīgi vai rullē taisno gabalu pa šoseju, vai pa stadionu

-------------------------

Garām, draugs, treniņiem šosejas velosportā jānotiek sacensībām pietuvinātos apstākļos, kur tu stadionā atradīsi

"kalnus un lejas"? :-))))) Tā ka nespriedelē par lietām, no kurām nejēdz NEKO!

Tev derētu kādreiz apmeklēt Itāliju vai Spāniju, tur tieši tāpat trenējas pa ceļiem ar VIENU joslu katrā virzienā,

krietni šaurākiem, kā pie mums. Un kaut kā neviens nerūc uz riteņbraucējiem , nebrauc nost utt..

seris

Šobrīd tur ir divas transporta joslas un ļoti plata atdalīda ar nepārtrauktu svītru vēl viena josla. Tad kāpēc jūsu un mūsu pašu drošībai atdalīto joslu nevarētu atdalīt ar metāla margām, kā tas ir visur citur?

=================

Kur tas ir "visur citur", t.i. kurā valstī rezerves josla atdalīta ar sētu? Kaut vienu piemēru, lūdzu! :-))) Varbūt

mazāk vajag fantazēt!

jp 29.oktobris 2015 10:03
8 0 Atbildēt

Bet ja poļu šoferis gribēja iep... santīmu un brauca max tuvu aiz otras tādas fūres (tā dara daudzi poļu un leišu fūristi) ....

tad ir jāsaņem sods , bez žēlastības

Vernons 29.oktobris 2015 10:23
0 18 Atbildēt

Visu cieņu DELFI! Bilde, kuru šeit ielikāt ir pierādījums tam ka poļu fūres šoferis nav vainīgs! Zaļajam auto nav vietas joslā! Izcili!

CSN 4., 5. un 10. punkti noteic kārtību un secību, kā darbojas Noteikumi, ka katram jābūt aprīkotam un kā katram uz ceļa ir jārīkojas! Un balstoties uz šiem trim punktiem un tālāku CSN analīzi nāksies attaisnot poļu šoferi!

"Katram, priekšā esošam, satiksmes dalībniekam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, ir jāgarantē drošība, sev un citiem"! Velo grupas pavadonis ar savu rīcību ir radījis visu šo haosu!

Sadursme ir notikusi otrajā kustības joslā!

CRDI 29.oktobris 2015 10:37
20 1 Atbildēt

Sadursme notika 1. joslā. Polis pārkāpa ātrumu un neievēroja 119. un 120., tādējādi pats sev laupot iespēju izvairīties no sadursmes. Pavadošais auto bija atbilstoši aprīkots. Beidz šķidri irst par lietām, par kurām Tev nav ne mazākās nojausmas, t.i. par satiksmes drošību un CSN.

Ja izsaki kādu apgalvojumu tad kā "eksperts" lūdzu atsauksmes uz CSN KONKRĒTIEM darbību atļaujošiem vai aizliedzošiem punktiem, CSL, CL, KL, Vīnes konvenciju, ES un EK direktīvām un rekomendācijām, IFA rekomendācijām utt.

CRDI 29.oktobris 2015 10:47
11 0 Atbildēt
Palaidniex 29.oktobris 2015 10:56
8 0 Atbildēt

Vernon - atjautības uzdevums - cik tur ir joslas?

kaspis 29.oktobris 2015 11:04
12 0 Atbildēt

Vernon! Šobrīd tu mētājies ar apvainojumiem, kas balstīti vienas fotogrāfijas nepareizā interpretācijā. Delfu bildē NAV redzams kur ir notikusi sadursme bet gan KUR IR APSTĀJIES poļu šoferis.

Palaidniex 29.oktobris 2015 11:24
14 0 Atbildēt

bildē ir redzams kurā joslā ir melnas riepu švīkas līdz grāvī esošajamm opelim... Un tā ir 1. josla no 2. joslām ceļam, kam vēl ir asfaltēta nomale...

Spriežot pēc visa - poļu šoferis pārāk vēlu pārkārtojās, jo brauca tā, lai nepakam neredzētu, kas notiek aiz fūras, kurai tik uzticīgi sekoja...

seris 29.oktobris 2015 10:25
1 2 Atbildēt

Sori nepareizi izteicos. Metala borti kurus liek gar ceļu malām un sadala virzienu plūsmas,piemeram uz lidostu braucot pa vidu stav, šāda tipa borti pasargās pat no fūrēm.

Palaidniex 29.oktobris 2015 10:49
2 0 Atbildēt

Un kur pazust tiem, kam ir piespiedu kārtā jāapstājas?

kaspis 29.oktobris 2015 11:06
10 0 Atbildēt

teleportēties naskuj jo lielceļa kings "seris" brauc labākajās nervona tradīcijās...

kolumbs 29.oktobris 2015 12:14
2 0 Atbildēt

Vai labāk būtu, ka šādi treniņi notiktu uz šosejas ar vienu joslu katrā virzienā? Tad riteņbraucējus vieglāk būtu apbraukt? Nu, piemēram, uz Bauskas vai Ventspils šosejas?

Pilnīgi piekrītu visdrošāk būtu braukt pa veloceļu, tikai cik LV ir veloceļu un pie tam tādu, kur var mīties ātrumā virs vidējā?

ak 29.oktobris 2015 12:44
5 0 Atbildēt

Komentāros, tāpat kā žurnaļugu citos rakstos, ir viena daļa mietpilsonisku gnīdu, kuri meklē vainas visur. Bet vaina tikai viena-smagā vadītājs, kurš uz līdzenas vietas uzbrauca virsū labi redzamiem auto un cilvēkiem. Ikdienā braucu ar auto pa 200 km. Vakaros, šajā tumšajā laikā braucu idividuālus treniņus ar velosipēdu pa šoseju. Likumā noteiktajā kārtībā, ar gaismām. Visi vadītāji ir pietiekami korekti, daži pat brauc garām ar nevajadzīgi lielu iintervālu. Fūres brauc garām diegan tuvu, līdz pusmetram, bet tas , principā netraucē. Tā kā normālā satiksmē viss normāli notiek. Visi var braukt, gan velo, gan auto.

Inga 29.oktobris 2015 18:25
8 0 Atbildēt

Kur vainīgi instruktori? Šis gadījums vispār ir miglā tīts. Vienīgais saprotamais iemesls būtu, ja šoferis būtu bijis iemidzis. Bet tā gaišā dienas laikā neredzēt riteņbraucējus un mirgojošu pavadošo mašīnu. Pati esmu šofere, bet kaut ko tādu tiešām nesaprotu!

SmileON 30.oktobris 2015 4:02
0 10 Atbildēt

kādam ne tur iekoda kad ko tādu sarakstīja. To kad uzrakstīja : Varbūt turpmāk, ekonomējot naudas līdzekļus, tā arī jādara – pēc pāris fotogrāfijām un neliela apraksta paziņojam traģēdijas cēloņus!?

Tā arī LV tiek darīts zinot vairākus gadījumus kur notiesā tikai pēc dzirdēto un rūtiņu lapas uzskribulēto ( piem. Tukuma policija ) sveiciens viņiem pēdiņās .

Tas ir bulšits ko šeit sarakstījuši aizvainotie : nav pieņemams kad tiek laisti braukt pa intensīvu satiksmi bērni no 12-16 gadiem un ja tiek tad 100% jānodrošina drošiba jo mums nevienam neļauj braukt pa ceļiem kamēr neesam saņēmuši autovadītāja tiesības tad kādēļ tiek laisti mazi bērni kas nav tik aizsargāti kā treneris automašinā . Tā vien liekas pēc raksta kad šis Scania šoferis ar nodomu ko tādu darījis , bet lai tas kas rakstījis šo murgu pats pabrauc ar smago auto . Tagad cilvēku noraksta jo 100% ne viņa vesumā viņam darbs , ne psihe normā un vēl cietums draud jo ir jau kāds jāvaino un diemžēl bieži gadās kad šādos gadījumos bērnu vecāki ir turīgi kas nospriedīs savu tiesu un valsts padziedās līdz ka jau daudzos gadījumos .

SmileOn 30.oktobris 2015 4:04
0 0 Atbildēt

Un kā tu to visu tik labi zini ? kad viņš nebremzēja un kas tur notika ?

žanis 30.oktobris 2015 9:00
0 0 Atbildēt

Salīdzināja arī pirkstu ar pim...i , gājēju pārejas nav uz ceļa posma ar atļauto braukšanas ātrumu 90

žanis 30.oktobris 2015 9:03
0 5 Atbildēt

Un visi runā par velosipēdiem tamdēļ ka gandrīz katram ir gadījusies situācija ar velosipēdiem kad pēc tam pusstundu jāspļaudās ka labi ka tā viss beidzies.

Reālists 31.oktobris 2015 10:55
2 0 Atbildēt

CSN 124. punkts

"124. Netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, lai palaistu garām ar lielāku ātrumu braucošu transportlīdzekli, drīkst pārkārtoties un īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tā ir ar asfalta vai asfaltbetona segumu. Ja ārpus apdzīvotām vietām ceļa platums vai brauktuves stāvoklis, ņemot vērā pretim braucošo transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, neļauj apdzīt lēni braucošu, lielgabarīta vai ar noteiktu ierobežotu ātrumu braucošu transportlīdzekli, tā vadītājam, netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, jābrauc iespējami tuvāk ceļa (nomales) labajai malai, kā arī, ja nepieciešams, jāaptur transportlīdzeklis un jāpalaiž garām transportlīdzekļi, kas aiz tā izveidojuši sastrēgumu."

CSN 224. punkts

"224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu vai, ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu 229.punktā minētajos gadījumos, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā. Netraucējot gājējus un citus ceļu satiksmes dalībniekus, atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem – arī pa ietvi, kā arī šķērsot brauktuvi pa regulējamām gājēju pārejām. Braucot pa ietvi, velosipēda vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību, bet, šķērsojot brauktuvi pa regulējamu gājēju pāreju, – ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu. Velosipēda vadītājam pirms gājēju pārejas šķērsošanas laikus jāsamazina braukšanas ātrums."

CSN 225. punkts

"225. Velosipēdu vadītāji treniņnodarbību laikā vai organizētu sacensību laikā, ja tos noteiktā kārtībā pavada speciāli aprīkoti automobiļi, drīkst neievērot šo noteikumu 224.punktā, kā arī 219., 221. un 223.punktā minētās prasības, ja tiek nodrošināta ceļu satiksmes drošība."

No 225 punkta mēs varam secināt, ka, ja velosip'edam ir aizmugurē speciāli aprīkots auto, nodrošinot ceļu satiksmes drošību, velosipēdisti uz ceļa drīkst darīt to, kas viņiem ienākt prātā. Pilnīgs un galīgs absurds.

124. un 224 punkts, ja spēkā ir 225 punkts ir pilnīgā pretrunā viens ar otru.

Kad vēl mācījos autoskolā, atceros, ka pasniedzēja mums teica, ka tev pa ceļu ir jābrauc tā, lai tu netraucētu vienmērīgai satiksmes plūsmai, pretējā gadījumā tevi var sodīt par satiksmes drošības apdraudēšanu un avārijas situāciju radīšanu.

Es uzskatu, ka velo trenneris ir tikpat līdzatbildīgs, kā poļu šoferis. Ja trenneris būtu vēlējies nodrošināt ceļu satiksmes drošību, viņš mierīgi savā nodabā būtu braucis pa asfaltēto ceļa nomali ar visiem saviem riteņbraucējiem.

No personīgās pieredzes varu teikt, ka man i prātā neienāktu, ka aiz priekšā braucoša, lielgabarīta transportlīdzekļa, kurš brauc ar atļauto braukšanas ātrumu, un pārkārtojas uz otro joslu varētu būt ciskudrillētāji.

Pašam ir bijis līdzīgs gadījums, braucu ar savu vieglo, priekšā pietuvojos lielajam busiņam, kuram logu nekā nav, un to kas ir priekšā redzēt nevar. Ceļš ar vienu joslu katrā virzienā, un šis ne sabremzējoties neko, apdzīs tūlīt kādu. Man pat prātā nebūtu ienācis, ka tur, viņam priekšā brauc vecais 40'nieks ar kultivatoru aizmugurē. Pēc šī atgadījuma auto riepas bij metamas miskastē, jo no bremzēšanas vienā vietā viss protektors palika uz ceļa. Tā bija tikai laime, ka paspēju sabremzēties, jo iespējas bija sekojošas - vainu ielikt traktora kultivatorā un palikt dzīvam, jo trieciens nebūtu tik liels, pie nosacījuma ka neuzdurtos un tā kultivatora, vai raut pretējā joslā un varbūt neielikt pretīmnākošanai fūrei purnā, vai arī rauc iekšā grāvī.

Uzskatu, ka šajā gadījumā visi ir vienlīdz vainīgi, jo pie labas gribas, kur polis varēja iedomāties, ka priekšā braucošajam auto, vieni saka autobus, citi fūre, priekšā ir ši lēni braucošā, ceļu satiksmes drošību un paši savu veselību apdraudošā kolonna? Visi tie, kuri saka ka polis vainīgs un riteņbraucēji ir enģelīši un ir tikai cietušie,. Iedomājieties sevi poļa vietā un padomājiet, vai jūs būtu darījuši ko savādāk? Neviens cilvēks, pie pilna prāta esot, kur nu ja vēl pašam polijā divi bērni gaida tēvu mājās, būtu speciāli braucis virsū ciskotājiem? Bremzēšanas pēdas bija? Bija. Ko citu viņam darīt? Raut pa kresi, virsū vieglajam, kur ar 99% garantiju var teikt ka būtu letālas sekas.. Raut pa labi, un riskēt ar to ka ieliksi kokā, apgāzīsies var sametīs tevi un ar visu piekabi uzgāzīsies virsū ciskotājiem? Vai arī bremzēt cik spēka un cerēt ka samazināsi ātrumu pietiekami, lai neviens neietu bojā?

Tagad apskatīsim treneri... Kakovu hrenu, tu neseko kas notiek aiz tevis? Tu zini ka tev bērns tur ir, skaties tak spogulī, nevis vēro priekšā braucošo tehniku un pa ruporu kko muldi. Būtu paskatījies spogulī, būtu redzējis fūri, būtu pa ruporu nobļāvies vai visi nafig tinās malā, un viss būtu beidzies labāk. Es braucot ar auto regulāri skatos spoguļos lai redzētu kas notiek aizmugurē. Bet šis laikam neuzksatīja par vajadzīgu pievērst uzmanību, tam, kas notiek aiz viņa. Un kur nu vēl nedzirdēt ka kāds aizmugurē ar kaucišām riepām nāk virsū, un nedomāju arī ka fūre arī netaurēja, fūre deva ziņu par savu bīstamo tuvošanos, tad kāpēc treneris to nedzirdēja?

Es uzskatu, ka tas treneris arī ir jāieliek izolatorā lai pasēž, tad varbūt sapratīs, ka ir jāseko līdzi tam, kas notiek viņam apkārt, nevis tupi jāblenž uz priekšā braucošo kājām. Es nedomāju, ka šajā situācijā ir tikai viens vainīgais. Vainīgs ir gan treneris, gan paši ciskotāji, gan ceļu pārvaldes institūcijas, kas pieļāva varbūtību, ka šāds negadījums vispār var notikt,.

kaspis 1.novembris 2015 11:20
0 0 Atbildēt

hei, reālist, tavs piemērs ar traktoru un kultivatoru lieliski ilustrē, kas notiek, ja tupa mauc uz aklo, turklāt vēl ar tehniski nodrāztu auto, kas efektīvas bremzēšanas vietā bloķē ratus... No tā visa vajadzēja izlobīt pieredzi sev, nevis bļaut, ka traktors vainīgs. Lai gan ir arī cilvēki, kam nepielec arī pie atkārtotas mācības.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti