Noskaidroti titula „Latvijas Gada auto 2016” un papildus nomināciju ieguvēji (+ foto) 8

 
Latvijas Gada Auto | 7.decembris 2015 16:15

Kurš no „Lielā septītnieka” ieguva prestižo „Latvijas Gada auto 2016” titulu? Pirmā trijnieka paziņošanas brīdī valdīja klusums. Protams, kad tika paziņots uzvarētājs, skatītāju zālē un pie televīzijas ekrāniem valdīja spriedze. Fināls šogad bija citāds, vēsturiska paziņojuma cienīgs.

Lai tiktu līdz fināla trijniekam, no sākuma nepieciešams noskaidrot, kuras automašīnas ieguva papildnominācijas. Apbalvošanas ceremonija norisinājās svinīgā atmosfērā sestdien Vecrīgā viesnīcā "Avalon Hotel". 

“Latvijas Ģimenes auto 2016”. Jauna, šogad ieviesta nominācija. Ideja – slavināt ne pārāk dārgu, pietiekami komfortablu ietilpību. Rezultāts – visai liels viedokļu raibums. Vairāki žūrijas biedri par vidusmēra ģimenei piemērotiem un pietiekamiem atzinuši pat mazās klases auto. Bet uzvar „Ford S-Max”, pavisam nedaudz apsteidzot „Škoda Superb” un „Renault Espace”. Balvu pasniedza „BT1” projektu grupas direktors Agris Reihmanis.

Latvijas Ģimenes auto 2016 - Ford S-Max

„Latvijas Premium auto 2016”. Maģiskās komforta un pārticības segmentā bija pieci konkurenti. Divi žūrijas biedri par Latvijai piemērotāko atzina „Volvo V60 Cross Country” prestiža un cenas attiecību, bet kolēģus pārliecināt viņi nespēja. „Volvo” ar 52 punktiem paliek piektais. Uzvaras laurus plūca „Audi” duets – piemajā vietā „Audi Q7” un otrajā „Audi A4”. Balvu pasniedza uzņemējs un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Jurijs Petuhovs.

Latvijas Premium auto 2016 - Audi Q7

„Latvijas Eko auto 2016”. Dilemmu – lēti pirkt un diezgan lēti braukt vai dārgi pirkt un ne tikai dabai saudzējoši, bet arī ļoti lēti braukt – žūrija atrisināja šādi. Divas vietas laureātu trijniekā tika atdotas nelieliem un viegliem auto. „Opel Corsa” (ar gāzes degvielas lietojuma opciju) pārspēj „Peugeot 208” (3. vieta). Kamēr otrajā pozicijā ierindojas „Volkswagen Golf” hibridpiedziņas versija „GTE”. Balvu Satiksmes ministrijas vārdā pasniedz Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Latvijas Eko auto 2016 - Opel Corsa

„Latvijas Sportiskākais auto 2016”. Vispārliecinošākā uzvara no visām nominācijām. „Honda Civic Type-R” ieguva 212 punktus no 250 iespējamiem. Tikai trīs no 25 žūrijas biedriem bija skeptiski par šī agresīvā izskata un superjaudas īpašnieka praktisko pielietojumu Latvijā un punktus deva citiem. Otro lielāko summu savāca „Volkswagen Golf GTE”, bet trešo „Subaru Levorg”. Balvu pasniedza televīzijas raidījuma „Tavs Auto” režisors un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Roberts Jansons.

Latvijas Sportiskākais auto 2016 - Honda Civic Type-R

„Latvijas Skaistākais auto 2016”. Neapšaubāmi subjektīvākais balsojums un lielākais viedokļu raibums. Šeit katra automašīna saņēma kādu balsi. Vismaz vienu augstāko vērtējumu (10 punkti) saņēma 14 pretendenti. Pa vienam „BMW X6”, „Honda Civic Tupe-R”, „Hyundai i20”, „Jeep Renegade”, „KIA Sorento”, „Mazda2”, „SsangYong Tivoli”, „Volvo V60 Cross Country” un „Škoda Superb”. Divus desmitniekus ieguva „Mazda CX-3”, bet trīs – „Renault Kadjar”, „Renault Espace” un „Mercedes GLE Coupe”. Tomēr titulu ar 82 punktiem ieguva „Audi A4”.  Balvu pasniedza autožurnālists un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Pauls Timrots.

Latvijas Skaistākais auto 2016 - Audi A4

„Latvijas Mazais auto 2016”. Šajā kategorijā kritēriji bija pretēji -  maksimāli iespējamas un pietiekamas ērtības minimālos gabarītos un par relatīvi zemu cenu. Vienu desmitnieku saņēma pats mazākais – „Fiat 500”. Nevienu, bet krietnu skaitu sešnieku – „Peugeot 208”. Kamēr pirmo trijnieku noslēdz „Opel Corsa”. Otrajā vietā palika „Mazda2”. Bet uzvarētāju – „Hyundai i20” – bez punktiem atstāj tikai viens no 25 balsotājiem. Balvu pasniedza „Delfi Auto” redaktors un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Raimonds Zandovskis.

Latvijas Mazais auto 2016 - Hyundai i20

Šogad Latvijā tik populārie „apvidus auto”, lai neliktu 20 tūkstošus vērtajiem spēkoties ar “miljonāriem”, grupa sadalīta „apvidus” un „apvidus premium” nominācijās. Nosaukumi, protams, nosacīts, jo reti kurš no tiem, pēdējo gadu izpildījumā, paredzēts patiešām skarbiem bezceļu apstākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet lielāki riteņi un klīrenss mums bieži vajadzīgi un tādēļ vilina.

„Latvijas Apvidus auto 2016”. Visu cieņu visiem 10 pretendentiem. Tomēr diezgan izteikti balsojuma līderi bija trīs. „Subaru Forester”, kurš smilšu kalnos rāpās ļoti pārliecinoši, „Mazda CX-3”, kuras pilsētnieciskais veidols mežā izrādījās par maskēšanās tērpu un „Suzuki Vitara”, kurš sliktos ceļos ir daudz varošāka nekā izskats un sola cenrādis. Jāpiemin, ka „Suzuki Vitara” saņēma „Latvijas Avīzes” speciālo balvu – Antiņam un Stikla kalnam piemērotākais „zirgs” -, ko pasniedza Linda Rumka. Bet balsojumā uzvarēja „Subaru Forester”. Balvu pasniedza „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons.

Latvijas Apvidus auto 2016 - Subaru Forester

„Latvijas Premium apvidus auto 2016”. Ļoti dārga, ļoti grezna vācu trijotne „Audi Q7”, „BMW X6” un „Mercedes-Benz GLE Coupe”. Šajā kategorijā žūrija uzvaru piešķir „Audi Q7” universālajām spējām. Balvu pasniedza „Bridgestone Baltics” mārketinga un mazumtirdzniecības vadītājs Intars Vizbulis.

Latvijas Premium apvidus auto 2016 - Audi Q7

“Latvijas Komercauto 2016”. Četri visai atšķirīgi pretendenti. Viens no tiem – „Nissan e-NV200” – pilnībā elektrisks, un, iespējams, tieši tādēļ mazāk izmēģināts un novērtēts. Vienu desmitnieku „Nissan” ieguva, turklāt tieši no zaļa autoparka veidotāja Jāņa Bites, Latvijas Valsts meži. Pirmās divas vietas sadalīja „Volkswagen” produkti, lielākajam „Volkswagen T6” par mata tiesu pārspējot „Caddy” un „Mercedes Vito”. Balvu pasniedza „Lattelecom” transporta nodaļas vadītājs un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Jānis Rapa.

Latvijas Komercauto 2016 - Volkswagen T6

Pirms tika noskaidrots prestižā „Latvijas Gada auto 2016” titula ieguvēju, tika apbalvota vēl viena kategorija.

„Latvijas Gada auto Tautas simpātija 2016”. Novembrī, paralēli žūrijas balsojumam, norisinājās pretendentu Tautas simpātijas balsošana internetā Delfi (2 365 balsotāji) un iAuto (21 397 balsotāji), vai klātienē t/c „Mols” (8 615 balsotāji), kurā bija apskatāma arī visu automobiļu lielformāta foto izstāde. Kopā tika saņemtas 32 377 balsi. Tautas balsojuma vadībā izvirzījās divi līderi „Audi Q7” un „BMW X6”, starp kuriem notika sīva cīņa. Rezultātā „BMW X6” - 5 013 balsis, bet „Audi Q7” - 4 644 balsis un „Latvijas Gada auto Tautas simpātija 2016” titulu ieguva „BMW X6”. Balvu pasniedza T/C „Mols” menedžere Una Tukiša.

Latvijas Gada auto Tautas simpātija 2016 - BMW X6

Bet kurš ir ieguvis prestižo „Latvijas Gada auto 2016” titulu?

Pirmo reizi konkursa “Latvijas Gada auto” vēsturē par uzvarētāju kļūst “mazās klases” (jeb apvienotā A un B segmenta) auto. „Hyundai i20”  šogad žūriju patiešām pārsteidza ar negaidītu, vispusīgu briedumu un maksimālu šajā cenu un izmēru kategorijā iespējamu pilnību. Jau testu braucienu dienā ap šo auto staroja smaidi. Priekšbalsojumā tā pārsvars par daudz dārgākiem, lielākiem, slavenāku firmu ražojumiem bija ievērojams. Tādēļ fināla rezultāts, kur „Hyundai i20” ieguva 155 punktus, nav pārsteigums, un ļauj cerēt, ka arī Latvijā maizie auto tiks novērtēti. Uzvarētāja balvu pasniedza „Latvijas Gada auto” organizators un „iAuto.lv” vadītājs  Māris Ozoliņš.

Otrajā pozicijā finišu šogad sasniedz „Škoda Superb/Combi” ar 103 punktiem. Bet trešo vietu ar 87 punktiem ieguva „Mazda CX-3”.

"Latvijas Gada auto 2016" septiņu finālistu automobiļu vietu sadalījums un punktu skaits:

  1. „Hyundai i20” - 155 punkti
  2. „Škoda Superb / Combi” - 103 punkti
  3. „Mazda CX-3” - 87 punkti
  4. „Opel Corsa” - 79 punkti
  5. „Ford S-Max” - 65 punkti
  6. „Audi A4” - 56 punkti
  7. „Subaru Outback” - 55 punkti

Konkursā "Latvijas Gada auto 2016" ir pieteikti 34 jaunākie automobiļi, kuri pārstāv 21 autoražotāja zīmolu: „Fiat 500X”, „Fiat 500”, „Jeep Renegade”, „Škoda Superb”, „Škoda Superb Combi”, „Subaru Outback”, „Subaru Forester”, „Subaru Levorg”, „Honda HR-V”, „Honda Civic Type – R”, „Honda Jazz”, „Renault Kadjar”, „Renault Espace”, „Opel Corsa”, „Suzuki Vitara”, „Mazda2”, „Mazda CX-3”, „Mercedes-Benz GLE Coupe”, „Mercedes-Benz Vito”, „BMW X6”, „Ford S-Max”, „Ssang Yong Tivoli”, „Hyundai Tucson”, „Hyundai i20”, „Nissan e-NV200”, „KIA Sorento”, „Audi A4”, „Audi Q7”, „Volkswagen Golf GTE”, „Volkswagen Caddy”, „Volkswagen T6”, „Peugeot 208”, „Mitsubishi Outlander” un „Volvo V60 Cross Country”.

Sponsori: Bosch Car Service, Bridgestone un Statoil

Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas, Zebra, garaza.lv, 10minutes.lv, dzivoklis.lv. Atbalsta: Viesnīca Avalon Hotel, t/c Mols, LAMB, KPMS & Partneri, Linearis, V4 motors.

Vairāk par konkursa mājaslapā http://www.gadaauto.lv

 
Visi komentāri
 
Rihards B 7.decembris 2015 11:41
7 3 Atbildēt

Manuprāt lielisks rezultāts, pelnīts. Nu škoda nav gada auto, par tās cenu varam iegādāties 2 hyundai... Lēnām tauta nāk pie prāta un saprot ka pārvietoties ar jaunu un mazu, nekā vecu un lielu, ir kļuvis daudz foršāk kā kādreiz , viss laboi nostrādāts ar gaumīgu un precīzu pieeju, par ļoti labu cenu!

Tik Žēl par Subaru Levrog , tas ir auto kas būtu bijis jābūt topā. Ja nopakojam skoda s. līdz tam kāds ir subaru, cena kļūst līdzīga.

aigi 7.decembris 2015 16:30
0 3 Atbildēt

Es pat teiktu, ka ar vidēju, bet jaunu sanāk lētak un ir foršāk kā lietotu un lielu. Cenas starpība starp mazo un vidējo klasi ir ievērojami samazinājusies.

Anti sūds 7.decembris 2015 17:10
5 1 Atbildēt

Par škodas cenu var iegādāties arī 3 lifanus un 4 ladas.

Varbūt tāpēc hjundais tāds lēts? Nākošreiz padomā par to

Voyager fans 7.decembris 2015 17:05
6 3 Atbildēt

Braukt ar mazu mašīnu ir sevi necienīt. Varu pārfrāzēt augstāk minēto - "dzīvot jaunā mājā vienistabas dzīvoklī ir labāk un lētāk nekā vecā mājā trīsistabu ( divistabu). Starpība cenā tagad ir maza."

Kas tā par mašīnu, kur blakussēdētājam jūt piesvīdušās paduses.... īstā autiņā blakussēdētājs piepukšķinās un tu nesajutīsi.

Es skatos, ka eiropā vispār dominē kompakt un ekonomklase. Īstie autiņi tikai atlantijas okeāna otrā krastā ir atrodami.

GB12 8.decembris 2015 13:20
3 1 Atbildēt

Nu, ja tu sevi necieni mašīnas izmēru dēļ un pašcieņa pieaug proporcionāli auto izmēram, acīmredzot, ar auto tu kompensē kaut kā cita mazos izmērus :)

Un tev nu gan līdzbraucēji - smird pēc sviedriem un pukšķina citā mašīnā. Priekš tam jau nevajag lielu auto - nopērc kabluku un bāz kravas kastē... :D

andris 7.decembris 2015 22:48
0 0 Atbildēt

kāpēc nevar priekšplānā redzēt kurš ieguva auto uz nedēļas nogali

VWfans 8.decembris 2015 8:05
3 1 Atbildēt

Nepiekrītu Voyager fanam. Secināju, ka mazās mašīnas apmierina vajadzības, bet lielās mašīnas apmierina iegribas un kaprīzes.

Piemēram, modelis, par kura popularitāti es brīnos - nu jau vecā modeļa (jo tagad ir jaunais modelis) Volvo-XC90. 2004.-2006.gada automobilis pārsvarā maksā 7-10 tūkst.EUR. Bet par šo lielo naudu parasti dabū nodzītus dīzeļus, kuriem neizbēgami gaidāmi dārgi remonti

kasinsh79 9.decembris 2015 9:55
2 0 Atbildēt

Esmu mazliet citādāks auto pircējs un lietotājs nekā VW Fans :) Jo atzīstu tikai max aprīkotus auto.

Jā, JAUNS auto no salona ir kaifs. Ja tādu vari atļauties.

Mazauto varu atļauties mierīgi arī jaunu. Kompaktklases vai vidējās klases auto - tāpat. Reiz pirku salonā JAUNU Toyota Avensis. Pēc tam izdomāju, ka gribu vairāk Premium klases, bet lietotu. Labāk gan būtu ēdis :DDD

Bet, max nopakotu vidējās klases auto vai minivenu (man tāds interesētu) JAUNU īsti negribu iegādāties. Pagaidām.

Iespējams, ka drīz viedokli mainīšu. Garantijas dēļ, jo īsti neesmu gatavs ļoti dārgi par savu naudu remontēt "pēcgarantijas" auto - prakse un pieredze pierāda, ka tie plīst pilnīgi visi mūsdienās. Kāda remonts maksā lētāk, cita remonts maksā astronomiski.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti