OCTA nozare pērn strādājusi ar gandrīz 11,7 miljonu eiro zaudējumiem 17

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.februāris 2016 13:47

Pagājušajā gadā OCTA nozare strādājusi ar 11,7 miljonu eiro zaudējumiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotie dati.

Prēmiju pieaugums pagājušajā gadā nebija pietiekams, lai segtu apdrošinātāju izmaksu kāpumu, tādēļ 2015.gadu OCTA nozare beigusi ar zaudējumiem gandrīz 11,7 miljonu eiro apmērā, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

2015.gadā piedzīvotie zaudējumi OCTA nozarē ir lielākie kopš 2007.gada.

LTAB dati rāda, ka pērn notikuši 34 330 satiksmes negadījumi, par kuriem iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, un tas ir par 10,2% vairāk nekā 2014.gada 12 mēnešos. Pērn apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB iesniegti kopā 43 672 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 12,4% vairāk nekā 2014.gadā.

No 2015.gadā apdrošināšanas sabiedrībās reģistrētajiem 34 330 apdrošināšanas gadījumiem 31 758 notikuši Latvijā, tai skaitā 18 512 gadījumi notikuši Rīgā. Savukārt starp ārvalstīm, kurās reģistrēts vislielākais apdrošināšanas gadījumu skaits, kas pieteikti Latvijas apdrošinātājiem, ir Vācija (581 apdrošināšanas gadījums), Lietuva (311 gadījums), Polija (218 gadījumi).

Uz saskaņoto paziņojumu pamata pērn reģistrēti 22 344 ceļu satiksmes negadījumi, kas ir par 12,3% vairāk nekā 2014.gadā.

2015.gadā pieņemti 42 044 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu 41,3 miljoni eiro, kas ir par 14,5% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā veidoja 76% no kopējās atlīdzību summas. Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par Latvijā notikušo apdrošināšanas gadījumu pērn bija 936 eiro, un tas par 4,3% vairāk nekā vidēji 2014.gadā. Savukārt vidējās atlīdzības lielums par ārvalstīs notikušu apdrošināšanas gadījumu pērn bija 3842 eiro, kas, salīdzinot ar tādu pat periodu pērn, palielinājies par 892 eiro jeb 30,2%. Straujo pieaugumu ietekmēja vairāku simtu tūkstošu atlīdzību izmaksa 2015.gadā par diviem satiksmes negadījumiem, kas notika attiecīgi 2007.gadā Īrijā un 2012.gadā Dānijā. Vidējais atlīdzības izmaksas lielums par ārzemēs notikušajiem satiksmes negadījumiem ir 4,1 reizes lielāks nekā vidējais atlīdzības izmaksas lielums, kas tiek izmaksāts par Latvijā notikušajām avārijām.

Pērn apdrošināšanas sabiedrības OCTA nozarē nopelnīja prēmijas 47 miljonu eiro apmērā, kas ir par 1,2% vairāk nekā 2014.gadā.

LTAB valdes priekšsēdētājs skaidro, ka būtiski augušas zaudējumu atlīdzību izmaksas, taču tam neseko pietiekams palielinājums nopelnīto prēmiju apjomā. Tas radījis situāciju, kad OCTA nozare piedzīvojusi lielākos zaudējumus kopš 2007.gada. Pat neskaitot likvidējamās apdrošināšanas AS "Balva" radītos zaudējumus, zaudējumi tirgū ir 2,7 reizes lielāki nekā 2014.gadā, kas lielā mērā saistīts ar pieaugošo atlīdzību apmēru personām nodarītajos zaudējumos, tai skaitā nemateriālajos zaudējumos, un pieaugumu atlikto apdrošināšanas atlīdzību prasību tehniskajās rezervēs.

Stengrevics domā, ka apdrošināšanas sabiedrību centieni samazināt zaudējumus, kā arī 2016.gadā prognozētā apdrošinātāju obligāto iemaksu atsākšana Garantijas fondā liks nozarei veikt korekcijas prēmiju aprēķinos, kas var izpausties polišu cenu pieaugumā agresīviem un negodprātīgiem autoīpašniekiem.

Jau ziņots, ka OCTA nozare Latvijā gandrīz nemainīgi kopš 2004.gada strādājusi ar zaudējumiem.

2014.gadā OCTA nozares zaudējumi sasniedza 4,5 miljonus eiro, ieskaitot arī likvidējamās "Balvas" darbības rādītājus. Savukārt 2013.gadā OCTA nozares zaudējumi bija 3,7 miljoni eiro.

 
Visi komentāri
 
Janozaurs 3.februāris 2016 17:23
0 0 Atbildēt

Pārāk daudz cilvēki mašīnas sita...

LMT 3.februāris 2016 17:47
6 1 Atbildēt

Ir lieli meli, mazi meli un OCTA meli. Rakstam bija jābūt nosaukumam - stāsti manīm Daugaviņa.

GB12 3.februāris 2016 19:30
0 2 Atbildēt

Tā arī neesmu redzējis vēl nevienu vērā ņemamu pamatojumu, kas kaut cik pamatotu tavu apgalvojumu.

Pļurkt 3.februāris 2016 22:00
1 0 Atbildēt

Ka tik akurāt par tādu pat summu nebūs sapirktas KruCmašīnas!

vermuts36 3.februāris 2016 22:10
6 0 Atbildēt

Nu gan lej....!!!! Ja kāda apdrošināšanas firma būtu mīnusos, sen jau būtu aizvērusies! Protams, ja nenopelnīto peļņu ieliek sadaļā, zaudējumi....., nu ja, es ar pirms 2009. gada domāju, ka 2015. gadā pelnīšu divreiz vairāk, bet nekā, zaudējumi man ir.....

GB12 4.februāris 2016 1:30
0 2 Atbildēt

Kur tu rakstā salasīji, ka kāda apdrošināšanas firma ir mīnusos? Nevaru ieraudzīt, laikam kaut kāds tuneļa skatiens. Paradīsi,lūdzu?

Ka tik noslaukt 3.februāris 2016 22:27
16 1 Atbildēt

Octa ķipa rada zaudējumus, tāpēc no raksta izvelkam info un analizējam:"2015.gadā pieņemti 42 044 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu 41,3 miljoni " un tālāk seko šis:"Pērn apdrošināšanas sabiedrības OCTA nozarē nopelnīja prēmijas 47 miljonu eiro apmērā" tātad sanāk 5.7miljoni peļņa,nevis 11miljoni zaudējumi

GB12 4.februāris 2016 1:28
0 3 Atbildēt

Tikai tu piemirsi tādas lietas, kā izdevumus ārpus atlīdzību izmaksām - ekspertīzes darbinieku algas u.c. ar zaudējumu regulēšanu saistītie izdevumi. Plus nav jau tā, ka iekasē 47 miojonus par prēmijām un visu piķi patur sev. No tā tiek atskaitītas tāpat algas, komisijas brokeriem, telpas, garnantijas fonds, fuktuk uzturēšana u.c. maksājumi. Nu, ja tev ir kaut kāda saprašana par to, kā veidojas produkta pašizmaksa, tad gan jau sapraītisi, par ko runāju. Lai nu kā, LTAB mājas lapā to visu var redzēt. Bet, nu jā, anonīmi pīkstēt jau vienmēr ir vieglāk.

Pļurkt 4.februāris 2016 9:10
1 0 Atbildēt

Vo - šitādu krūmu ekonomistu Latvānijā ir pa pilnam!! Ne tikai kaut kādos sūdkantorīšos, kas regulāri apjāj savus darbiniekus, bet arī pa pilnam valdībā un parlamentā!

Pat papīra lapa uz kā ir nodrukāti tie miljoni maksā naudu, kas nav nedz saņemto "prēmiju", nedz izmaksu grafā!!

Tu kaut Marksa un Engelsa Kapitāla ievadsadaļu izlasi!!!

Jekonomistiņš ibio....

GB12 4.februāris 2016 13:55
0 2 Atbildēt

Nu, ko lai saka - tavs niks pilnībā atbilst tavai būtībai...

GT 5.februāris 2016 10:18
1 0 Atbildēt

Tieši tā, tie 11.milj. nav zaudējumi, bet neiegūtā peļņa, kuru viņi cerēja iegūt, tāpēc, to norāda kā zaudējumus.

eeehh 4.februāris 2016 0:08
1 1 Atbildēt

tas tā pat kā firma kurā es strādāju .. šogad zaudējumi virs 4 miljoni .. bet viņi tak kredītu ņēma attīstībai nav jau brīnums :) domāju, ka te pat kas līdzīgs varētu būt.

GB12 4.februāris 2016 1:17
0 3 Atbildēt

Nu redzi, ja tu patiešām domātu, tad tādas muļķības nerakstītu. Mazliet padomā, ar ko jēdzieni "zaudējumi OCTA nozarei", "zaudējums apdrošināšanas nozarei" un "zaudējumi konkrētam apdrošinātājam".

Tiešām izbrīna šitie bauru spriedelējumi, vispār pat neiedziļinoties un nesaprotot, par ko ir raksts.

ezis71 27.februāris 2016 9:35
0 0 Atbildēt

Visi muļķi un Tu tik viens tāds gudrais,jauki

Ka tik noslaukt 5.februāris 2016 10:06
0 0 Atbildēt

Tad tu esi pilnīgs duraks. Ne jau tikai no octa maksā algas un visu pārējo, tu jau arī tagad visu liec vienā katlā pie octa. Par telpām un algām arī maksā no mājokļu apdrošināšanām un citiem pakalpojumiem. Tā kā nevajag te gudri spriedelēt. Gan jau esi viens no tiem krāniem, kas pelna noteikti uz to

GB12 5.februāris 2016 10:59
0 0 Atbildēt

Parādīsi vietu, kur esmu rakstījis, ka tikai no octas maksā algu?

Un jā, pelnu. Tāpat kā tu esi no tiem krāniem, kas pelna uz ko citu. Gribi tu arī pelnīt? Uz priekšu, potenciāls ir.

Pats 20.februāris 2016 1:33
1 0 Atbildēt

Nu tiem kuri izraisa avārijas vai regulāri pārsniedz braukšanas ātrumu ,apdrošināšanas maksu vajadzētu palielināt , lai nebūtu tā ka tie kas brauc godīgi maksā tikpat cik urīnsmadzeņu īpašnieki kas izraisa avārijas

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO) 9

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 27

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti