Latvijā vajadzētu pārskatīt auto reģistrācijas nodokļa noteikšanas kritērijus, ņemot vērā inflācijas pieaugumu un auto dzinēju efektivitātes kāpumu, secināts Finanšu ministrijas sagatavotajā analītiskajā apskatā par vieglajiem automobiļiem piemērojamajiem nodokļiem Latvijā un Eiropas Savienības dalībvalstīs.
Nepieciešams pārskatīt vieglo automašīnu un motociklu nodokli jeb reģistrācijas nodokli, pazeminot oglekļa dioksīda (CO2) emisijas robežu, no kuras varētu piemērot viszemāko likmi par katru gramu CO2 uz vienu kilometru.
Ieteikts šo robežu mainīt no 120 gramiem CO2 uz kilometru līdz 95 gramiem CO2 uz kilometru, kā arī turpmākās nodokļa likmes pārskatīšanu veikt reizi trijos līdz piecos gados, ņemot vērā sasniegto progresu vieglo automobiļu dzinēju efektivitātē.
Tāpat plānots pārskatīt zemākās nodokļa likmes apmēru, ņemot vērā inflācijas pieaugumu, kā arī samazināt un vienādot reģistrācijas nodokļa segmentu intervālus un ar otro intervālu noteikt 35 CO2 gramu robežās. Esot jāpārskata arī reģistrācijas nodokļa likmes, kuras tiek noteiktas, ņemot vērā vieglā automobiļa vecumu un motora tilpumu atbilstoši inflācijas pieaugumam un noapaļot uz augšu ar soli pieci eiro.
Tāpat apskatā ieteikts noteikt jaunas likmes vēl lielākiem motora tilpumiem un lielākām motora maksimālajām jaudām, jo aizvien vairāk auto tirgū tiekot piedāvāti jaudīgi sporta vieglie automobiļi ar motora tilpumu virs 6000 kubikcentimetri (cm3) un motora maksimālo jaudu virs 1000 zirgspēku (736 kW).
Attiecībā uz uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli ieteikts ieviest papildu augstākas likmes vieglajiem transportlīdzekļiem ar motora tilpumu virs 3000 cm3, saglabājot šobrīd maksimāli piemērojamo likmi tiem vieglajiem transportlīdzekļiem, kuriem motora tilpums ir robežās no 2501 līdz 3000 cm3. Šādas izmaiņas esot nepieciešamas, jo jaudīgāku un ar lielāku motora tilpumu vieglo transportlīdzekļu ekspluatēšanas izdevumi ir lielāki un salīdzinoši lielāks ir arī to darbinieku ieguvums no darba devēju automašīnu izmantošanas.
Tāpat ieteikts reprezentatīvo automobiļu normas attiecināt arī uz N1 kategorijas jeb automobiļiem, kuri pēc savas definīcijas atbilst kravas automobiļiem ar masu mazāku par 3,5 tonnām, kuru iegādes vērtība (bez pievienotās vērtības nodokļa) pārsniedz 50 000 eiro.
Attiecībā uz dabas resursu nodokli eksperti aicinājuši noteikt diferencētas likmes transportlīdzekļiem, ņemot vērā to masu jeb kategorijas transportlīdzekļiem, to paaugstinot, bet motocikliem un tricikliem to samazinot vai saglabājot pašreizējā līmenī.
Jebkurš auto īpašnieks ir job^%%$ častņiks, kapitalisma aģents, antisocials elements, kuru vajag žņaugt un slaukt, lai proletariats varētu svaigu gaisu elpot.
Tak ej dziivo alaa, ed zaali un jeelu galju. Un nedomaa uguni iekurt. Busi zaljsh un neparasts.