Iesaka pārskatīt auto reģistrācijas nodokli, ņemot vērā inflācijas pieaugumu un auto dzinēju efektivitātes kāpumu 11

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.marts 2016 14:30

Latvijā vajadzētu pārskatīt auto reģistrācijas nodokļa noteikšanas kritērijus, ņemot vērā inflācijas pieaugumu un auto dzinēju efektivitātes kāpumu, secināts Finanšu ministrijas sagatavotajā analītiskajā apskatā par vieglajiem automobiļiem piemērojamajiem nodokļiem Latvijā un Eiropas Savienības dalībvalstīs.

Nepieciešams pārskatīt vieglo automašīnu un motociklu nodokli jeb reģistrācijas nodokli, pazeminot oglekļa dioksīda (CO2) emisijas robežu, no kuras varētu piemērot viszemāko likmi par katru gramu CO2 uz vienu kilometru.

Ieteikts šo robežu mainīt no 120 gramiem CO2 uz kilometru līdz 95 gramiem CO2 uz kilometru, kā arī turpmākās nodokļa likmes pārskatīšanu veikt reizi trijos līdz piecos gados, ņemot vērā sasniegto progresu vieglo automobiļu dzinēju efektivitātē.

Tāpat plānots pārskatīt zemākās nodokļa likmes apmēru, ņemot vērā inflācijas pieaugumu, kā arī samazināt un vienādot reģistrācijas nodokļa segmentu intervālus un ar otro intervālu noteikt 35 CO2 gramu robežās. Esot jāpārskata arī reģistrācijas nodokļa likmes, kuras tiek noteiktas, ņemot vērā vieglā automobiļa vecumu un motora tilpumu atbilstoši inflācijas pieaugumam un noapaļot uz augšu ar soli pieci eiro.

Tāpat apskatā ieteikts noteikt jaunas likmes vēl lielākiem motora tilpumiem un lielākām motora maksimālajām jaudām, jo aizvien vairāk auto tirgū tiekot piedāvāti jaudīgi sporta vieglie automobiļi ar motora tilpumu virs 6000 kubikcentimetri (cm3) un motora maksimālo jaudu virs 1000 zirgspēku (736 kW).

Attiecībā uz uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli ieteikts ieviest papildu augstākas likmes vieglajiem transportlīdzekļiem ar motora tilpumu virs 3000 cm3, saglabājot šobrīd maksimāli piemērojamo likmi tiem vieglajiem transportlīdzekļiem, kuriem motora tilpums ir robežās no 2501 līdz 3000 cm3. Šādas izmaiņas esot nepieciešamas, jo jaudīgāku un ar lielāku motora tilpumu vieglo transportlīdzekļu ekspluatēšanas izdevumi ir lielāki un salīdzinoši lielāks ir arī to darbinieku ieguvums no darba devēju automašīnu izmantošanas.

Tāpat ieteikts reprezentatīvo automobiļu normas attiecināt arī uz N1 kategorijas jeb automobiļiem, kuri pēc savas definīcijas atbilst kravas automobiļiem ar masu mazāku par 3,5 tonnām, kuru iegādes vērtība (bez pievienotās vērtības nodokļa) pārsniedz 50 000 eiro.

Attiecībā uz dabas resursu nodokli eksperti aicinājuši noteikt diferencētas likmes transportlīdzekļiem, ņemot vērā to masu jeb kategorijas transportlīdzekļiem, to paaugstinot, bet motocikliem un tricikliem to samazinot vai saglabājot pašreizējā līmenī.

 
Visi komentāri
 
Derglis 7.marts 2016 7:22
11 9 Atbildēt

Jebkurš auto īpašnieks ir job^%%$ častņiks, kapitalisma aģents, antisocials elements, kuru vajag žņaugt un slaukt, lai proletariats varētu svaigu gaisu elpot.

Sviesc 7.marts 2016 14:47
0 3 Atbildēt

Tak ej dziivo alaa, ed zaali un jeelu galju. Un nedomaa uguni iekurt. Busi zaljsh un neparasts.

Pļurkt 7.marts 2016 9:35
9 0 Atbildēt

Zirgagalvas laikam nespēj iedomāties, ka tautai algas neceļas tik strauji kā šiem!

qwerty 7.marts 2016 11:43
3 6 Atbildēt

Nu tad brauc uz savu krieviju vai angliju un tur dzīvo. Tur visiem labi. Nauda no debesīm krīt.

Pļurkt 7.marts 2016 12:47
4 0 Atbildēt

Kas tu glups esi vai???

Kāds man būtu sakars ar Krieviju!!

vova 7.marts 2016 10:41
11 0 Atbildēt

"Tāpat apskatā ieteikts noteikt jaunas likmes vēl lielākiem motora tilpumiem un lielākām motora maksimālajām jaudām, jo aizvien vairāk auto tirgū tiekot piedāvāti jaudīgi sporta vieglie automobiļi ar motora tilpumu virs 6000 kubikcentimetri (cm3) un motora maksimālo jaudu virs 1000 zirgspēku (736 kW)." - vispār jau arvien tiecas uz mazāku motora tilpumu.

Cik pie mums auto ar 1000 zirgiem?

Bils 7.marts 2016 12:51
4 0 Atbildēt

Aha, nu neesmu manījis ka pie mums būtu kāds Bugatti

MaDDeX93 7.marts 2016 12:35
2 0 Atbildēt

Lai tak cel vel lielaku to nodokli, te tak visi ir tik bagati ka katrs dzivo miljoniem eiro vertas majas un brauka ar tik pat vertiem auto.

s 7.marts 2016 14:33
2 0 Atbildēt

Šādas izmaiņas esot nepieciešamas, jo jaudīgāku un ar lielāku motora tilpumu vieglo transportlīdzekļu ekspluatēšanas izdevumi ir lielāki un salīdzinoši lielāks ir arī to darbinieku ieguvums no darba devēju automašīnu izmantošanas.

tur kādi tirliņi to sarakstījuši. Tai pašā laikā salīdzinoši jaunu auto līdz 4 gadiem cena ir kosmos, ja neskaita lētā gala auto, Chevrolet, Hyundai. Nerunājot par vācu ražojumiem.

95 CO ir 1 litra motoram, tātad standartā jau paredzēts slaukt tos, kas vēl var atļauties auto.

reklāmrasts

Pēc prezentācijas šī gada rudenī, jaunās Astra bāzes dzinējs būs trīs cilindru 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbo, kas iepriekš tika ieviesti gan Adam, gan Corsa. Līdz šim tas ir izcēlies ar savu dzīvīgumu un klusumu. Jaunajā Astra tas uzstāda jaunus standartus benzīna dzinējiem: kombinācijā ar Start/Stop sistēmu un Easytronic 3.0 piecpakāpju pārnesumkārbu, degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir 4,2l/100 km un 96g/km CO2 – tie ir labākie rādītāji kompaktklases auto benzīna dzinējam. Pat kombinācijā ar tradicionālo piecpakāpju ātrumkārbu, CO2 izmeši šim stiprajam un dzīvīgajam dzinējam saglabājas tikai 99g/km (4,3l/100 km).

Vilks 9.marts 2016 21:20
1 0 Atbildēt

Tā vien šķiet,ka vēsture mūsu darboņiem ir neaizsniedzams lauks,-ne priekš viņiem! Nu kā var dalīt lāci,kurš pa mežu staigā??? Cik piemēru ir bijis,kā beidzas tāda tautas slaukšana?!

trisbernu ģimene 15.marts 2016 23:07
2 0 Atbildēt

Vojageri jaunie ir ar 3,6 litru motoru un 211 zirgiem. nu bet ģimenes auto nu nevar ar šujmasīnas motoru braukt. Valsts velas, lai tauta saspiezas un brauc ar mazauto. Vajadzeetu jau nu luksus auto kaut ka atskirt no plasa pielietojuma auto. ne jau pec motora tilpuma.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti