Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Taksometri 8.septembrī rīkos “brīdinājuma braucienu” ap Ministru Kabinetu 2

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Taksometru Arodbiedrības | 7.septembris 2016 10:06

Ceturtdien, 8.septembrī plkst 08:30 Latvijas taksometru arodbiedrība organizēs taksometru vadītāju “brīdinājuma braucienu” ap Ministru Kabineta ēku, lai pievērstu valdības uzmanību taksometru nozarē esošajām problēmām, un protestētu pret nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu. 8.septembrī Ministru Kabineta ēkā notiks Valsts sekretāru sanāksme. Tuvākajā laikā paredzēts tālāk virzīt izmaiņas likumos, kas būtiski ietekmēs taksometru nozari Latvijā.

Latvijas taksometru arodbiedrības valdes loceklis Genādijs Aksjonovs norāda, ka iepriekš taksometru vadītāji ar lielu nepacietību un ieinteresētību bija gaidījuši novārtā atstātās taksometru pārvadājumu nozares sakārtošanu, taču iepazīstoties ar ministriju iniciatīvām, ir skaidrs, ka jaunie priekšlikumi radīs vēl lielāku haosu nozarē, un daudzos gadījumos vēl vairāk sarežģīs situāciju.

“Ar savu “brīdinājumu braucienu” mēs nevēlamies radīt satiksmes sastrēgumus un problēmas rīdziniekiem, ne arī taksometru klientiem rīta agrumā. Mēs vēlamies, lai mūs sadzird un pamana. Izskatās, ka ierēdņi, lemjot par taksometru nozari, neuzskata par vajadzīgu uzklausīt un ņemt vērā nozarē strādājošo viedokli,” stāsta Genādijs Aksjonovs.

Foto: iAuto.lv

Latvijas taksometru arodbiedrība pieprasa izveidot darba grupa kurā piedalītos taksometru arodbiedrības un arī “lielo” un “mazo” taksometru pārvadātāju pārstāvji.

Taksometru vadītāju ierosina visā Latvijas teritorijā izveidot vienu un vienotu vieglo taksometru licencēšanas sistēmu, kāda tā šobrīd ir veicot pasažieru komercpārvadājumus ar autobusiem. Licencēšana būtu uzticama LR Satiksmes ministrijas Autotransporta direkcijai, kuras rīcībā jau šobrīd ir nepieciešamais nodrošinājums un pieredze licencēšanas veikšanai.

“Vienotā licencēšanas kārtība mazinātu birokrātiju un administratīvo slogu taksometru pārvadātājiem. Šobrīd katra pašvaldība ir tiesīga savā teritorijā noteikt atšķirīgas, dažkārt nepamatotas prasības vieglo taksometru licencēšanai. Taksometra vadītājam aizliegts uzņemt pasažierus atpakaļceļā, tādējādi teju ikviens no Rīgas uz Jūrmalu izbraucis taksometrs ir likumpārkāpējs. Ja taksometra vadītājs vēlas strādāt gan Rīgā, gan citās pašvaldībās, tai skaitā Mārupē, Jūrmalā, Garkalnē, Jelgavā, Ogrē un Tukumā, tad ir nepieciešams izņemt atļaujas visās pašvaldībās,” skaidro Genādijs Aksjonovs.

Taksometru vadītāji pieprasa, lai nosakot patentmaksu vispirms tiktu veikti ekonomiskie aprēķini, balstīti uz reāliem taksometra vadītāja ieņēmumiem. Par patentmaksas objektu noteikt taksometra vadītāju nevis transportlīdzekli, kā tas piedāvāts šobrīd.

Taksometru vadītāji pieprasa mazināt šobrīd nozarē esošo birokrātiju un administratīvo slogu, atcelt uzņēmuma transportlīdzekļa nodokli vieglajam taksometram, vai arī atļaut taksometra vadītājam izmantot transportlīdzekli personīgām vajadzībām.

Latvijas taksometru arodbiedrība ir nobažījusies par necienīgu attieksmi no valsts un pašvaldību institūciju puses, un pieprasa izbeigt teroru pret taksometru pārvadātājiem, t.sk. arī uzliekot nesamērīgus sodus par nenozīmīgiem pārkāpumiem, piemēram vizītkartē nepareizi uzrādīts transportlīdzekļa numurs, jo vadītājs remonta laikā ir pārsēdies strādāt citā transporta līdzeklī, vai trafarējuma uzlīmju izmērs par 1 milimetru mazāks nekā noteikts.

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Sandris. 7.septembris 2016 10:17
13 0 Atbildēt

Dārgie taksometra vadītāji. Vajag maksāt nodokļus nevis protestēt.

Ints 7.septembris 2016 13:13
0 10 Atbildēt

Shiem zagliem ,kas ir valdiba nekad nebus par maz.Vinus caurdurt ar sudainam daksham butu par maz!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lūk, tā izskatās mūsu ikdiena uz Latvijas ceļiem 1.daļa - vajag 4 joslu ceļus (+ VIDEO) 1

Vienam par ātru, citam par lēnu. Smagais steidzas un nervozē, taču vieglā automobiļa vadītājam "saule vēl augstu" un viņš jau labu gabalu pirms pilsētas pārgājis uz nesteidzīgu braukšanas stilu, aptuveni 70 km/h ātrumā. Lasīt vairāk

 

Sabiedrība ceļ trauksmi par OCTA grozījumiem: ManaBalss iniciatīva savāc jau gandrīz 2000 parakstu trīs stundu laikā 37

Jaunās prasības par obligātu OCTA polises iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem, neatkarīgi no to izmantošanas, ir izraisījušas plašu sabiedrības neapmierinātību. Saskaņā ar likuma grozījumiem, kas stāsies spēkā 23.decembrī, OCTA būs jāiegādājas pat tiem transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti un stāv garāžās vai pagalmos. Lasīt vairāk

 

OCTA turpmāk būs obligāta visiem transportlīdzekļiem, ja nav pārtraukta to reģistrācija 121

Latvijas Republikas Saeima šī gada 14.novembrī pieņēmusi, un Valsts prezidents izsludinājis grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz vairākas būtiskas izmaiņas. Lasīt vairāk

 

Porsche neatteiksies no iekšdedzes motoriem 3

Vācijas autobūves uzņēmums turpinās izstrādāt arī iekšdedzes motoru modeļus, saglabājot tradicionālos dzinējus vismaz līdz 2030. gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti