Kilometru notīšana turpinās - pusgada laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu 11

Foto: Shin-ichi Ueda, CC BY-NC 2.0

Pēteris Tārs | 25.maijs 2017 10:02

Beļģija ir trešā populārākā valsts, no kuras regulāri tiek ievestas lietotas automašīnas tālākai realizācijai Latvijas autobraucēju vidū. Interneta vietnes autoDNA.lv apkopotā informācija liecina, ka pusgada laikā krāpnieki ir nodzēsuši ievērojamu kilometrāžu, neraugoties uz starptautiskajiem centieniem ierobežot šo nelegālo rūpalu.

Negodprātīgie automašīnu pārdevēji vidēji notin 76 000 kilometru, taču tie ir piesardzīgi aprēķini, ņemot vērā, ka daudzām automašīnām sludinājumos ir notīti tikai daži tūkstoši kilometru. To var skaidrot ar vēlmi nobraukuma ailē atspoguļot “apaļu” ciparu. Šādos gadījumos apaļošana parasti gan notiek uz leju.

Par robežu starp vēlmi noapaļot nobraukto attālumu un patiesības slēpšanu ir grūti spriest, taču no pieejamās statistikas var secināt, ka parasti apaļo līdz desmit tūkstošiem, piemēram, 230 000. Pēcāk jau visai strauji iesoļojam -50 000 un vairāk notītu kilometru amplitūdā līdz sasniedzam tādus skaitļus kā -300 000 un vairāk. It kā salīdzinoši jauns auto 2009. gada Mercedes-Benz C200, taču Beļģijā tas astoņu gadu laikā ir noskrējis 491 000 kilometru savukārt Latvijā ievests jau ar krietni atbilstošāku nobraukumu mūsu izpratnei par šā gada auto 180 000km.

“Beļģija ir salīdzinoši neliela valsts, taču saskaņā ar mūsu rīcībā esošo informāciju sanāk, ka 40% no ievestajām automašīnām ir ar nepatiesu odometru rādījumu un vidēji tiek nodzēsti vairāki automašīnas ekspluatācijas gadi. Visvairāk tas skar automašīnu kritiskos uzturēšanas brīžus, kad nepieciešams mainīt svarīgas detaļas, kā piemēram, zobsiksnu. Ja pircējs tiek maldināts par 150 līdz 200 tūkstošiem nobrauktu kilometru, tad jaunajam īpašniekam ceļš uz mājām var beigties ar kapitālo remontu vai pat automašīnas norakstīšanu,” situāciju skaidro portāla autoDNA.lv pārstāvis Agris Dulevičs

Teju trešdaļa jeb 28% no visām Beļģijas ievestajām automašīnām ir Volvo markas spēkrati. Bēdīgi, taču 42% šo automašīnu ir melots par patieso nobraukumu. Ekstrēmākais “mazlietots auto, kurš neprasa ieguldījumus”, ir kāds 2004. gada Volvo V70, kurš pa ceļam uz Latviju ir pazaudējis vairāk nekā pusi miljona kilometru jeb 516 002. Beļģijā tas reģistrēts ar 726 002 un CSDD piereģistrēts jau ar krietni pievilcīgāku nobraukumu, proti, 210 000.

“Nesen Latviju pāršalca ziņa, ka Saeimā ir pieņemti grozījumi sodīt tos, kuri veiks manipulācijas ar odometriem, taču ko tas dod, ja Latvijā šie auto tiek ievesti jau koriģēti!? Pirms kāda brīža Facebook tīklā klīda bilde ar Polijas pierobežas kantori, kas visai atklāti ar plakātu uz ēkas fasādes reklamē savus pakalpojumus. Paies vēl daudzi, jo daudzi gadi iekams Eiropa varēs kopīgi vienoties par šī pelēkā sektora apkarošanu,” spriež Dulevičs.

Uz doto brīdi Latvijas populārākajā sludinājumu portālā ir aptuveni 22 000 automašīnu, no kurām aptuveni 3 000 ir tieši no Beļģijas. Tās ir 1 200 lietotas automašīnām no Beļģijas ar nepatiesu nobraukumu un gatavas nonākt Latvijas pircēju īpašumā.

Par visām no Beļģijas ievestajām automašīnām Latvijas tirgū var spriest, ka visdrošāk tās ir iegādāties pavasara mēnešos, kad skaitliski ir mazāks risks iekrist uz koriģētu auto. Populārākie auto no Beļģijas ir jau pieminētais Volvo 28%, BMW 16% un Audi 10%. Absolūtais vairākums ir auto ar dīzeļdzinēju jeb 95,5%. Zīmīgi, ka visi automobiļi ar benzīna dzinējiem tika ievesti aprīļa mēnesī un tikai vienam bija koriģēts odometrs. Automašīnām ar benzīna dzinēju arī nobraukums ir salīdzinoši neliels 120 000 kilometru.

 
Visi komentāri
 
ezis71 25.maijs 2017 10:58
2 0 Atbildēt

Būtu labi ja autoDNA sadarbotos ar ss.lv tad varētu samazināt šādu krāpniecību.Bet ir gadījumi kad autoDNA nav informācija par notītiem kilometriem un avārijām.

autoDNA_lv 25.maijs 2017 13:17
3 0 Atbildēt

Jā tas būtu labi, bet viņi tikai apgrūtina mūsu darbu. Mainot VIN kodu secību, kas kļūst nepareizs - tādā veidā nav iespējams uzzināt auto vēsturi, jo pieprasījums tiek veikts nekorekti.

Gadījumos, ja nav informācija - droši rakstiet mums e-pastu vai zvaniet, jo offline mēs var pateikt daudz vairāk kā tiešsaistē. Mēs darbojamies visā EU un mums ir strikti noteikumi, kurā valstī var un nevar publicēt datus.

Veiksmi darbos

autoDNA.

ezis71 25.maijs 2017 13:58
9 0 Atbildēt

Ir dzirdēti gadījumi kad cilvēks samaksā jums naudu bet saņem tādu pašu info kas ir ss.lv.Patiesībā ja jums nav info tad nav ko prasīt naudu,tā būtu godīgi.

gunbox 25.maijs 2017 16:05
5 0 Atbildēt

Es kā reiz tā arī saņēmu tukšu info par auto kurš beigās izrādijās 2 gados 400tk. nobraucis kā taksis un vairāk DNA neesmu lietojis un nevienam neiesaku. Mani interesētu DNA, ja bezmaksas versijā parādītu vērā ņemamus ierakstus. Teiksim 2/12. Ja nav nekas, tad 0/12. Pašreiz ir 12/12, kuru nopērkot nav nekā un manā uztverē tā ir sodāma naudas izkrāpšana un nepatiesas informācijas sniegšana.

ezis71 25.maijs 2017 16:59
2 0 Atbildēt

Facebookā​, autoDNA lapā viens bija uzrakstījis līdzīgu komentāru kur pēc brīža izdzēsa,es pat nebrīnītos kad viņš būtu nobloķēts jo paziņoju viņam par dzēsto komentāru bet viņš neatbildēja.

viencexperc 25.maijs 2017 11:44
2 0 Atbildēt

nu ko var pateikt? Nav likuma, kas to regulētu, būs, kas tā dara.

Vajag pieņemt stingrākus likumus. Piemēram, kā Ķīnā

www.youtube.com/watch?v=1A1erB8FHLg

asd 25.maijs 2017 14:54
0 3 Atbildēt

Velk tomēr pie tiem komunistiem ne? Lai kā arī tu gribētu nogulties zem amerikosiem, tomēr krievi ar savu propogantu tev sirdij tuvāki? Var redzēt, ka stāvi tuvu parašai...

650 25.maijs 2017 13:34
14 1 Atbildēt

Raksts ir nevis par to, kā novērst krāpšanu, bet gan par TO, ka reku ir tāds labs Dna, kurš Jums noteikti palīdzēs.Vai viņš palīdz Visos gadījumos un/vai viņš kaut kā nebūt attaisnojas par gadījumiem, kad klients gaidītās informācijas vietā ir izdevis naudu und nopircis fufeli vai tikai komplektācijas atšifrējumu- par to mēs (nezkapc...)neesam dzirdējuši. Acīmredzot ,šādu gadījumu vienkārši NAV. Nu labi, ja nav ta nav,kā tajā krievu anekdotē.Ok, lai veicas.

Ā, un par BE tēmu raksts ir nevis ka tieši BE mašīnas tiek īpaši vairāk tītas, bet gan Zemtekstā un Praksē un Dzīvē iznāk tā, ka tieši par BE mašinām ir visvieglāk pieejamās dažādās Datubāzes, kurās Dna var iegūt informāciju..Tātad, uzturot bazāru par šo tēmu, cilvēkam no malas rodas dažādas vīzijas un ilūzijas.

Interesanti gan būtu uzzināt, KO var piedāvāt Dna tādā gadījumā, kad attiecībā uz ievedamo auto vienkārši nav nekādas info nedz dīlera, nedz apdrošinātāju nedz izsoļu nedz attiecīgās valsts Csdd vai TA datubāzēs.(?)

Kanibaals 29.maijs 2017 10:46
0 0 Atbildēt

Beļģijas un Nīderlandes reģistri ir publiski,

ovi.rdw.nl/default.aspx

www.car-pass.be/en/about-car-pass

Hahaha 25.maijs 2017 13:58
13 0 Atbildēt

Nekļūsti smieklīgs.

Ja auto aptīts ap koku nereģistrētā negadījumā, tad to pat Pēteris nezinās.

Kanibaals 29.maijs 2017 10:50
0 0 Atbildēt

Diez vai tāds gadījums būs bez cietušajiem.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ziema ir klāt! Laiks atsvaidzināt braukšanas prasmes (+VIDEO)

Trases diena. Tā nav sestdienas talka un īsti nav arī braukšanas apmācība. Nosaukums aizgūts no angļu Track Day. Iespēju nolaist tvaiku 333 trasē pie sava auto stūres gan iesācējiem, gan īstiem sportistiem. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldība līdz 2020.gadam nav īstenojusi vairāk nekā 20 iepriekš plānotus lielus infrastruktūras projektus 1

Rīgas pašvaldība no 2014. līdz 2020.gadam nav īstenojusi vairāk nekā 20 iepriekš plānotus lielus infrastruktūras projektus, teikts pārskata par Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un attīstības programmas ieviešanas gala atskaitē. Lasīt vairāk

 

Latvijai tuvojas Volkswagen elektriskais kupejkrosovers ID.5 (+VIDEO) 10

Volkswagen pirmajam globālajam elektromobilim ID.4 laiks kļūt sportiskam. Ar tādu pat tehniku apgadātais ID.5 minivena apveidu vietā piedāvā iecienīto coupe krosovera formulu, kas pēc idejas kopē Audi Q4 e tron Sportback un gaidāmo Škoda Enyaq Coupe. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā pārrunās risinājumus smagu ceļu satiksmes pārkāpumu ierobežošanā 1

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) tiešsaistes domnīcā pirmdien, 29. novembrī, plkst. 13.00 eksperti pārrunās pārkāpumu punktu piešķiršanas principus un sankcijas par smagiem administratīviem pārkāpumiem ceļu satiksmē, tostarp transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti