Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes aprēķināšana vērsta uz vides uzlabošanu 35

 

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 14.janvāris 2019 16:17

Satiksmes ministrija (SM) uzsver, ka 2019. gadā spēkā stājušās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes noteikšanā, to saistot ar CO2 izmešu daudzumu, ir vērstas uz skaidrāku nodokļa aprēķināšanas metodi un automobiļa radītā oglekļa dioksīda izmešu samazināšanu.

SM atgādina, ka transportlīdzekļiem, kuru pirmreizējā reģistrācija ir sākot ar 2008. gada 31. decembri, Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums paredz ar 2019. gada 1. janvāri transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi aprēķināt atkarībā no automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzuma.

CO2 izmešu daudzuma izmantošana nodokļa aprēķināšanā ir būtiska, lai samazinātu CO2 emisijas transporta nozarē. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi piesaistot CO2 izmešu daudzumiem, tiek veikta kopējās vides uzlabošana. Jānorāda, ka Latvijā uz ceļiem visvairāk pārvietojas vidēji desmit gadus veci transportlīdzekļi, tādēļ transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiek aprēķināta pēc CO2 izmešu daudzuma sākot ar 2009. gada automašīnām. Latvijā CO2 vidējās vērtības ir vienas no augstākajām jauniem reģistrētiem transportlīdzekļiem salīdzinājumā ar citām ES valstīm. Turklāt no 2009. gada ir vienota CO2 izmešu daudzuma aprēķināšanas metodika, attiecīgi šīm automašīnām ir taisnīgi aprēķināms CO2 izmešu daudzums un attiecīgi arī nodoklis.

Šāda transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas maiņa rosinās auto īpašniekus izvērtēt transportlīdzekļa efektivitāti, kā arī stimulēs iedzīvotājus un uzņēmējus izvēlēties videi draudzīgākus transportlīdzekļus ar mazāku CO2 izmešu daudzumu. Vienlaikus jānorāda, ka nodokļa aprēķināšana, pamatojoties uz CO2 izmešu daudzumu, atvieglo patērētāju iespējas jau automašīnas iegādes brīdī viegli noskaidrot, kāds būs konkrētās automašīnas gada transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis.

Turpretim vecākiem transportlīdzekļiem, par kuriem transportlīdzekļu reģistrā nav informācijas par CO2 izmešu daudzumu, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiks veidota kā līdz šim, summējot tādas komponentes kā transportlīdzekļa motora jauda, motora tilpums un transportlīdzekļa pilna masa, bet transportlīdzekļiem, kuriem nav pieejama informācija par motora jaudu un/vai masu, nodokļa likme tiks aprēķināta pēc transportlīdzekļa pilnas masas.

Paredzēts, ka valsts budžeta ieņēmumi no izmaiņām transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklī būs 19 miljoni euro. Šie līdzekļi saskaņā ar likumu “Par autoceļiem” tiks novirzīti valsts autoceļu fondam.

SM atgādina, ka grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā Saeima pieņēma 2016. gada 23. novembrī, nosakot, ka minētās normas stājas spēkā ar 2019. gada 1. janvāri. Pēc likuma grozījumu pieņemšanas auto īpašniekiem bija laiks divi gadi (līdz 2019. gadam) izvērtēt viņu īpašumā esošo automašīnu radīto izmešu daudzumu un apsvērt iespēju to mainīt uz dabai draudzīgāku transportlīdzekli, tādējādi samazinot arī maksājamā nodokļa apmēru.

Atgādinām, ka ikviens iedzīvotājs esošajai vai noskatītajai automašīnai, šobrīd ērti var noskaidrot Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi CSDD mājas lapā: www.csdd.lv/transportlidzekla-ekspluatacijas-nodoklis/likme-vieglajiem-auto-nodokla-likmes-no-01-01-2019

Konkrētam transportlīdzeklim, ievadot transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, nodokļa apmēru var aplūkot arī CSDD E-pakalpojumos - https://e.csdd.lv/nodkalc/

Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes atkarībā no oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu uz vienu km:

 

1) līdz 50 g uz vienu km – 0 euro;

2 no 51 g līdz 95 g uz vienu km – 12 euro;

3) no 96 g līdz 115 g uz vienu km – 48 euro;

4) no 116 g līdz 130 g uz vienu km – 84 euro;

5) no 131 g līdz 155 g uz vienu km – 120 euro;

6) no 156 g līdz 175 g uz vienu km – 144 euro;

7) no 176 g līdz 200 g uz vienu km – 168 euro;

8) no 201 g līdz 250 g uz vienu km – 264 euro;

9) no 251 g līdz 300 g uz vienu km – 408 euro;

10) no 301 g līdz 350 g uz vienu km – 552 euro;

11) no 351 g uz vienu km – 756 euro.

 

Papildus minētajam tiek noteikta likme 300 euro apmērā tiem vieglajiem automobiļiem, kuriem motora tilpums ir lielāks par 3500 cm3.

 

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Noteikti 14.janvāris 2019 18:51
29 5 Atbildēt

Visur ārzemēs sāk ar dīzeļu aizliegšanu,bet mūsējie taisni atbalsta dīzeļus un vecus lūžņus...ekoloģija tik,nosaukuma pēc!

Pļurkt 14.janvāris 2019 17:05
25 1 Atbildēt

Cik var malt vienu un to pašu??

Sen jau visiem NORMĀLIEM cilvēkiem ir zināms, ka tā ir viselementārākā afēra, ar vienīgo mērķi: iekasēt vēl papildus nodokļus PILNĪGI NESKAIDRIEM mērķiem, tos maskējot ar ceļu fondu!

++

Paredzēts, ka valsts budžeta ieņēmumi no izmaiņām transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklī būs 19 miljoni euro.

++

Ja jau vajag ekololoģiskus uzlabojumus, tad ir jābūt nodokļu ATLAIDĒM, nevis pilnīgi neskaidriem papildus nodokļiem.

Pašlaik pie vienāda motora tilpuma dīzelim ir krietni mazāki CO2 izmeši.

Ja jau būtu tik šausmīgi zaļi, tad kāpēc nav nodokļa par H2O izmešu daudzumu??? Tieši ūdens tvaiki no fosilā kurināmā ir vislielākais siltumnīcas efekta radītājs!! ... un tas vislielākais ir ar gāzi darbināmiem auto, tad benzīnniekiem.

pagarinātājs 14.janvāris 2019 17:13
18 0 Atbildēt

Nevis uz vides uzlabošanu, bet uz budžeta pildīšanu! Paskatieties kaut vai tās likmes un attiecīgos gramus - sākumā pa 50 gramiem, tad pa apmēram 15 un tālāk pa 25! Ierēdņi ir rūpīgi izkalkulējuši, ar kādiem auto Latvijā visvairāk pārvietojas un likmes ir attiecīgi pielāgotas. Ja izmeši lielāki par 200 gramiem (tas pat nav nekas dramatisks), tad vienai daļa autobraucēju varēs priecāties par "zaļo domāšanu" un apkārtējās vides uzlabošanu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Hyundai ST1 – komerctransports mazajiem uzņēmējiem

Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai izstrādājis minivenam Staria līdzīgu daudzfunkcionālu furgoniņu "Service Typ 1", ko varēs izmantot dažādu kravu transportēšanai. Lasīt vairāk

 

Šī auto cena patīkami pārsteidz! Bet vai tas ir vienīgais...? (+VIDEO) 3

Mūsu rīcībā ir kāds līdz šim Latvijā vēl neredzēts auto. To izmēģināt aicināsim mūsu uzticamo draugu, radio dīdžeju un kvēlu autoceļotāju Egonu Reiteru. Lai maksimāli koncentrētos uz šī auto tehniskajiem dotumiem un gaitas komfortu, Egonu automobilī mēs iesēdināsim ar aizsietām acīm un līdz pat brauciena beigām neatklāsim viņam šī auto nosaukumu. Lasīt vairāk

 

Satiksmes autobusa un vieglās automašīnas sadursme Rīgā (+ FOTO) 25

Rīgā, Zolitūdē, Gramzdas un 15.līnijas krustojumā šodien, 15. martā, notikusi sadursme starp satiksmes autobusu un vieglo automašīnu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti