Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes aprēķināšana vērsta uz vides uzlabošanu 35

Foto: iAuto.lv

Satiksmes Ministrija | 14.janvāris 2019 16:17

Satiksmes ministrija (SM) uzsver, ka 2019. gadā spēkā stājušās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes noteikšanā, to saistot ar CO2 izmešu daudzumu, ir vērstas uz skaidrāku nodokļa aprēķināšanas metodi un automobiļa radītā oglekļa dioksīda izmešu samazināšanu.

SM atgādina, ka transportlīdzekļiem, kuru pirmreizējā reģistrācija ir sākot ar 2008. gada 31. decembri, Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums paredz ar 2019. gada 1. janvāri transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi aprēķināt atkarībā no automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzuma.

CO2 izmešu daudzuma izmantošana nodokļa aprēķināšanā ir būtiska, lai samazinātu CO2 emisijas transporta nozarē. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi piesaistot CO2 izmešu daudzumiem, tiek veikta kopējās vides uzlabošana. Jānorāda, ka Latvijā uz ceļiem visvairāk pārvietojas vidēji desmit gadus veci transportlīdzekļi, tādēļ transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiek aprēķināta pēc CO2 izmešu daudzuma sākot ar 2009. gada automašīnām. Latvijā CO2 vidējās vērtības ir vienas no augstākajām jauniem reģistrētiem transportlīdzekļiem salīdzinājumā ar citām ES valstīm. Turklāt no 2009. gada ir vienota CO2 izmešu daudzuma aprēķināšanas metodika, attiecīgi šīm automašīnām ir taisnīgi aprēķināms CO2 izmešu daudzums un attiecīgi arī nodoklis.

Šāda transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas maiņa rosinās auto īpašniekus izvērtēt transportlīdzekļa efektivitāti, kā arī stimulēs iedzīvotājus un uzņēmējus izvēlēties videi draudzīgākus transportlīdzekļus ar mazāku CO2 izmešu daudzumu. Vienlaikus jānorāda, ka nodokļa aprēķināšana, pamatojoties uz CO2 izmešu daudzumu, atvieglo patērētāju iespējas jau automašīnas iegādes brīdī viegli noskaidrot, kāds būs konkrētās automašīnas gada transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis.

Turpretim vecākiem transportlīdzekļiem, par kuriem transportlīdzekļu reģistrā nav informācijas par CO2 izmešu daudzumu, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likme tiks veidota kā līdz šim, summējot tādas komponentes kā transportlīdzekļa motora jauda, motora tilpums un transportlīdzekļa pilna masa, bet transportlīdzekļiem, kuriem nav pieejama informācija par motora jaudu un/vai masu, nodokļa likme tiks aprēķināta pēc transportlīdzekļa pilnas masas.

Paredzēts, ka valsts budžeta ieņēmumi no izmaiņām transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklī būs 19 miljoni euro. Šie līdzekļi saskaņā ar likumu “Par autoceļiem” tiks novirzīti valsts autoceļu fondam.

SM atgādina, ka grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā Saeima pieņēma 2016. gada 23. novembrī, nosakot, ka minētās normas stājas spēkā ar 2019. gada 1. janvāri. Pēc likuma grozījumu pieņemšanas auto īpašniekiem bija laiks divi gadi (līdz 2019. gadam) izvērtēt viņu īpašumā esošo automašīnu radīto izmešu daudzumu un apsvērt iespēju to mainīt uz dabai draudzīgāku transportlīdzekli, tādējādi samazinot arī maksājamā nodokļa apmēru.

Atgādinām, ka ikviens iedzīvotājs esošajai vai noskatītajai automašīnai, šobrīd ērti var noskaidrot Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmi CSDD mājas lapā: www.csdd.lv/transportlidzekla-ekspluatacijas-nodoklis/likme-vieglajiem-auto-nodokla-likmes-no-01-01-2019

Konkrētam transportlīdzeklim, ievadot transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, nodokļa apmēru var aplūkot arī CSDD E-pakalpojumos - https://e.csdd.lv/nodkalc/

Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes atkarībā no oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu uz vienu km:

 

1) līdz 50 g uz vienu km – 0 euro;

2 no 51 g līdz 95 g uz vienu km – 12 euro;

3) no 96 g līdz 115 g uz vienu km – 48 euro;

4) no 116 g līdz 130 g uz vienu km – 84 euro;

5) no 131 g līdz 155 g uz vienu km – 120 euro;

6) no 156 g līdz 175 g uz vienu km – 144 euro;

7) no 176 g līdz 200 g uz vienu km – 168 euro;

8) no 201 g līdz 250 g uz vienu km – 264 euro;

9) no 251 g līdz 300 g uz vienu km – 408 euro;

10) no 301 g līdz 350 g uz vienu km – 552 euro;

11) no 351 g uz vienu km – 756 euro.

 

Papildus minētajam tiek noteikta likme 300 euro apmērā tiem vieglajiem automobiļiem, kuriem motora tilpums ir lielāks par 3500 cm3.

 

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 14.janvāris 2019 17:05
25 1 Atbildēt

Cik var malt vienu un to pašu??

Sen jau visiem NORMĀLIEM cilvēkiem ir zināms, ka tā ir viselementārākā afēra, ar vienīgo mērķi: iekasēt vēl papildus nodokļus PILNĪGI NESKAIDRIEM mērķiem, tos maskējot ar ceļu fondu!

++

Paredzēts, ka valsts budžeta ieņēmumi no izmaiņām transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklī būs 19 miljoni euro.

++

Ja jau vajag ekololoģiskus uzlabojumus, tad ir jābūt nodokļu ATLAIDĒM, nevis pilnīgi neskaidriem papildus nodokļiem.

Pašlaik pie vienāda motora tilpuma dīzelim ir krietni mazāki CO2 izmeši.

Ja jau būtu tik šausmīgi zaļi, tad kāpēc nav nodokļa par H2O izmešu daudzumu??? Tieši ūdens tvaiki no fosilā kurināmā ir vislielākais siltumnīcas efekta radītājs!! ... un tas vislielākais ir ar gāzi darbināmiem auto, tad benzīnniekiem.

pagarinātājs 14.janvāris 2019 17:13
18 0 Atbildēt

Nevis uz vides uzlabošanu, bet uz budžeta pildīšanu! Paskatieties kaut vai tās likmes un attiecīgos gramus - sākumā pa 50 gramiem, tad pa apmēram 15 un tālāk pa 25! Ierēdņi ir rūpīgi izkalkulējuši, ar kādiem auto Latvijā visvairāk pārvietojas un likmes ir attiecīgi pielāgotas. Ja izmeši lielāki par 200 gramiem (tas pat nav nekas dramatisks), tad vienai daļa autobraucēju varēs priecāties par "zaļo domāšanu" un apkārtējās vides uzlabošanu.

KK 14.janvāris 2019 17:29
0 6 Atbildēt

Mana situācija -

Izgāju skati decembrī pie max pieļaujamajām vērtībām. Nebiju lietas kursā, ka CO2 man ir paaugstināts. Bet ja laiž cauri, jau lai laiž. Saregulēju atgāzes pēc skates un braucu tālāk.

Tagad skatos, ka 2019.gada nodoklis tiek vērtēts nevis pēc autoražotāju norādītajām vērtībām (kam tagad man tuvu ir), bet gan pēc faktiskās, kas man bija paaugstināts.

Sausais atlikums - +130 eur pie nākošās skates. ibio.

atrabotka 14.janvāris 2019 18:01
5 0 Atbildēt

Tu kaut ko te smagi jauc. TA mēra pēc pavisam citiem parametriem - mēra sastāvu. Šeit ir CO2 izmeši uz 1 km. Tu gribi teikt, ka identiskiem auto ar vienādiem dzinējiem būs dažādi nodokļi, ja vienam būs palielināts CO2 skatē?? Kas tās par muļķībām?

Pļurkt 14.janvāris 2019 18:16
3 0 Atbildēt

Kopš kura laika skatē mēra CO2 ???

Desmitiem gadu tika mērīts CO !

KK 14.janvāris 2019 19:31
0 4 Atbildēt

Mulkibas vai ne, bet vienadi auto (salidzinats ar identiskiem ss atrodamiem auto), bet manam nodoklis ir divkarsojies. Tagad 264, bija 120 ar kaut ko. Uz pedejas TA atgazu rekina.

msh 14.janvāris 2019 21:27
3 0 Atbildēt

Nevis uz "pēdējās TA atgāzu rēķina", bet uz "ražotāja testa ciklā noteikta cipara rēķina". Atceries - tie ir CO2 grami UZ KILOMETRU - tava mašīna apskatē atradās uz jaudas stenda un izbrauca NERD testa ciklu?

Janeks90 14.janvāris 2019 18:24
1 5 Atbildēt

Pavisam normāla lieta. Ar mašīnu braucu visu laiku un, protams, vēlētos, lai tas nemaksātu neko, bet tajā pašā laikā atbalstu, ka ceļ nodokļus. Varbūt mazāk mašīnu ielās būs.

Manā gadījumā pilnīgi nekas nemainās salīdzinot ar 2018.

agno 14.janvāris 2019 19:36
6 0 Atbildēt

Mazāk auto? Domā ko runā, tieši otrādāk, jo katrs otrais pirks vecus lūžņus un čakarēs satiksmi.

Noteikti 14.janvāris 2019 18:51
29 5 Atbildēt

Visur ārzemēs sāk ar dīzeļu aizliegšanu,bet mūsējie taisni atbalsta dīzeļus un vecus lūžņus...ekoloģija tik,nosaukuma pēc!

atrabotka 14.janvāris 2019 19:31
0 1 Atbildēt

Atvainojos, ja kaut ko neprecīzi uzrakstīju! Tu tikai par dīzeļiem? Ja nekļūdos, tad mēra CO, CO2, HC, O2 un lambda (protams benzīnam). Dīdzeļu gāzēšanas kamerā mēra dūmainīgu un kaut kādas slāpekli saturošas vērtības (kaut kā galīgi vienalga)

agno 14.janvāris 2019 19:33
11 0 Atbildēt

Nu ko, jo jaunāks auto (no 2009g) jo vairāk piesārņo vidi, tā diemžēl pēc to analfabētiķu uzskatiem sanāk... Pērciet auto līdz 2009 gadam un pēc iespējas vecākus, kūpošākus un smirdīgākus, tad būs mazais nodoklis. ABSURDS. Kad mūs beidzot beigs slaukt kā tādas govis? Citur eiropā sen jau būtu masveida grautiņi, bet pie mums noliektas galvas un plikas dirsas...

msh 14.janvāris 2019 21:44
2 2 Atbildēt

Lielākoties tā, diemžēl, notiek arī realitātē - jaunāka mašīna parasti ir lielāka, smagāka, bieži vien pseidodžips [sliktāka aerodinamika], un līdz tam nosauktajam astotajam gadam vēl bija pakāpeniska motoru litrāžas palielināšanās. Atceries - zaļumu te nosaka pēc oglekļa dioksīda agāzēm - ja tas ir rādītājs, tad reālajā dzīvē ekonomiskāka mašīna ir zaļāka - teiksim, noliekam strīpiņā audī A6 ar lielākajiem dīzeļiem - C4, C5, C6, C7 - nu par C7 nezinu, pieņemsim ka līdzīgi kā C6 - bet trīs iepriekšējajiem modeļiem diezgan smuki ar katru paaudzi pieauga degvielas patēriņš, līdz C6 tas jau ir sasniedzis tādus cipars, kā iekš C4 patērē V6 benzīnnieks.

Vēl mūsējie analfabēti, kā tu saki, nejauši ir uzķēruši vēl vienu niansi - mašīnas kopējais piesārņojums, diemžēl, sākas no tā brīža, kad to uzliek rūpnīcā uz konveijera, un beidzas brīdī, kad no tās nekas nav palicis pāri - un tur nu diemžēl tās mizas "pēc devītā gada" tiešām vairāk piesārņo vidi - nekvalitatīva krāsa, spēka agregāti kas ātri izjūk, gļukaina elektronika - viss, kas vajadzīgs lai pēc 10 gadiem tā miza būtu tolmetam parādā un viss notiktu un skursteņi kūpētu.

GTD2 15.janvāris 2019 9:01
1 2 Atbildēt

nan ir 2012 gada mašīš ar 1.6tdi, nodoklis 48 eiriki,tā kā tā gluži nav kā raksti, vajag izvēlēties normālus auto nevis tādus kas tiek ražoti pa lēto un arī izmeši diezgan lieli

Aipis 14.janvāris 2019 19:33
3 0 Atbildēt

Videi, tāpat mēs maksājam ceļa nodokli kur ir ceļi.

reku 16.janvāris 2019 20:57
0 0 Atbildēt

Ceļi ir humpalu haubicēs.Līdz šim ceļus pa lielam remontēja par EU naudu.

Anna 14.janvāris 2019 20:44
4 0 Atbildēt

Vismaz nodoklis jārēķina pēc nobraukto km skaita, esmu pensionāre, braucu lielākoties vasarā, tātad mazāk piesārņoju vidi.

reku 16.janvāris 2019 20:59
0 0 Atbildēt

Protams,mēs visi to jau saprotam,iznemot shemotajus.

filips-72 14.janvāris 2019 21:13
7 0 Atbildēt

Es ,pensionārs , gadā varu atļauties nobraukt 1 000-1 500 km.

Mans kaimiņš , tieši ar tādu pašu braucamo , braucot ik dienu uz darbu gada laikā nobrauc 20 līdz 25 reizes vairāk km !

Jautājums : cik CO 2 izmešu gada laikā izmetīs mans auto ,

un cik izmetīs kaimiņa tāds pats auto ?

Tad kāpēc maksa ir identiski vienāda !

Bradypus 15.janvāris 2019 10:22
6 0 Atbildēt

Tik maz braucot tu gribi apzagt valsti. Tāpat, kā apzodz jau tagad, braucot skaidrā.

reku 16.janvāris 2019 21:02
0 0 Atbildēt

Dzērājs ir valsts draugs,ienaidnieks ir tas kurš izvairās valstij maksāt.Vienkārša loğika.

filips-72 14.janvāris 2019 21:17
1 0 Atbildēt

..

.Turklāt no 2009. gada ir vienota CO2 izmešu daudzuma aprēķināšanas metodika, attiecīgi šīm automašīnām ir taisnīgi aprēķināms CO2 izmešu daudzums un attiecīgi arī nodoklis.

Vai tas attiecas arī uz Lietuvas transporta vadītājiem,kuri

TA iet katru otro gadu . Vai viņi maksā par diviem gadiem ?

lēti 14.janvāris 2019 22:22
0 1 Atbildēt

Šitais būs būs vienīgais nodoklis ? Labi vēl papildus par 3,5 litriem . Pamatā tautai nekas nemainīsies daži eiro . par ko cepiens

Lielajam Land cruizerim CO2 218 . Smieklīgs nodoklis 264 eiro .

Artūrs 15.janvāris 2019 15:33
1 0 Atbildēt

Daži eiro tu saki? Man atšķirība ir gandrīz 2 reizes - no nedaudz zem 70 eur uz 120 eur. Nodoklis, kas tiek palielināts nevis par pāris procentiem, bet par gandrīz 100%, tas ir tas, par ko ir cepiens!

lēti 15.janvāris 2019 21:41
0 1 Atbildēt

50 eiro uz gadu nav nekas . Vai nu auto nav priekš Jums .

Cik Jums co2 . Rada E mersim 2,2 dīzelis co2 142. Tātad 120 eiro . E mersis nav mazs auto

lēti 14.janvāris 2019 22:28
0 0 Atbildēt

Man precīzi tāpat kā iepriekš ,120 eiro

andris 14.janvāris 2019 22:35
2 1 Atbildēt

Ja jau par vidi domā, tad kāpēc automašīnām ar iebūvētām gāzes iekārtām nav mazāks nodoklis, jo gāze, cik zinu, mazāk piesārņo gaisu

anonimikis 15.janvāris 2019 8:34
2 0 Atbildēt

Tāpēc, ka šīm automašīnām degvielas tvertne netiek amputēta un tāpat var braukt ar benzīnu.

Pļurkt 15.janvāris 2019 8:46
6 0 Atbildēt

Sen jau visiem NORMĀLIEM cilvēkiem ir zināms, ka tā ir viselementārākā afēra, ar vienīgo mērķi: iekasēt vēl papildus nodokļus PILNĪGI NESKAIDRIEM mērķiem, tos maskējot ar ceļu fondu! = Kārtējā tautas apzagšana!

as 15.janvāris 2019 10:53
0 1 Atbildēt

Es gan teiktu, ka viss beidzot ir pareizi, ka nodokļi ir atkarīgi no gaisā izmestajiem mēsliem, nevis motora lieluma! Kāds sakars motora lielumam un jauadai??? es saprotu, jo smagāks auto, jo lielāka slodze uz asfaltu, bet ne jau motora tilpums ir jāceno!

Jautājums tikai vai dīzeļiem ir jāmēra CO2 vai NOx?

Un gāzes auto arī nav korekti maksāt nodokli vadoties pēc benzīna dzinēja CO2, jo loģiski, ka tie pamatā brauc uz gāzi ar mazāku CO2, ne benzīnu

Pensionārs-020740 15.janvāris 2019 12:35
2 0 Atbildēt

Loģiski ka šīm izmaiņām nav nekāda sakara ar ekoloģijas uzlabošanu. Prasta naudas kāšana. Ja viņiem rūpētu daba un cilvēku veselība, tad dīzeļiem nodoklis būtu jāmēra nevis pēc CO2, bet NOx.

GTD2 15.janvāris 2019 13:38
0 0 Atbildēt

protams ,ka tas co2 ir ielikts nodoklii lai tikai palielinaatu to, mums par co2 buutu vismazaak jauztaraucaas , mes vinu laizam gaisaa vismaz 10 reizes mazaak gaisaa uz vienu iedzivotaju,ka vacija un pat igaunija, bet igaunijai gan tas cits stasts vini piesarno ar savu degkmeni. pat ja mes vispar atteiktos no ieksdedzes auto mees situaciju eirpaa neuzlabotu pat mazaak ka par mata tiesu, ta ka tas co2 nodoklis nav tas aktualakais kas mums buutu jarisina, lai gan protams neatbalstu parlieku gaisa piesarnosanu

... 15.janvāris 2019 16:01
3 0 Atbildēt

Ja rūp vide, pielieciet transporta nodokli pie degvielas. Kas vairāk brauc, tas arī vairāk maksā...

Bradypus 16.janvāris 2019 16:43
2 0 Atbildēt

Ja rūpētu vide, tad tā arī darītu. Visai CO2 kampaņai pasaules mērogā ir pavisam citi patiesie mērķi, kas maskēti zem "zaļas" propagandas.

Kanibaals 15.janvāris 2019 20:41
1 0 Atbildēt

Tā vietā, lai veicinātu ka mazāk brauc tieši otrādi uzliek lielu nodokli, lai esi spiests to atsist braucot vēl vairāk.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2021” titulu izcīna “Škoda Octavia”, bet “Latvijas Elektro auto 2021” ir “Renault Zoe” 8

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Škoda Octavia” (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 2008” (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

20 miljoni un sintētiskā degviela Porsche motoriem 7

Atvēlot 20 miljonus eiro, vācu autoražotājs iesaistījies pilotprojektā, kura mērķis ir izveidot klimatam neitrālu degvielas ražotni, kurā saražoto produkciju varētu izmantot sacīkšu automobiļu un testu prototipu darbināšanai. Lasīt vairāk

 

Renault Captur plug-in Hybrid ieguvis “Latvijas gada auto 2021 inovācijas balvu” un titulu – “pilsētas apvidus auto 2021” 5

Pirmo reizi „Latvijas Gada auto” vēsturē tika piešķirts “Latvijas Elektroauto” tituls, un to ir izpelnījies Renault ZOE. Lasīt vairāk

 

Valsts policija aicina atsaukties aculieciniekus ceļu satiksmes negadījumam Baložos, kurā cieta gājēja! 2

Šī gada 1. decembrī laika posmā no pulksten 13.00 līdz 15.00 Ķekavas novadā, Baložos, Skolas ielā pie nama Nr.6 automašīnas Nissan Qashqai vadītāja uzbrauca nepilngadīgai gājējai, kura ceļu satiksmes negadījuma rezultātā guva miesas bojājumus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti