Ekonomikas ministrs piedāvā OIK izmaksas uzlikt CO2 piesārņojuma radītājiem transportā un enerģētikā 22

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.septembris 2019 16:55

Viens no mehānismiem elektroenerģijas obligātā iepirkuma komponentes (OIK) likvidēšanai būtu atbilstoša "sloga" jeb maksājuma uzlikšana oglekļa dioksīda (CO2) piesārņojuma jeb emisiju radītājiem, aģentūrai LETA pastāstīja ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV).

OIK likvidēšana nozīmēs, ka "mēs to vairs neredzēsim savos rēķinos", aģentūrai LETA paziņoja Nemiro. Politiķis skaidroja, - lai to panāktu, līdzekļi netiks ņemti tikai no budžeta, bet arī atbilstoši Eiropas Savienības nosacījumiem ieviešot principu "piesārņotājs maksā". Kā to ieviest praksē, vēl tiks spriests, taču jau tagad tiek plānots attiecināt šo slogu jeb maksājumu uz piesārņotājiem transporta un enerģētikas jomā.

Tādā veidā piesārņotāji tikšot mudināti kļūt energoefektīvākiem un samazināt radīto CO2 piesārņojumu. Ekonomikas ministrija (EM) ziņojumu valdībā arī ar citiem mehānismiem paredzējusi iesniegt līdz 2020.gada vidum, kad paredzētas diskusijas par kopējām izmaiņām nodokļu politikā. Taujāts, vai ziņojuma iesniegšana nav atlikta uz pārāk tālu laiku, Nemiro vērsa uzmanību, ka cita starpā nepieciešams laiks arī diskusijām ar nozares pārstāvjiem.

OIK atcelšana paredzēta no 2021.gada 1.janvāra, ja ieceres būs izdiskutētas līdz 2020.gada vidum un izmaiņas saņems nepieciešamo atbalstu, skaidroja ministrs. Ministrs apstiprināja, ka šādā gadījumā no 2021.gada patērētājiem vairs nebūs jāmaksā OIK maksājums, kas pašlaik ir iekļauts elektroenerģijas rēķinos.

Reizē par sniegto finansiālo ieguvumu no kompensējošajiem mehānismiem vēl ir jāgaida Finanšu ministrijas (FM) aprēķini, norādīja Nemiro. Vaicāts, vai 2021.gads nav pārāk optimistiska prognoze, ekonomikas ministrs akcentēja, ka rīkojas "atbilstoši vēlētāju dotajam mandātam" par OIK maksājumu pārtraukšanu.

Šī jautājuma izstrādāšanai iesaistītas arī FM, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Satiksmesministrija.

Vēl pirms Nemiro izteikumiem Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) šodien žurnālistiem pauda, ka gan valdība, gan ekonomikas ministrs strādā pie tā, lai OIK tiktu atcelts. Politiķis atturējās prognozēt, cik ilgā laikā tas būtu jāizdara, bet norādīja, ka šajā jautājumā gaida redzējumu no ekonomikas ministra.

Kā ziņots, Ministru kabinets vasarā atbalstīja EM priekšlikumus OIK problēmu risināšanai, kas paredz stingrākas prasības OIK saņēmējiem, ierobežojot atbalsta apmēru un samazinot elektrības izmaksas patērētājiem.

Vasarā atbalstīti vairāki priekšlikumi, kas paredz, ka ar 2021.gadu obligātā iepirkuma mehānisma izmaksas tiktu segtas no papildu gūtajiem valsts budžeta ieņēmumiem.

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ko nu, riimas 30.septembris 2019 17:30
10 0 Atbildēt

Kursh vairaak rij, tas vairaak gaazee… Pie katra reekjina restoraanaa 10 % klaat, vismaz nabagi, kas retaak eed, nestutees sho noziedziigo OIK nodevu.

liekēžiem 30.septembris 2019 19:03
9 0 Atbildēt

Par tādiem piedāvājumiem viņu pašu uz mieta,un lai ar savām treknajām plaušām attīra gaisu uz visas planētas!Atradies te censonis!Vemt gribas!

Jūlis 30.septembris 2019 21:13
9 0 Atbildēt

Mašīnu eksplotācijas nodoklis ir pakārtots no CO2 izmešiem.Vai tad liks vēlreiz maksāt?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 4

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti