Ekonomikas ministrs piedāvā OIK izmaksas uzlikt CO2 piesārņojuma radītājiem transportā un enerģētikā 22

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.septembris 2019 16:55

Viens no mehānismiem elektroenerģijas obligātā iepirkuma komponentes (OIK) likvidēšanai būtu atbilstoša "sloga" jeb maksājuma uzlikšana oglekļa dioksīda (CO2) piesārņojuma jeb emisiju radītājiem, aģentūrai LETA pastāstīja ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV).

OIK likvidēšana nozīmēs, ka "mēs to vairs neredzēsim savos rēķinos", aģentūrai LETA paziņoja Nemiro. Politiķis skaidroja, - lai to panāktu, līdzekļi netiks ņemti tikai no budžeta, bet arī atbilstoši Eiropas Savienības nosacījumiem ieviešot principu "piesārņotājs maksā". Kā to ieviest praksē, vēl tiks spriests, taču jau tagad tiek plānots attiecināt šo slogu jeb maksājumu uz piesārņotājiem transporta un enerģētikas jomā.

Tādā veidā piesārņotāji tikšot mudināti kļūt energoefektīvākiem un samazināt radīto CO2 piesārņojumu. Ekonomikas ministrija (EM) ziņojumu valdībā arī ar citiem mehānismiem paredzējusi iesniegt līdz 2020.gada vidum, kad paredzētas diskusijas par kopējām izmaiņām nodokļu politikā. Taujāts, vai ziņojuma iesniegšana nav atlikta uz pārāk tālu laiku, Nemiro vērsa uzmanību, ka cita starpā nepieciešams laiks arī diskusijām ar nozares pārstāvjiem.

OIK atcelšana paredzēta no 2021.gada 1.janvāra, ja ieceres būs izdiskutētas līdz 2020.gada vidum un izmaiņas saņems nepieciešamo atbalstu, skaidroja ministrs. Ministrs apstiprināja, ka šādā gadījumā no 2021.gada patērētājiem vairs nebūs jāmaksā OIK maksājums, kas pašlaik ir iekļauts elektroenerģijas rēķinos.

Reizē par sniegto finansiālo ieguvumu no kompensējošajiem mehānismiem vēl ir jāgaida Finanšu ministrijas (FM) aprēķini, norādīja Nemiro. Vaicāts, vai 2021.gads nav pārāk optimistiska prognoze, ekonomikas ministrs akcentēja, ka rīkojas "atbilstoši vēlētāju dotajam mandātam" par OIK maksājumu pārtraukšanu.

Šī jautājuma izstrādāšanai iesaistītas arī FM, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Satiksmesministrija.

Vēl pirms Nemiro izteikumiem Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) šodien žurnālistiem pauda, ka gan valdība, gan ekonomikas ministrs strādā pie tā, lai OIK tiktu atcelts. Politiķis atturējās prognozēt, cik ilgā laikā tas būtu jāizdara, bet norādīja, ka šajā jautājumā gaida redzējumu no ekonomikas ministra.

Kā ziņots, Ministru kabinets vasarā atbalstīja EM priekšlikumus OIK problēmu risināšanai, kas paredz stingrākas prasības OIK saņēmējiem, ierobežojot atbalsta apmēru un samazinot elektrības izmaksas patērētājiem.

Vasarā atbalstīti vairāki priekšlikumi, kas paredz, ka ar 2021.gadu obligātā iepirkuma mehānisma izmaksas tiktu segtas no papildu gūtajiem valsts budžeta ieņēmumiem.

 
Visi komentāri
 
msh 30.septembris 2019 17:10
3 0 Atbildēt

Kad vienreiz ieviesīs nodokli cilvēkiem uz galviņām par vides piesārņošanu ar CO2, elpojot - ????

WALA 30.septembris 2019 17:13
2 0 Atbildēt

Msh - a r šitādu pieeju "100 gudrās galvas" vairs Rīgā nebrauks - bezdēs katrs savā "djerevņā".

msh 30.septembris 2019 17:24
2 0 Atbildēt

Pilnīgi pohuj kurā pašvaldībā deputāti elpos - es gaidu, ka ja jau reiz oglekļa dioksīds ir piesārņojums, laiks tak atzīt ka mēs katrs elpojot piesārņojam dabu.

WALA 30.septembris 2019 18:28
1 0 Atbildēt

Tas jau mums ar tevi ir skaidrs ka hopuj kur tiek bezdēts, bet ekologiem (ar H) tak svarīgi diferencēt kur tiek "piebezdēts", vai pie tevis laukps vai lielpilsētas korķos.

ko nu, riimas 30.septembris 2019 17:30
10 0 Atbildēt

Kursh vairaak rij, tas vairaak gaazee… Pie katra reekjina restoraanaa 10 % klaat, vismaz nabagi, kas retaak eed, nestutees sho noziedziigo OIK nodevu.

maitas! 30.septembris 2019 18:57
4 0 Atbildēt

Lai šitās liekēžu galvas atmaksā tautai atpakaļ nozagtos miljonus ar saistīto OIK,kāpēc vēl pastāv tas OIK?Katru mēnesi uz tā rēķina tiek apzagta tauta,un kāpēc par visām šīm afērām vēl neviens negrauž 'cietumu akmeņus!

liekēžiem 30.septembris 2019 19:03
9 0 Atbildēt

Par tādiem piedāvājumiem viņu pašu uz mieta,un lai ar savām treknajām plaušām attīra gaisu uz visas planētas!Atradies te censonis!Vemt gribas!

padomiņš 30.septembris 2019 19:31
1 0 Atbildēt

Pirdiens kas pirdiens ! Pat domādams neizdomāsi !

Jūlis 30.septembris 2019 21:13
9 0 Atbildēt

Mašīnu eksplotācijas nodoklis ir pakārtots no CO2 izmešiem.Vai tad liks vēlreiz maksāt?

es 1.oktobris 2019 3:21
1 0 Atbildēt

Latvijas pārvadātāji tā jau nevar konkurēt ar LT, EST un PL pārvadātājiem, tie lētāka degviela, labāka nodokļu politika....tagad vēl grib krāmēt virsū. Drīz vadzis lūzīs un tad no uzņēmējiem paliks tikai lietuvieši Rimi un Maxima.........

Normunds 1.oktobris 2019 8:21
0 0 Atbildēt

Katram mājas skurstenim pa skaitītājam

god.rīdzinieks 1.oktobris 2019 10:55
1 0 Atbildēt

un katram liellopam arī

smaga dūša 1.oktobris 2019 19:44
0 0 Atbildēt

Vai alus pudelēm arī būs?

felix65 1.oktobris 2019 9:42
4 3 Atbildēt

Apdauzītie kretīni! Cik ilgi vēl mūs čakarēs ar to co afēru? CO nav piesārņojums. Tā ir neatņemama dzīvības cikla sastāvdaļa. Vairāk CO, vairāk zaļās dabas un ja jau kāds pavelkas uz blēņu stāstiem par globālo sasilšanu, tad vairāk atstarotās saules gaismas un mazāka zemeslodes sasilšana. Ministru- dunduku atpakaļ skolassolā!

HaHaHa 1.oktobris 2019 9:43
1 0 Atbildēt

Naivie vēlētāji noticēja kotlešniekiem?

OIKa saņēmēji saņems to pašu ko līdz šim, bet bauri maksās vairāk. Pie tam tagad tam vairs nebūs piesaiste pie elektrības patēriņa bet pie kaut kā pavisam cita. Piem. tas varētu būt nodoklis privātmājām par apkuri, protams uz auto, jo autovadītājus jau vienmēr ir viegli aplikt ar nodokļiem. Grib;esi braukt, nekur neliksies...

Pensionārs 040746 1.oktobris 2019 10:33
4 3 Atbildēt

3L dīzelisti ir pelnījuši daudz lielāku nodokli nekā viņi pašreiz maksā. Jo īpaši tas attiecas uz e60, e46 un C6 smirdekļiem.

ha ha 1.oktobris 2019 15:39
3 1 Atbildēt

Tieši mazie dīzeļi jāapliek ar nodokli, jo tie neiet un tad sākās visas čipošanas, dpf griešanas, lai tā kaste kust uz priekšu, kamēr trīnītis jau stokā labi iet.

ē-es par tevi nebalsoju 1.oktobris 2019 10:58
1 0 Atbildēt

Kāds no staff eleganti paņirgājies par par kārtējo ministru.Jaatzīst,N.K. kungs,liekas,pārspēts.

Pļurkt 1.oktobris 2019 13:52
1 0 Atbildēt

Tausta augsni kur vēl ko varētu nozagt un ko apzagt!

lasītājs 1.oktobris 2019 19:46
1 0 Atbildēt

Mūsu ministriem dots tāds uzdevums - regulāri viļņot tautu runājot muļķības.Tikmēs saimnieki zog ko lielu vai turpina veco zagšanu.Kā citādi sponsorēt "politiskās partijas"?

gunvalža 1.oktobris 2019 19:48
1 0 Atbildēt

Vēl viens lielākais kretīns ielikts ministros!

Hops 1.oktobris 2019 23:00
1 0 Atbildēt

Vieni no lielākajiem gaisa piesārņotājiem ir kuģi, kad beidzot izbeigs milzīgo prāmju invāziju Rīgas centrā?

Nākošie gaisa bendētāji ir lidmašīnas kuru skaits Rīgas lidostā palielinās ar katru dienu , LŪK kur var uzlikt kārtīgus EKO nodokļus, lai lidot un peldēt gribošie resnvēderi maksā ragā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti