Latvijā situācija ar odometru krāpniekiem uzlabojas, tomēr problēma pastāv 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Pēteris Tārs | 13.janvāris 2020 10:18

Cīņa ar odometru krāpniekiem ir tikpat sena kā pats automobilis. Arī Latvijā par šo problēmu ir runāts gana daudz, taču joprojām daudzu prātos ir iesakņojies stereotips, ka lietotiem automobiļiem no Eiropas nevar būt vairāk par 200 000 nobrauktu kilometru.

Kā izrādās situācija Latvijas lietotu auto tirgū iepriekšējā gada laikā ir ievērojami uzlabojusies.

Kā liecina uzņēmuma autoDNA apkopotā informācija, pērna tika fiksēti tikai 23% gadījumu, kad pārdevēji ir krāpušies ar patieso automašīnas nobraukumu. Kas ir ievērojams kritums, ņemot vērā, ka pirms dažiem gadiem odometru “notīšana” tika konstatēti teju katram otrajam (~45%) automobilim un no atsevišķiem reģioniem, piemēram, Skandināvijas pat 64% gadījumu.

Lai arī kopējā situācija krietni uzlabojas, joprojām netrūkst izteiktu un nekaunīgu krāpšanas piemēru. Pērnā gada līderpozīcijas ieņem kāds 2004. gada Volvo V70, kura sludinājumā norādītie 218 104 km nobāl patiesā nobraukuma priekšā – 851 112 km. Tie ir 633 008 ekspluatācijas kilometri, kas izdzēsti no automašīnas vēstures! Salīdzinājumam – līdz Mēnesim un atpakaļ ir vidēji 768 800 kilometru.

Pērnā gada antirekordisti:

1.       Volvo V70 2004. gads – no 851 112 km uz 218 104 km (koriģēti 633 008 km)

2.       Mercedes Benz Viano 2010. gads – no 749 620 km uz 187 005 (koriģēti 562 615 km)

3.       Mercedes Benz E220 2008. gads – no 760 167 km uz 339 000 (koriģēti 421 167 km)

4.       Audi A6 2006. gads – no 639 448 km uz 270 000 km (koriģēti 369 448 km)

“Digitālais laikmets ir devis lieliskus rīkus līdz šim nepieejamam informācijas apjomam no neskaitāmām pasaules datu bāzēm. Ja pirms vairākiem gadiem pircējam Latvijā nebija ne mazākās iespējas uzzināt par auto stāvokli izcelsmes valstī, tad šobrīd par auto vēsturi var pārliecināties ikviens. Tas protams ievērojami sarežģī šāda koriģēta automobiļa realizāciju un pārdevējam tas ir vai nu jāpārdod ar lielu atlaidi vai arī jāgaida pircējs, kurš nebūs pārliecinājies par tā patieso nobraukumu un tehnisko stāvokli,” stāsta portāla autoDNA vadītājs Agris Dulevičs.

Krāpnieki ļoti labi apzinās esošo situāciju un autoDNA uzņēmuma analītiķi ir pamanījuši interesantu tendenci. Ievērojami ir pieaudzis to gadījumu skaits, kad sludinājumā netiek norādīti VIN numuri vai arī tie uzrakstīti kļūdaini, tādējādi cenšoties slēpt informāciju par automašīnas pagātni.

“Esam aptaujājuši gan savus biedrus, gan arī vairākus neatkarīgos tirgotājus. Visi atzīst, ka situācija ar odometru manipulācijām pēdējo gadu laikā ir būtiski uzlabojusies. Tirgus piedāvājumā ir ievērojami samazinājies tādu automobiļu skaits, kam veiktas būtiskas manipulācijas, samazinot nobraukuma rādījumu par vairākiem simtiem tūkstošu km,” stāsta Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Auto asociācija uzsver, ka šādas izmaiņas tirgū ir notikušas pateicoties visām iesaistītajām pusēm - gan autoražotāju pārstāvjiem, kam sakārtotākā tirgū parādās iespējas kvalitatīvākam un dārgākam produktam, gan lietotu automobiļu tirgotājiem, kam tagad daudz vairāk ir jākonkurē ar klientu apkalpošanas kvalitāti, gan pakalpojuma sniedzējiem, kas nodrošina ekspluatācijas un nobraukuma vēstures pieejamību, gan arī pašiem pircējiem, kas ir kļuvuši daudz zinošāki un prasīgāki.

Pavisam tika pārbaudītas 10 388 automašīnas, no kurām 77% gadījumu jeb 7 967 spēkratiem odometra rādījums atbilda patiesībai. Pārējām 2 421 automašīnām tika konstatētas neatbilstības odometra rādījumā.

Vidēji tiek “notīti” 108 245 km, savukārt kopā no auto vēsturēm ir nodzēsti 261 630 431 km. Salīdzinājumam - līdz Saulei un atpakaļ ir vidēji 299 000 000 kilometru. Par spīti pozitīvajām tendencēm patiesība ir vēl skarbāka, jo valstī ir krietni vairāk par 10 388 automašīnu.

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iks 13.janvāris 2020 20:13
8 2 Atbildēt

Tādēl, ka tu pērc vecus šrotus.

Ja cilvēks pērk lietotubar auto pa 30k, 40k un vairāk tad negribētos takā maksāt par auto kurš nobraucis 250-300k bet max līdz 100k.

Ir jau arī cilvēki kuri apstulbst, pērk auto neko nenoskaidro, iepriekš braukuši ar lūžņiem, iesēžas audi, bmw, vai mb, kuram reālais nobraukums ap 300-400k un samaksā to summu, kuru max varētu maksāt par auto ar nobraukumu 50-100k km. Skaidrs ka tāds 400k nobraucis vācietis būs patīkamāks par tikko no salona izdzītu kiu, reni, vai kas tur vel par auto izstrādājumiem ir, bet nu tas nav godīgi pret pircēju.

iks 14.janvāris 2020 13:31
5 0 Atbildēt

Kāds tam visam sakars ar šo rakstu? Tavuprāt grozīt tos nobraukumus ir ok?

Nobraukumam ir ļoti būtiska nozīme, un šeit nerunāju par salīdzinājumu ļoti kopts ar lielāku nobraukumu un nojāts ar mazaku nobraukumu.

Iks 14.janvāris 2020 13:26
4 0 Atbildēt

Es neskaitu svešu naudu! Taču tev pašam nešķiet, ka tā odometru grozīšana ir galīgi nepareiza? Ne visi cilvēki kaut ko saprot no auto, un ne viniem jāsaprot, bet šaubos, vai pats labrāt šķirtos no naudas summas (lai arī kāda tā būtu) par preci kurai šī summa nav adekvāta.

Kas tajā audi bija mēsls (turklat tas jau ari ir vecs auto), tolaik protams nebija, anyway konkrētāk.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti