Latvijā situācija ar odometru krāpniekiem uzlabojas, tomēr problēma pastāv 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Pēteris Tārs | 13.janvāris 2020 10:18

Cīņa ar odometru krāpniekiem ir tikpat sena kā pats automobilis. Arī Latvijā par šo problēmu ir runāts gana daudz, taču joprojām daudzu prātos ir iesakņojies stereotips, ka lietotiem automobiļiem no Eiropas nevar būt vairāk par 200 000 nobrauktu kilometru.

Kā izrādās situācija Latvijas lietotu auto tirgū iepriekšējā gada laikā ir ievērojami uzlabojusies.

Kā liecina uzņēmuma autoDNA apkopotā informācija, pērna tika fiksēti tikai 23% gadījumu, kad pārdevēji ir krāpušies ar patieso automašīnas nobraukumu. Kas ir ievērojams kritums, ņemot vērā, ka pirms dažiem gadiem odometru “notīšana” tika konstatēti teju katram otrajam (~45%) automobilim un no atsevišķiem reģioniem, piemēram, Skandināvijas pat 64% gadījumu.

Lai arī kopējā situācija krietni uzlabojas, joprojām netrūkst izteiktu un nekaunīgu krāpšanas piemēru. Pērnā gada līderpozīcijas ieņem kāds 2004. gada Volvo V70, kura sludinājumā norādītie 218 104 km nobāl patiesā nobraukuma priekšā – 851 112 km. Tie ir 633 008 ekspluatācijas kilometri, kas izdzēsti no automašīnas vēstures! Salīdzinājumam – līdz Mēnesim un atpakaļ ir vidēji 768 800 kilometru.

Pērnā gada antirekordisti:

1.       Volvo V70 2004. gads – no 851 112 km uz 218 104 km (koriģēti 633 008 km)

2.       Mercedes Benz Viano 2010. gads – no 749 620 km uz 187 005 (koriģēti 562 615 km)

3.       Mercedes Benz E220 2008. gads – no 760 167 km uz 339 000 (koriģēti 421 167 km)

4.       Audi A6 2006. gads – no 639 448 km uz 270 000 km (koriģēti 369 448 km)

“Digitālais laikmets ir devis lieliskus rīkus līdz šim nepieejamam informācijas apjomam no neskaitāmām pasaules datu bāzēm. Ja pirms vairākiem gadiem pircējam Latvijā nebija ne mazākās iespējas uzzināt par auto stāvokli izcelsmes valstī, tad šobrīd par auto vēsturi var pārliecināties ikviens. Tas protams ievērojami sarežģī šāda koriģēta automobiļa realizāciju un pārdevējam tas ir vai nu jāpārdod ar lielu atlaidi vai arī jāgaida pircējs, kurš nebūs pārliecinājies par tā patieso nobraukumu un tehnisko stāvokli,” stāsta portāla autoDNA vadītājs Agris Dulevičs.

Krāpnieki ļoti labi apzinās esošo situāciju un autoDNA uzņēmuma analītiķi ir pamanījuši interesantu tendenci. Ievērojami ir pieaudzis to gadījumu skaits, kad sludinājumā netiek norādīti VIN numuri vai arī tie uzrakstīti kļūdaini, tādējādi cenšoties slēpt informāciju par automašīnas pagātni.

“Esam aptaujājuši gan savus biedrus, gan arī vairākus neatkarīgos tirgotājus. Visi atzīst, ka situācija ar odometru manipulācijām pēdējo gadu laikā ir būtiski uzlabojusies. Tirgus piedāvājumā ir ievērojami samazinājies tādu automobiļu skaits, kam veiktas būtiskas manipulācijas, samazinot nobraukuma rādījumu par vairākiem simtiem tūkstošu km,” stāsta Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Auto asociācija uzsver, ka šādas izmaiņas tirgū ir notikušas pateicoties visām iesaistītajām pusēm - gan autoražotāju pārstāvjiem, kam sakārtotākā tirgū parādās iespējas kvalitatīvākam un dārgākam produktam, gan lietotu automobiļu tirgotājiem, kam tagad daudz vairāk ir jākonkurē ar klientu apkalpošanas kvalitāti, gan pakalpojuma sniedzējiem, kas nodrošina ekspluatācijas un nobraukuma vēstures pieejamību, gan arī pašiem pircējiem, kas ir kļuvuši daudz zinošāki un prasīgāki.

Pavisam tika pārbaudītas 10 388 automašīnas, no kurām 77% gadījumu jeb 7 967 spēkratiem odometra rādījums atbilda patiesībai. Pārējām 2 421 automašīnām tika konstatētas neatbilstības odometra rādījumā.

Vidēji tiek “notīti” 108 245 km, savukārt kopā no auto vēsturēm ir nodzēsti 261 630 431 km. Salīdzinājumam - līdz Saulei un atpakaļ ir vidēji 299 000 000 kilometru. Par spīti pozitīvajām tendencēm patiesība ir vēl skarbāka, jo valstī ir krietni vairāk par 10 388 automašīnu.

 
Visi komentāri
 
msh 13.janvāris 2020 12:37
2 0 Atbildēt

Atslēgas vārds - "fiksēti".

Janka 13.janvāris 2020 16:47
3 0 Atbildēt

es teiktu, ka tinēji kļuvuši gudrāki - vispirms paskatās vēsturi un tad tin, lai izskatās ticami.

Vai paši braucēji, kas daudz nobrauc katru gadu, arī tin katru gadu. Piemēram, pēc 5 gadu lietosānas, tad auto uzrādās pieņemami 50kkm piebraukti klāt, kaut arī auto varbūt ir veicis 250k km.

Frontera 13.janvāris 2020 17:05
1 8 Atbildēt

Nezinu...kaut kā powerī.Neskatos rādijumus..esmu dažādus auto pircis ar dažādiem nobraukumiem..bija VOLVO 600 Tkm,tad bija GOLFS dīzels ar 550Tkm..hvz vai tīts vai nē,,neprasu.patreiz ir opels ar 550tkm nu un??

iks 13.janvāris 2020 20:13
8 2 Atbildēt

Tādēl, ka tu pērc vecus šrotus.

Ja cilvēks pērk lietotubar auto pa 30k, 40k un vairāk tad negribētos takā maksāt par auto kurš nobraucis 250-300k bet max līdz 100k.

Ir jau arī cilvēki kuri apstulbst, pērk auto neko nenoskaidro, iepriekš braukuši ar lūžņiem, iesēžas audi, bmw, vai mb, kuram reālais nobraukums ap 300-400k un samaksā to summu, kuru max varētu maksāt par auto ar nobraukumu 50-100k km. Skaidrs ka tāds 400k nobraucis vācietis būs patīkamāks par tikko no salona izdzītu kiu, reni, vai kas tur vel par auto izstrādājumiem ir, bet nu tas nav godīgi pret pircēju.

Frontera 13.janvāris 2020 21:18
3 7 Atbildēt

Un??Neskaiti svešu naudu!!Gribu pērku šrotus,man nav jādara kā visi dara.Ei ņem kredītu un pērc jaunu auto..kur problēma???Man savā laikā palaimējās 2003 gadā tika nodots AUDI A6 ,123Kw 2,5 dīzels 2000gada auto..nobraucu 4 gadus..totāls mēsls!!Un no 2007 gada es tikai ar veciem braucu un nav problēmas..Jā..nav jauns ,bet nav kredītā un rokas no dirsas neaug.

Iks 14.janvāris 2020 13:26
4 0 Atbildēt

Es neskaitu svešu naudu! Taču tev pašam nešķiet, ka tā odometru grozīšana ir galīgi nepareiza? Ne visi cilvēki kaut ko saprot no auto, un ne viniem jāsaprot, bet šaubos, vai pats labrāt šķirtos no naudas summas (lai arī kāda tā būtu) par preci kurai šī summa nav adekvāta.

Kas tajā audi bija mēsls (turklat tas jau ari ir vecs auto), tolaik protams nebija, anyway konkrētāk.

Freijers 14.janvāris 2020 8:30
0 0 Atbildēt

Kas tie tādi par autiņiem par 30-40K ar ~100K nobraukumu ?! Daži A4 jau ir par 3 reizēm lētāki ar divreiz mazākiem nobraukumiem...protams, ja nav atkal sairsts kkas.

Rr19 14.janvāris 2020 11:47
0 6 Atbildēt

Izskatās ,ka Tu pats ar izstrādājumu brauc.

HE 13.janvāris 2020 17:09
1 2 Atbildēt

Nekas nekur nav jātin, tiek uzstādīta ''ierīce'' kura braucot pēc vajadzības aptur odometra griešanos.

Frontera 13.janvāris 2020 17:09
1 7 Atbildēt

zinu cilvēkus ,kas nepirks tirgū auto ar 150-180tkm nobraukumu,bet nopirks ar 400-800tkm nobraukumiem.Jo,tādas ir uzticamākas nekā kkādas hvz placī stāvējušas 15 gadus

imzz 13.janvāris 2020 18:42
1 0 Atbildēt

Nu, lūk. Tagad izlasīs tavu komentāru un sāks tīt uz priekšu ;)

Frontera 13.janvāris 2020 21:19
2 5 Atbildēt

lai tin..kur problēma?????Nu eijiet uz salonu un pērkat jaunu BMW un braucat..tak neviens jums nemaisa..vai ne?

Freijers 14.janvāris 2020 8:33
1 2 Atbildēt

Muļķu palicis mazāk, kas skatās pēc vieniem nobraukumiem un netic pasakām par mācītājiem, kas noripina 10K gadā 2 un augšu litrīgu motoru ietilpīgā bundžā...tas arī viss. Tā kā arī es pērku auto, lielākoties līdz 1K eiro, kādam tie būs šroti, lai tā būtu, bet toties kaut kādā tehniskā kārtībā, tad mani šie nobraukumi, ja nav astronomiski, īpaši nekasa, jo tādā gadāijumā vienmēr var norakstīt zaudējumos, nevis palikt par servismeņu vergu un ātro kredītu klientu !

iks 14.janvāris 2020 13:31
5 0 Atbildēt

Kāds tam visam sakars ar šo rakstu? Tavuprāt grozīt tos nobraukumus ir ok?

Nobraukumam ir ļoti būtiska nozīme, un šeit nerunāju par salīdzinājumu ļoti kopts ar lielāku nobraukumu un nojāts ar mazaku nobraukumu.

Krišānis 14.janvāris 2020 22:27
0 1 Atbildēt

Pēc pieredzes 2014. Gada mašīnu ar 440000 tūkst nobraukumu Latvijā pārdot ir gandrīz neiespējami. Ar 215 tūkst uz odometra aiziet par cenu, kas līdzvērtīga Vācijas auto ar 400 tūkst nobraukumu.

Šoferīts 15.janvāris 2020 8:43
0 0 Atbildēt

Nopirku mašīnu ar tītu odometru. To ka tītenis man pateica dīleris pie pirmspirkšanas diagnostikas. Tomēr dīleris arī norādīja, ka mašīna kopumā ir ļoti labā stāvoklī un vēl savus 100-200k noies bez problēmām. Tā arī ir, braucu jau piekto gadu un ar mašīnu nav bijušas nekādas problēmas, tik cik regulārās apkopes.

Pircējam nevajadzētu koncentrēties uz kilometriem odometrā, bet uz kopējo tehnisko stāvokli. Pat ja mašīnai ir 800k nobraukums, bet pēc visiem parametriem auto it teicamā stāvoklī, tas nozīmē, ka motors jau ir piedzīvojis kapitālo remontu un tur nauda vairs nebūs jāgrūž.

iks 15.janvāris 2020 16:27
1 0 Atbildēt

Runa jau nav tikai par auto teh. stāvokli, bet arī par cenu.

Cik maksā 911tais ar 50k nobraukumu un cik ar 250k nobrauku. Protams galvenokārt jāskatās uz teh stavokli utt.

Kā arī, tas, ka motoram veiks kap remonts nenozime, ka viss parejais bus mainīts, kārba, amji, reikas, sūkņi, sprauslas utt (atkarigs no auto). Un jo dārgākas klases auto, jo svarīgāk kāds ir nobraukums. Uzreiz pasaku, ka 5ser, a6, e klasi, tu nevēlēsies iegādāties ar 400k km uz odometra, savukārt tieši šie auto parasti sludinājumos tirgojas ar 200k + km uz odometra, cenas ir salīdzinoši zemas, nu un ja īstais nobraukums ir 400k km, vai vairāk? Tu taču saproti, ka tur uzreiz kādi pāris tūkstoši ir jāmīnuso.

gunbox 15.janvāris 2020 13:03
0 2 Atbildēt

Kuram idiotam ir tādi stereotipi iesakņojušies? Mans stereotips ir tāds, ka nav neviena auto no eiropas, kuram nav tīts odometrs, jo eiropas otreizējos tirgos auto vidējā cena ir krietni augstāka kā LV. Tātad šeit mēs redzam tikai šrotus ar attītiem odometriem. Vienīgais īstais odmometrs ir LV pirktam auto ar CSD vēsturi. Un arī šeit daži pamanās katru gadu pirms skates attīt pusi nobraukuma nost.

405 15.janvāris 2020 14:12
0 0 Atbildēt

99 % tā arī ir.

Piekam tinēji lielākoties vairs nav nedz mūsu plači nedz lietuvas, viss jau ir izdarīts pirms viņiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti