Latviju šķērsos kilometru garš vilciens no Ķīnas - iAuto

Latviju šķērsos kilometru garš vilciens no Ķīnas 7

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 7.aprīlis 2020 8:11

Latvijas teritoriju šonedēļ plāno šķērsot kilometru garš kravas vilciena sastāvs, kas ved preces no Ķīnas uz Kaļiņingradu, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" pārstāve Ella Pētermane.

Viņa norādīja, ka šajā nedēļā pa "Latvijas dzelzceļa" uzturēto dzelzceļa infrastruktūru tiek plānots īpaši gara kravasvilciena pārvadājums, kas, turpinot attīstīt sadarbību ar Krievijas dzelzceļu un pamatojoties uz februāra beigās noslēgto vienošanos starp abiem uzņēmumiem par īpaši garu kravas vilcienu pārvadājumu organizēšanu, tiek nosūtīts no Ķīnas uz Kaļiņingradas apgabalu.

Kravas vilciens, kura sastāvā ir simts 20 pēdu konteineru, ir vienu kilometru garš.

Maršrutā no Ķīnas uz Kaļiningradu tiek nogādāti izejvielu materiāli.

Vilciens ceturtdien, 2.aprīlī, sāka ceļu maršrutā Ķīna-Krievija-Latvija-Kaļiņingradas apgabals. Kravas vilciens galamērķi Kaļiņingradā sasniegs aptuveni deviņās diennaktīs, bet Latvijas teritoriju tas šķērsos desmit stundās, ieskaitot muitas un robežšķērsošanas procedūrām nepieciešamo laiku.

Neskatoties uz pašreizējo ekonomisko situāciju pasaulē, ko ietekmē Covid-19 pandēmija, un kā rezultātā vairums uzņēmumu ir apturējuši ražošanu, vai būtiski samazinājuši ražošanas tempus, šis būs piektais konteinervilcienu sastāvs dažu nedēļu laikā, kas maršrutā Ķīna-Zabaikaļska (Krievija) - Kaliņingrada dodas, šķērsojot Latvijas teritoriju. 

Pētermane norādīja, ka šādu regulāru pārvadājumu organizēšana apliecina, ka arī izaicinājumiem bagātajā periodā "Latvijas dzelzceļš" meklē un atrod iespējas kravu apmēra palielināšanai un jaunu sadarbības virzienu attīstīšanai.

Gan šis īpaši garais kravas vilciena sastāvs, gan arī iepriekšējie četri tiek formēti, sadarbojoties "Latvijas dzelzceļam", Krievijas dzelzceļam, kā arī Krievijas uzņēmumam "Transcontainer" un "Latvijas dzelzceļa" meitassabiedrībām SIA "LDz Cargo" un SIA "LDz loģistika", kas ir atbildīgas par vilciena pārvadāšanu Latvijas teritorijā, loģistikas un muitas pakalpojumu organizēšanu.

Līdz šim garākais vilciena sastāvs, kas tranzītā šķērsojis Latvijas teritoriju no Krievijas uz Kaļiņingradu, bija ar 75 ritošā sastāva vienībām un tas svēra 7460 tonnu.

Kompānijā norādīja, ka Latvijā pretstatā vairākām citām Eiropas Savienības valstīm ir iespēja pārvadāt garākus un smagākus kravas vilcienu sastāvus. 

Atbilstoši auditorkompānijas "Ernst & Young" 2018.gadā veiktajai salīdzinošajai analīzei par Eiropas valstu dzelzceļa infrastruktūru, vidējais kravas vilciena smagums, kas tiek pārvadāts pa Somijas un Polijas dzelzceļa infrastruktūru, ir līdz 1500 tonnām, Vācijā - ap 500 tonnām, bet Latvijā dzelzceļa infrastruktūra pilnībā atbilst 22,5 tonnu ass noslodzei jeb spēj nodrošināt smago kravu pārvadājumus.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".
 

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Uggga 7.aprīlis 2020 12:40
6 0 Atbildēt

Padomju laikā nebija nekas neparasts redzēt 70+ vagonu sastāvu. Man kā bērnam bija interesanti sēdēt autobusā pie pārbrauktuves un skaitīt vagonus.

Vernons 7.aprīlis 2020 10:54
6 0 Atbildēt

Standarta kravas vilciena garums, ko var pieņemt vairākums staciju ir 64 vagoni.

ejcnbu 7.aprīlis 2020 9:55
5 1 Atbildēt

No raksta var secināt, ka LV dzelzceļi būvēti pēc PSRS standartiem un tolaik svarīgi bija, lai var transportēt smago militāro tehniku. Ne jau par kravām domājot būvēja ar tādu rezervi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Nosaukti "Latvijas Gada auto 2026" septiņi finālisti (+ VIDEO)

Konkurss "Latvijas Gada auto 2026" tuvojas noslēgumam, kad tiks noskaidrots galvenā titula ieguvējs un uzvarētāji atsevišķās nominācijās. Žūrijai atlicis vien piešķirt punktus septiņiem finālistiem, kas tika izvēlēti no šogad konkursam pieteiktajiem 33 jaunākajiem auto modeļiem. Lasīt vairāk

 

Atcelt plānotās izmaiņas vinjete cenās! SM piedāvās pagarināt autoceļu lietošanas nodevu atbrīvojumu zemniekiem 4

Mēs vēlamies apturēt nesamērīgās un ekonomiski nepamatotās izmaiņas autoceļu lietošanas nodevā, kas būtiski sadārdzinātu ikdienas izmaksas gan uzņēmējiem, gan iedzīvotājiem. Lasīt vairāk

 

Pie valdības protestē pret ceļu nodevu komercauto līdz 3,5 tonnām (+ VIDEO) 24

Ap 100 cilvēku, toskait zemnieki, uzņēmēji un vairāki opozīcijas politiķi šodien pulcējās nesaskaņotā protesta akcijā pie Ministru kabineta. Viņi pauda sašutumu par ieceri palielināt autoceļu lietošanas nodevu. Satiksmes ministrs Atis Švinka ("Progresīvie") gan apgalvo – par jauno kārtību izplatīts daudz mītu un tas satraucis sabiedrību. Lasīt vairāk

 

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 15

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti