Latviju šķērsos kilometru garš vilciens no Ķīnas 7

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 7.aprīlis 2020 8:11

Latvijas teritoriju šonedēļ plāno šķērsot kilometru garš kravas vilciena sastāvs, kas ved preces no Ķīnas uz Kaļiņingradu, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" pārstāve Ella Pētermane.

Viņa norādīja, ka šajā nedēļā pa "Latvijas dzelzceļa" uzturēto dzelzceļa infrastruktūru tiek plānots īpaši gara kravasvilciena pārvadājums, kas, turpinot attīstīt sadarbību ar Krievijas dzelzceļu un pamatojoties uz februāra beigās noslēgto vienošanos starp abiem uzņēmumiem par īpaši garu kravas vilcienu pārvadājumu organizēšanu, tiek nosūtīts no Ķīnas uz Kaļiņingradas apgabalu.

Kravas vilciens, kura sastāvā ir simts 20 pēdu konteineru, ir vienu kilometru garš.

Maršrutā no Ķīnas uz Kaļiningradu tiek nogādāti izejvielu materiāli.

Vilciens ceturtdien, 2.aprīlī, sāka ceļu maršrutā Ķīna-Krievija-Latvija-Kaļiņingradas apgabals. Kravas vilciens galamērķi Kaļiņingradā sasniegs aptuveni deviņās diennaktīs, bet Latvijas teritoriju tas šķērsos desmit stundās, ieskaitot muitas un robežšķērsošanas procedūrām nepieciešamo laiku.

Neskatoties uz pašreizējo ekonomisko situāciju pasaulē, ko ietekmē Covid-19 pandēmija, un kā rezultātā vairums uzņēmumu ir apturējuši ražošanu, vai būtiski samazinājuši ražošanas tempus, šis būs piektais konteinervilcienu sastāvs dažu nedēļu laikā, kas maršrutā Ķīna-Zabaikaļska (Krievija) - Kaliņingrada dodas, šķērsojot Latvijas teritoriju. 

Pētermane norādīja, ka šādu regulāru pārvadājumu organizēšana apliecina, ka arī izaicinājumiem bagātajā periodā "Latvijas dzelzceļš" meklē un atrod iespējas kravu apmēra palielināšanai un jaunu sadarbības virzienu attīstīšanai.

Gan šis īpaši garais kravas vilciena sastāvs, gan arī iepriekšējie četri tiek formēti, sadarbojoties "Latvijas dzelzceļam", Krievijas dzelzceļam, kā arī Krievijas uzņēmumam "Transcontainer" un "Latvijas dzelzceļa" meitassabiedrībām SIA "LDz Cargo" un SIA "LDz loģistika", kas ir atbildīgas par vilciena pārvadāšanu Latvijas teritorijā, loģistikas un muitas pakalpojumu organizēšanu.

Līdz šim garākais vilciena sastāvs, kas tranzītā šķērsojis Latvijas teritoriju no Krievijas uz Kaļiņingradu, bija ar 75 ritošā sastāva vienībām un tas svēra 7460 tonnu.

Kompānijā norādīja, ka Latvijā pretstatā vairākām citām Eiropas Savienības valstīm ir iespēja pārvadāt garākus un smagākus kravas vilcienu sastāvus. 

Atbilstoši auditorkompānijas "Ernst & Young" 2018.gadā veiktajai salīdzinošajai analīzei par Eiropas valstu dzelzceļa infrastruktūru, vidējais kravas vilciena smagums, kas tiek pārvadāts pa Somijas un Polijas dzelzceļa infrastruktūru, ir līdz 1500 tonnām, Vācijā - ap 500 tonnām, bet Latvijā dzelzceļa infrastruktūra pilnībā atbilst 22,5 tonnu ass noslodzei jeb spēj nodrošināt smago kravu pārvadājumus.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".
 

 
Visi komentāri
 
ejcnbu 7.aprīlis 2020 9:55
5 1 Atbildēt

No raksta var secināt, ka LV dzelzceļi būvēti pēc PSRS standartiem un tolaik svarīgi bija, lai var transportēt smago militāro tehniku. Ne jau par kravām domājot būvēja ar tādu rezervi.

Vernons 7.aprīlis 2020 10:54
6 0 Atbildēt

Standarta kravas vilciena garums, ko var pieņemt vairākums staciju ir 64 vagoni.

iAuto 7.aprīlis 2020 11:16
4 0 Atbildēt

Šo būtu labi nofilmēt, kad tas būs LV?

Pļurkt 7.aprīlis 2020 17:23
0 1 Atbildēt

Jā, jā - tikai vajadzēja kaut vai pieminēt maršrutu!

Pagaidām iespējamā vieta ir u babušķi v ģerevņe!!

-------------------

Batjka neko nelaiž iekšā kas var būt saistībā ar vīrusu!

Uggga 7.aprīlis 2020 12:40
6 0 Atbildēt

Padomju laikā nebija nekas neparasts redzēt 70+ vagonu sastāvu. Man kā bērnam bija interesanti sēdēt autobusā pie pārbrauktuves un skaitīt vagonus.

Bils 7.aprīlis 2020 13:18
1 0 Atbildēt

Cik lokomotīves to vilks un/vai stums?

ZZZZ 7.aprīlis 2020 14:01
0 0 Atbildēt

Varbūt eksistē kāda vietne, kur var redzēt onlainā kā tie vilcieni kursē? Līdzīgi kā flight radar.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti