Atklāts pārbūvētais reģionālā autoceļa posms no Tērvetes līdz Lietuvas robežai (+ FOTO) 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 18.septembris 2020 13:44

Ceturtdien, 17. septembrī, Zelmeņos tika svinīgi atklāts reģionālā autoceļa Jelgava – Tērvete – Lietuvas robeža (Žagare) (P95) posms no Tērvetes līdz Lietuvas robežai (28,36.-43,55.km).

Atklāšanas pasākumā piedalījās VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, Tērvetes novada domes priekšsēdētāja Dace Reinika, SIA Strabag valdes loceklis Juris Dumpis un SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate Būvniecības departamenta vadītāja Dace Loca, kā arī Lietuvas pilsētas Joņišķi mērs Vitalius Gailius.

“Pateicoties tam, ka ir bijuši pieejami dažādi finansējuma avoti: Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums, ar kura palīdzību sakārtots šis posms līdz Lietuvai, kā arī papildu finansējums, ko aprīlī piešķīra valdība, šogad uz ceļa Jelgava – Tērvete – Lietuvas robeža strādājam vairākos posmos. Tieši reģionālajos autoceļos šogad esam ieguldījuši visvairāk, atjaunojot segumu. Ir prieks būt Tērvetē, vienā no Latvijas Tūrisma galamērķiem un redzēt kvalitatīvi atjaunotu autoceļa posmu. Mēs atceramies, kāds bija ceļš pirms rekonstrukcijas, būvnieks pat minēja, ka uz ceļa bija lielākās risas, ar kādām tam ir nācies strādāt. Paldies visiem, kas pielika roku, lai ceļš tiktu salabots. Lai tas labi kalpo!,” norādīja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Arī Tērvetes novada domes priekšsēdētāja Dace Reinika uzsvēra, ka līdz ar šī ceļa atjaunošanu Tērvetes novads ir ieguvis ļoti daudz un pievienotā vērtība ir mērāma pat 200%, jo viss novads ļoti gaidīja šo ceļu jau gadu desmitiem. Ieguvēji būs visi gan apkārtnes iedzīvotāji, gan tūristi no Latvijas un citām valstīm, kuriem būs daudz ērtāk atbraukt līdz Tērvetei, arī no Lietuvas puses.  Savukārt Lietuvas pilsētas Jonišķi mērs Vitalijus Gailius teica, ka atjaunotais ceļš noteikti veicinās tūrismam attīstību starp Lietuvu un Latviju, jo lietuvieši labprāt dodas uz Latvijas tūrisma galamērķiem.  

Būvdarbu ietvaros visā posmā ir veikta ceļa segas pārbūve, atsevišķos posmos veikta arī pamata papildkārtu pārbūve. Atbilstoši prognozētajai satiksmes intensitātei, smago transportlīdzekļu īpatsvaram un arī, ņemot vērā esošā ceļa klātnes platumu, pirms pārbūves posmā no Tērvetes līdz Augstkalnei izbūvēta 6,5m plata asfaltēta brauktuve ar 1,5m platām nomalēm. No Augstkalnes līdz Lietuves robežai izbūvēta šaurāka 6,0m plata asfaltēta brauktuve ar 0,75m platām nomalēm. Krustojumā ar autoceļu Dobele–Bauska (P103) Tērvetē izbūvēts rotācijas aplis, būtiski uzlabojot satiksmes drošību. Projektā tika veikta arī visu pārējo pašvaldības autoceļu pieslēgumu un gandrīz visu nobrauktuvju uz privātīpašumiem pārbūve. Tika veikta autobusu pieturu vietu pārbūve, atsevišķās vietās mainot arī to novietojumu, lai nodrošinātu neaizsargāto satiksmes dalībnieku drošību (gājēji, velosipēdisti). Visas pieturas aprīkotas ar soliņiem un atkritumu urnām. Darbu ietvaros uzlabotas ceļam pieguļošās ūdens atvades sistēmas.

SIA Strabag valdes loceklis Juris Dupurs un SIA Ceļu būvniecības sabiedrības Igate Būvniecības departamenta vadītāja Dace Loca pateicās iedzīvotājiem par pacietību būvdarbu laikā, un norādīja, ka šogad ceļu būvniekiem vēl priekšā liels darbu apjoms, arī uz šī reģionālā ceļa citā posmā darbi turpinās.

Reģionālā autoceļa Jelgava – Tērvete – Lietuvas robeža (Žagare) (P95) posmu no Tērvetes līdz Lietuvas robežai (28,36.-43,55. km) pārbūvēja piegādātāju apvienība Strabag un Igate par līgumcenu 10,14 milj. eiro (ar PVN), no kuriem 85% līdzfinansē ERAF. Projektu izstrādāja SIA Polyroad par līgumcenu 135 671 eiro (ar PVN).

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 18.septembris 2020 19:53
2 2 Atbildēt

Cirku sataisīja. Uzbūvēts ceļš! Nu gan brīnumi.

Vēl drusku vairāk, un būs kā Krievijā, kurā pieturas izveida un atkritumu konteineru uzstādīšana ir svinīgs notikums.

650 18.septembris 2020 16:25
1 2 Atbildēt

Nu kā tad Tā..A-kalnes pag ir kādi 900 iedzīvotāju, B-kaišu pag knapi ja 600 savāksies .Un tagad Mums Visiem ir jāmaksā par to, lai šī te saujiņa tagd brauktu uz rīgu pa gludu assfaltu.kas traucēja braukt pa negludo? Lai Reiniks maksā, ja viņam vajag.Tas ceļš sen bij jāpārrok,labāk kukurūzu jāiestāda.Vēl reku mendeļciema krustojumu nācās jāpārbūvēt, lai viņiem pa ceļam nebūtu jāpiebremzē.Ārprāts,steidzami jāsniedz lohparaksti.Jā.

Linis 19.septembris 2020 23:08
1 0 Atbildēt

Un pārējais posms no Jelgavas lidz Tērvetei tā arī paliks nobraukts un izdangāts līdz kliņķim???

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti