Valdība atbalsta autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu no nākamā gada oktobra - iAuto

Valdība atbalsta autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu no nākamā gada oktobra

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.novembris 2020 12:26

Ministru kabinets otrdien atbalstīja grozījumus likumā Par autoceļiem, kas paredz no 2021.gada oktobra atvērt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu tirgu.

Satiksmes ministrijas sagatavotie likuma grozījumi paredz, ka valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicēju no 2021.gada 1.oktobra atbilstoši normatīvajiem aktiem par publiskajiem iepirkumiem izraudzīsies VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) atbilstoši Satiksmes ministrijas deleģējumam. 

LVC autoceļu uzturēšanas darbu veicēju izvēlēsies iepirkuma priekšmetu sadalot daļās pa atsevišķiem reģioniem, vienlaikus nosakot, ka LVC ir tiesīga uzsākt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu publisko iepirkumu procedūru ar šā likumprojekta spēkā stāšanās brīdi, lai laicīgi tiktu izraudzīti valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicēji. 

Savukārt pašreizējais valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veicējs - VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) - šos darbus atbilstoši deleģēšanas līgumam veiks līdz nākamā gada 30.septembrim, kā arī pēc tam gadījumos, ja objektīvu iemeslu dēļ attiecīgajā reģionā (teritorijā) nevar tikt nodrošināta valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšana atbilstoši normatīvajiem aktiem par publiskajiem iepirkumiem. Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu LAU deleģēs uz laiku, kas nav īsāks par deviņiem mēnešiem, bet nepārsniedz trīs gadu periodu, lai nodrošinātu LAU ar iespēju plānot resursus un mobilizāciju, kā arī kvalitatīvu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu.

Satiksmes ministrija paredz, ka tirgus dalībnieki konkurences apstākļos var nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu izmaksu efektīvākā veidā, kas radītu izmaksu samazinājumu no 0,43375 miljoniem eiro pirmajā gadā līdz 2,035 miljoniem eiro otrajā un trešajā gadā. Potenciālos valsts autoceļu uzturēšanā ietaupītos līdzekļus plānots novirzīt papildu autoceļu uzturēšanas darbu veikšanai vai autoceļu remontdarbiem.

Kā ziņots, MK augusta beigās atbalstīja Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par autoceļu uzturēšanas tirgus atvēršanu.

Publiskajā iepirkumā, kuru organizēs LVC, valsts pēc teritoriālā principa tiks iedalīta 19 iepirkuma daļās jeb lotēs. Tostarp Rīgas lote ietvers 1023 kilometrus autoceļu, Daugavpils lote - 844 kilometrus, Liepājas lote - 920 kilometrus, Ogres lote - 741 kilometru, Cēsu lote - 1060 kilometrus, Madonas, Gulbenes lote - 1582 kilometrus, Smiltenes, Alūksnes lote - 1390 kilometrus, Limbažu lote - 808 kilometrus, Valmieras lote - 790 kilometrus, Aizkraukles lote - 772 kilometrus, Jēkabpils lote - 835 kilometrus, Balvu, Ludzas lote - 1452 kilometrus, Preiļu, Dagdas lote - 1462 kilometrus, Rēzeknes lote - 852 kilometrus, Talsu, Ventspils lote - 1615 kilometrus, Kuldīgas, Saldus lote - 1322 kilometrus, Tukuma, Dobeles lote - 1427 kilometrus, Bauskas lote - 697 kilometrus un Jelgavas lote - 571 kilometru.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti