Līdz 2023.gada beigām 5. un 7.tramvaja maršruta līnijas pielāgos zemās grīdas tramvajiem - iAuto

Līdz 2023.gada beigām 5. un 7.tramvaja maršruta līnijas pielāgos zemās grīdas tramvajiem 1

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 1.marts 2021 15:07

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien atbalstīja pašvaldības dalību projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem", kas paredz līdz 2023.gada beigām pārbūvēt 5. un 7.tramvaja līnijas maršrutu, tos pielāgojot zemās grīdas tramvaju kustībai un uzlabojot vides pieejamību.

Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa, 7.tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei nepieciešami 34,21 miljons eiro, bet 5.tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūvei - 8,96 miljoni eiro.

Par minētajiem līdzekļiem paredzēts modernizēt 7.tramvaja maršruta līniju posmā no Ausekļa loka līdz Radio lokam un no Centrāltirgus līdz galapunktam "Ķengarags". 

Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaja priekšrocības un vides pieejamību ikvienam pasažierim, plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas. 

Aptuveni 8,6 kilometru garā posmā tiks veikta gan kontakttīkla pielāgošana zemās grīdas tramvajam, gan kabeļu tīkla nomaiņa, palielinot elektroapgādes jaudas.

Projektā paredzēts veikt infrastruktūras pārbūvi aptuveni divu kilometru garumā 5.tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems", pielāgojot minēto tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās. 

5.tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.

Ar mērķi saīsināt krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros paredzēts veikt arī sliežu ceļu pārbūvi 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumā. 

Tiks veikta pārmiju vadības sistēmas ierīkošana, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni un nodrošinot pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību.

Kopējās projekta izmaksas Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvajiem plānotas 43 miljonu eiro apmērā, no kura Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums plānots 36 miljonu eiro apmērā, bet līdzfinansējums 7,82 miljonu eiro apmērā. Projekta īstenošanas termiņš noteikts līdz 2023.gada beigām.

Kā norāda Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV), pašvaldības dalība šajā projektā ir būtisks solis Rīgas satiksmes infrastruktūras modernizācijā. 

Pārbūvējot šīs tramvaju līnijas, kuras ir vienas no noslogotākajām Rīgā, tiks uzlabota gan iedzīvotāju mobilitāte - paātrinot un padarot ērtāku pārvietošanos, gan ievērojami uzlabota pieejamība. Pieturvietu platformas kļūs ērtākas gan cilvēkiem gados, gan cilvēkiem ar kustību traucējumiem, gan māmiņām ar bērnu ratiņiem.

 
Visi komentāri
 
Krotow 1.marts 2021 16:58
0 1 Atbildēt

10. tramvaja maršrutā garais tramvais visticamāk nespīd. Šauras vietas, lieli pacēlumi un pārāk maz tautas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti