iAuto.lv februārī vērsa uzmanību Dubultu prospekta pārbūves projektam Jūrmalā, kurā paredzēts izmantot satiksmes intensitātei neatbilstošus tehnoloģiskos risinājumus. Portāla redakcija šonedēļ saņēma arī Jūrmalas domes rakstisku skaidrojumu, par šo projektu.
Kāpēc, piemēram, Ķemeros Emīla Dārziņa ielā Jūrmalas dome apstiprina būvprojekta risinājumu, kur tiek izmantotas 3 asfaltbetona kārtas atbilstošā biezumā, savukārt Dubultu prospektā, kur satiksmes intensitāte ir 5 reizes lielāka, tiek apstiprināts projekts ar plānāku, asfaltbetona kārtu?
Atbilstoši būvprojekta Skaidrojošā apraksta Seguma konstrukcijas sadaļā norādītajam, ielu esošo brauktuvju posmos ir paredzēta tikai asfaltbetona segas frēzēšana līdz 10cm. Ielu brauktuvju esošā asfaltbetona seguma biezums ir 18-21cm, tas netiek samazināts un ir esošajām satiksmes intensitātes slodzēm atbilstošs. Būvprojekta Griezumu rasējumu lapā ir norādītas segumu konstruktīvās kārtas remontzonām un savienojumiem ar esošo, 7m un 10m plato brauktuvi. Savukārt Skaidrojošajā aprakstā ir aprakstīta jaunizbūvējamās, 6 m platās automašīnu stāvvietas brauktuves asfaltbetona segas konstrukcija, kas atbilst Griezumu rasējumu lapā norādītajai. Automašīnu stāvvietas brauktuves noslodze nav samērojama ar pamatbrauktuves noslodzi, tā atrodas ārpus intensīvas satiksmes braukšanas joslām.
Kāpēc Jūrmalas dome apstiprina veloceļa izbūvi LVS standartiem neatbilstošā platumā (LVS 190-9:2015 “Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa)?
Būvprojektā norādīto, aptuveni 60m garo veloceliņa posmu ir paredzēts izbūvēt kā pieslēgums esošajam, 1.5m platajam celiņam, to pagarinot līdz jaunizbūvējamajai nobrauktuvei no Zigfrīda Meierovica prospekta uz Pils ielu. Veloceliņa platuma palielināšanu šajā posmā ierobežo blakus augošās dižliepas, kas veido aleju gar Zigfrīda Meierovica prospektu, kā arī esošās pazemes un virszemes inženierkomunikācijas. No Pils ielas līdz Dubultu prospektam 1 ir paredzēta aptuveni 200m gara un 2m plata veloceliņa izbūve.
Latvijas Standartā LVS 190-9 “Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa: Velosatiksme” nosacījumi veloceliņa platumam tiek izvirzīti pamatojoties uz prognozējamo velosipēdistu intensitāti, tai skaitā 2m plata veloceliņa izbūve ir veicama, ja prognozējamā velosipēdistu intensitāte ir 70 līdz 400 velosipēdistu stundā.
Kādēļ Dubultu prospekta pārbūves gaitā tiks likvidēta pie Dubultu stacijas esošā gājēju pāreja? Lūdzu atsūtīt risku analīzes rezultātus attiecībās uz gāju pārejas organizēšanas izmaiņām?
Esošā gājēju pāreja pie Dubultu dzelzceļa stacijas neatbilst Latvijas Standarta LVS 190-10 “Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi” 4.1.punktā izvirzītajām prasībām, kas paredz, ka gājēju pārejas apdzīvotās vietās tiek ierīkotas pie nosacījuma ja gājēju intensitāte ir vairāk kā 50 gājēju stundā un automašīnu satiksmes intensitāte pārsniedz 700 automašīnas stundā. Gājēju pārejas ir ierīkojamas vietās, kur koncentrējas gājēju plūsmas un savstarpējais attālums starp gājēju pārejām nav mazāks par 200m. Šobrīd, attālums starp gājēju pāreju pie Dubultu dzelzceļa stacijas un tuvāko gājēju pāreju pie Baznīcas ielas ir aptuveni 150m.
Ievērojot augstāk minētos nosacījumus, apzinot esošās un prognozējamās gājēju plūsmas, būvprojektā ir paredzēta 2 ar luksofora objektiem aprīkotu gājēju pāreju izbūve – viena Dubultu prospekta un Baznīcas ielas krustojumā, un otra Zigfrīda Meierovica prospekta un Pils ielas krustojumā. Dubultu dzelzceļa stacijas gājēju pāreja tiek pārcelta nepilnus 70m tuvāk paredzētajai sabiedriskā transporta pieturvietai un automašīnu stāvvietai, nodrošinot drošu un ērtu gājēju pārvietošanos virzienā uz pludmali un perspektīvā attīstāmo Pils ielas laukumu, kā arī virzienā uz Dubultu dzelzceļa staciju, tuvāk esošajai dzelzceļa sliežu pārejai un Jūrmalas pilsētas muzeja filiālei “Aspazijas māja”, kas ir iecienīts pilsētas visu apskates objekts.
iAuto.lv redakcijas piebilde
Jūrmalas domes skaidrojums par paredzēto asfalta segas biezumu tomēr nevieš skaidrību un rodas papildus jautājumi. Ņemot vērā to, ka tiek veikta arī brauktuvju paplašināšana un aptuveni 80% brauktuves Kauguru virzienā tiks izbūvētas jaunā vietā, kur šobrīd atrodas zāliens un gājēju ietve, kāda tur ir plānotā segas konstrukcija? Pēc projektā norādītajiem griezumiem un darbu daudzuma saraksta ir noprotams, ka arī šajā, jaunajā brauktuves sadaļā kopējais asfaltbetona biezums būs 10 centimetri, kas ir atbilstošs autostāvvietai, bet ne maģistrālai ielai ar augstu satiksmes intensitāti.
Arīdzan Jūrmalas domes atbildē par velosipēda ceļa platumu rodas jautājums, kā projekta izstrādē tika prognozēta velosipēdistu intensitāte? CSDD auditā aizrādīts, ka šajā projektā nav ņemti vērā dati par velobraucēju intensitāti, jo tādu vispār nav. Un tā vietā, lai laicīgi izveidotu kūrortpilsētai un velobraucējiem atbilstošu infrastruktūru, tiks izveidots neērts veloceļš.
Lasi iAuto vēl par šo tēmu:
bļāviens. pirmkārt akmens iauto dārziņā. es metīšu, jā, jā. iepriekš tika ievietota nu ļoti daļēja informācija par šo projektu , daudz ko svarīgu un projektu raksturojošus būtiskus faktus noklusējot un neuzrakstot, līdz ar to radot nepilnīgu un greizu priekšstatu par izstrādāto projektu. kaut kāda neskaidra pdf bilde, no kuras patiesībā neko nevarēja saprast, kas tur īsti sazīmēts, saprojektēts. Pēc otrā rakstiņa pēkšņi izrādās, tur bija pabieza esošā asfaltbetona kārta, līdz 22cm, kurai pēc izlīdzinošās frēzēšanas tiek likti klāt tie 10cm jaunais asfaltbetons un citi noklusēti fakti, lai tikai iznāktu pēc iespaidīgāks kliedziens par šausminošajiem faktiem par it kā drausmīgi nolaidīgo projektu un izšķērdēto nodokļu maksātāju naudu... vienkārši ļoti neprofesionāli uzcepti rakstiņi ar tendencioziem no projekta izņemtiem faktiem, kas vieni paši, bez konteksta, ir ļoti izdevīgi izkliedzami - nu kā tā var, vai ne, šausmas - un tā var turpināt un turpināt par šito iauto rakstiņu cepšanas stilu....
izlamāt projektu var mierīgi, bet, uz priekšu! paši iesniedziet, šodien tik modernos apzīmējumus lietojot, jēgpilnus un ilgspēlējošus satiksmes organizācijas risinājumus, pamatotus ar satiksmes skaitīšanas datiem un plūsmām, transporta kustības prognozes utt utt. kā arī ceļa segas satiksmes slodžu pamatotus aprēķinus utt utt. sešsimtpiecdesmitais, labi rūkts