iAuto.lv februārī vērsa uzmanību Dubultu prospekta pārbūves projektam Jūrmalā, kurā paredzēts izmantot satiksmes intensitātei neatbilstošus tehnoloģiskos risinājumus. Portāla redakcija šonedēļ saņēma arī Jūrmalas domes rakstisku skaidrojumu, par šo projektu.
Kāpēc, piemēram, Ķemeros Emīla Dārziņa ielā Jūrmalas dome apstiprina būvprojekta risinājumu, kur tiek izmantotas 3 asfaltbetona kārtas atbilstošā biezumā, savukārt Dubultu prospektā, kur satiksmes intensitāte ir 5 reizes lielāka, tiek apstiprināts projekts ar plānāku, asfaltbetona kārtu?
Atbilstoši būvprojekta Skaidrojošā apraksta Seguma konstrukcijas sadaļā norādītajam, ielu esošo brauktuvju posmos ir paredzēta tikai asfaltbetona segas frēzēšana līdz 10cm. Ielu brauktuvju esošā asfaltbetona seguma biezums ir 18-21cm, tas netiek samazināts un ir esošajām satiksmes intensitātes slodzēm atbilstošs. Būvprojekta Griezumu rasējumu lapā ir norādītas segumu konstruktīvās kārtas remontzonām un savienojumiem ar esošo, 7m un 10m plato brauktuvi. Savukārt Skaidrojošajā aprakstā ir aprakstīta jaunizbūvējamās, 6 m platās automašīnu stāvvietas brauktuves asfaltbetona segas konstrukcija, kas atbilst Griezumu rasējumu lapā norādītajai. Automašīnu stāvvietas brauktuves noslodze nav samērojama ar pamatbrauktuves noslodzi, tā atrodas ārpus intensīvas satiksmes braukšanas joslām.
Kāpēc Jūrmalas dome apstiprina veloceļa izbūvi LVS standartiem neatbilstošā platumā (LVS 190-9:2015 “Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa)?
Būvprojektā norādīto, aptuveni 60m garo veloceliņa posmu ir paredzēts izbūvēt kā pieslēgums esošajam, 1.5m platajam celiņam, to pagarinot līdz jaunizbūvējamajai nobrauktuvei no Zigfrīda Meierovica prospekta uz Pils ielu. Veloceliņa platuma palielināšanu šajā posmā ierobežo blakus augošās dižliepas, kas veido aleju gar Zigfrīda Meierovica prospektu, kā arī esošās pazemes un virszemes inženierkomunikācijas. No Pils ielas līdz Dubultu prospektam 1 ir paredzēta aptuveni 200m gara un 2m plata veloceliņa izbūve.
Latvijas Standartā LVS 190-9 “Ceļu projektēšanas noteikumi. 9.daļa: Velosatiksme” nosacījumi veloceliņa platumam tiek izvirzīti pamatojoties uz prognozējamo velosipēdistu intensitāti, tai skaitā 2m plata veloceliņa izbūve ir veicama, ja prognozējamā velosipēdistu intensitāte ir 70 līdz 400 velosipēdistu stundā.
Kādēļ Dubultu prospekta pārbūves gaitā tiks likvidēta pie Dubultu stacijas esošā gājēju pāreja? Lūdzu atsūtīt risku analīzes rezultātus attiecībās uz gāju pārejas organizēšanas izmaiņām?
Esošā gājēju pāreja pie Dubultu dzelzceļa stacijas neatbilst Latvijas Standarta LVS 190-10 “Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi” 4.1.punktā izvirzītajām prasībām, kas paredz, ka gājēju pārejas apdzīvotās vietās tiek ierīkotas pie nosacījuma ja gājēju intensitāte ir vairāk kā 50 gājēju stundā un automašīnu satiksmes intensitāte pārsniedz 700 automašīnas stundā. Gājēju pārejas ir ierīkojamas vietās, kur koncentrējas gājēju plūsmas un savstarpējais attālums starp gājēju pārejām nav mazāks par 200m. Šobrīd, attālums starp gājēju pāreju pie Dubultu dzelzceļa stacijas un tuvāko gājēju pāreju pie Baznīcas ielas ir aptuveni 150m.
Ievērojot augstāk minētos nosacījumus, apzinot esošās un prognozējamās gājēju plūsmas, būvprojektā ir paredzēta 2 ar luksofora objektiem aprīkotu gājēju pāreju izbūve – viena Dubultu prospekta un Baznīcas ielas krustojumā, un otra Zigfrīda Meierovica prospekta un Pils ielas krustojumā. Dubultu dzelzceļa stacijas gājēju pāreja tiek pārcelta nepilnus 70m tuvāk paredzētajai sabiedriskā transporta pieturvietai un automašīnu stāvvietai, nodrošinot drošu un ērtu gājēju pārvietošanos virzienā uz pludmali un perspektīvā attīstāmo Pils ielas laukumu, kā arī virzienā uz Dubultu dzelzceļa staciju, tuvāk esošajai dzelzceļa sliežu pārejai un Jūrmalas pilsētas muzeja filiālei “Aspazijas māja”, kas ir iecienīts pilsētas visu apskates objekts.
iAuto.lv redakcijas piebilde
Jūrmalas domes skaidrojums par paredzēto asfalta segas biezumu tomēr nevieš skaidrību un rodas papildus jautājumi. Ņemot vērā to, ka tiek veikta arī brauktuvju paplašināšana un aptuveni 80% brauktuves Kauguru virzienā tiks izbūvētas jaunā vietā, kur šobrīd atrodas zāliens un gājēju ietve, kāda tur ir plānotā segas konstrukcija? Pēc projektā norādītajiem griezumiem un darbu daudzuma saraksta ir noprotams, ka arī šajā, jaunajā brauktuves sadaļā kopējais asfaltbetona biezums būs 10 centimetri, kas ir atbilstošs autostāvvietai, bet ne maģistrālai ielai ar augstu satiksmes intensitāti.
Arīdzan Jūrmalas domes atbildē par velosipēda ceļa platumu rodas jautājums, kā projekta izstrādē tika prognozēta velosipēdistu intensitāte? CSDD auditā aizrādīts, ka šajā projektā nav ņemti vērā dati par velobraucēju intensitāti, jo tādu vispār nav. Un tā vietā, lai laicīgi izveidotu kūrortpilsētai un velobraucējiem atbilstošu infrastruktūru, tiks izveidots neērts veloceļš.
Lasi iAuto vēl par šo tēmu:
Būvēt ir labi, bet vajadzētu gan pamērīt to starpu/starp esošajām (pārejām).Ja tiešām mazāk par 200m, tātad tur pusgadsimta garumā ir norisinājusies galēji pretlikumīga situācija.Abu Policiju tiešā degungalā,netālu no Tiesas.Ārprāts!..
Aspazija noteikti būtu izmisumā, ja uzzinātu ka viņas māja
ir pārspējusi stacijas,stāvvietas un 2gab autobuspieturu summāro apmeklētību.Ja pēc pieejamajiem datiem 2017jā šo te Māju apmeklēja 11994gab (nevakcinēto) personu (v/vid=33gab/dienā), tad asi ppaceļas jautājums par stacijas,pieturu un stāvvietas lietderību šajā sātana apsēstajā rajonā.Ja nu gadījumā tos apmeklē mazāk par 30pers/dienā,prasītos atbrīvot aizbarikādēto apkārtni no šīm te padomju mantojuma atraugām.
Tas, ka tajā Baznīcas krustojumā sen neviens nav aizsaukts Debesīs- tas drīzāk ir Tā Kunga nopelns, nevis j-domes. Šī pāreja gadiem ilgi smaržo pēc organizēti noziedzīgās nolaidības- tā atrodas līkumā un akūtā dzīvas satiksmes vietā.Visus šos jau nezcik garos pirmsbūvniecības 150 muldoņgadus tur ir bardaks.No vienas puses vēl bonusā atļauts absoluti debils kreisais.No otras izbadējušies sātanisti "dala" savstarpējo ietekmi,divām joslām saejot vienā trubā.Plus vēl ar labā pagrieziena loterijas iespēju un ar kandidātiem uz izgriešanos no Blaumaņa ielas piedēkļa.
Tas viss iekļauts tajos "apm 150 metros".Bet nu nekādi nav veicinājis "atbildīgo" personu atbildību par pārejas apgaismojumu un marķējumu,kurš tumsā/slapjumā tur praktiski nav saskatāms vispār nē.
Prottams, pilnīgi cita lieta ar vip-pāreju pie pašas domes.Tur luksofors raujās vaiga sviedros aktīvā režimā 24/7, kaut gan pēc domes darbalaika beigām pārgājēju nav vispār kā tādu.Toties caurbraucošie ērzeļi stāv rindā,kurinot kvēpus un vairojot ticību visam labajam.