2022.gadā jaunu elektroautomašīnu tirgus daļa Latvijā sasniedza 6,4% 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 25.janvāris 2023 14:34

Pērn Latvijā reģistrētas 1068 jaunas automašīnas ar elektrisko piedziņu, veidojot 6,4% tirgus daļu, aģentūru LETA informēja Auto asociācijas pārstāvji.

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs (AS) norāda, ka 2022.gads īpaši jāatzīmē ar straujo elektroauto reģistrāciju kāpumu, to skaitam pieaugot 2,6 reizes. Šāda izaugsme veidoja vēsturiski augstāko tirgus daļu 6,4%, kas ir par 3,5 procentpunktiem vairāk nekā 2021.gadā. Elektroauto tirgus daļa Latvijā gan joprojām ir divas reizes mazāka nekā Eiropas Savienības (ES) valstu vidējā.

Kā skaidro asociācijā, elektroauto skaita pieaugums vistiešākajā veidā ir rezultāts veiksmīgai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) realizētai privātpersonu atbalsta programmai, kā arī vispārējai autobraucēju interesei pāriet uz videi draudzīgu un modernu transportu. Privātpersonu darījumi veidoja 47% no visiem pircējiem pretstatā 26% gadu iepriekš.

Par līderi elektroauto tirdzniecībā izvirzījās "Nissan" ar 196 pārdotām automašīnām, un tas ir pieaugums 6,8 reizes. Otrajā vietā ierindojas "Audi" ar 126 automašīnām un tas r pieaugums 4,5 reizes. Trešajā vietā ir "Volkswagen" ar 116 autoamašīnām, un to skaits pieaudzis par 87,1%.

Asociācijā skaidro, ka no visiem "Nissan" gandrīz 50% ir "Nissan Leaf", kas piegādāti korporatīvajiem klientiem, no tiem lielākā daļa AS "Latvenergo" un AS "Latvijas pasts".

Jaunpienācējs elektroauto konkurencē bija zīmols "Cupra" ar 75 vienībām, savukārt līderpozīciju zaudēja "Škoda", kas ar pārdotām 88 elektroautomašīnām atkrita uz ceturto vietu. Auto asociācijā to skaidro ar ražošanas jaudām un piegāžu izaicinājumiem.

Pērn būtiski palielinājies vieglās kravas elektroauto piedāvājums no četriem modeļiem 2021.gadā līdz 10 modeļiem 2022.gadā. Vieglā komercauto tirgus apjomu lielā mērā ir noteikuši vairāki lieli iepirkumi - SIA "VanWorks" iegādājās 100 "MB Sprinter" un "MB Vito", Nacionāli bruņotie spēki - 87 "Nissan Navara", SIA "Omniva Latvija" - 65 "Renault Master" un AS "Latvijas pasts" - 82 "Renault Master".

Savukārt dīzeļdzinēja automašīnu skaits pērn samazinājies par 9,7%, bet dīzeļdegvielas automašīnu daļa starp visiem degvielu veidiem ir samazinājusies no 27% uz 21%. Tai pat laikā būtiski ir kāpis spraudņa hibrīdu PHEV automašīnu skaits - no 137 vienībām līdz 301 automašīnai.

 
Visi komentāri
 
Vernons 25.janvāris 2023 15:58
1 1 Atbildēt

Pukins vainīgs!

Opis 26.janvāris 2023 9:15
0 1 Atbildēt

Deputāts Kulbergs pa lielam vēlējās teikt, ka lielie uzņēmumi ir sākuši mainīt savu auto parku un dīzeļu vietā darbiniekiem izvēlas lētākos EV (Leaf), bet priekšnieciņiem Audi /VW/Cupra. To arī parāda cipari, ka EV% pieaugums ir proporcionāls dīzeļa auto parka samazinājumam.

Privātie joprojām veido niecīgu daļu no tirgus, jo teiksim kā ir, reti kuram mājās mētājas lieki 60k EUR, lai nopirktu EV. Pat ja naudiņa ir iekrāta, tad jādomā lētāki apkures veidi, lai nav mēnesī jānoliek 500-700 euro par apkuri un elektrību. Agrāk pa to naudu būtu sanācis līzinga maksājums jaunam auto no salona!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 31

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti