Apakškomisija skatīs grozījumus par sodu palielināšanu autovadītājiem par būtisku ātruma pārkāpšanu 13

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.novembris 2023 10:49

Saeimas Krimināltiesību un sodu politikas apakškomisija otrdien plkst.8.30 izskatīšanai pirms otrā lasījuma vērtēs "Jaunās vienotības" (JV) deputātu rosinātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz lielākus sodus par ātruma pārsniegšanu.

JV rosina par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 kilometriem stundā (km/h) piemērot naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 720 līdz 960 eiro pašreizējo 240 līdz 460 eiro vietā, kā arī atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz 12 pašreizējo sešu mēnešu vietā.

Savukārt par tikpat būtiska ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā sods pieaugtu no 360 līdz 460 eiro uz 1040 līdz 1400 eiro un tiktu atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz 24 esošo 12 mēnešu vietā.

Gadījumā, ja ātrums pārsniegts par vairāk nekā 70 km/h neatkarīgi no pārkāpuma izdarīšanas vietas un no transportlīdzekļa veida grozījumi paredzētu sodu 2000 eiro apmērā un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanu uz 36 mēnešiem.

Kā norāda JV, balstoties uz Ceļu satiksmes drošības padomes publiskoto informāciju, katru gadu vairāk nekā 500 transportlīdzekļu vadītāju sauc pie atbildības par ātruma pārsniegšanu par 60 un vairāk km/h.

"Pārgalvīga rīcība uz ceļa rada riskus ne tikai pašam autovadītājam, bet arī apkārtējai sabiedrībai, un diemžēl esošie naudas sodi preventīvu efektu nenodrošina," uzsvēris Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins (JV). 

Tādēļ tiek rosināts pārskatīt pašreizējo kārtību. Grozījumu mērķis ir sodīt par apzinātu bezatbildīgu un ļaunprātīgu rīcību uz autoceļiem, kad būtiski tiek pārkāpts noteiktais braukšanas ātrums.

JV Saeimas frakcijas priekšsēdētāja vietniece Agnese Krasta norāda, ka Valsts policijas publiskotā informācija atklāj satraucošu tendenci, ka esošais sodu apmērs neattur lielu autovadītāju daļu no regulāras, rupjas atļautā braukšanas ātruma ierobežojumu pārkāpšanas, jo tie, kas kādreiz jau pārkāpuši noteikumus, bezatbildīgi rīkojas atkārtoti.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 14.novembris 2023 11:12
2 0 Atbildēt

Vietās kur izveidojās bīstamas situācijas beidzot vajadzētu sakārtot to ceļu infrastruktūru. Interesanti, sekojot līdz nesenajiem, traģiskajiem notikumiem, tie ieguldījumi to veikšanai ir stipri nelieli ar drošākas satiksmes ieguvi. Kur nu vēl dzīvības cena.

0pis 14.novembris 2023 11:43
0 4 Atbildēt

Lūdzu, pastāsti - ko varētu uzlabot uz Jūrmalas apvedceļa, kur nupat bija smaga avārija? Kā novērst izlidošanu pretējā joslā?

Tiešām piedāvā nepārtrauktu atdalošo barjeru?

ZZZZ 14.novembris 2023 12:28
6 0 Atbildēt

Domā tie lielie sodi par ātrumu palīdzēs frontāli izvairīties no csn, ja tas vadītājs piem. regulē klimatu, navigāciju, radio utt. nevis citīgi analizē situāciju uz ceļa? Tad atbilde, iespējams, ka jā sile no kuras nevar izbraukt ne pretējā joslā, ne mežā.

14.novembris 2023 16:37
4 0 Atbildēt

Var uzlabot? Tur jau sen vajadzēja būs 4 joslu ceļam. Tā var uzlabot !

Vernons 14.novembris 2023 11:25
4 11 Atbildēt

Ātruma samazināšanas joslas pietrūkst! Kā nogriezties pa kreisi, ja nav par to padomāts?

BMW 14.novembris 2023 15:38
4 0 Atbildēt

Pofig tie sodi, policijas ielās tak nav un neviens neiekasē. Paskat kā alkāni uz ceļa saradušies, jo zina, ka neviens viņus neturēs.

Jūrmalnieks 14.novembris 2023 15:39
10 0 Atbildēt

Ja jau tas ātrums ir tik bīstams, tad kā deputāti izskaidros, ka uz Ķekavas apvedceļa vālē ar 120-130 un nav negadījumu, bet tur kur zīme 90km/h, visi sitās nost?

Jo 14.novembris 2023 16:48
6 0 Atbildēt

4 joslas uz Ķekavas apvedceļa.  90% visu smago negadījumu ir uz pagājušā gadsimtā būvētājiem, un ntās reizes lāpïtajiem ceļiem (to gan mēs lepni saucam par rekonstrukcijām un pārbūvēm)

Ja Latvijā uzrastos politiķis,  kas panāktu 4 joslu izbūvi 100-150 km rādiusā ap Rīgu uz visiem galvenajiem ceļiem (to ir mazāk par 10) viņš ieietu vēsturē  !!!

Krotow 14.novembris 2023 16:34
3 0 Atbildēt

Tagad gaidiet ka CP cītīgi medīs visus pie īsiem remonta posmiņiem ar 30 kmh.

Ja 14.novembris 2023 16:40
2 0 Atbildēt

šoreiz vārds vietā. Un ja viņi tā darīs, tad mēs esam atpakaļ 90.jos.

Kanibaals 14.novembris 2023 19:50
0 0 Atbildēt

Kā novērtē būtisku ātruma pārkāpumu no nebūtiska? Nu jau mums klārē ka +1 jau ir būtiski.

ZZZZ 15.novembris 2023 7:02
2 0 Atbildēt

Tikai manas pārdomas, arī tik pedantiska +1 ātruma ievērošana, ir viens no uzmanības novēŗšanas iemesliem no satiksmes uz ceļa. Principā uz ko skatos auto aprīkojumā no ekstrām ir kruīzkontrole. Arī apmācāmajiem borēju, jājūt braukšanas ātrums no attiecīgā izvēlētā pārnesuma, jāskatās apkārtējā plūsma un jāskatās UZ CEĻA nevis tupi spidometrā skatīties.

Krotow 15.novembris 2023 13:04
0 0 Atbildēt

Kruīzkontrole ir ļoti laba lieta. Mazāk tirpst kajas un ļauj justies pietiekami komfortabli arī vidējā ātruma zonās aiz pampāļiem, kuri visu laiku raustās starp 85-95 kmh.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas Nio prezentē jaunu un cenu ziņā pievilcīgu Tesla Model Y konkurentu

Ķīnas autobūves uzņēmuma Nio jaunizveidotais apakšzīmols Onvo nodemonstrējis Tresla Model Y līdzīgu krosoveru L60, kam sola pievilcīgu cenu un sniedzamību virs 1000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Arī elektrību. Rīgā atklāta pirmā Neste elektroauto uzlādes stacija (+VIDEO)

Latvijā vadošais degvielas tirgotājs Neste paplašina piedāvājumu un atklāj pirmo 100% atjaunojamās elektrības uzlādes staciju Neste My Renewable Charge Rīgā, Lucavsalas degvielas uzpildes stacijā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām košo Peugeot 208 Hybrid (+VIDEO)

Peugeot 208 ir viens no aizraujošākajiem mazās klases automobiļiem, ko tagad var nopirkt arī kā hibrīdu. Mazais dzeltenais auto dižosies ar satriecošu dizainu un taupīgu apetīti pret degvielu. Lasīt vairāk

 

Jaunpienācēji auto tirgū: vai tiem var uzticēties?

Tikai divos vai trīs gados Eiropas auto tirgū parādījušies daudzi iepriekš nedzirdēti ražotāji no Āzijas. Šīs kompānijas galvenokārt koncentrējas uz elektrisko piedāvājumu. Aziāti prot pārsteigt ar iespaidīgiem tehniskajiem parametriem, tehnoloģijām un to visu piedāvā par salīdzinoši zemu cenu. Bet kā ir ar kvalitāti un uzticamību? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti