Konkurss “Latvijas Gada auto” šogad notiks 26. reizi un par konkursa žūrijas priekšsēdētāju apstiprināts auto žurnālists Normunds Avotiņš. Jaunākos auto modeļus šogad vērtēs 15 žūrijas auto eksperti – auto žurnālisti, autosportisti un lielāko auto parku vadītāji.
Normunds Avotiņš ir sabiedrībā labi zināms auto žurnālists, raidījuma “TV Autoziņas” un “StarFM” radio raidījumu veidotājs un vadītājs, kā arī ilgstoši ir bijis konkursa “Latvijas Gada auto” žūrijas biedrs. Avotiņš šajā amatā nomaina līdzšinējo konkursa žūrijas priekšsēdētāju auto žurnālistu Ati Jansonu, kurš 1997. gadā aizsāka “Latvijas Gada auto” konkursu un 25 reizes bija konkursa žūrijas priekšsēdētājs.
“Latvijas Gada auto” misija – palīdzēt vērtēt jaunāko automobiļu priekšrocības un mīnusus.
Latvijas auto tirgū pieejami ap 350 jauni auto modeļi dažādās versijās no vairāk nekā 45 auto markām, bet katru gadu mūsu tirgu sasniedz vairāki desmiti jauni modeļi – gan esošo modeļu jaunākās paaudzes, gan iepriekš neredzēti modeļi. Tāpēc pircējiem ir ļoti viegli apjukt plašajā izvēlē.
Konkursa “Latvijas Gada auto 2025” žūrijas priekšsēdētājs Normunds Avotiņš uzsver nepieciešamību palīdzēt cilvēkiem orientēties plašajā piedāvājumā: “Ir skaidrs, ka auto industrija un privātā automobiļa koncepcija šobrīd atrodas tādās kā krustcelēs. Pat visatzītākais eksperts nevar droši paredzēt, kurp mēs dodamies. Kā redzams, zaļais kurss un elektromobilitāte neīstenojas iecerētajā ātrumā – arī objektīvu iemeslu dēļ. Tas nozīmē to, ka mūs gaida dažādu tehnoloģiju diversifikācija. Tas, savukārt, cilvēkos rada milzīgu apjukumu. Es domāju, ka “Latvijas Gada auto” tāpat kā jebkura Gada auto konkursa primārais uzdevums ir palīdzēt cilvēkiem saprast un orientēties auto modeļu piedāvājumā, nevis vienkārši izcelt labākos, glītākos, jaudīgākos vai ilgtspējīgākos auto modeļus. Mums jāprot izskaidrot, kas tas īsti ir par auto, kam tas paredzēts un kāda ir tā tālākā perspektīva. Konkursa uzdevums, pirmkārt, ir palīdzēt tieši pircējiem izdarīt pareizo izvēli, nevis kārtējo reizi paslavēt automašīnu ražotājus un tirgotājus – tā, manuprāt, ir jaunā “Latvijas Gada auto” konkursa misija.”
Par “Latvijas Gada auto 2025” stāsta konkursa rīkotājs Māris Ozoliņš: “Šogad būs 26. reize, kad vērtēsim un apbalvosim jaunākos Latvijā pieejamos auto modeļus. Es izsaku dziļu pateicību Atim Jansonam par viņa devumu “Latvijas Gada auto” konkursā, gan aizsākot šo konkursu Latvijā, gan esot žūrijas priekšsēdētāja amatā. Vienlaikus es priecājos, ka viens no vadošajiem Latvijas auto žurnālistiem Normunds Avotiņš ir piekritis kļūt par turpmāko žūrijas priekšsēdētāju. Dalībai konkursā “Latvijas Gada auto 2025” ir pieteikti vairāki interesanti jaunumi. Asa konkurence redzama ‘premium’ segmentā, kur ir spēcīgi pretendenti no Porsche, Lexus, Mercedes-Benz, Audi un Volvo. Arī Ķīnas GWM stāsta, ka Wey ir premium segments. Populāri modeļi šogad atrodami arī kompakto apvidus auto klasē – jaunie Dacia Duster, Cupra Formentor, Toyota C-HR, Škoda Kodiaq un Volkswagen Tiguan. Tāpat arī citi ražotāji piedāvā pievilcīgus auto modeļus, tāpēc žūrijai būs nopietni jāiedziļinās, lai tos izvērtētu un dotu savu atsauksmi.”
Žūrijā 15 biedri – auto nozares profesionāļi
Konkursa “Latvijas Gada auto 2025” žūriju veido auto žurnālisti, Latvijas lielāko autoparku pārvaldītāji, auto inženieri un servisu vadītāji kā arī autosportisti un auto nozares organizāciju vadītāji. Katram žūrijas biedram ir pienākums izbraukt ar visiem konkursam pieteiktajiem automobiļiem, lai kvalificētos balsošanai. Tāpēc žūrijas biedri veic gan individuālos testa braucienus, gan piedalās dažādos konkursa “Latvijas Gada auto” rīkotajos braucienos. Nozīmīgākais no tiem – Lielais testa brauciens notiks jau pavisam drīz - novembra sākumā, kad būs noslēgusies jaunu auto pieteikšana un visi pretendenti žūrijai būs vienuviet pieejami izmēģināšanai un vērtēšanai.
Konkursa “Latvijas Gada auto 2025” žūrijā ir 15 biedri:
- Aldis Zelmenis, auto žurnālists, "TV Autoziņas";
- Andris Valdemārs, transporta nodrošinājuma direktors, "Latvenergo" AS;
- Artūrs Virbulis, Latvijas Automobiļu federācijas preses sekretārs;
- Guntars Pulss, auto žurnālists, "Profi Latvija" galvenais redaktors;
- Jānis Bite, saimniecības pārvaldes vadītājs, "Latvijas Valsts meži" AS;
- Jānis Rapa, infrastruktūras atbalsta nodaļas vadītājs, "Tet" SIA;
- Jānis Vanks, autosportists, "Drošas braukšanas skolas" direktors;
- Juris Zvirbulis, autokluba LAMB prezidents;
- Normunds Avotiņš, auto žurnālists, "TV Autoziņas", konkursa "Latvijas Gada auto 2025" žūrijas priekšsēdētājs;
- Pauls Timrots, režisors, "Zebra TV";
- Raimonds Volonts, STZELNA un LAIA valdes loceklis, "V4motors" tehniskais direktors;
- Raimonds Zandovskis, auto žurnālists, "Delfi Auto" redaktors;
- Sandris Metuzāls, auto žurnālists, "Jauns.lv";
- Toms Timoško, auto žurnālists, žurnāls "Klubs";
- Viesturs Leitholds, auto žurnālists, "iAuto.lv".
Konkursa rezultāti un uzvarētāju apbalvošana notiks šī gada 12. decembrī TV un interneta tiešraidē plkst 19.00. Pērn par “Latvijas Gada auto 2024” kļuva Nissan X-Trail.
Atbalsta: sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, ziņu portāls jauns.lv, iAuto.lv, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, LAMB, V4 motors.
Atis Jansons, konkursa "Latvijas Gada auto" dibinātājs un žūrijas priekšsēdētājs 25 gadu garumā. Foto: Latvijas Gada Auto
tad jau VW būs pasaulē labākais auto