Jaunais Opel Meriva ar augstākās klases komfortu 6

 

Foto: Publicitātes foto

Opel Latvia | 21.maijs 2014 10:00

Jaunais, uzlabotais Meriva ir vēl efektīvāks, pievilcīgāks un komfortablāks kā jelkad agrāk. Gan tā dizains, gan salons ir īpaši pārdomāti, padarot modeli sevišķi pieprasītu starp visa vecuma grupu klientiem. Aprīlī Opel multifunkcionālais minivens kārtējo reizi gozējās MPV B segmenta līdera godā, savus sīvākos konkurentus atstājot aiz muguras.

Tāpat kā iepriekšējās versijas, arī uzlabotā Meriva modeļa panākumu pamatā ir saudzīgums pret muguras veselību. Tam ir īpaši svarīga loma, jo automobilis ir speciāli veidots aktīviem labākā gadu gājuma cilvēkiem, kuru vecums ir virs 50 gadiem, taču sirdīs tie joprojām ir jauni, un jaunajām ģimenēm ar bērniem. Vācijas muguras veselības asociācija AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) ir sertificējusi Meriva modeli, padarot to par pirmo un vienīgo sērijveidā ražoto automobili pasaulē, kas ir saņēmis šo prestižo apstiprinājumu visai tā ergonomiskajai koncepcijai.

Foto: Publicitātes foto

„Labākā gadu gājuma cilvēki” – prasīga grupa, kuras apjoms pieaug

Viņi ir aktīvi, mobili un zina, ko vēlas. Vienmērīgi pieaugošā „labākā gadu gājuma cilvēku” demogrāfiskā grupa galvenokārt iedalās divās daļās – tie, kuri ir atskārtuši savu profesionālo aicinājumu un nododas otrreizējai karjerai kā pašnodarbināti uzņēmēji, vai tādi, kuri arvien vairāk un vairāk savus ienākumus iegulda brīvā laika aktivitātēs, piemēram, atpūtā un ceļojumos. Tieši tādēļ daļa šīs grupas ir pastiprināti ieinteresēti personīgajā mobilitātē. Vadoties pēc valdības un Vācijas Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistikas datiem, aptuveni 10 miljoni no 54 miljoniem Vācijas iedzīvotāju, kuriem ir pasažieru automobiļa vadīšanas tiesības, ir vecāki par 65 gadiem.

Jaunu automašīnu pircēju vidējais vecums 2013. gada pirmajos septiņos mēnešos bija 52,4 gadi, kamēr 1995. gadā šis skaitlis bija 46,1 gads. Pēc Duisburgas – Esenes Universitātes CAR (Automobiļu izpētes centrs) veiktā pētījuma, pagājušajā gadā katrs trešais spēkrata pircējs bijis vecāks par 60 gadiem. Pētnieki paredz, ka automobiļu pircēju vidējais vecums 2020. gadā būs palielinājies jau līdz 55 gadiem.

Pircēju vecumam nav nekādas saistības ar ierastajām klišejām par pensionāru vecuma cilvēkiem un viņu braukšanas ieradumiem. Tirgus analīze un prognozes auto industrijā norāda, ka „60+ paaudze” lūkojas pēc automašīnas, kas rada emocionālu saikni un nodrošina augstāko iespējamo komforta līmeni, skaidru salona izkārtojumu, drošību, pievilcīgu dizainu un ergonomiskumu. Visas augstākminētās īpašības ietver jaunais Opel Meriva, kurš, pateicoties jaunajam īpaši klusajam dīzeļdegvielas dzinējam un IntelliLinkinformācijas un izklaides sistēmai, nu ir kļuvis vēl komfortablāks.

Foto: Publicitātes foto

FlexDoors nodrošina ērtu iekļūšanu un izkļūšanu

Viens no galvenajiem plaši atzītās Meriva modeļa ergonomikas koncepcijas komponentiem ir revolucionārā un patentētā FlexDoors sistēma. Labākai piekļuvei FlexDoors ir iespējams atvērt līdz pat 84 grādiem, kas ir ievērojami vairāk nekā ierastajām durvīm – 68 grādi. Lai atvieglotu iekāpšanu un izkāpšanu, neatkarīgi no tā, vai automobilis ir novietots šaurā vai plašā stāvvietā, durvīm ir četras dažādas atvēršanas pozīcijas, iekams tās atvērtas gandrīz pilnībā perpendikulāri auto sāniem. Vēl kāda priekšrocība – ekskluzīvā FlexDoorssistēma pat šaurākajās vietās ļauj ērti iekļūt un izkļūt no automašīnas bez ķermeņa sagriešanas, tādējādi pasaudzējot muguru. Stabili rokturi, kas atrodas labajā un kreisajā pusē pie vidējiem statņiem, nodrošina vieglāku iekāpšanu automobilī. Savukārt vadītāja un priekšējā pasažiera paaugstinātā sēdpozīcija nodrošina labāku pārredzamību.

Ergonomika un daudzpusīgums – mūsdienu interjera koncepcijas pamati

FlexSpace sistēma, kas ietilpst Meriva modeļa standartaprīkojumā, viegli un ātri ļauj automašīnu pārvērst no piecvietīgas līdz divvietīgai, turklāt nav nepieciešams demontēt sēdekļus. Meriva standarta priekšējie sēdekļi nodrošina savā klasē labāko pielāgojamības amplitūdu – 240 mm uz priekšu/atpakaļ un 65 mm augstumā, ļaujot dažādu ķermeņa formu un izmēru cilvēkiem atrast visērtāko un piemērotāko pozīciju. Pēc izvēles ir pieejami pielāgojamie AGR sertificētie ergonomiskie sēdekļi ar papildu regulēšanas iespējām, jostasvietas atbalstu, paplašinājumu augšstilbiem un četru pozīciju galvas balstiem. Savukārt par komfortu aukstākās dienās rūpējas jaunā Meriva daudzpakāpju sēdekļu apsildes sistēma un apsildāmā stūre – vienīgais auto savā klasē, kas nodrošina šādu iespēju. Tādā veidā tiek uzlabots arī drošības līmenis, jo vadītājam nav jāvalkā cimdi.

Papildu ērtības nodrošina automobiļa stāvvietā novietošanas palīgsistēma, kas uztver šķēršļus gan priekšā, gan aizmugurē. Jaunajā Meriva pieejama atpakaļskata kamera, kas uz septiņu collu IntelliLink informācijas un izklaides sistēmas ekrāna demonstrē auto novietošanas gaitu un iespējamos šķēršļus. Tādā veidā vadītājs bez liekas muguras locīšanas un grozīšanas var lieliski pārskatīt automobiļa aizmugurē notiekošo.

Foto: Publicitātes foto

Pēc izvēles pieejamās līkumu apgaismojuma un statiskās straujo pagriezienu gaismas kopā ar LED dienasgaitas lukturiem pielāgojas apstākļiem uz ceļa un nodrošina optimālu pārredzamību gan automašīnas vadītājam, gan arī padara pašu spēkratu pamanāmāku citiem satiksmes dalībniekiem.

Automobiļa bagāžas nodalījuma maksimālais tilpums ir 1500 litri, nodrošinot līdzenu virsmu pat lielāka izmēra kravai. Meriva modelis izceļas ar vēl kādu pārdomātu transportēšanas risinājumu – mugurai draudzīgo un arī AGR sertificēto FlexFix velosipēdu pārvadāšanas sistēmu. Inovatīvā sistēma ļauj pārvadāt divus velosipēdus ar 40 kg kopējo svaru un ir pilnībā integrēta automobiļa aizmugurē. Brīdī, kad sistēma netiek izmantota, tā pēc atvilktnes principa nemanāmi pazūd aizmugurējā bamperī.

Foto: Publicitātes foto

Jaunākās paaudzes IntelliLink informācijas un izklaides sistēma

Uzlabotais Meriva modelis lepojas ar jaunākās paaudzes IntelliLink informācijas un izklaides sistēmu, kas nemanāmi automobilī ļauj integrēt viedtālruni. Septiņu collu lielais augstas izšķirtspējas krāsainais ekrāns piedāvā jaunu interfeisu ar IntelliLink grafikām, kas ir viegli nolasāmas un paātrina šīs ierīces pārvaldīšanu. Sistēmā ietilpst arī Bluetooth brīvroku telefona zvanu veikšanas savienojums un audio straumēšanas iespēja, bet papildu savienojamību nodrošina USB. Navi 650 un Navi 950 IntelliLink sistēmā ir ietverta arī īpaši ātra un precīza navigācija. Ceļa mērķus pavisam vienkārši ir iespējams ievadīt ar balss kontroles palīdzību, izmantojot ātro „vienas frāzes ievades” funkciju (pieprasot navigāciju un vienkārši izrunājot adresi vienā frāzē), tikmēr droši turot abas rokas uz stūres.

Foto: Publicitātes foto

Vislabāk pārdotais Opel ar plašu dzinēju izvēli

Jaunais Meriva modelis ir pieejams ar plaša spektra benzīna, LPG un dīzeļdegvielas dzinējiem. Dzinēju klāsta vadošā vienība ir 1,6 CDTI. Tā galvenās īpašības ir zems degvielas patēriņš un saudzība pret apkārtējo vidi, kā arī izcili vienmērīga darbība un zems trokšņu un vibrācijas līmenis. Savukārt motora CO2emisiju daudzums ir tikai 99 g/km, tādējādi ļaujot Meriva modelim nodrošināt labāko komforta un efektivitātes apvienojumu zem 100 g/km atzīmes.

Jaunās zemas berzes manuālās transmisijas apvienojumā ar visu versiju benzīna, LPG un dīzeļdegvielas dzinējiem nodrošina augstāka līmeņa pārnesumu pārslēgšanas komfortu. Papildu tam, pieejama ir arī sešpakāpju zemas berzes automātiskā transmisija apvienojumā ar 1,4 Turbo benzīna dzinēja 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS versijām, kā arī 81 kW/110 ZS dīzeļdegvielas Turbo vienību.

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
LMT 21.maijs 2014 14:01
1 0 Atbildēt

Šis tiešām ir augstākās klases nabagvāģis!

IkdienasViesis 21.maijs 2014 16:15
0 1 Atbildēt

Domāju, ka ļoti labs auto. Katrā ziņā, Merivā es jutos daudz ērtāk nekā insignijā. Daudzi Mokkas gribētāji arī ir devuši priekšroku merivai, ņemot vērā tās jūtamo komfortu. Arī cenas sakarīgas.

andzins1111 21.maijs 2014 18:48
0 1 Atbildēt

Ar ko tad šī tieši atšķiras no iepriekšējās? Tā pat nevajadzīgi plata un aizmugurējo durvju rokturi novietoti maksimāli neērti. Vienīgā patīkamā opcija Merivai ar kuru es braucu, bija panorāmas jumta lūka. Bet tā nav lēta opcija. Savādāk tas auto bija ļoti viduvējs. Priekš kam šādas klases auto vajag elektrisko stāvbremzi?

Conqueror 21.maijs 2014 21:09
0 1 Atbildēt

man patīk tas sarkanais bildē

darklight 22.maijs 2014 9:37
1 0 Atbildēt

Nu bāc! Apsvēru domu tādu iegādāties, a izrādās penšu auto! Nu ta neko, jābrauc tālāk ar Astru.

sarashkins 22.maijs 2014 11:33
0 0 Atbildēt

"augstākās klases komfortu" - kas ta nu, vai būs arī ventilējamie ādas beņķi ar masāžu, apsildāma stūre un ātrumpārslēga kloķis, pneimo piekare ar automātisku līganas gaitas nodrošināšanu, pagarinātā versija kā limuzīniem, ledusskapis ar šampanieti/alu utt utjp???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti