"Toyota Mirai" brauks ar ūdeņradi (+ foto) 7

 

Foto: Publicitātes foto

iAuto | 19.novembris 2014 12:01

Japānas autobūves kompānija "Toyota" prezentējusi savu pirmo ūdeņraža degviela šūnu automobili, kas nosaukts par "Mirai" (tulkojumā – „nākotne”).

Līdz šim "Toyota" piedāvājumā bija viens līdzīgas tehnoloģijas modelis – apvidus auto "FCHV." Pirmais prototips tapa jau 1997.gadā, bet no 2008.gada ūdeņraža automašīnu varēja iznomāt Japānā. "FCHV" tika piedāvāts valsts uzņēmumiem un kompānijām, kas to izmēģināja praksē un dalījās ar ražotāju ekspluatācijas pieredzē.

Foto: Publicitātes foto

Detalizētas informācijas par "Mirai" tehnisko pusi pagaidām nav, taču zināms, ka modeļa prototipam bija iebūvēts 136 ZS jaudīgs elektromotors, kas darbojās ar ūdeņraža un skābekļa ķīmiskā procesa rezultātā iegūtu enerģiju. Mirai ir videi nekaitīgs transportlīdzeklis, kas izplūdes gāzu vietā producē tīru ūdeni.

Foto: Publicitātes foto

Līdzīgi kā konkurenta "Honda" ūdeņraža modelim "FCV," kas tirgū tiek solīts 2016.gada martā, arī 4,87 m garās "Toyota Mirai" gaitas rezerve ir aptuveni 500 kilometri. Abu ūdeņraža tvertņu piepildīšanai nepieciešamas trīs minūtes.

"Toyota Mirai" pircējiem kļūs pieejama gadu ātrāk – 2015.gada martā to varēs iegādāties Japānā, bet ASV un Eiropas pircējiem nāksies pagaidīt līdz nākamās vasaras nogalei. "Toyota Mirai" cena tiek prognozēta aptuveni septiņu miljonu jēnu robežās (EUR 50 000).

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
Mx 19.novembris 2014 13:32
2 3 Atbildēt

Drausmīgi neglīts!

kaspars 19.novembris 2014 14:25
2 1 Atbildēt

Kā teice šlesers, skaistums ir iekšās :D

anonimikis 19.novembris 2014 16:20
1 1 Atbildēt

degvielas šūnas ir reāla alternatīva iekšdedzes dzinējiem. pašreizējie akumulatoru modeļi un hibrīdi ir pārejas posms, kuram nav lielas nākotnes. Bet bez šī pārejas posma nekādi neiztikt.

3ton 19.novembris 2014 16:57
1 2 Atbildēt

Pilns youtubs ar ūdeņraža elektrolīzes agregātiem un ss arī, tikai eksperimentālā kārtā pārbaudīju, ka iepiržot gaisa filtrā ir reālāk, ka motors iemaurosies nevis stundu elektrolizēt ūdeni ar ņeržas elektrodiem un dzeramo sodu. Tas ir cietums prātam.

anonimikis 19.novembris 2014 17:11
2 1 Atbildēt

ūdeņraža degvielas šūnām nav nekāda sakara ar ūdens elektrolīzi un iekšdedzes dzinēju.

juris 20.novembris 2014 4:08
0 2 Atbildēt

Jums vairs nav nepieciešams benzīns, gāze, dīzeļdegvielu vai malku.

Autors: Patrick J. Kelly.

Uzlabo Frank Roberts, shēmas Dave Lawton.

Tulkojumā no angļu valodas un rediģēja: Basil Hodnevich mailto: khadnevich@yahoo.com skype: mrbasil1

Materiāls ir norādīti tikai informatīviem nolūkiem. Eksperimenti ar ūdeņraža un / vai ūdeņraža / skābekļa maisījums ir ļoti bīstami, ir uz savu risku! Neviens no materiāla, lai sagatavotu šo publikāciju nav atbildīgi par savu rīcību. Un arī tas, ka esat rīkojies pret viņu padomu.

Šūna satur trīs atsevišķas identiskus moduļus 20 (elektrodi) katrā, kaut gan skaits moduli var variēt. Mātesplatē izmēri - kvadrātu sānu 6 collu (150 mm). Izgatavots no nerūsējošā tērauda 316L (nerūsējošā tērauda).Atstarpe katrā 1 mm moduli un elektrisko strāvu pievada no papildu automobiļu elektrisko ģeneratoru uzstādīts uz automašīnu. Iezīme Generator - statora tinumu ir powered by īpašo formu impulsiem ar elektroniku radīto.

No karšu biezums nav svarīgs, bet valde ir jābūt pietiekami stingriem, lai saliek un precīzi . Tas ir pietiekami, 0,8 mm.Konteiners ir izgatavots no akrila loksnes (pazīstams kā organiskā stikla vai Lexan). Alternativa- plastmasas vivak.6 mm biezums. Ar stiprināšanu alumīnija stūriem pie stūriem, un skrūvju galvas ir padziļinājumā uz silikona iekšpusē gadījumā, kā redzams fotogrāfijā.

Ņemiet vērā, ka jaunie pulēta nerūsējošā tērauda loksnes nav piemēroti izmantošanai kā elektrodu jebkāda veida elektrolīzes. Ja spriegums ir piemērots pirmajiem elektrodiem tradicionālā elektrolīzi krāna ūdens ir ļoti vāja, jo aktīvā elektroda virsma ir klāta ar burbuļu novēršot kontaktu ar ūdeni. Elektrodi ir rūpīgi jāattīra no netīrumiem un taukiem, un tam pāri iztīrīt rupju smilšpapīru gan katra elektroda virsmas. Uz virsmas elektrodiem iegūts niecīgs divslīpu krusts atrodas krustnagliņas. Tas palielina platību un pāri galu novietots zobi ir punkti, koncentrējoties gāzes burbuļus. Pēc tam, kad stripping kuģa atkal notīra ar šķīdinātāju un mazgā ar destilētu ūdeni. Tad valkāt tīrus gumijas cimdus un savākšanas plāksnes grupā. Cimdi izvairītos no pirkstu nospiedumu plāksnes.

juris 20.novembris 2014 4:32
0 2 Atbildēt

sii iekaarta ir pa sapraatiigu cenu,nav jaaizmet 50 000 eiras,uzstaadot Latvijaa esosm auto.Uz tehnisko 10 min novaac nost,Neliela keepa ir ,jo jaauzstaada otrs generators.Viss ir izdaraams!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti